Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keizersnede en Borstvoeding?!

+2
Darius
truestar
6 plaatsers

Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  truestar di 27 sep 2011 - 0:27

De kans is aanwezig dat ik een geplande keizersnede krijg..
Nu heb ik ergens gelezen dat dat voor de borstvoeding niet echt gunstig is omdat de productie moeilijker op gang komt..

Wat is jullie ervaring hier in?
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Re: Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  Darius di 27 sep 2011 - 0:27

Ik heb geen keizersnede gehad, maar ik wil je even borstvoeding.com aanraden. Hier kun je wel veel informatie vinden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Re: Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  Happydobby di 27 sep 2011 - 0:42

Ik heb een keizersnee gehad.
Mijn zoon heeft even bij me gelegen en is daarna naar beneden gebracht, je zou kunnen vragen of hij/zij mee mag naar de recovery zodat je je kleintje kan gaan proberen aan te leggen. Ik had een nabloeding en het hechten duurde 40 minuten. Normaal is dit korter. recovery daar blijf je 30 minuten minimaal. Daarna ga je naar de kraam.
Mijn bevalling heeft te lang geduurd waardoor mijn zoontje een te lage bloedsuiker had en ze hebben hem bijgevoed (fingerfeeding) meedere malen de eerste dag.
Helaas wilde mijn zoon niet goed bij mij drinken, alleen met een tepelhoedje, hij werd geel dus ik moest gaan kolven.

Thuis nog wel geprobeerd maar mijn zoon is gelukkig en happy met de fles, ik kolf nu alles, heb een aardige produktie momenteel.

Een vriendin van mij is het wel gelukt na de keizersnee. En een collega van mij ook, het is dus gewoon mogelijk.



Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Re: Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 1:10

Hier geen problemen mee gehad, maar misschien komt dat ook doordat ik nog geen 10 maanden gestopt was? Geen idee of dat er invloed op heeft hoor.
Maar hier was het. zelfs voor 2, meteen heel goed op gang. Zelfs een beetje te goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Re: Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  LMCurious di 27 sep 2011 - 1:21

Het lastige is dat bij een geplande ks de hormonen nog niet zodanig gewisseld zijn dat je lichaam weet dat de bv echt op gang moet komen. Als je eerst een natuurlijke bevalling in bent gegaan en het word alsnog een ks is dit probleem dus niet aan de orde.

Ik heb de eerste geen problemen gehad, maar toen had ik vooraf ook al heel veel flinke lekkages gehad in bed zeg maar. Joris was geboren met 40+5 met een spoedks nadat ik op de natuurlijke manier ben begonnen, en de bv liep vanaf de 1e voeding als een tierelier. (tot paar weken later dan, maar goed)

Bij Milou kreeg ik geplande ks met 38+6. Milou hapte direct goed aan, en drink ook wel, alleen kreeg ze niet voldoende melk te pakken. De eerste 2 dagen heb ik na max. 2 uur weer moeten voeden. En ze bleef maar ontevreden. De 2e nacht om 5.00 besloten om de verpleegkundige bij te laten voeden met finger feeding, en toen was ze eindelijk vol. Sliep ze ook meteen 3 uur! De rest van die dag heb ik de bv en het bijvoeden afgewisseld (had erg veel last mn tepels) en als Milou dan bijgevoed werd, gig ik wel kolven om de productie te verhogen. vanaf de 4e dag liep het goed en kreeg ze weer alleen bv. En toen deed ze het daar ook prima op. Dus het was dit keer zeker lastiger. maar ze was ook aan de kleine kant, en ze hadden in het ziekenhuis het idee dat ze er te hard voor moest werken de eerste dagen. Waardoor het meer energie kostte dan dat ze binnen kreeg. Overigens had ik dit keer ook al wel wat lekkages gehad tijdens de zwangerschap, maar niet zo erg als bij Joris.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Re: Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 1:44

LMCurious schreef:Het lastige is dat bij een geplande ks de hormonen nog niet zodanig gewisseld zijn dat je lichaam weet dat de bv echt op gang moet komen. Als je eerst een natuurlijke bevalling in bent gegaan en het word alsnog een ks is dit probleem dus niet aan de orde.


Hier werd het een spoedkeizersnee, ik zou normaal bevallen, maar kreeg meteen na het breken van de vliezen een keizersnee. Hier 'wist' mijn lichaam dus ook nog niks. Ik had nog geen enkele wee gehad. En toch kwam de bv meteen goed op gang, dus het kan ook heel goed gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Re: Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 1:46

Bij mij was het geen probleem. Ik begon met kolven (kind lag in de couveuse) en na een dag of 2 was het volledig op gang en heb ik 6 maanden zelf kunnen voeden. Nu gaat het met kolven trager dan met zelf aanleggen, dus dat scheelt. Maar volgens mij is het gewoon goed te doen, al kan het zijn dat het wat langzamer op gang komt. Maar na het eerste begin maakt het geen verschil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Re: Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 1:47

Overigens had ik ook een spoedkeizersnede, maar wel 1 zonder dat ik een enkele wee had gehad en zelfs 10 weken voor de uitgerekende datum. Mijn lijf was dus nog helemáál niet in bevallingsmodus en toch ging het gewoon goed. Ik kreeg alleen wel hele nare naweeen tijdens het kolven, dat was wel een nadeel (zonder dat ik dus weeen had gehad voor de keizersnede).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Re: Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  LMCurious di 27 sep 2011 - 3:37

over de hormonen doordat de bevalling wel of niet begonnen is...het zal vast niet altijd kloppen, maar zo is het mij door de gyn verteld mbt het maken van de keuze wel/geen ks. Om dat dus wel in overweging te nemen. En ik weet eigenlijk niet of je lichaam wel al gedeeltelijk in bevallingsmodus is als de vliezen breken? Maar goed, ik heb er niet voor geleerd, zo is het mij verteld in elk geval.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Re: Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 3:57

Vlg mij komt BV in veel gevallen minder snel op gang als je door medisch ingrijpen gaat bevallen, dus ook met inleiden.
Je lichaam is dan zelf nog niet zo ver.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Re: Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 5:43

LMCurious schreef:over de hormonen doordat de bevalling wel of niet begonnen is...het zal vast niet altijd kloppen, maar zo is het mij door de gyn verteld mbt het maken van de keuze wel/geen ks. Om dat dus wel in overweging te nemen. En ik weet eigenlijk niet of je lichaam wel al gedeeltelijk in bevallingsmodus is als de vliezen breken? Maar goed, ik heb er niet voor geleerd, zo is het mij verteld in elk geval.

In mijn geval hoogst waarschijnlijk niet, mijn vliezen werden gebroken door de gyn-assistent, en precies 17 minuten later was de 1e geboren dmv een keizersnee, en de 2e direct daarna. Dus mijn lichaam heeft geen tijd gehad om op het breken van de vliezen te reageren.

Maar goed, misschien idd als de vliezen op de natuurlijke manier breken, dat het wel scheelt, geen idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Re: Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  *Troela* di 27 sep 2011 - 6:11

Hier ook spoedkeizersnede, 's avonds om half 12. Was 8 weken te vroeg en ben pas de volgende ochtend begonnen met kolven. Dag 4 stond de kraamverzorgster versteld van de hoeveelheid die ik kolfde.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Re: Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  Petteflet di 27 sep 2011 - 6:24

Ik ben bij Jari bevallen dmv een geplande ks. We hebben hem na ong een uur aangelegd, maar er kwam niets uit. Door zijn enorme zuigkracht waren mijn tepels na.1 dag helemaal na de +@/;"+, toen begonnen met kolven om productie op gang te brengen. Jari kreeg in het zkh kunstvoeding en toen we thuis kamen (na 4 dagen) heb ik hem weer aangelegd. Die dag had ik ook heel erge stuwing en sindsdien loopt de bv echt perfect. Heb veel productie.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede en Borstvoeding?! Empty Re: Keizersnede en Borstvoeding?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum