Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kan ik mijn broer helpen?

+14
Reva
Carra
Zora
Printje
Dora
June
Bubbelicious
Bliss
Lady4
Aziraphale
Raven
May
Poubelle
Green_Pepper
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 7:02

Ik vraag me af of ik, als ik je broer was, wel gelopen wílde worden. Ik was vroeger wel een beetje zoals je omschrijft, en ik voelde me altijd opgelaten als mensen me met de beste bedoelingen aan een relatie probeerden te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Lady4 zo 16 jun 2013 - 7:22

Zus schreef:
June schreef:Organiseer een etentje met een groep mensen en laat alle mannen een vrijgezelle vriend meenemen en alle vrouwen een vrijgezelle vriendin. Dat lijkt me echt gezellig zo'n avond.

Leuk idee!

Dora schreef:
Bliss schreef:Ik wou net zeggen, showen die hap! Wie weet wordt het iets met een van de vele single ladies hier smile
De woorden worden uit mijn mond gehaald. Misschien kan hij hier een (date-)account aanmaken?

Huh? Dit is toch geen datingsite? Er zijn genoeg datingsites dus als hij een vriendin zou willen vinden via internet lijkt me dat een prima mogelijkheid. Bovendien staan de meeste meiden die hier zitten en 'op zoeken zijn' ook ingeschreven op datingsites. Hadden ze hem daar best kunnen vinden. Lijkt me best grappig trouwens dat Kims broer ineens met Bliss aan komt zetten met een familiediner. Haha, Bliss heeft geen idee dat het Kim is maar Kim ligt dan helemaal dubbel haha Very Happy.

@Kim; Hoe komt het dat het internetdaten niet werkt? Wat gaat er mis? Ik heb ook een aantal dates gehad via internet en naar mijn mening moet je bij een leuke klik gewoon zo snel mogelijk afspreken. Dan liggen de verwachtingen nog niet te hoog. Ook moet je gewoon duidelijke foto's van de ander hebben om een beetje een beeld te hebben. Zo sta je niet ineens tegenover een dork van een kabouter waar je nog mee uit moet... Doe hetzelfde ook met je eigen foto's. Gewoon normale recente foto's en niet die foto's kiezen waar je opstaat alsof je een of ander model bent.

------


Ach, waarom niet? Een tijdje geleden hebben we hier zo'n soort topic gehad met broers, vrienden, buurmannen, etc. Daar is zelfs een relatie uit ontstaan! Het kan best werken dus. smile
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Reva zo 16 jun 2013 - 7:45

Huh echt Lady? Wie? Very Happy

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Bliss zo 16 jun 2013 - 8:19

Reva schreef:Huh echt Lady? Wie? Very Happy

Ik app je wel ff!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 9:13

Mijn broer is echt een beetje verlegen, dus ik denk dat hij daarom niet zo goed is in daten. Tenminste dat zou ik me zomaar kunnen voorstellen. Vrouwen vallen toch vaak op de wat zelfverzekerde types en hij kan wat onzeker en terughoudend overkomen. Ik ga hem niet koppelen, want ja......... uiteindelijk moet hij het toch zelf doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Lady4 zo 16 jun 2013 - 9:54

Bliss schreef:
Reva schreef:Huh echt Lady? Wie? Very Happy

Ik app je wel ff!

Very Happy
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Zora zo 16 jun 2013 - 20:26

Hoe was het Bliss??? Of staat dat al ergens anders? smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Burn zo 16 jun 2013 - 20:30

Staat in het date topic!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Zora zo 16 jun 2013 - 20:32

Ik wilde hier net posten dat ik het zag ja! Toch geslaagd vind ik hoor Bliss Very Happy Leuk! Wie weet bij de volgende keer...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  nina wo 19 jun 2013 - 0:43

Lady4 schreef:
Bliss schreef:
Reva schreef:Huh echt Lady? Wie? Very Happy

Ik app je wel ff!

Very Happy
Aah ik ben ook benieuwd!
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Tabbert wo 19 jun 2013 - 1:06

En niet alle single dames hier staan op een datingsite hoor (ik niet bijvoorbeeld). Maar dat vrouwen vallen op zelfverzekerde types vind ik erg generaliserend, Kim. Ik ben namelijk veel meer van de verlegen stillere mannen.. van die zelfverzekerde gasten vind ik vaak echte kwallen.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 2:53

@Tabbert, ok, gelukkig maar. Volgens mij generaliseer ik niet wanneer ik zeg dat de mééste vrouwen vallen op zelfverzekerde mannen, die hun zaakjes tenminste redelijk voor elkaar hebben. Het is toch niet aantrekkelijk als een man van in de dertig, onzeker is, psychisch in de knoop zit en leeft van een uitkering? Nouja, dat ervaart mijn broer in ieder geval zo... dat de meeste vrouwen daar dus op afknappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 3:07

KimRosenberg85 schreef:. Het is toch niet aantrekkelijk als een man van in de dertig, onzeker is, psychisch in de knoop zit en leeft van een uitkering?

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar is dit het geval bij je broer? Ik kan me wel voorstellen dat er vrouwen zijn die daar op zich niet echt op zitten te wachten, zo iemand kan zich heel afhankelijk opstellen misschien. Anderzijds moet je denk ik realiseren dat zo'n situatie niet expres ontstaan is (neem ik aan) en dat je broer er wel veel aan doet om er uit te komen. Maar het lijkt me niet het meest ideale moment voor een relatie denk ik. Hoewel ik eigenlijk zelf ook in zo'n soort situatie heb gezeten: Ik was ook werkloos en nog niet 100% hersteld van m'n burnout toen ik met m'n vriend kreeg. Ik was ook echt heel bang dat hij me daarom minder leuk zou vinden, of dat de situatie gewoon niet ideaal was. Maar blijkbaar kon hij gelukkig verder dan die situatie kijken, en zag wat voor verdere leuke kwaliteiten ik had smile Het zou heel fijn zijn al je broer ook zo'n meisje vindt, die dat accepteert. Maar in de tussentijd is het misschien goed dat hij ook aan zichzelf werkt. Doet hij dat wel? Niet alleen voor een relatie, maar ook voor jezelf. Ze zeggen toch altijd dat je pas gelukkig in een relatie kunt zijn als je gelukkig bent met jezelf? Ik denk dat daar wel íets van een kern van een waarheid in zit. Uitstraling kan zo veel doen en ik denk dat mensen toch sneller geïnteresseerd zijn in een actief iemand dan een passief iemand. Maar dat het een direct no-no is als hij onzeker is, het psychisch niet helemaal lekker loopt en hij een uitkering heeft, denk ik niet. Wel denk ik dat het goed is dat hij actief dat probeert te veranderen, zoals ik zei, niet alleen voor een ander, maar ook met name voor zichzelf. Dat doet een mens gewoon goed en dat straal je uit.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 3:16

Hé Marin, ja bij mijn broer is dat inderdaad het geval. Hij is wel (al jaren) heel hard bezig om hieraan te werken en gelukkig gaat het wel steeds een stapje beter. Toch denk ik wel dat dit het vinden van een leuke vriendin voor hem bemoeilijkt. Ik hoorde laatst iets over een datingsite speciaal voor mensen met een bepaalde beperking/ziekte, kon ook psychisch zijn, maar dan word je misschien weer zo in een hokje gestopt. Mijn broer is verder wel rete-intelligent, lief, zorgzaam en zelfstandig wat betreft wonen etc. dus dat is misschien niet zo geschikt voor hem. Sowieso zie ik hem natuurlijk liever met een stabiel meisje, dan met een meisje dat ook veel problemen heeft, want anders trekken ze elkaar misschien naar beneden...

Nouja, kortom: ik maak me weer veel te veel zorgen over hem, eigenlijk moet ik dat niet doen, want hij moet het toch echt zelf gaan ontdekken enzo... Hij heeft natuurlijk niks aan een zus die onbedoeld veel te bemoeizuchtig is Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 4:01

Ik begrijp het ook wel ja, dat dat veel vrouwen af zal schrikken. Ik zit echt niet te wachten op nog een man die zijn financiën niet op orde heeft en psychische (of andere) problemen heeft. Er zijn altijd dingen die je op kunt lossen maar om een relatie al met dit soort problemen te beginnen is een vrij lastig iets. Je wilt uiteindelijk toch graag helpen (ik tenminste, ik kan dat niet laten gaan) en daardoor neem je samen wel weer stappen die je anders wellicht niet zo snel had genomen die misschien helemaal niet goed zijn voor de relatie. Ik denk dat je vrij weinig kunt betekenen voor je broer, behalve ervoor zorgen dat hij er af en toe op uit gaat met jou (als hij verder niet veel mensen om zich heen heeft, dat weet ik natuurlijk niet) en het niet constant benadrukken dat hij alleen is en je het zo fijn zou vinden als hij ook een vriendin krijgt. Ik zit zelf ook echt niet op dat soort opmerkingen te wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 4:06

Ik zou inderdaad niet snel gaan voor een datingsite voor mensen met 'beperkingen', whatever that may be. Dan stop je jezelf al snel in een hokje, maar inderdaad wat jij zegt: Dan vindt hij misschien ook een meisje uit dat hokje. Niet dat dat erg is als dat gebeurt, maar het maakt dingen misschien niet makkelijker. Ik zou hem daar niet zo 123 in dat hokje plaatsen, zeker niet als hij juist daar probeert uít te komen. Een datingsite voor hoogopgeleide mensen (geen idee of hij dat is, maar wie weet wel gezien je iets zegt over z'n intelligentie zou dat kunnen), kan misschien wel, wie weet vindt ie daar een lief meisje voor hem. Kan natuurlijk sowieso geen kwaad dat ie zich inschrijft, zelfs al is ie niet actief op zoek.

Misschien kan je eens zoiets aan hem opperen, of ie zich niet wilt inschrijven, en misschien aanbieden de foto te keuren en tekst door te lezen. Dan kan je bijv zeggen dat jij een meisje bent (goh) dus wat beter weet wat meiden leuk vinden om te lezen ofzo? Benader het een beetje positief, geef steun waar kan, maar dring niets op.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Printje wo 19 jun 2013 - 4:38

KimRosenberg85 schreef:@Tabbert, ok, gelukkig maar. Volgens mij generaliseer ik niet wanneer ik zeg dat de mééste vrouwen vallen op zelfverzekerde mannen, die hun zaakjes tenminste redelijk voor elkaar hebben. Het is toch niet aantrekkelijk als een man van in de dertig, onzeker is, psychisch in de knoop zit en leeft van een uitkering? Nouja, dat ervaart mijn broer in ieder geval zo... dat de meeste vrouwen daar dus op afknappen.

Ik zou daar idd echt niet op zitten te wachten. Onzeker zou ik nog eht minst erge vinden, ligt er ook een beetje aan hoe erg natuurlijk en iemand die leeft van een uitkering zou er een beetje aan liggen of hij dan wel actief solliciteert en zijn dagen wel iets nuttigs doet zeg maar. Iemand die alleen maar een beetje thuis hangt, daar zou ik zwaar op afknappen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Tabbert wo 19 jun 2013 - 7:49

Onzeker en een uitkering.. tja met deze crisis is dat laatste niet enorm vreemd en dat eerste ligt aan de manier waarop. Maar dat zijn geen dealbreakers perse. Dat psychisch in de knoop zitten is toch wel iets anders. Ik heb namelijk geen zin om zijn therapeut te zijn... Ik heb gewoon gemerkt dat ik me dat te veel ga aantrekken, en dat wil ik liever niet in een relatie.

Maar dat zei je in het begin niet he.. dat hij in de knoop zit.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Tabbert wo 19 jun 2013 - 7:51

KimRosenberg85 schreef:Mijn broer is echt een beetje verlegen, dus ik denk dat hij daarom niet zo goed is in daten. Tenminste dat zou ik me zomaar kunnen voorstellen. Vrouwen vallen toch vaak op de wat zelfverzekerde types en hij kan wat onzeker en terughoudend overkomen. Ik ga hem niet koppelen, want ja......... uiteindelijk moet hij het toch zelf doen.




AAAARRRRGGG dat quoten is irri...

Kim, je zou toch echt "vrouwen" trouwens. Ook al staat er "vaak" achter smile
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 9:31

Onzeker is overigens niet perse iets waar ik gelijk op af zou knappen maar het hangt er wel een beetje vanaf hoe zich dat uit natuurlijk... Is hij wel fair in zijn 'zoektocht' of je weet? Ik ken iemand die alleen maar zo ongeveer modellen wil daten maar zelf behoorlijk aan de zware kant is, alleen maar zit te gamen en te blowen... Tja, ik denk dat zo'n meid ook wel wat beters in gedachten heeft als ze op zoek gaat... Gewoon een normale meid vind hij dan niet genoeg haha... Hij gaat er geloof ik ook wel van uit dat hij de rest van zijn leven alleen blijft...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum