Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geplande keizersnede

+6
May
Coco
Pandora
LMCurious
icon
Jazzlyn
10 plaatsers

Ga naar beneden

Geplande keizersnede Empty Geplande keizersnede

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 2:21

Wordt er dan in het ziekenhuis besloten welke datum het gaat worden of heb je zelf ook een beetje inbreng? Als het bijvoorbeeld rond de 10e moet gebeuren maar jij bijvoorbeeld liever hebt dat de baby de 8e gehaald wordt omdat dat bijvoorbeeld een speciale datum voor je is

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat wel of niet kan

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Geplande keizersnede Empty Re: Geplande keizersnede

Bericht  Jazzlyn di 21 feb 2012 - 2:25

Nee, meestal niet. Of je moet al ver in de zwangerschap zijn. dus 40 weken, dan mag je wel een dag eerder denk ik.

Maar rond de 37 weken zijn ze nog erg moeilijk Geplande keizersnede 561177
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  icon di 21 feb 2012 - 2:43

Ik heb een geplande keizersnede gehad. Die kreeg ik in week 39 en ik mocht zelf een dag kiezen welke in de week viel. Dus toen ik zo'n 32 weken zwanger was hebben we de geboortedatum van mijn dochter uitgekozen

icon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 37
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 3:03

Wij hadden geen keuze destijds. Het ligt er ook aan wanneer de gynaecoloog de operaties gepland heeft staan. Ze opereren niet elke dag natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  LMCurious di 21 feb 2012 - 3:18

Ik kreeg een week vooraf gewoon een telefoontje met de datum en tijd door. Ik wist wel dat het in week 39 zou zijn, maar kon niet kiezen verder. Het viel voor ons toevallig wel op de dag/tijd die het meest praktisch was voor ons. Maar ja, dat heb je anders natuurlijk ook niet in de hand.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pandora di 21 feb 2012 - 3:35

Ik krijg ook in week 39 een geplande ks, maar volgens mij word je gewoon door het ziekenhuis ingepland...
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 3:45

Ik wist het volgens mij ook pas 1 a 2 weken van te voren.

Gast
Gast

Bericht  Coco di 21 feb 2012 - 4:08

Ik wist het ook pas een week van te voren wanneer het precies zou zijn. Maar dat wil nog niet veel zeggen. Ik zou om 9 uur aan de beurt zijn. Was pas om 11.40 uur. Degene die na mij aan de beurt was, was pas 2 dagen later aan de beurt.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  May di 21 feb 2012 - 4:11

Een kennis heeft wel min of meer zelf mogen beslissen. Het kindje zou gehaald worden in de week dat ze 38 weken zwanger was, maar in die week viel ook de geboorte/sterfdag van hun dochtertje. En ze wilden niet dat dit kindje op die dag geboren zou worden, dus daar is toen wel rekening meegehouden en dit kindje is 4 dagen na die datum geboren.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 7:05

Dan kon bij mij ingeplande inleiding dan wel. Ik zei nooit op de 24ste van November mijn moeder werd toen 50. Maar 's maandags de 22ste werd besloten dat het de 23ste moest gebeuren. Dus nu hebben we 2 verjaardag, 23 en 24 nov. 't is niet anders.

(begin van de zwangerschap zei ik al ik beval hoe dan ook op mama haar verjaardag, ook al bleek ik halverwege december uitgerekend was) haha. Nu is het wel leuk en lachwekkend en mijn mama vind het alleen maar geweldig!

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw di 21 feb 2012 - 8:37

Mijn zus heeft wel de datum kunnen verschuiven met de keizersnede van mijn neefje,was de bedoeling de 12e,maar de 11e moest mijn vader een belangrijk operatie ondergaan,en kon overlijden.Toen heeft mijn zus gevraagd of ze de keizersnede de 10e kon krijgen ivm de operatie van mijn vader,zodat hij nog zijn kleinzoon(wisten we toen niet)kon zien,en mocht hij tijdens de operatie overlijden me zus niet vrolijk een kind op de wereld bracht de volgende dag.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 9:46

mauwmauw schreef:Mijn zus heeft wel de datum kunnen verschuiven met de keizersnede van mijn neefje,was de bedoeling de 12e,maar de 11e moest mijn vader een belangrijk operatie ondergaan,en kon overlijden.Toen heeft mijn zus gevraagd of ze de keizersnede de 10e kon krijgen ivm de operatie van mijn vader,zodat hij nog zijn kleinzoon(wisten we toen niet)kon zien,en mocht hij tijdens de operatie overlijden me zus niet vrolijk een kind op de wereld bracht de volgende dag.

Dat is wel heftig zeg ! Hoe gaat het nu met je vader?

@ Pandora, krijg je pas met 39 weken een gepande ks? Ik dacht dat dat in de 37e of uiterlijk 38e week moest van de zwangerschap? En waarom moet je eigenlijk een ks? Jij was toch vaginaal bevallen en dat was toch goed gegaan?

Gast
Gast

Bericht  knets di 21 feb 2012 - 10:50

Hier in het ziekenhuis is het woensdag de dag van de geplande keizersnedes.. Toen bij ons op vrijdag werd besloten dat hij via ks geboren moest worden was de operatie de eerstvolgende woensdag.. Ik was toen 41 weken en 6 dagen zwanger toen ik de geplande ks kreeg.
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Lejow di 21 feb 2012 - 11:27

Knets!!!!! Hoe gaat t met je???
(lekker off topic, on topic heb ik geen tips hehe)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pandora di 21 feb 2012 - 20:51

Razz_ schreef:
mauwmauw schreef:Mijn zus heeft wel de datum kunnen verschuiven met de keizersnede van mijn neefje,was de bedoeling de 12e,maar de 11e moest mijn vader een belangrijk operatie ondergaan,en kon overlijden.Toen heeft mijn zus gevraagd of ze de keizersnede de 10e kon krijgen ivm de operatie van mijn vader,zodat hij nog zijn kleinzoon(wisten we toen niet)kon zien,en mocht hij tijdens de operatie overlijden me zus niet vrolijk een kind op de wereld bracht de volgende dag.

@ Pandora, krijg je pas met 39 weken een gepande ks? Ik dacht dat dat in de 37e of uiterlijk 38e week moest van de zwangerschap? En waarom moet je eigenlijk een ks? Jij was toch vaginaal bevallen en dat was toch goed gegaan?

De gyn zei tegen mij dat het in de 39e week zou worden gehaald, tenzij ik eerder weeen/gebroken vliezen krijg.
Ik krijg een ks omdat ik bij mijn vorige bevalling een totaal ruptuur heb opgelopen en de risico's zijn nu te groot om nog een keer vaginaal te bevallen. Vandaar het besluit voor een geplande ks.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 21:37

Zolang moeder en kind het goed maken wachten ze tot week 39, dat is natuurlijk ook altijd nèt iets beter dan week 37.

Gast
Gast

Bericht  Pandora di 21 feb 2012 - 23:29

Lieskuh schreef:Zolang moeder en kind het goed maken wachten ze tot week 39, dat is natuurlijk ook altijd nèt iets beter dan week 37.

Bij 39 weken schijnen ze de overgang tussen de baarmoeder en "buiten" net iets beter aan te kunnen werd mij verteld, en ik meende dat het hier met namen om de longetjes ging maar dat weet ik nie zeker meer....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  blondje1313 di 21 feb 2012 - 23:38

LM Curious, ik ben eigenlijk wel benieuwd in welk ziekenhuis je bevalling bent. Mijn schoonzus is in het C.ath bevallen en gaat daar voor de tweede weer naar toe, ik verwacht een beetje dat ze een geplande ks gaan krijgen. Zou wel jammer zijn als ze geen inspraak in de datum hebben, er zijn nogal wat 'vervelende' data rond haar uitgerekende datum.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  LMCurious wo 22 feb 2012 - 3:14

Blondje, het was inderdaad in het C. Wel was het bij mij zo dat de gyn met 37 weken zei dat ik aan de balie moest informeren van hoe of wat. Dat het kon zijn dat ze het al zouden inplannen, maar dat het ook kon zijn dat ik gebeld zou worden. Het laatste was het geval. Ik heb er verder toen niet meer echt naar gevraagd waarom precies, maar ik kan me zo voorstellen dat er bepaalde dagen al meer ingepland staat enzo. En uiteindelijk gaan spoedgevallen altijd voor, maar ze willen dan toch wat plaatsen vrijhouden volgens mij. Verder was het bij mij ook wel carnaval toen. Dus ik dacht juist dat het de maandag niet zou gaan worden, iedereen vrij, maar juist op carnavalsmaandag werd m'n ks gepland. Maar ik zou het haar gewoon laten informeren of ze inspraak kan krijgen, wie weet is het best mogelijk. Nee heb je, ja kun je krijgen toch?
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  mauwmauw wo 22 feb 2012 - 9:29

Razz_ schreef:

Mijn vader heeft de operatie overleeft,en heeft nog 2.5 jaar van zijn klein zoon mogen genieten,Toen is hij helaas alsnog overleden.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud