Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Amber Alert 4 jarig jongetje uit Groningen

+18
NoMercy
Zora
Jerry
Nyx
Susan
Siamsa
Willem
Ella
Zwerver
Sea of Trees
Purpleflower
girli
May
Hannah_
Chocoholic
Sam
Gympie
Razz
22 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Amber Alert 4 jarig jongetje uit Groningen - Pagina 2 Empty Re: Amber Alert 4 jarig jongetje uit Groningen

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 3:53

Ik denk toch dat de reactie anders was geweest als de moeder het kind in de auto had meegenomen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Amber Alert 4 jarig jongetje uit Groningen - Pagina 2 Empty Re: Amber Alert 4 jarig jongetje uit Groningen

Bericht  Susan ma 17 jun 2013 - 3:57

Als het precies dit scenario zou zijn, alleen de man/vrouw-rollen zouden omgedraaid zijn, dan denk ik niet dat er heel anders gereageerd zou zijn, maar je kunt er natuurlijk op los speculeren. Je weet het niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Nyx ma 17 jun 2013 - 4:07

Volgens mij is de actie erop hetzelfde.

Mijn nicht is onlangs met haar kind op vakantie geweest en moest uitdrukkelijke toestemming (middels een hele hoop papierwerk) van de vader overleggen. De vader is afgelopen maandag op vakantie gegaan met het kind en hij moest dezelfde papieren overleggen. Het is vrij streng en volgens mij alleen maar goed.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 6:05

De vader ging niet eens de landsgrenzen over, hij zat gewoon ergens in een horecatent een broodje te eten met zijn zoontje. Ik vind het allemaal nogal overdreven, hij is gewoon één van de ouders, één van de hoofdverantwoordelijken van het kind dus.

Gast
Gast

Bericht  Jerry ma 17 jun 2013 - 6:10

KimRosenberg85 schreef:Ik denk toch dat de reactie anders was geweest als de moeder het kind in de auto had meegenomen.

Er zijn ook een hoop verknipte moeders op de wereld, dus ík zou er niet anders naar kijken als het om een moeder ging die haar kind zou meenemen...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 6:28

Als het de moeder was geweest dan was het geen Amber Alert geworden, de politie trekt dan gewoon hun schouders op. Wat is er vreemd aan een moeder, die haar kind meeneemt in de auto? Niks. Maar er is ook niks ergs aan wanneer een vader tijd wil doorbrengen met zijn zoon. Helaas denken de moeders daar vaak anders over en de wet geeft moeders altijd gelijk. Het is zo oneerlijk geregeld in NL!

Laatst aangepast door KimRosenberg85 op ma 17 jun 2013 - 6:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 17 jun 2013 - 6:29

Rolling Eyes
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  girli ma 17 jun 2013 - 6:47

Ik denk dat als de moeder eerst haar vriend had mishandeld en er daarna met de kind vandoor was gegaan er ook een Amber Alert was verstuurd hoor. Niet alleen omdat de vader nu de moeder heeft mishandeld en er daarna met het kind vandoor is gegaan.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 6:50

Nee, dat denk ik niet, het komt namelijk wel vaker voor dat twee voormalig geliefden heftige ruzie maken, als de moeder vervolgens het kind meeneemt, dan spreken we niet van ontvoering, maar gewoon van 'de auto nemen om weer thuis te komen', of: 'een uitstapje maken met je kind en een broodje kroket eten in de stad'.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 17 jun 2013 - 6:53

Er was in april nog een kind dat was meegenomen door de moeder, waarvan een Amber Alert is afgegeven. Een paar weken geleden ook weer drie kinderen in Den Haag, geen Amber Alert, maar wel een politiezaak (die kinderen zijn ook inmiddels terug). Het is echt onzin dat de politie het laat gaan als het de moeder is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Zora ma 17 jun 2013 - 8:35

KimRosenberg85 schreef:De vader ging niet eens de landsgrenzen over, hij zat gewoon ergens in een horecatent een broodje te eten met zijn zoontje. Ik vind het allemaal nogal overdreven, hij is gewoon één van de ouders, één van de hoofdverantwoordelijken van het kind dus.

Als die man geen gezag meer heeft, dan heeft 'ie geen enkele verantwoordelijkheid (of rechten for that matter).
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 8:40

Zo sneu voor het kind, je kan een kind niet weghouden bij de vader. Helaas gebeurt het veel te vaak.

Gast
Gast

Bericht  NoMercy ma 17 jun 2013 - 8:44

KimRosenberg85 schreef:Zo sneu voor het kind, je kan een kind niet weghouden bij de vader. Helaas gebeurt het veel te vaak.

Jij weet toch verder niet wat er in deze situatie is gebeurd? Ja, je kan in sommige gevallen wel het kind bij zijn/haar vader weghouden, omdat dat in sommige gevallen dus wel beter en verstandiger is.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Bericht  Zora ma 17 jun 2013 - 9:05

KimRosenberg85 schreef:Zo sneu voor het kind, je kan een kind niet weghouden bij de vader. Helaas gebeurt het veel te vaak.

Dat is niet altijd sneu. En het is dus ook niet altijd 'helaas'.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 9:15

Helaas gaat het nog veel te vaak mis in dit soort gevallen. Zat vrouwen die ruzie hebben met de vader en daarom hun kind bij hem weghouden. Vaak verzinnen ze ook allerlei verhalen om maar het alleenrecht te krijgen over hun kind, echt heel triest.

Gast
Gast

Bericht  Jerry ma 17 jun 2013 - 9:27

Kim, de dingen die jij noemt zijn wat jij dénkt, maar je noemt het alsof het feiten zijn...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Surya ma 17 jun 2013 - 10:21

Jerry schreef:Kim, de dingen die jij noemt zijn wat jij dénkt, maar je noemt het alsof het feiten zijn...

Feitelijke cijfers heb ik niet maar ik weet bijna zeker dat het vaak genoeg misgaat in scheidingen.  Het is ook niet voor niets dat je tegenwoordig verplicht bent om een ouderschapsplan op te stellen
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Bericht  TukTuk ma 17 jun 2013 - 10:36

Jerry schreef:Kim, de dingen die jij noemt zijn wat jij dénkt, maar je noemt het alsof het feiten zijn...

Het gebeurd helaas wel hoor.. Zie het in mijn familie ook, die man heeft al 2 jaar zijn eigen dochtertje niet gezien en dat ligt echt niet aan hem zelf, maar aan zijn ex die allerlei onzin verzint en verkoopt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 10:42

Ik ken het ook uit mijn nabije omgeving. Ik vind het echt één van de ergste dingen die je een kind kan aandoen. Ok, prima als jij niet meer goed kunt opschieten met de vader, maar je kind hoeft daar niet de dupe van te worden. Een vader is even belangrijk voor een kind dan een moeder.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 10:49

Niet in alle situaties.

Gast
Gast

Bericht  Jerry ma 17 jun 2013 - 14:27

Lennox schreef:Niet in alle situaties.

@Kim
Dit dus. En "als het de moeder was geweest was het geen alert geworden". Wellicht heb je je eigen omgeving als referentiekader, maar er zijn ook zat andere situaties...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Zora ma 17 jun 2013 - 17:56

Zora schreef:

Dat is niet altijd sneu. En het is dus ook niet altijd 'helaas'.

Ik het nog maar een keer. Kim, het lijkt me best vermoeiend tegen jezelf te praten op een forum... je leest immers andermans reacties niet?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 18:40

KimRosenberg85 schreef:Ja, maar dan nog. Als ik mijn kind niet meer zou mogen zien, dan zou ik daar vast ook agressief van kunnen worden. Een vader heeft recht zijn kind te zien, waarom is dat in het geval van vaders toch zo vaak een probleem? Ik denk dat er zeer veel onmacht onder die groep mannen bestaat, ze geven vaak net zoveel om hun kind als de moeder, maar de vrouw heeft vaak alle macht in handen en kan ervoor zorgen dat de vader het kind niet meer mag zien. Ik vind dit zulke trieste gevallen.

Ik vind dat ook zeer trieste gevallen en heb de onmacht en angst van te dichtbij meegemaakt. Maar dat zegt niets over deze situatie natuurlijk. Als de vader geen recht had om het jongetje mee te nemen en hij pakt hem met geweld af en sleurt hem met geweld de auto in dan is het vrij logisch dat er een alert wordt afgegeven. Hoe boos en verdrietig een dergelijke situatie je ook maakt; dat is ook niet goed voor zo'n kind.

Laatst aangepast door Zus op wo 19 jun 2013 - 18:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 21:07

Precies Zus, dat soort situaties heb ik het over... de moeder heeft nog altijd zoveel meer rechten over haar kind, dan de vader dat vind ik echt héél, héél krom Sad

Gast
Gast

Bericht  Elliot ma 17 jun 2013 - 21:41

KimRosenberg85 schreef:Precies Zus, dat soort situaties heb ik het over... de moeder heeft nog altijd zoveel meer rechten over haar kind, dan de vader dat vind ik echt héél, héél krom Sad

In de situatie van Zus vind ik het ook heel krom, maar het is natuurlijk niet zo dat de vader in alle gevallen onterecht zijn vaderschapsrechten kwijt raakt. In veel gevallen is het echt beter voor het kind. Ik denk dat je het niet zo zwart wit moet benaderen als dat je nu doet Kim.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: