Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kan ik mijn broer helpen?

+14
Reva
Carra
Zora
Printje
Dora
June
Bubbelicious
Bliss
Lady4
Aziraphale
Raven
May
Poubelle
Green_Pepper
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 22:02

Ik kom uit een gezin van vijf kinderen. We hebben allemaal een relatie, zijn getrouwd en nu begint het tijdperk van de kinderen langzaamaan te beginnen. Voor iedereen, behalve voor mijn oudste broer, hij heeft geen relatie en heeft ook nog nooit een serieuze relatie gehad... Hij is inmiddels 33 jaar en hij verlangt enorm naar een vriendin. Af en toe vind ik het best sneu voor hem, als er weer een verjaardag is, een feest je of een bruiloft, dan zie ik gewoon aan hem het verlangen: iedereen is sámen, dat wil ik ook! Hij doet al aan internetdaten, maar dat werkt steeds niet uit. Het is een goudeerlijke, lieve, intelligente jongen, maar hij is wel wat onzeker en doordat hij nooit een relatie heeft gehad, lijkt het wel alsof deze onzekerheid wat betreft vrouwen alleen maar groter wordt.

Hoe kan ik hem helpen? Zou ik iets voor hem proberen te doen, of juist niet? ...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Green_Pepper vr 14 jun 2013 - 22:09

Lastige situatie. Vooral omdat het zo benadrukt wordt voor hem als je iets gaat doen, denk ik. Misschien juist iets vaker afspreken met hem alleen? Dus niet zo benadrukken dat hij alleen is en de rest van jullie gezin met z'n tweeën?
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Poubelle vr 14 jun 2013 - 22:12

Wat zou je voor hem willen doen dan?
Iemand tegenkomen moet 'ie toch echt zelf doen! 
Het is niet tof, ik herken het zelf ook wel. Ik ben met familie-dingen of afspraken met vrienden van de familie ook altijd de enige zonder relatie. Op dat moment baal ik dan even maar dan bedenk ik me dat ik wel heel goed kan opschieten met m'n zwager of de vrienden van m'n vriendinnen en dan probeer ik er wat gezelligs van te maken.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  May vr 14 jun 2013 - 22:15

Ik ben dan wel iets jonger maar verder dezelfde situatie. Maar inderdaad meer dan hem gewoon erbij betrekken en het niet extra benadrukken dat hij alleen is kun je niet. Verder wat ik heel erg vervelend vind is dat opmerkingen krijg over dat ik nog steeds alleen ben. Hoe goed bedoeld die  opmerkingen ook zijn voor mij zijn ze gewoon echt k*t. Mensen staan er vaak niet bij stil dat zij niet de enigen zijn die zo'n opmerking maken. Momenteel hoor ik hem bijna wekelijks en dat is gewoon heel vervelend.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 22:21

Ja, ik probeer inderdaad niet steeds de nadruk er zo op te leggen, dat is wel een tijd zo gebeurd binnen onze familie en eigenlijk was dit bestwel ergerlijk, kan ik me zo voorstellen. Ik zou inderdaad vaker naar hem toe kunnen gaan en dan lekker samen gaan eten enzo, we kunnen het goed vinden samen en dan praten we ook overal over. Ik hoor van mijn moeder dat hij zich regelmatig eenzaam voelt Sad Hij heeft wel gewoon vrienden enzo, maar hij woont daar toch maar alleen in een appartement en hij vindt het vervelend om alleen thuis te komen... Ik moet echt vaker naar hem toe, bedenk ik me nu...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Raven vr 14 jun 2013 - 22:23

Klinkt als mijn broer... Hij is twee jaar jonger dan jou broer en uit een gezin met 6 kinderen. Maar wel de oudste.

Zelf heb ik geen idee hoe je hem kan helpen. Mijn broer heeft een keer speed date gedaan. Is ook niets uit gekomen. Hij krijgt ook best vaak telefoonnummers van meisjes, maar daar doet hij niet veel mee.
Terwijl hij het denk ik nest leuk vindt om een vriendin te hebben.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 22:33

Ja, het is ook wel lastig met hem, want hij is niet zo'n stapper en ook geen charmeur, ofzo. Hij is vrij introvert en als hij mensen niet kent is hij wat terughoudend. De meisjes die hij leert kennen zien hem standaard als een vriend, maar niet als relatiemateriaal, hij heeft veel vriendschappen met vrouwen, maar het wordt nooit een relatie...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Aziraphale vr 14 jun 2013 - 23:10

Mijn broer heeft op z'n 33e ook z'n eerste relatie gekregen. Dat was vorig jaar. Inmiddels wonen ze al samen Wink Ik had de hoop ook bijna opgegeven, voelde me er best rot om en vond het zo vervelend voor hem dat hij geen relatie had. Hij heeft zijn vriendin via Parship leren kennen en ze passen echt perfect bij elkaar! Dat is een datingsite voor hoger opgeleiden.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Lady4 za 15 jun 2013 - 4:30

Probeer hier iemand te zoeken die goed bij hem past. smile
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Bliss za 15 jun 2013 - 5:42

Ik wou net zeggen, showen die hap! Wie weet wordt het iets met een van de vele single ladies hier smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Gast za 15 jun 2013 - 6:15

Is hij verder wel sociaal? Misschien kun je samen met hem iets doen om meer mensen te leren kennen? Ergens wat gaan drinken, een activiteit of een cursus? Als het internetdaten niet echt wil lukken, misschien kun je eens aanbieden om samen naar zijn profiel te kijken of een datingsite zoeken die beter bij hem past. Kan hij het goed vinden met jouw man? Dan kan je man hem eens meenemen ergens naartoe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Bubbelicious za 15 jun 2013 - 6:19

Ken je niet toevallig iemand in je omgeving waarvan je denkt die goed bij hem zou passen en die ook vrijgezel is, en die 'per ongeluk' koppelen aan elkaar?
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  June za 15 jun 2013 - 6:24

Organiseer een etentje met een groep mensen en laat alle mannen een vrijgezelle vriend meenemen en alle vrouwen een vrijgezelle vriendin. Dat lijkt me echt gezellig zo'n avond.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Dora za 15 jun 2013 - 9:23

Bliss schreef:Ik wou net zeggen, showen die hap! Wie weet wordt het iets met een van de vele single ladies hier smile




De woorden worden uit mijn mond gehaald. Misschien kan hij hier een (date-)account aanmaken?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 9:36

June schreef:Organiseer een etentje met een groep mensen en laat alle mannen een vrijgezelle vriend meenemen en alle vrouwen een vrijgezelle vriendin. Dat lijkt me echt gezellig zo'n avond.

Zoiets idd. Denk dat je verder zoiets niet echt mee kunt sturen al snap ik je gevoel wel richting hem zeg maar. Ik zou ook willen helpen denk ik als mijn broer in zo'n situatie zat.

En via internet ofzo? Zo'n datingsite of vind hij zoiets niets/
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Zora za 15 jun 2013 - 18:37

En speeddaten dan? Dan wordt 'ie misschien net wat meer uit zijn (introverte) comfortzone getrokken dan mogelijk is via internetdaten. Een vriend van mij heeft dit vorige week gedaan, hij vond het hartstikke leuk!!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Bliss za 15 jun 2013 - 21:09

Zora schreef:En speeddaten dan? Dan wordt 'ie misschien net wat meer uit zijn (introverte) comfortzone getrokken dan mogelijk is via internetdaten. Een vriend van mij heeft dit vorige week gedaan, hij vond het hartstikke leuk!!

Dit ga ik vanmiddag doen :O

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Zora za 15 jun 2013 - 22:11

Bliss schreef:
Zora schreef:En speeddaten dan? Dan wordt 'ie misschien net wat meer uit zijn (introverte) comfortzone getrokken dan mogelijk is via internetdaten. Een vriend van mij heeft dit vorige week gedaan, hij vond het hartstikke leuk!!

Dit ga ik vanmiddag doen :O

GRRR F* het nieuwe quoten!!
Anyway; spannend! Mij lijkt het serieus echt heel leuk! Die vriend zei wel dat er verreweg veeeeel meer leukere dames waren dan leuke jongens, maar da's vast alleen hier in het Noorden zo Very Happy 
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Bliss za 15 jun 2013 - 22:12

Zora schreef:
Bliss schreef:
Zora schreef:En speeddaten dan? Dan wordt 'ie misschien net wat meer uit zijn (introverte) comfortzone getrokken dan mogelijk is via internetdaten. Een vriend van mij heeft dit vorige week gedaan, hij vond het hartstikke leuk!!

Dit ga ik vanmiddag doen :O

GRRR F* het nieuwe quoten!!
Anyway; spannend! Mij lijkt het serieus echt heel leuk! Die vriend zei wel dat er verreweg veeeeel meer leukere dames waren dan leuke jongens, maar da's vast alleen hier in het Noorden zo Very Happy 

Hahaha daar ben ik ook bang voor ja, ik kan me niet voorstellen dat daar echt veel leuke mannen op af komen silent Ik ben vooral erg nieuwsgierig, dus laat het maar gewoon op me af komen (al word ik nu wel een beetje zenuwachtig).
(ff het laatste icoontje aanklikken trouwens, dan kun je weer normaal quoten)


Laatst aangepast door Bliss op za 15 jun 2013 - 23:05; in totaal 1 keer bewerkt

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Zora za 15 jun 2013 - 22:54

Bliss schreef:
Zora schreef:
Bliss schreef:
Zora schreef:En speeddaten dan? Dan wordt 'ie misschien net wat meer uit zijn (introverte) comfortzone getrokken dan mogelijk is via internetdaten. Een vriend van mij heeft dit vorige week gedaan, hij vond het hartstikke leuk!!

Dit ga ik vanmiddag doen :O

GRRR F* het nieuwe quoten!!
Anyway; spannend! Mij lijkt het serieus echt heel leuk! Die vriend zei wel dat er verreweg veeeeel meer leukere dames waren dan leuke jongens, maar da's vast alleen hier in het Noorden zo Very Happy 

Hahaha daar ben ik ook bang voor ja, ik kan me niet voorstellen dat daar echt veel leuke mannen op af komen :silent:Ik ben vooral erg nieuwsgierig, dus laat het maar gewoon op me af komen (al word ik nu wel een beetje zenuwachtig).
(ff het laatste icoontje aanklikken trouwens, dan kun je weer normaal quoten)

*test... ohja!!*

Ik denk dat je ook gewoon mazzel moet hebben hoor. Net zo goed als dat jij nu besluit dit te gaan doen, kan een leuke jongen dat ook opeens doen Very Happy Die vriend was er erg blij mee, had 'ie geen concurrentie, haha. Succes!!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Bliss za 15 jun 2013 - 23:06

En had ie uiteindelijk ook een (paar) match(es)? Die concurrentie is wel jammer ja, ben ook benieuwd naar de andere dames!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Zora za 15 jun 2013 - 23:31

Bliss schreef:En had ie uiteindelijk ook een (paar) match(es)? Die concurrentie is wel jammer ja, ben ook benieuwd naar de andere dames!

Ja hij had een paar matches ja!! Gaat 'ie nu mee daten smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Bliss za 15 jun 2013 - 23:41

Zora schreef:
Bliss schreef:En had ie uiteindelijk ook een (paar) match(es)? Die concurrentie is wel jammer ja, ben ook benieuwd naar de andere dames!

Ja hij had een paar matches ja!! Gaat 'ie nu mee daten smile

Leuk!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Carra za 15 jun 2013 - 23:53

Veel plezier Bliss!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 6:58

June schreef:Organiseer een etentje met een groep mensen en laat alle mannen een vrijgezelle vriend meenemen en alle vrouwen een vrijgezelle vriendin. Dat lijkt me echt gezellig zo'n avond.

Leuk idee!

Dora schreef:
Bliss schreef:Ik wou net zeggen, showen die hap! Wie weet wordt het iets met een van de vele single ladies hier smile
De woorden worden uit mijn mond gehaald. Misschien kan hij hier een (date-)account aanmaken?

Huh? Dit is toch geen datingsite? Er zijn genoeg datingsites dus als hij een vriendin zou willen vinden via internet lijkt me dat een prima mogelijkheid. Bovendien staan de meeste meiden die hier zitten en 'op zoeken zijn' ook ingeschreven op datingsites. Hadden ze hem daar best kunnen vinden. Lijkt me best grappig trouwens dat Kims broer ineens met Bliss aan komt zetten met een familiediner. Haha, Bliss heeft geen idee dat het Kim is maar Kim ligt dan helemaal dubbel haha Very Happy.

@Kim; Hoe komt het dat het internetdaten niet werkt? Wat gaat er mis? Ik heb ook een aantal dates gehad via internet en naar mijn mening moet je bij een leuke klik gewoon zo snel mogelijk afspreken. Dan liggen de verwachtingen nog niet te hoog. Ook moet je gewoon duidelijke foto's van de ander hebben om een beetje een beeld te hebben. Zo sta je niet ineens tegenover een dork van een kabouter waar je nog mee uit moet... Doe hetzelfde ook met je eigen foto's. Gewoon normale recente foto's en niet die foto's kiezen waar je opstaat alsof je een of ander model bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn broer helpen? Empty Re: Hoe kan ik mijn broer helpen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum