Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Broer helpen..

+3
girli
Sweety
Puk
7 plaatsers

Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Broer helpen..

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:01

Dit is een beetje stom/lastig, aangezien ik mijn broer regelmatig een eikel vind en meerdere malen heb verkondigd wat voor een nietsnut 't wel niet is.... Maar nu wil ik 'm toch helpen smile

Mijn broer is net 26, woont in een klein koophuisje, heeft een goede baan en verdient goed, maar is nooit gelukkig. Vorig jaar hebben we hele erge ruzie gehad, door zijn manier van met geld omgaan; dat kon ie namelijk niet... Hij blowt veel, is sociaal niet heel sterk en is zonder geld erg ongelukkig, omdat alles bij hem gaat om geld. Vrienden heb je alleen als je een rondje in de kroeg kan geven, ontspannen kan alleen met een dikke joint en z'n auto is te schraal en altijd zonder benzine.

Inmiddels zijn we zover dat-ie met geld om kan gaan, dus hij is niet meer zo ongelukkig, omdat ie nu uitkomt per maand met z'n geld. Hij heeft een handjevol vrienden die 'blijven', geld of geen geld, dus op dat gebied heeft-ie ook dingen geaccepteerd, zodat-ie niet vrienden blijft 'kopen' in de kroeg. Hij is aan het sparen, want hij wil een mooiere auto etc en hij lijkt beter in z'n vel te zitten maar... Iets in hem, is nog steeds zwaar ongelukkig; hij heeft geen vriendin.

't Is niet zo dat 't een lelijke gozer is of zo, denk ik tenminste. En hij heeft ook wel geregeld aandacht van meisjes, maar een vriendinnetje is 't steeds niet. Hij gaat genoeg uit, kleedt zich leuk genoeg en is lief voor een meisje, maar steeds als hij verliefd wordt, wordt er gezegd dat 't niks kan worden... Inmiddels zijn een groot deel van zijn vrienden gesetteld, samenwonend, verloofd en er zijn zelfs pappa's in zijn vriendengroep, dus bij m'n broer groeit dat verlangen alleen maar harder.

't Doet me ontzettend veel pijn om hem zo ongelukkig te zien; ik wéét dat-ie zich eenzaam voelt! Ik zou 'm zo graag willen helpen, maar ik weet niet meer hoe.. Ik heb 'm uit de financiele shit kunnen halen en 'm zo ver gekregen, dat-ie iets positiever in 't leven staat, maar wat kan ik nu nog doen?.. Ik roep dan wel zo vaak dat 't een droplul is, maar 't is wel mijn broer en ondanks alles hou ik wel van 'm en wil 't beste voor hem, maar hoe kan ik 'm daar nog bij helpen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Puk di 2 aug 2011 - 23:03

Je hebt hem al heel erg goed geholpen, maar dit moet hij toch echt zelf doen! Hij moet zelf actie ondernemen lijkt me:)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:09

Ik denk niet dat je veel meer kunt doen, dan aan hem laten weten dat je er voor hem bent. Wel super dat je hem hebt geholpen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Sweety di 2 aug 2011 - 23:09

Geven die meiden ook een reden waarom het niet gaat lukken? Ik weet van mijzelf dat ik het een afknapper vind als een jongen blowt. Misschien vinden sommige meiden waar hij mee date dat ook? Wel lief dat je je broer zo helpt!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:12

Een online datingsite proberen ofzo?

Ik heb je broer gezien en er is volgens mij niks mis met m :P Alleen ben ik al voorzien en hij is te klein voor mij :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:12

@ Sweety +1.. helemaal als hij 'al' 26 is. Die periode is in mijn ogen dan wel voorbij.

Maar ik denk ook wel dat vrouwen waarbij het niets wordt niet heel uitgebreid gaan lopen verkondigen waarom niet toch? Ik denk dat het meestal gewoon een gevoel is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:18

Nou de meiden die hij 'date', komen in dezelfde kroegen e.d. en beetje uit dezelfde kring, waar blowen redelijk normaal is zegmaar..

Ik ben bijna zover dat ik 'm op een datingsite ga zetten ja! En jammer Leafie, dan had ik wel gelijk een leuke schoonzus gehad....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:19

Ik denk ook niet dat je meer kunt doen. Een partner 'zoek' je naar mijn idee ook niet echt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:22

Bazinga schreef:Nou de meiden die hij 'date', komen in dezelfde kroegen e.d. en beetje uit dezelfde kring, waar blowen redelijk normaal is zegmaar..

Ik ben bijna zover dat ik 'm op een datingsite ga zetten ja! En jammer Leafie, dan had ik wel gelijk een leuke schoonzus gehad....

Is een beetje incest he, aangezien jij al mijn zusje bent :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Sweety di 2 aug 2011 - 23:23

Bazinga schreef:Nou de meiden die hij 'date', komen in dezelfde kroegen e.d. en beetje uit dezelfde kring, waar blowen redelijk normaal is zegmaar..

Ik ben bijna zover dat ik 'm op een datingsite ga zetten ja! En jammer Leafie, dan had ik wel gelijk een leuke schoonzus gehad....
Ja dan zal dat inderdaad niet een reden zijn. Maar misschien kan het geen kwaad om hem er eens op te zetten?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:24

_Leaf_ schreef:
Bazinga schreef:Nou de meiden die hij 'date', komen in dezelfde kroegen e.d. en beetje uit dezelfde kring, waar blowen redelijk normaal is zegmaar..

Ik ben bijna zover dat ik 'm op een datingsite ga zetten ja! En jammer Leafie, dan had ik wel gelijk een leuke schoonzus gehad....

Is een beetje incest he, aangezien jij al mijn zusje bent :P

I love you

@Sweety; hoe bruut is 't om zoiets te doen, zonder zijn toestemming?.. Ik weet ook niet hoe leuk-ie 't vindt als ik 'm er om vraag. Anderzijds; de dude wordt écht wanhopig...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Sweety di 2 aug 2011 - 23:37

Mwah bruut.... Je kan een gratis profiel aanmaken en anders op je eigen email. Snap wel dat het raar overkomt en/of raar voelt om te doen. Maar aan de andere kant, als hij echt wanhopig wordt... Heb je geen vriendinnen die vrijgezel zijn en hem leuk vinden? Dat zou eigenlijk beter zijn.


Laatst aangepast door Sweety op di 2 aug 2011 - 23:41; in totaal 1 keer bewerkt
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  girli di 2 aug 2011 - 23:38

Persoonlijk zou ik not amused zijn als iemand mij op een datingsite zet, hoe goedbedoeld het ook is. Misschien kun je samen met hem een profiel aanmaken.

Ik vind het echt heel lief dat je hem wilt helpen, maar ik denk toch dat hij dit zelf moet doen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  silly-one di 2 aug 2011 - 23:39

Dit had het verhaal van mijn broer kunnen zijn. Hij is 2 jaar geleden op dansles gegaan en heeft daar zijn vriendin gevonden en is daar nu ruim een jaar gelukkig mee. Mijn broer was wel een stuk ouder, want hij is begin 30. Wat wij gedaan hebben is hem vooral zijn eigen weg laten zoeken. Hij was er emotioneel eerder ook niet aan toe en nu wel. Dat kan ook van belang zijn, je broer heeft het afgelopen jaar al een hoop veranderingen doorgemaakt qua persoonlijke ontwikkeling. Dus dit zal waarschijnlijk ook wel los lopen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 1:14

Je hebt hem al enorm geholpen op alle vlakken waar je kon helpen. Maar dit is nu typisch iets dat hij toch zelf zou moeten opknappen. Voel je niet te verantwoordelijk voor zijn geluk, jij hoeft er niet voor te zorgen dat hij zich 100% gelukkig voelt. Er zijn al flinke stappen gemaakt, je broer is nog maar 26 en die vriendin komt er vast wel een keer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 1:17

Jeetje, zo'n broertje heb ik ook wel een beetje, alleen...hij blowt niet.
Hij heeft niet zo heel veel vrienden, gaat tegenwoordig meer met mij en mijn vrienden naar de kroeg. Maar goed...ik hoef dus ook niet meer ieder weekend in de kroeg te hangen. Hij is zo'n lieve jongen alleen wat vrouwen betreft erg onzeker.
Laatst waren we een keer samen gaan uiteten, mijn vriend was die avond niet thuis. Het was erg gezellig, hebben over vanalles zitten kletsen, en hij liet duidelijk merken dat hij een vriendinnetje toch eigenlijk wel een beetje mist, vooral omdat hij ziet bij mij en mijn zus hoe leuk het met iemand kan zijn.

Kunnen we geen topic openen voor onze broertjes, misschien is er iemand die nog leuke zusjes (of viceversa natuurlijk) heeft angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Nora wo 3 aug 2011 - 1:21

Wellicht een idee om een keer een leuk feestje/verjaardag te houden en daarbij je broer en single vriendinnen/kennissen van je uit te nodigen? Dan ontmoet hij nieuwe vrouwen waar wellicht meer potentie inzit dan de meiden uit het blowwereldje.
Verder zal hij het dan echt zelf moeten doen.

Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 1:24

Ik zou hem hierin zijn eigen weg laten zoeken. Je kan hem tips geven of met hem naar een feestje gaan, maar that's it.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Fearie wo 3 aug 2011 - 2:40

Ik denk dat ie uiteindelijk vast wel een vriendin vindt, daar moet je tegen aan lopen smile

Er is nog hoop, bij ons in de vriendengroep was de laatste single 29 jaar en net op zichzelf gaan wonen en ook hij is aan de vrouw gekomen (en nog steeds, 1.5 jaar later). Ook mijn zwager was 34 voordat hij iemand ontmoette, jaar later mee trouwde (detail: hij woonde eerst ook nog thuis!).
Het kan dus zelfs als je nog thuis woont als volwassenen vent Wink

Misschien hooguit dus wat date tips geven, maar zou het voor de rest op z'n beloop laten gaan. Hij moet er zelf ook wat voor doen he :P

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Kabouter wo 3 aug 2011 - 3:13

Ik heb geen tips ofzo, maar wil alleen even zeggen dat ik je een lieve zus vind.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broer helpen..  Empty Re: Broer helpen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum