Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aso broer!

+7
bolus26
Caramba
Minx
kwak
Kabouter
Lejow
Kqip
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Aso broer! Empty Aso broer!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 10:43

Voor de zoveelste keer moeten wij (mijn ouders, mijn man en ik) rekening met hem houden.
Mijn moeder is binnenkort jarig en dus gaan we uit eten. Ze wilde graag op de dag zelf gaan, maar omdat mijn broertje zijn rooster (dacht dat voor zijn studie was, maar was ivm zijn werk) nog niet had kon hij nog niet zeggen of hij mee kon en wanneer we uit eten konden gaan.

Kennissen, vrienden en ook familie hadden al aan mijn moeder gevraagd of ze het nog vierde en zo ja wanneer. Ze kon geen antwoord geven vanwege mijn broertje, ja ze dat lezen jullie goed ze wilde eerst zijn antwoord weten.

Op de dag zelf gaat niet lukken, vanwege mijn broertje die niet kan die dag. Dus waren er nog 2 avonden wanneer het wel kon, 1 dag viel af omdat hij waarschijnlijk het niet gaat redden en de andere dag kan hij wel, maar wij gaan gewoon al eten als hij er niet op tijd is.

Mijn moeder is al wat gestressed vanwege een plekje op haar hoofd wat huidkanker kan zijn. Het word wegggehaald voor onderzoek en dan is het afwachten wat het is. Die dag is op dezelfde dag als wij op vakantie gaan en mijn vader brengt ons. Dus ik zei dat we wel iemand anders zouden vinden zodat hij met haar mee kan, iig brengen en halen en er eventueel bij zijn.
Dat hoefde niet van haar.

Anyway, ik heb mijn broertje een sms gestuurd dat onze moeder al gestressed genoeg dmv dat plekje en dat hij het alleen maar erger maakt door altijd maar op het laatste moment te zegggen of hij mee kan en wanneer hij kan. Dat hij het zeer ruim van te voren wist en vrij kon vragen. Dat had hij gedaan zei hij. Nou als je er echt op tijd bij bent, kan je echt wel 1x vrij krijgen!
Mijn moeder probeert het te sussen door te zeggen ''er zijn collega's op vakantie, er komen steeds meer filialen bij, ze hebben hem nodig''.
Nee, ze zijn vaak zo soepel, zijn makkelijker werkgevers dus ze hadden hem best vrij kunnen geven!

Kreeg ik er een terug dat ik niet zo sms had moeten sturen en dat hij dan wel niet mee ging!

Ik was echt over de rooie, heb er om lopen janken (ja erg he, ik weet het) omdat ik het sneu vind voor me ouders. Ik kom voor ze op omdat zij te soft zijn. Mijn moeder zei '' we gaan dan en dan wel eten, is hij er niet, dan begint hij maar later''.
Ze is niet zo dat ze tegen hem zal zeggen ''nou ben ik het zat we moeten ALTIJD afwachten op jou voordat we iets vast kunnen leggen''.

Ben een beetje klaar met hem.

Ps; Ik drink zelden, maar wilde me door dit gezeik te pletter zuipen. Heb in denk ik zo 15 min. iets minder dan een halve fles Safari met jus naar binnen gegoten en da's niks voor mij!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 10:46

Vervelend dat er stress in de familie is om het plekje van je moeder, dat is naar. Maar wij houden ook weleens rekening met elkaar binnen de familie. Mijn vader viert ook zijn verjaardag op een andere dag omdat ik die dag al iets leuks had om te doen. Mijn moeder heeft haar verjaardag ook met liefde verschoven omdat mijn zus een andere vlucht uit Bali nam dan de planning was. Tja.


Laatst aangepast door Reva op za 6 aug 2011 - 10:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 10:46

Ow en met drank op ben je welkom in het Dagcafé lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 10:48

CBL; Maak je toch absoluut niet continu zo druk. Ik dacht dat mijn situatie op zichzelf stond en leerde van dit forum dat dergelijke zaken dagelijke zaken zijn. Ik word er niet gelukkig van als ik continu moet nadenken, strijden, boos zijn om dergelijke dingen, waarom zou jij het nog wel willen?

Ja, ik weet; Je wilt het even van je aftikken. Maar dat betekent ook dat je ermee zit. En laat het dan aub los. Je bereikt er niets mee. Ja, jezelf een hoop stress.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 10:52

Reva schreef:Vervelend dat er stress in de familie is om het plekje van je moeder, dat is naar. Maar wij houden ook weleens rekening met elkaar binnen de familie. Mijn vader viert ook zijn verjaardag op een andere dag omdat ik die dag al iets leuks had om te doen. Mijn moeder heeft haar verjaardag ook met liefde verschoven omdat mijn zus een andere vlucht uit Bali nam dan de planning was. Tja.

Maar jij zegt het ruim van te voren neem ik aan, hij niet het is altijd afwachten of hij wel kan.
Hij smste ''nou dan ga ik toch niet mee!'' en dat wil ik ook niet, maar gewoon dat hij eens na gaat denken dat iedereen naar zijn pijpen moet dansen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Kqip za 6 aug 2011 - 10:52

Ik weet niet of je broertje hierdoor nu meteen aso is. Het idd zijn dat hij echt geen vrij kon krijgen (in dat schuitje zit ik ook zo vaak). Mijn broer heeft ook behoorlijk wat feestjes overgeslagen tussen zijn 15e en 25e. En nu de afgelopen 2 jaar heeft hij wel in de gaten dat hij nog familie heeft. Met pushen en zeuren bereik je het omgekeerde..mijn broer riep dan ook altijd dat ie dan wel helemaal niet meer op zou komen dagen. Heb je dan je zin?
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 10:54

Maura schreef:CBL; Maak je toch absoluut niet continu zo druk. Ik dacht dat mijn situatie op zichzelf stond en leerde van dit forum dat dergelijke zaken dagelijke zaken zijn. Ik word er niet gelukkig van als ik continu moet nadenken, strijden, boos zijn om dergelijke dingen, waarom zou jij het nog wel willen?

Ja, ik weet; Je wilt het even van je aftikken. Maar dat betekent ook dat je ermee zit. En laat het dan aub los. Je bereikt er niets mee. Ja, jezelf een hoop stress.

Je hebt gelijk, maar heb te doen met mijn ouders en in het bijzonder met mijn moeder in dit geval. Met mijn vaders verjaardag willen ze ook uit eten en ik heb gezegd dat ze dan maar bijv. 1 mnd van te voren moet zeggen wanneer we gaan zodat mijn broertje het kan zeggen op zijn werk en dus zal hij heus wel zover van te voren vrij krijgen denk ik anders heeft hij een rare baas!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 10:55

Kqip schreef:Ik weet niet of je broertje hierdoor nu meteen aso is. Het idd zijn dat hij echt geen vrij kon krijgen (in dat schuitje zit ik ook zo vaak). Mijn broer heeft ook behoorlijk wat feestjes overgeslagen tussen zijn 15e en 25e. En nu de afgelopen 2 jaar heeft hij wel in de gaten dat hij nog familie heeft. Met pushen en zeuren bereik je het omgekeerde..mijn broer riep dan ook altijd dat ie dan wel helemaal niet meer op zou komen dagen. Heb je dan je zin?

Hij kan wel op tijd naar school gaan, naar zijn werk en met vrienden van alles doen en vraagt zijn familie wat 1x in de zoveel tijd, dan weet hij het nog niet.
Kijk jij kent hem niet, want hij flikt dit spelletje altijd, zelfs mijn man vind het aso!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Lejow za 6 aug 2011 - 10:58

Heeft niet met zijn baas te maken, maar er hoeft maar net iemand anders vrij te zijn en het kan voor je broer al niet meer doorgaan.
Merk dat wel aan mijn vriend, ik vond het erg fijn als hij 3 september vrij zou hebben (de dag voor mijn verjaardag), helaas is er dan al iemand anders vrij en moet hij gewoon aanwezig zijn.
Ondanks dat hij het meer dan een maand van te voren aangevraagd heeft, heeft hij toch echt pech!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Kqip za 6 aug 2011 - 11:08

Caribbeanlover schreef:
Kqip schreef:Ik weet niet of je broertje hierdoor nu meteen aso is. Het idd zijn dat hij echt geen vrij kon krijgen (in dat schuitje zit ik ook zo vaak). Mijn broer heeft ook behoorlijk wat feestjes overgeslagen tussen zijn 15e en 25e. En nu de afgelopen 2 jaar heeft hij wel in de gaten dat hij nog familie heeft. Met pushen en zeuren bereik je het omgekeerde..mijn broer riep dan ook altijd dat ie dan wel helemaal niet meer op zou komen dagen. Heb je dan je zin?

Hij kan wel op tijd naar school gaan, naar zijn werk en met vrienden van alles doen en vraagt zijn familie wat 1x in de zoveel tijd, dan weet hij het nog niet.
Kijk jij kent hem niet, want hij flikt dit spelletje altijd, zelfs mijn man vind het aso!

Laat ik het zo zeggen..mijn broer kon ook altijd op tijd naar school, elke dag naar vrienden en werk. Familiegeneuzel had hij simpelweg geen zin in. En weet je hoe dat kwam..omdat het grootste gedeelte van de familie zich toch niet interesseerde in zijn dagelijkse leven en dan had je mijn moeder nog die liep te zeuren dat hij ook zijn hoofd moest laten zien. Ik kan me dan heel goed voorstellen dat zo een jongen er weinig zin in heeft. En nu sinds een jaar of 2 heeft hij een wat beter contact met andere familieleden en gaat hij zo nu en dan gewoon naar verjaardagen en is hij ook aanwezig op verjaardagen van mijn ouders, waar hij voorheen dus ook van 'vluchtte'.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 11:08

Ik snap dat het vervelend is maar je doet een hoop aannames en aso is wel erg sterk uitgedrukt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Kabouter za 6 aug 2011 - 11:27

Caribbeanlover schreef:
Maura schreef:CBL; Maak je toch absoluut niet continu zo druk. Ik dacht dat mijn situatie op zichzelf stond en leerde van dit forum dat dergelijke zaken dagelijke zaken zijn. Ik word er niet gelukkig van als ik continu moet nadenken, strijden, boos zijn om dergelijke dingen, waarom zou jij het nog wel willen?

Ja, ik weet; Je wilt het even van je aftikken. Maar dat betekent ook dat je ermee zit. En laat het dan aub los. Je bereikt er niets mee. Ja, jezelf een hoop stress.

Je hebt gelijk, maar heb te doen met mijn ouders en in het bijzonder met mijn moeder in dit geval. Met mijn vaders verjaardag willen ze ook uit eten en ik heb gezegd dat ze dan maar bijv. 1 mnd van te voren moet zeggen wanneer we gaan zodat mijn broertje het kan zeggen op zijn werk en dus zal hij heus wel zover van te voren vrij krijgen denk ik anders heeft hij een rare baas!

Al vroeg ik een half jaar van te voren vrij, dan wist ik nog pas een week van te voren of ik ook daadwerkelijk vrij had. Dat was voor anderen vervelend, maar voor mij ook. Misschien kan je broertje er dus wel helemaal niks aan doen en dan vind ik het nogal wat om hem meteen aso te noemen.
Natuurlijk is het heel vervelend dat je altijd rekening met hem moet houden, maar soms is dat nou eenmaal niet anders.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 11:52

Caribbeanlover schreef:

Dus ik zei dat we wel iemand anders zouden vinden zodat hij met haar mee kan, iig brengen en halen en er eventueel bij zijn.

Dat vind ik echt lief van je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 12:29

Kabouter, maar het gaat ALTIJD zo! Ook zegt tijd hem niks en moet hij 9 v/d 10x als hij hier komt (da's niet vaak), vragen op welk nr we wonen en we wonen hier al 10 jaar!

Dijn, dank je.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 12:31

Francaise_ schreef:Ik snap dat het vervelend is maar je doet een hoop aannames en aso is wel erg sterk uitgedrukt.

Ik vind dat wel, want jullie kennen hem niet. Hij denkt teveel aan zichzelf en dat is dus aso.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  kwak za 6 aug 2011 - 20:50

hij lijkt wel een beetje op mijn broertje, mijn broertje leeft namelijk alleen voor zich zelf. als hij het maar goed heeft dan is het goed, wat de rest vind maar niet uit.
heel vervelend, helemaal voor mijn ouders want alles wat zij doen is niet goed en kan er een woede uitbarsting komen.
als mijn moeder rijst maakt wil hij aardappels, als ze bloemkool maakt is het niet te "vreten" en wil hij pizza ect.
bij mijn ouders eten ze altijd om half 6,en als je niet kwam of later kwam moest je even bellen dan hield mijn moeder er rekening mee, mijn broertje komt regelmatig om half 7 thuis om dan boos te worden dat er geen eten is.
soms wordt hij zo ontzettend boos dat mijn vader zelfs bijna in staat is om de politie te bellen omdat hij dan ontzettend dreigend is, echt eng gewoon.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 21:04

Kwak, hoe oud is je broertje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 21:22

Erg netjes is het niet misschien.
Hij weet al lang dat jullie moeder op die dag jarig is (ik maak uit je verhaal op dat jullie eerst op de dag zelf wilde gaan) dus hij had b.w.v. het jaar ervoor al vrij kunnen vragen.

Ik herken het overigens wel een beetje.
Bij ons was het met een ex van mij. Als we een weekendje weg gingen met de familie zat ik vaak nog een halve dag te wachten tot hij eens op kwam dagen om me op te halen..
Hadden we bij mijn zus afgesproken om 11u, kwam hij pas om 11u bij mij aankakken en vervolgens moesten we nog 2u rijden...

Maar weet je, mensen die zo zijn/zo doen daar verander jij niks aan.
Dat kun je 600x zeggen dat je het niet leuk vind, maar daar trekken zij zich toch niets van aan.

En wat naar van je moeder zeg.
Hopelijk is het iets onschuldigs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  kwak zo 7 aug 2011 - 0:01

Storm schreef:Kwak, hoe oud is je broertje?
mijn broertje is 20.
hij heeft altijd wel een kort lontje gehad, hij heeft wel eens een vork naar me gegooid en hij was een keer zo boos op mij dat hij een hamer had gepakt om mijn auto in elkaar te meppen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 0:02

Krijgt hij daar therapie o.i.d. voor?
Want dit lijkt me niet echt heel normaal...

Dat je een kee riets geks doet als je heel boos bent, ok.
Maar dit gaat best ver als ik het zo lees.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  kwak zo 7 aug 2011 - 0:09

nee, hij heeft geen therapie. gelukkig kan zijn vriendin hem behoorlijk goed sussen.
maar hij word echt om alles boos.
zo heb ik een keer bij mijn ouders geslapen op mijn oude slaapkamer en die is naast die van hem.
ik sliep er met mijn dochtertje, ze was toen bijna 6 maand maar mijn broertje laat dus rustig zijn wekker vanaf 6 uur aflopen (snoozen) terwijl hij er pas om half 9 uit moest. het is een heel dun gips wandje dus ik en mijn dochtertje waren dus vanaf 6 uur wakker, maar toen ik er wat van zei gewoon heel netjes en normaal of hij daar rekening mee wou houden omdat D. er wakker van werd moest ik niet zeuren en mijn bek houden en als ik er last van heb moest ik maar thuis gaan slapen.
maar, ja het kan heel ver gaan. als mijn vader om het punt staat om de politie te bellen dan moet je het echt heel gek maken hoor, maar hij kan echt heel dreigend zijn.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 1:52

Sassa schreef:Erg netjes is het niet misschien.
Hij weet al lang dat jullie moeder op die dag jarig is (ik maak uit je verhaal op dat jullie eerst op de dag zelf wilde gaan) dus hij had b.w.v. het jaar ervoor al vrij kunnen vragen.

Ik herken het overigens wel een beetje.
Bij ons was het met een ex van mij. Als we een weekendje weg gingen met de familie zat ik vaak nog een halve dag te wachten tot hij eens op kwam dagen om me op te halen..
Hadden we bij mijn zus afgesproken om 11u, kwam hij pas om 11u bij mij aankakken en vervolgens moesten we nog 2u rijden...

Maar weet je, mensen die zo zijn/zo doen daar verander jij niks aan.
Dat kun je 600x zeggen dat je het niet leuk vind, maar daar trekken zij zich toch niets van aan.

En wat naar van je moeder zeg.
Hopelijk is het iets onschuldigs.

Het is zeker niet netjes.
Hij kon gewoon op tijd, zeg maar 1 of 2 mnd van te voren zeggen ''dan en dan wil ik graag vrij'' en dan zouden ze dat heus wel geven. Ze kunnen het rooster dan echt wel zo plannen door die ene vrije dag van hem. Het is bullshit dat dat niet zou kunnen.

Mijn moeder wilde op de dag zelf, maar dat heeft hij dus nu al verpest. Eigenlijk had ze moeten zeggen ''we gaan op mijn verjaardag zelf en kan je niet, dan is dat jammer dan''.
Dat zegt ze nu te willen doen met mijn vaders verjaardag en hopelijk houd ze zich daar aan.

Met mijn mans vrijgezellendag was het ook raak, ze begonnen later omdat hij te laat kwam opdagen waar diegene met wie hij mee reed.

Ook met mijn oma's verjaardag, kwam hij altijd pas eind van de middag omdat hij eerst moest werken. Zelfs voor haar nam hij geen vrij!

Dank je, ik hoop dat me moeder niks erg heeft, mijn vader heeft al huidkanker en dus is 1 al teveel.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Minx zo 7 aug 2011 - 6:08

@cbl ik zou zijn baas even opbellen om te klagen als ik jou was. Zelfs al had je broer drie maand van te voren vrij gevraagd kan het zijn dat het niet kan hè. Het blijft wel vakantie. Ook de opmerking dan vieren jullie het zonder mij kan heel goed bedoelt zijn. Juist omdat hij weet dat hij moeilijk vrij kan krijgen. Met sommige banen is dat nou eenmaal zo. Mijn broertje kan ook echt alleen voor hele belangrijke dingen vrij krijgen. En ook niet voor een verjaardag van mijn moeder bijvoorbeeld.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 20:07

Hij heeft vrij makkelijke bazen en het is een bijbaan dus geen vaste baan.
Voorheen waren ze niet zo moeilijk daarin,maar nu dus blijkbaar wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 20:23

[quote="Caribbeanlover"]Hij heeft vrij makkelijke bazen en het is een bijbaan dus geen vaste baan.
[quote]
Ja, dus?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aso broer! Empty Re: Aso broer!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum