Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

inbakeren

+6
Pompoen
Pien
PapillonRose
Annemie
Fearie
Jade
10 plaatsers

Ga naar beneden

inbakeren Empty inbakeren

Bericht  Jade zo 19 mei 2013 - 9:12

R. is 's avonds ontzettend onrustig. Ze wil niet in haar bedje liggen en als ze eenmaal slaapt, wordt ze telkens weer wakker.

Nu willen we proberen om haar te gaan inbakeren. Hoe kunnen we dit het beste doen? Welke inbakerzak/doek is geschikt? En waarom?

R. weegt net 3 kg.


Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Fearie zo 19 mei 2013 - 9:14

Wij deden het eerst met een hydrofiele doek en heb daarna (toen D zich uit de doek wurmde) een pacco te leen gekregen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Annemie zo 19 mei 2013 - 9:17

Wij gebruikten een puckababy, was echt superfijn. Hij sliep beter en een stuk langer.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  PapillonRose zo 19 mei 2013 - 9:18

Ik deed het ook eerst even met een hydrofiele doek (op het CB hebben ze me voorgedaan hoe) en toen ik merkte dat het werkte heb ik een puckababy bakerzak gekocht. Dat werkte voor overdag onvoldoende, maar voor de nacht was het precies goed. Ze had daar namelijk nog redelijk wat bewegingsvrijheid in, alleen kon ze zichzelf bijvoorbeeld niet meer wakker slaan. Overdag was ze toch nog te onrustig en voor overdag heb ik een tijdje een Swaddle Me gehad. Beide soorten zijn er overigens in verschillende maten, afhankelijk van leeftijd en/of gewicht van je kindje.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Jade zo 19 mei 2013 - 9:19

Fearie schreef:Wij deden het eerst met een hydrofiele doek en heb daarna (toen D zich uit de doek wurmde) een pacco te leen gekregen.

Maar is het niet gevaarlijk om haar 's nachts in een hydrofiel te wikkelen? En waar maak je de hydrofiel mee vast?

En kan ze dan haar gewone kleertjes aan en gewoon nog onder een deken? Of wordt dat met een hydrofiel ook al te warm.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Pien zo 19 mei 2013 - 9:21

wij hebben allerlei doeken gehad maar in het begon vonden we de swaddle me toch wel echt het fijnst! Is ook een betaalbare doek! Wij zijn begonnen met inbakeren toen E een week of 7 was, wat een rust gaf dat zeg. Ze sliep heel slecht, was continu aan het huilen om een fopspeentje en eenmaal in de bakerdoek sliep ze direct uren achtereen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Fearie zo 19 mei 2013 - 9:23

Jade schreef:
Fearie schreef:Wij deden het eerst met een hydrofiele doek en heb daarna (toen D zich uit de doek wurmde) een pacco te leen gekregen.

Maar is het niet gevaarlijk om haar 's nachts in een hydrofiel te wikkelen? En waar maak je de hydrofiel mee vast?

En kan ze dan haar gewone kleertjes aan en gewoon nog onder een deken? Of wordt dat met een hydrofiel ook al te warm.

Als ik het me goed herinner vouw je de doek in een driehoek. Je legt je kindje in het midden, dan eerst een punt om je kindje wikkelen en dan de andere punt om je kindje wikkelen. D sliep in een pyamatje in de doek' dat was in augustus en niet te warm. Hij had ook nog een dekentje over, maar dat was nodig omdat hij zich niet goed kon warm houden.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Jade zo 19 mei 2013 - 9:30

Bedankt voor de reacties! De Swaddle me is inderdaad voordelig!

Ik zie dat ze die bij babydump verkopen, daar gaan we dan morgen wel even kijken. Ik dacht zelf aan de puckababy piep, maar die is misschien niet zo geschikt omdat ze dan nog veel bewegingsvrijheid heeft met haar armpjes.

Met een hydrofiel kunnen we vanavond wel eens proberen! Ze ligt nu alweer sinds 17.00 uur bij ons omdat ze niet kan slapen.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Fearie zo 19 mei 2013 - 9:31

Succes, hoop dat het lukt. Voor ons was het echt een uitkomst.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Jade zo 19 mei 2013 - 9:32

Fearie schreef:Succes, hoop dat het lukt. Voor ons was het echt een uitkomst.

dankjewel! Ik hoop ook echt dat het werkt.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Pompoen zo 19 mei 2013 - 10:01

Hier werkt het als een trein! L. slaapt stukken rustiger sinds ik hem 's nachts inbaker. De lactatiekundige heeft het me laten zien. Ik doe het op dit moment nog met een (ledikant)lakentje, een hydrofieldoek is eigenlijk veel te klein! De beentjes moeten er namelijk ook in zitten, maar daar moet het niet strak zitten, ze moeten hun knietjes op kunnen trekken. Verder is het het veiligst om met twee doeken in te bakeren, maar die heb ik zelf ook niet en L. kan zich ook nog niet eruit wurmen.

Ik zorg dat het lakentje vierkant is (door een stuk om te vouwen), ik vouw een punt naar beneden en leg hem met zijn schoudertjes op de rand van die naar beneden gevouwen punt. Dan houd ik zijn rechterarmpje langs zijn zei en trek de punt daar strak overheen, over zijn buikje en dan naar de achterkant zodat hij op die punt ligt. Daarna houd ik zijn linkerarmpje langs zijn zij en trek ik de andere punt over hem heen en naar de achterkant. Aan de achterkant tape ik 'm vast. Bij het straktrekken van de punten zorg ik dat hij zijn beentjes wel kan bewegen. Vervolgens leg ik onderin een knoop bij zijn voetjes zodat het een soort slaapzakje wordt en zodat hij er niet in kan zakken. Daarna stop ik hem strak in onder een dekentje en een lakentje tot aan zijn schoudertjes.

Ik trek hem een pyama of iets niet heel diks aan omdat ik denk dat hij het dan te warm krijgt. Ik heb de eerste dagen regelmatig zijn nek gevoeld en bij het verschonen ook zijn temperatuur gemeten om te kijken of het goed was.

Ik ben ondertussen op zoek naar een Pacco inbaker slaapzakje, die lijkt me heel geschikt. Maar ik zal ook eens kijken naar de swaddle me.

Edit: Klopt het dat ze in de Swaddle me niet heel strak zitten??
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  PapillonRose zo 19 mei 2013 - 10:19

Ik deed het zoals Pompoen het doet, maar dan met een hydrofieldoek, een extra grote. Toen dat bleek te werken voor het gemak overgestapt op de puckababy die vrij los zit voor de nacht en de Swaddle me voor overdag.

Pompoen: ik vond dat de Swaddle Me juist wel strak zat, de armpjes dan. In bijvoorbeeld de puckababy zitten ze veel losser en kunnen ze de armpjes nog wat bewegen, maar in de Swaddle Me wordt dat veel lastiger.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Pien zo 19 mei 2013 - 10:20

De swaddle me is rondom het bovenlijfje strak en bij de benen wat ruimer....
Ik heb het altijd als de fijnste doek gezien! Het nadeel van onze doek was dat wij hem tweedehands kochten en het klittenband uitgewerkt was op de duur.

Over de puckababy heb ik alleen veel gelezen geen ervaring mee. Daar was vooral veel ontevredenheid over te lezen met betrekking tot de ruimte die er alsnog was.


Laatst aangepast door Pien op zo 19 mei 2013 - 10:21; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Pompoen zo 19 mei 2013 - 10:20

PapillonRose schreef:Ik deed het zoals Pompoen het doet, maar dan met een hydrofieldoek, een extra grote. Toen dat bleek te werken voor het gemak overgestapt op de puckababy die vrij los zit voor de nacht en de Swaddle me voor overdag.

Pompoen: ik vond dat de Swaddle Me juist wel strak zat, de armpjes dan. In bijvoorbeeld de puckababy zitten ze veel losser en kunnen ze de armpjes nog wat bewegen, maar in de Swaddle Me wordt dat veel lastiger.

Ja ik heb het net even uitgezocht, de Swaddle me zit inderdaad wel strak!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Pien zo 19 mei 2013 - 10:27

Heb even wat foto's van onze swaddle me erbij gepakt.

We moesten er even handigheid in krijgen en hier hadden we hem dus niet strak genoeg gedaan.
inbakeren Foto-J8GWDYBJ
Heel rustig werd ze er altijd van...
inbakeren Foto-K7HHDWWC
Heerlijk slapen...
inbakeren Foto-7OFBAJIO
Dit was dus het nadeel van het klittenband wat niet meer goed bleef plakken.
inbakeren Foto-B7VWVVJG

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Highway zo 19 mei 2013 - 10:38

Ik heb nog een roze puckababy piep, S. Past er niet meer in. Mag je voor een klein prijsje overnmen als je wilt? S heeft er best wat aan gehad, kreeg echt meer rust in haar lijfje
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Pompoen zo 19 mei 2013 - 10:39

Op de site van ikbenmama.nl kun je bij de swaddle me een filmpje aanklikken met instructies en daar word ook gezegd dat ze 1 kindje meegaan en eigenlijk niet langer, dat ze dus niet gemaakt zijn om 'door te schuiven' naar de volgende etc., ik heb er zojuist eentje besteld! Lijkt me wel wat en inderdaad heel goed betaalbaar!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Pien zo 19 mei 2013 - 10:41

Ik kon hem van een vriendin overnemen om uit te testen of het voor E werkte. Deze roze hebben we denk ik 1 maand gebruikt en daarna ook weg gedaan. Hopelijk bevalt hij je!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  sanne-84 zo 19 mei 2013 - 23:36

Ik gebruik bij E doeken. Daar werkten ze op het consultatiebureau ook mee.
De ene vind het niks, ik vind het goed te doen.
Ons mam heeft de doeken zelf gemaakt, scheelt een hoop in kosten:)


Trouwens, je kunt dit principe ook met een omslagdoek proberen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Aagje! zo 19 mei 2013 - 23:57

Hier hetzelfde als Sanne. Mijn schoonmoeder had een tweepersoons hoeslaken bij de zeeman gekocht, voor 5 euro en daar heeft ze twee setjes doeken van gemaakt! Het heeft bij D heel goed geholpen.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  tweeling ma 20 mei 2013 - 1:12

Annemie schreef:Wij gebruikten een puckababy, was echt superfijn. Hij sliep beter en een stuk langer.

+1
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inbakeren Empty Re: inbakeren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum