Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thailand in Augustus

4 plaatsers

Ga naar beneden

Thailand in Augustus Empty Thailand in Augustus

Bericht  Twellie vr 14 jun 2013 - 10:42

Ik ben plannen aan het maken om in Augustus 2014 weer eens een trip richting Azië te maken, naar Thailand. Ik ben er al veel vaker geweest maar altijd tussen Oktober en Februari. Dus ik heb een paar vraagjes over die tijd:

Hoe is het weer te doen in deze periode?

Ik ben verder van plan alleen een ticket te boeken, dat heb ik altijd zo gedaan. In de maanden dat ik eerder ging was er toch makkelijk ter plekke een hotel te vinden. Is dat in Augustus ook zo of ziet het dan zwart van de toeristen waardoor onderdak moeilijker te vinden is?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand in Augustus Empty Re: Thailand in Augustus

Bericht  TukTuk vr 14 jun 2013 - 11:04

Ik zou als je de mogelijkheid hebt in een andere periode gaan, in augustus heb je wel veel regenval en soms wel extreem. Ik denk dat het toeristen wel mee valt, het beste seizoen voor Thailand is van november tot maart.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Twellie vr 14 jun 2013 - 11:08

Ik heb helaas geen andere mogelijkheid. Mijn vriend is alleen dan vrij en in verband met de kinderen ben ik gebonden aan zijn vakantie.

Weer is echt jammer ja, denk je dat het drukker is in de wintermaanden dan in de zomermaanden dus?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  TukTuk vr 14 jun 2013 - 11:14

Twellie schreef:Ik heb helaas geen andere mogelijkheid. Mijn vriend is alleen dan vrij en in verband met de kinderen ben ik gebonden aan zijn vakantie.

Weer is echt jammer ja, denk je dat het drukker is in de wintermaanden dan in de zomermaanden dus?

Zeker weten doe ik het niet, maar ik heb zo'n vermoeden van wel. Ben er zelf alleen van november tot maart geweest. Volgend jaar ben ik er van februari tot juli waarschijnlijk, precies de slechte maanden (hitte seizoen en deel regenseizoen), maarja ben er dan voor mijn stage en vond het ook zonde om dat nog een half jaar langer uit te stellen smile
Maar ik denk dat je altijd wel gewoon een hotel of hostel kan vinden hoor. Alleen rond (lokale) feestdagen zal het lastiger zijn, maar dat heb je het hele jaar door natuurlijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  iloverocknroll1984 za 15 jun 2013 - 0:21

Ik ben een paar jaar geleden de laatste week van juli en de eerste weken van augustus geweest en hadden toen erg mazzel met het weer, niks gemerkt van die regentijd. Maar het was wel enorm druk nog hoor, omdat veel Europeanen toch ook in de zomervakantie erheen gaan. Zal vast minder druk zijn dan rond de feestdagen in december, maar het zat overal flink vol.

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Ezzer za 15 jun 2013 - 8:12

Wij zijn een paar jaar terug in augustus geweest. Het is er inderdaad regenseizoen maar het is niet zo dat het daar dan hele dagen regent. Er kunnen (flinke) buien zijn. Dat het ineens met bakken uit de lucht komt. (en hard ook!) Maar daarna klaart het weer direct op en komt de zon weer. Tenminste zo ging het in de twee weken dat wij er waren. 
Dus we hebben eigenlijk gewoon prachtig weer gehad.

Over toeristen kan ik je niet veel vertellen. Wij hadden vooraf onze accommodaties geboekt. Er waren wel veel toeristen maar ik weet niet of dat meer of minder is met andere periodes.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud