Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik voel me niet goed

+8
Lejow
Filoria
Sanne
Susan
Pien
Marin
Steep
Elliot
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Ik voel me niet goed

Bericht  Elliot do 13 jun 2013 - 0:47

Sinds een paar dagen zit ik helemaal niet lekker in mijn vel. Ik slaap slecht, heb geen eetlust en heb het gevoel dat alles teveel is. Ik heb een beetje het idee dat de wereld langs me heen gaat. Het idee dat ik elke dag naar m'n werk moet kan me ook echt benauwen, ik word al moe als ik er aan denk.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Ik probeer al expres heel bijtijds op bed te liggen om uit te rusten en niet teveel in te plannen zodat ik een beetje kan uitrusten, maar het lijkt vooralsnog niet echt te werken.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Steep do 13 jun 2013 - 1:03

Heb je de mogelijkheid om vakantie op te nemen, binnenkort? Het klinkt mij in de oren alsof je er ff flink doorheen zit.. Is er iets gebeurd? Drukke tijs achter de rug? Iets vervelends op werk of prive? Of iets spannends in het verschiet?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Marin do 13 jun 2013 - 1:09

He bah, Elliott, helaas wel herkenbaar. Ben je niet net begonnen met een nieuwe baan of ga je niet bijna weg? Je had toch een nieuwe baan gevonden?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Pien do 13 jun 2013 - 1:13

Ik voel me precies zo... Heb dit gister ook op mijn werk aangegeven en krijg een oproep voor de arbo-arts. Bij mij gaat het natuurlijk gepaard met een zwangerschap en lichamelijke klachten waardoor ik me zo voel en dan werk ik ook nog gewoon mijn 37 tot 40 uur per week....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Elliot do 13 jun 2013 - 1:15

Ik heb toevallig net een week vakantie achter de rug, maar dat was een hele drukke week. Het orkest waar ik in speel bestond 100 jaar en we gaven een enorm concert met Karin Bloemen, dus dat veroorzaakte veel stress, en daarbovenop was het ook nog avondvierdaagse, waarbij ik dus ook in de organisatie zat/zit.

Marin, ik begin per 1 augustus bij mijn nieuwe baan. Misschien dat ik daar ook wel een beetje stress van heb, maar dat duurt nog best wel eventjes natuurlijk.

Pien, vervelend dat je het herkent zeg! Ik ben dan niet zwanger, maar werk ook 40 uur per week plus nog mijn vrijwilligerswerk. Het is denk ik gewoon een beetje teveel momenteel.

Ik heb morgen een functioneringsgesprek op mijn huidige werk, ik denk dat ik het dan ook gewoon even ga aangeven.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Pien do 13 jun 2013 - 1:17

Elliot schreef:
Pien, vervelend dat je het herkent zeg! Ik ben dan niet zwanger, maar werk ook 40 uur per week plus nog mijn vrijwilligerswerk. Het is denk ik gewoon een beetje teveel momenteel.


Ow maar normaal vind ik die 40 uur niet zwaar ofzo hoor, maar nu gepaard met mijn zwangerschapsklachten trek ik het gewoon niet. Helemaal met een kleine drama queen hier in huis en een man waar ik niet 100% op terug kan vallen... Maar goed, komt allemaal wel weer goed!!

Misschien een keuze voor jou om je vrijwiligerswerk op een laag pitje te zetten?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Elliot do 13 jun 2013 - 1:18

Ik kan me voorstellen dat het inderdaad nu veel is, zo alles bij elkaar. Ik heb aankomende dinsdag nog één concert en daarna vakantie van mijn orkest, dus ook geen vergaderingen en andere regeldingen. Dat scheelt een hoop.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Marin do 13 jun 2013 - 1:19

Oh ja dan duurt die overgang nog wel eventjes. Maar toch, je hebt net wel dat allemaal te horen gekregen dat je van baan gaat wisselen, dus dat kan best wel wat stress opleveren.
Jammer dat je eigenlijk niet tot rust bent gekomen in de vakantie. Maar je hebt ook veel gedaan.
Misschien is juist nog even paar weken/maanden strak schema op je werk wel goed voor je? Dat je weer even terug in dat ritme komt. 

Zorg inderdaad voor goed eten en goede nachtrust. Lastiger gezegd dan gedaan, dat weet ik. Ik was vannacht ook doodop, maar lag de halve nacht helemaal stijf van de spanning met ogen open (en waarom? geen idee precies) dus dan kan je nog zo vroeg naar bed gaan, maar soms heeft dat ook geen enkele nut. Maar probeer toch je rust te pakken waar het kan en gewoon even regelmaat aan te houden. Denk dat dat wel kan helpen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Susan do 13 jun 2013 - 1:38

Eerst proberen te ontspannen voor je naar bed gaat, dus nog even een muziekje luisteren, een suf spelletje spelen (dat kan heel ontspannend zijn, vooral in combinatie met het muziekje), een tijdschrift lezen in bad, een leuke film kijken, et cetera, van alles om je zinnen te verzetten. En eet gezond en lekker. En 's avonds nog een lekkere kop thee of warme melk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Elliot do 13 jun 2013 - 1:57

Bedankt voor de tips Susan!

Ik heb net even heel kinderachtig mijn moeder gebeld en ik moest helemaal huilen toen ik wilde uitleggen hoe ik me voelde. Ik voel me echt een kleuter nu, zo suf! Gelukkig was ze heel lief en mag ik vanavond bij haar thuis lekker in bad (ik heb thuis geen bad). Ik kijk er nu al naar uit!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Marin do 13 jun 2013 - 1:59

Aaww zielig maar inderdaad heel verstandig om lekker even te ontspannen in bad! Wat ik altijd doe in bad is iets lekkers mee (een kopje thee en koekje op een tafeltje er naast), een tijdschriftje wat eventueel nat mag worden, en iets van lekker badschuim of badparels ofzo. Man, ik wil ook in bad nu!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Sanne do 13 jun 2013 - 2:31

Ach, dat klinkt wel verdrietig, Elliot. Wat fijn dat je vanavond even lekker in bad kan bij je moeder. Doe lekker rustig aan, probeer even goed te ontspannen en je niet te druk te maken. Hopelijk gaat het gauw weer wat beter.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Susan do 13 jun 2013 - 2:37

Ik neem altijd van alles mee in bad, ook rustig een bibliotheekboek, tot nu toe is het altijd goed gegaan (ook niet nat geworden aan de onderkant). Ik neem alleen geen elektronische apparaten mee uiteraard.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Filoria do 13 jun 2013 - 2:46

Ik ben geen psycholoog, maar herken je klachten wel heel erg (had ze een paar jaar geleden toen ik het veel te druk had). Als je nu geen gas terug neemt kun je in een burn-out of depressie terechtkomen, dus pas echt op jezelf! 'Nee' zeggen mag. En goed dat erover praat met je moeder. Is niks kinderachtigs aan hoor!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Susan do 13 jun 2013 - 2:51

Nog even over op tijd naar bed gaan, ik merk bij mezelf dat ik me rotter voel als ik vroeg naar bed ga en geen tijd voor mezelf heb gehad dan als ik wat later naar bed ga (en dus wat minder, soms iets te weinig) slaap heb en nog even een uur voor mezelf heb genomen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Lejow do 13 jun 2013 - 3:43

hug
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Pineco do 13 jun 2013 - 3:52

Vervelend Elliot, klinkt inderdaad alsof je tegen een burn-out aan zit... Erover praten is natuurlijk altijd goed en een bad kan ook wonderen doen, lief van je moeder! Het kan ook zijn dat alle stress eruit komt nu het concert om is waar je naartoe hebt geleefd. Ik voel me na een hele drukke periode altijd rotter dan wanneer ik er middenin zit. Sterkte in ieder geval en neem lekker wat tijd voor jezelf hug
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Fortissimo do 13 jun 2013 - 3:55

Heel herkenbaar Elliot! Voorafgaand aan mijn 'depressie' had ik dit ook. Nu komt het nog steeds regelmatig voor, maar weet ik nu wat het is. In mijn geval ben ik gewoon oververmoeid. Niet in de zin dat ik niet genoeg slaap, maar heb alle energie die ik nodig heb al lang en breed verbruikt in mijn hoofd. Op de dagen dat het echt slecht gaat, blijf ik gewoon thuis en kies ik echt eventjes voor mezelf. Even bijtanken en leuke dingen doen. Vaak ga ik dan even naar de Action, kan je even wat halen terwijl het je geen klauwen met geld kost ;)Verder mag ik dan graag in bad gaan.

Geef je lekker aan die vermoeidheid toe, en rust even een dag of twee, drie goed uit. Dan kan je er hopelijk weer even tegen aan!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Fortissimo do 13 jun 2013 - 3:57

En over dat huilen; Ook heel herkenbaar ;)Vanaf de dag dat het bij mij 'klapte' heb ik een week lang eigenlijk alleen maar gehuild. En inderdaad, ook beginnend bij mijn ouders. En die heb ik vaak aan de telefoon gehad hoor haha.
Ik wilde het niet gelijk een naam geven, maar las dat anderen dit ook al deden. Zelf was/ben ik dus overspannen en had ik een lichte depressie, en jouw verhaal lijkt erg op het mijne.

Gewoon lekker eventjes egoïstisch zijn de komende tijd! Ergens geen zin in? Gewoon niet doen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  piertje do 13 jun 2013 - 7:35

Even een hug
Ik heb zelf vorig jaar in juli een depressie gehad.
En dat terwijl ik toen vakantie had.
Waarschijnlijk in de periode ervoor veel te veel hooi op m'n vork genomen, waardoor ik toen ineens afknapte.
Heel belangrijk om nu je rust te nemen en te accepteren dat je je niet lekker voelt.
Hou je niet groot voor anderen, want daar wordt het niet beter van.
Vanaf het moment dat ik accepteerde dat het niet goed met me ging, lukte het mij pas om eraan te gaan werken.
Nu heb ik wel een ander verhaal, heb echt met psycholoog en medicatie mijn leven weer op de rit moeten krijgen.
Maar ben zooooo blij dat ik hulp gehad heb!! Voel me nu zoveel beter dan vorig jaar en eigenlijk ook dan de jaren ervoor.
Ik hoop dat je je door rust te nemen weer langzaam beter gaat voelen!
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Elliot do 13 jun 2013 - 19:27

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik heb gister een heerlijk ontspannen avondje gehad, toen ik thuis kwam heb ik met een deken op de bank gehangen en oude seizoenen van Greys teruggekeken. Nu zit ik weer in de bus op weg maar m'n werk en daar heb ik wel weer een beetje buikpijn van. Vanmiddag heb ik een gesprek met mijn leidinggevende dus dan kan ik meteen aangeven hoe ik me voel.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Winegum vr 14 jun 2013 - 4:20

Hoe is je gesprek gegaan? Ik hoop dat je duidelijk aan hebt kunnen geven hoe het met je gaat. Want het is wel slim om goed naar jezelf te luisteren!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Elliot vr 14 jun 2013 - 4:35

Het viel een beetje tegen, mijn leidinggevende wuifde het een beetje weg met 'het is bijna weekend'. Ik kijk eerst even aan hoe ik me maandag voel en anders neem ik dan even contact op met de coördinator van mijn team. Die is nu op vakantie.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 4:36

Ik lees hier dat je weg gaat bij je huidige werkgever. Kan het ook niet gewoon 'de laatste loodjes' zijn? Ik heb dat ook altijd wel gehad voordat ik weg ging bij een werkgever en voor de vakantie. Hoe dichterbij het komt, hoe zwaarder het werk dan wordt... Knuffel voor jou in ieder geval hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Elliot vr 14 jun 2013 - 4:39

Dat zou best kunnen hoor! Al heb ik dat zelf nooit zo erg gehad als nu. Maar ik merk wel dat m'n motivatie nu echt minder is en dat ik ook echt geen zin heb om een stapje harder te lopen. Terwijl ik dat normaal geen probleem vind.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me niet goed Empty Re: Ik voel me niet goed

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum