Amber Alert
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Amber Alert
Ik kreeg van de week een bericht via Amber Alert op mijn mobiel, maar hoe komen hun aan mijn nummer?
Ik heb mij hier nooit voor aangemeld?
Vind het overigens prima dat mijn nummer hiervoor wordt gebruikt, maar vroeg het mij af hoe ze hier aan kwamen. Dus iemand een idee?
Ik heb mij hier nooit voor aangemeld?
Vind het overigens prima dat mijn nummer hiervoor wordt gebruikt, maar vroeg het mij af hoe ze hier aan kwamen. Dus iemand een idee?
Gast- Gast
Re: Amber Alert
Waarschijnlijk ben je in de buurt van de plaats delict geweest of woon je in de directe omgeving en hebben de zendmasten jouw telefoonsignaal opgepikt. Dat gebruikt de politie dan om zoveel mogelijk mensen te informeren en hulp te vragen bij een onderzoek.
Gast- Gast
Dat gaat via telefoonpalen en telefoongegevens die de overheid in bezit heeft. Alleen zij kunnen je nummer ergens voor gebruiken. Een vriendin van mij kreeg ooit een sms over een steekpartij. Zij was volgens de politie(d.m.v. gps) tussen bepaalde tijd in die buurt geweest en vroegen haar of ze meer wist/iets had gezien. De overheid mag je nummer dus gebruiken voor dat soort dingen(hoe je je niet eens voor op te geven)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Krijg je wel andere sms-jes van de politie?
Ik heb me namelijk aangemeld op mijn postcode dus als er hier iets gebeurt krijg ik een sms-je, ik denk dat ze met Amber Alert daar ook naar kijken.
Ik heb me namelijk aangemeld op mijn postcode dus als er hier iets gebeurt krijg ik een sms-je, ik denk dat ze met Amber Alert daar ook naar kijken.
Gast- Gast
Goede vraag, ik heb het Amber Alert van Jennefer ook gekregen maar ik woon al meer dan 4 jaar in Drenthe. Ik heb vlakbij Rotterdam gewoond en lang stage gelopen in Charlois maar dat is echt heel lang geleden en toen had ik volgens mij nog een ander telefoonnummer.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ja het ging bij mij ook om dit Amber Alert, kom inderdaad regelmatig in Rotterdam dus wat dat betreft kan het wel kloppen. Wel raar dat je al vier jaar niet meer in Rotterdam woont en dit dan toch nog krijgt (dan zou dat verhaal van de zendmast niet meer kloppen toch?). Een tijd geleden was er in de plaats waar ik woon ook een Amber Alert verstuurd maar heb deze nooit gehad. Ik krijg trouwens verder nooit een sms van de politie.
Gast- Gast
Zijn jullie misschien aangesloten bij Burgernet? Want dat zou het ook nog kunnen verklaren.
Mijn vriend is namelijk ook niet aangesloten bij Amber Alert, maar wel bij Burgernet en kreeg ook een sms. Ik ben wel aangesloten bij Amber Alert. Wij wonen trouwens in Groningen, dus niet in de buurt.
Mijn vriend is namelijk ook niet aangesloten bij Amber Alert, maar wel bij Burgernet en kreeg ook een sms. Ik ben wel aangesloten bij Amber Alert. Wij wonen trouwens in Groningen, dus niet in de buurt.
Gast- Gast
Best een 'eng' idee dat de overheid op die manier eigenlijk meer van je te weten kan komen dan je eigenlijk zou willen soms.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: