Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

afbouwen inbakeren

3 plaatsers

Ga naar beneden

afbouwen inbakeren Empty afbouwen inbakeren

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 2:52

Ons meisje begint met rollen, tijd dus om te stoppen met inbakeren. Dit heb ik een poosje terug ook al eens geprobeerd maar dit was één groot drama, waardoor we maar weer zijn gaan inbakeren. Dit kan door het rollen niet meer, dus ik ben benieuwd of jullie tips hebben.

Ik twijfel of we ineens moeten stoppen met inbakeren, of het geleidelijk aan moeten doen (ene keer wel, andere keer niet, of alleen nog 's nachts). Het inbakeren is inmiddels een heel duidelijk ritueel geworden waardoor ze weet dat ze moet gaan slapen, ik denk dat ik dit wil vervangen door haar ook overdag een slaapzakje aan te trekken voor het slapengaan.

Nu is ze voor het slapen soms zo overstuur dat alleen haar strak inbakeren rustig kan krijgen, dit soort acties heeft ze ongeveer één keer in de twee dagen. Ik ben bang dat ik haar nu helemaal niet meer rustig krijg, doordat ze zichzelf kan blijven slaan en opfokken door met haar armen te blijven zwaaien, heeft iemand daar ook tips voor?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen inbakeren Empty Re: afbouwen inbakeren

Bericht  Nijntje wo 12 jan 2011 - 3:00

ik leg mijn meisje in een dikke wat stuggere winterslaapzak en dan strak vastleggen, handjes onder de dekens, in haar bedje onder de dekens. Nu draait zij nog niet dus weet niet of het bij jou nog werkt.
hopelijk ben je er snel achter wat voor jullie gaat werken!
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen inbakeren Empty Re: afbouwen inbakeren

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 3:03

Wij hebben een stugge slaapzak met mouwen al geprobeerd, maar dit had geen effect t.o.v. een slaapzak zonder mouwen helaas.

Het is zo'n enorm bewegelijk meisje dat ze binnen 2 seconden haar handjes alweer boven de dekens heeft en zich heeft wakker geslagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen inbakeren Empty Re: afbouwen inbakeren

Bericht  Fiwen wo 12 jan 2011 - 3:43

Wij zijn nu zo ver met afbouwen dat J alleen nog 's nachts ingebakerd ligt. We hebben het gewoon geprobeert overrdag met een stugge slaapzak en dat was de eerste dagen lastig maar nu slaapt ze al weer 2 weken goed zonder bakerzak. Wij leggen haar trouwens wel pas in bed als ze echt moe is en dan slaapt ze vrij snel in. Je zou een pucka baby mini kunnen proberen, daarin hebben ze wel meer ruimte dan in een echte bakerzak maar kunnen ze niet zichzelf wakker slaan... misschien is die tussenstap beter voor haar. En als ze net begint met rollen zal ze met de bakerzak nog niet meteen ook kunnen rollen hoor dus je hebt nog wel even de tijd om het rustig af te bouwen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen inbakeren Empty Re: afbouwen inbakeren

Bericht  Roos wo 12 jan 2011 - 4:17

Ik was net van plan zo'n zelfde topic te plaatsen. L. ligt hier vanaf 6 weken in een puckababy. Het hielp hem enorm, maar nu lopen we tegen hetzelfde 'probleem' aan. We zijn al 3 weken bezig, maar het is een drama. Wanneer ik hem dan toch even erin leg slaapt hij direct... Ik hou het topic (hopelijk met veel tips...) dus goed in de gaten!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen inbakeren Empty Re: afbouwen inbakeren

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 4:27

Ik heb wel een tip hier heeft dat super goed gewerkt.

Mijn zoontje lag ook al vanaf het begin in de puckababy en met 6 maanden moest hij er echt uit. Gelukkig hadden we vakantie dus op de drama nachten waren we al voorbereid. De 1e nacht helemaal zonder was ook echt geen succes.
Ik kreeg toen de tip om sokjes om de handjes te doen.
Dit deden de de 2e nacht en wonder boven wonder sliep hij netjes door.
De sokjes hebben we net zo lang gebruikt tot hij ze zelf eraf trok haha. Met 8 maanden ongeveer.

S werd eigenlijk alleen nog wakker om zijn speentje die hij kwijt was. Maar hij sliep heel netjes weer in.

Misschien helpt het ook wel bij jullie ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen inbakeren Empty Re: afbouwen inbakeren

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 4:30

Die sokjes klinken wel goed! In ieder geval iets goedkoper dan de puckababy mini aanschaffen, haha. De nachten laten we haar denk ik nog maar in de zak, mijn nachtrust is me behoorlijk lief, dan starten we daar wel mee als het overdag wat beter gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen inbakeren Empty Re: afbouwen inbakeren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum