5 vakantieweken per jaar, hoe doen jullie dat?
+36
Jeanette
Surya
M-G
Printje
Parel
Razz
Caramba
_Blush_
Rouxxxe
SleepingBeauty
xxjojootjexx
Atelier Madame
Twellie
Lenthe
Suusie
Linda
Annie24
luisa
Winegum
Elliot
Enelya
GreenGrass
Zonnetje
Sterre
Ragazza
ellibre
Sanne
Moira
Ilovethe90s
Ella
Vixen
Reeza
Blond
rapa nui
Luce
Rush
40 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: 5 vakantieweken per jaar, hoe doen jullie dat?
Over de bso weet ik eigenlijk niet.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Dat is maar net hoe je reist natuurlijk. Voor mij maakt de periode waarin ik reis maar weinig verschil qua prijs.
Gast- Gast
Printje schreef:Over de bso weet ik eigenlijk niet.
Ik dacht dat je een keus kon maken, mét of zonder schoolvakanties.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Printje schreef:Over de bso weet ik eigenlijk niet.
Ik dacht dat je een keus kon maken, mét of zonder schoolvakanties.
Wat ik van ouders hoor is dat het op eoa manier duurder is zonder de vakanties als met. iets met de toeslagen ofzo. Geen idee omdat ik daar nog geen ervaring mee heb. Als het aan mij ligt gaat R ook niet meer naar de BSO als hij op school zit maar ga ik het anders oplossen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
_Blush_ schreef:Ik heb 24 dagen verlof per jaar. Op zich kwam ik er wel mee toe: 2,5 of 3 weken in de zomer, een weekje rond Pasen en dan tussen Kerst en Nieuw vrijaf (algemene sluiting).
Ik vraag me alleen af hoe we dat gaan doen als E. naar school gaat. Nu loopt kinderopvang enzo nog gewoon door, maar als ze naar school gaat, heeft ze heel veel vrij: 1 week in februari, 2 weken rond Pasen en dan 2 maanden zomervakantie, 1 week in oktober/november, 2 weken met Kerst... Veel meer dus dan mijn vakantiedagen !
Daar heb je nu een bso voor. Na het kdv gaan ze naar de bso want na schooltijd moeten ze ook opgevangen worden. Mits je dat wilt natuurlijk, een bso is niet verplicht. Maar op een bso zijn ze hele dagen open in de vakanties.
In december een week, voorjaar (nu wat later) een week en met de bouwvakvakantie van mijn vriend 3 weken.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Toen ik nog fulltime werkte had ik aan 5 weken meer dan genoeg. Zomervakantie 2-3 weken en voor de rest wat losse dagen tussendoor.
Nu werk ik 2 dagen per week en neem al helemaal zelden vrij. Ik heb nu toevallig 2 weken vrij omdat ik mijn uren van vorig jaar nog moet opmaken. Dan werk ik 3 weken en heb ik weer 3 weken vrij... dat zijn de uren van dit jaar. En nog heb ik heel wat dagen vrijstaan. Ik kom er gewoon niet vanaf. Want bezoeken aan het ziekenhuis, tandarts etc plan ik op mijn vrije dagen. Moet net S een keer ziek zijn dat ik vrij kan krijgen.
Nu werk ik 2 dagen per week en neem al helemaal zelden vrij. Ik heb nu toevallig 2 weken vrij omdat ik mijn uren van vorig jaar nog moet opmaken. Dan werk ik 3 weken en heb ik weer 3 weken vrij... dat zijn de uren van dit jaar. En nog heb ik heel wat dagen vrijstaan. Ik kom er gewoon niet vanaf. Want bezoeken aan het ziekenhuis, tandarts etc plan ik op mijn vrije dagen. Moet net S een keer ziek zijn dat ik vrij kan krijgen.
Ik heb wel eens onbetaald verlof opgenomen om zo een week extra op vakantie te kunnen. Deden ze bij mij op het werk helemaal niet moeilijker over. Kost mij natuurlijk wel een week inkomen maar dat had ik er gewoon voor over. (Ik werkte toen ook 24 uur). Misschien dat het bij een 40 urige functie moeilijker is om zomaar een extra week te kunnen opnemen.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik werk vrij veel over waardoor ik die uren later op kan nemen. Ik heb 5 weken vakantie in het jaar, vaak neem ik in het voorjaar een week vrij en dat probeer ik dan te plannen in een week met een feestdag, vaak de Hemelvaartsweek. Ook rond de kerst probeer ik vaak wel een weekje vrij te nemen maar dat kost dan ook maar een dag of 3. En dan meestal in de zomer twee weken en af en toe nog ergens een dagje als we een weekendje weg gaan.
Conclusie was dat ik na 2 jaar werken bij deze werkgever zo'n 12 weken open had staan aan vakantie en overuren. Ik heb dus maar een deel uit laten betalen en 3 weken vrij genomen voor het klussen in ons nieuwe huis. Nu heb ik nog genoeg uren over. Het is denk ik ook maar net wat je gewend bent.
Conclusie was dat ik na 2 jaar werken bij deze werkgever zo'n 12 weken open had staan aan vakantie en overuren. Ik heb dus maar een deel uit laten betalen en 3 weken vrij genomen voor het klussen in ons nieuwe huis. Nu heb ik nog genoeg uren over. Het is denk ik ook maar net wat je gewend bent.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» 2,5 jaar samen...wat doen??
» Wat te doen in Rotterdam (meiden 11- 14 jaar)
» Wat doen jullie met jullie trouwdag?
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» 2,5 jaar samen...wat doen??
» Wat te doen in Rotterdam (meiden 11- 14 jaar)
» Wat doen jullie met jullie trouwdag?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: