Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 vakantieweken per jaar, hoe doen jullie dat?

+36
Jeanette
Surya
M-G
Printje
Parel
Razz
Caramba
_Blush_
Rouxxxe
SleepingBeauty
xxjojootjexx
Atelier Madame
Twellie
Lenthe
Suusie
Linda
Annie24
luisa
Winegum
Elliot
Enelya
GreenGrass
Zonnetje
Sterre
Ragazza
ellibre
Sanne
Moira
Ilovethe90s
Ella
Vixen
Reeza
Blond
rapa nui
Luce
Rush
40 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

5 vakantieweken per jaar, hoe doen jullie dat? Empty 5 vakantieweken per jaar, hoe doen jullie dat?

Bericht  Gast wo 12 jun 2013 - 23:38

Ik werk sinds augustus en ik heb dus 5 vakantieweken per jaar. Het probleem is alleen dat ik er veel meer nodig heb :silent:Ik ben een paar dagen op city-trip geweest en had een week lang een vergadering voor mijn vrijwilligerswerk, dat waren 2 weken vrij. Dan wil ik nog met kerst weg en daarvoor heb ik minstens 1-1,5 week voor nodig. Dan blijven er dus nog maar 2 weken over. Ik zou graag met mijn vriend op vakantie willen, maar een vriendin van me heeft ook gevraagd of ik een weekje mee wil. Dat ga ik niet doen, omdat ik het dus niet red. Hoe doen jullie dat? Is 5 weken vakantie genoeg voor jullie?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

5 vakantieweken per jaar, hoe doen jullie dat? Empty Re: 5 vakantieweken per jaar, hoe doen jullie dat?

Bericht  Rush wo 12 jun 2013 - 23:40

Ja ik heb altijd meer dan 10 dagen over. En ik heb er 24 ofzo.

Laatst aangepast door Rush op do 13 jun 2013 - 3:49; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

5 vakantieweken per jaar, hoe doen jullie dat? Empty Re: 5 vakantieweken per jaar, hoe doen jullie dat?

Bericht  Luce wo 12 jun 2013 - 23:42

Ik werk nu niet fulltime, maar toen ik dat wel deed was dat wel genoeg ja. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook weinig op vakantie ging.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  rapa nui wo 12 jun 2013 - 23:54

Ik heb in de loop der jaren heel wat uren opgespaard omdat het soms meer flexibele werktijden waren dan echt vakantie/vrij. Nu was dat ook niet echt tijd voor tijd want ik heb veel meer uren gemaakt maar meer voor het idee. En ik vind dat een prettig idee omdat ik dan voor mijn gevoel de vrijheid heb om vaker vrij te nemen (lukt alleen in de praktijk niet zo) maar heb in elk geval nog 800 uur achter de hand.

Ik heb elk jaar 4 weken bouwvak (is bedrijf ook minimaal 3 weken dicht en afgelopen jaren 4 weken), we hebben verplicht 2 weken kerstvakantie. Daarnaast neem ik vaak de week van bv Hemelvaart vrij zodat ik ook een weekje weg kan en dan neem ik in november nog een lang weekend of soms een week ivm kerstmarkten oid. En dan tussendoor nog eens vrij. Dus met 5 weken zou ik het ook niet redden met mijn plannen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Blond do 13 jun 2013 - 0:02

Ik heb ook 25 vakantiedagen per jaar, dit jaar zijn het er 29 omdat ik er nog 4 heb meegenomen van vorig jaar (mag er 5 meenemen naar het volgende jaar).

Als ik een citytrip boek zorg ik dat ik de 2 weekenddagen meepak, dus van do t/m zo weg, of vrij t/m ma. Dagen ervoor en erna ga ik gewoon werken, "kost" me dan 2 dagen.
Vorig jaar heb ik ook maar 2 weken vakantie achter elkaar opgenomen, dat scheelt ook alweer 5 dagen.
En verder neem ik nooit zomaar een dagje op. Tussen Kerst en O&N werk ik ook gewoon.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Reeza do 13 jun 2013 - 0:03

Ik red het er wel mee ja. Ik neem altijd 2 weken zomervakantie (nu toevallig 3) en een paar dagen met mijn verjaardag. Dan heb ik nog genoeg dagen over om af en toe een lang weekend vrij te nemen. Ook werk ik wel eens in het weekend en daar krijg ik dan vakantieuren voor terug, dus dan kan ik weer extra vrij nemen.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Vixen do 13 jun 2013 - 0:04

Ik heb sinds ik begonnen ben (oktober 2012) geen vakantie gehad. Eerste vakantie zullen drie weken van september zijn. Daarna niet meer. Ik heb dus maar 3 weken gehad dan in een jaar tijd en dat is voor mij voldoende.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Ella do 13 jun 2013 - 1:12

Toen ik nog 32 uur werkt was dat genoeg. 3 weken zomer, 1 in het voorjaar en 1 in het najaar. Weekendjes weg e.d. plande in mijn vrije weekende en proberen dan de maandag en vrijdag vrij te zijn en dat op andere dagen werken.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ilovethe90s do 13 jun 2013 - 1:33

Ik werk parttime dus heb er geen 25 maar iets minder. Hier altijd 3 weken zomervakantie. Meestal neem ik een paar lange weekenden of losse dagen op naast de zomervakantie.

Vorig jaar heb ik 3 weken zomervakantie gehad, 1 week in november en 1 week in december. Dit jaar een week tussen hemelvaart en pinksteren, 3 weken zomervakantie en dan nog een paar losse dagen.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Moira do 13 jun 2013 - 2:09

Ik neem meestal 2 weken vakantie in de zomer, soms ook nog 1 week rond de hefstvakantie. De rest gaat op aan ziekenhuisbezoeken en af en toe een lang weekend ofzo.

Vind het prima gaan, al had ik natuurlijk ook wel wat meer vrij gehad Wink.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Sanne do 13 jun 2013 - 2:20

Nu mijn dochter er is, heb wel te weinig dagen. Voor die tijd werkte ik wel eens een dag extra om wat extra dagen op te bouwen (toen ik nog 32 uur werkte) en later, toen ik 40 uur ging werken, had ik genoeg vrije dagen. Nu moet ik het ook doen met een krappe 5 weken en dat vind ik toch wel lastig. Ik heb een nevenfunctie waar ik af en toe een dag vrij voor moet (dit jaar ongeveer 5 dagen), er gingen dit jaar 3 verplichte vrije dagen af die ik liever niet had opgenomen, ik ben wel eens met mijn moeder mee geweest naar het ziekenhuis waarvoor ik verlof heb opgenomen. Dan vliegt het er ineens door. Ik heb wel de mogelijkheid om extra dagen te kopen. Dat ga ik vanaf volgend jaar ook doen, maar dat vind ik wel jammer.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  ellibre do 13 jun 2013 - 3:35

mijn werk is over het algemeen zo druk dat ik er amper aan toe kom om vakantie op te nemen, helaas..
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Ragazza do 13 jun 2013 - 3:42

De vakantiedagen zijn voor mij wel een beperking ja! Ik zou wel veel vaker op vakantie willen, maar helaas laten mijn vakantiedagen dat niet toe Wink
Bij een fulltime dienstverband heb je bij ons 26 vakantiedagen. Ik werk 32 uur en heb dus de vakantiedagen naar rato. Een aantal jaren geleden moesten we regelmatig overwerken, en dat was tijd voor tijd, dus kon ik mooi wat uren sparen. Helaas is dat er tegenwoordig niet bij... 
Dus slim met vakantiedagen omgaan.. Hier en daar eens wat schuiven met vrije dagen.. Zo veel  mogelijk tijdens feestdagen gaan.. Zo los ik het op.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Sterre do 13 jun 2013 - 3:47

Ik heb ook 'maar' 25 vakantiedagen in een fulltime dienstverband, en ik vind het eigenlijk ook best weinig. Zeker omdat ik niet makkelijk even kan schuiven als ik bijvoorbeeld een bruiloft heb, waardoor dat meteen in mijn vrije dagen hakt. Dit jaar heb ik er drie... Dat kon makkelijker toen ik in mijn vorige baan 32 uur werkte, dan verschoof ik gewoon mijn vrije dag wanneer dat beter uitkwam.

Nu probeer ik goed te plannen, bijvoorbeeld door op vakantie te gaan als je toch al vrije dagen hebt zoals met de feestdagen. In sommige gevallen kan ik ook een paar uurtjes overwerken en die op een ander moment opnemen. Dat is ook wel fijn, maar dat is maar zelden nodig.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Zonnetje do 13 jun 2013 - 4:03

Ik heb maar 22 vakantiedagen, maar wij kunnen pieken en dalen in ons werk en mogen de overuren die we in piekperiodes maken opmaken in de rustige periodes. Zo kom ik meestal wel aan 5 tot 6 weken vakantie per jaar. Dat vind ik wel prettig hoor. Ik heb in de zomervakantie graag 3 weken vrij, want meestal gaan we minstens 2 weken op vakantie en ik heb daarna ook nog graag een paar dagen vrij. Verder gaan we in de winter vaak een week op wintersport, ga ik regelmatig een weekendje weg en heb ik wel eens een bruiloft waarvoor ik vrij moet pakken. Ik pak eigenlijk nooit zomaar een dagje vrij.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast do 13 jun 2013 - 4:46

Ik heb er geloof ik 23 of 24, voor mij ook erg weinig. Vroeger had ik er 30 en kon ik er nog 10 bijkopen van mijn bonus haha. Maar goed, kwestie van slim inplannen. Vrijwilligerswerk heb je niet echt zelf in de hand natuurlijk maar er zijn dagen die je op kunt nemen waarmee je langer vrij hebt zoals in april of mei als het hemelvaartsdag is bijvoorbeeld.

Verder voordelig inplannen dus bv op donderdagavond vertrekken na je werk voor een citytrip zodat je alleen de vrijdag vrij hoeft te nemen en dan zondagavond weer terug. Dat soort dingen. Ik ga dit jaar 12 dagen naar Namibië, een lang weekend naar Engeland en eind van het jaar nog naar Budapest voor een weekend. Begin van het jaar heb ik al een aantal dagen opgenomen in verband met persoonlijke omstandigheden maar nu hou ik dus nog wat over. Je moet er ook rekening mee houden dat er nog onverwachte zaken voorbij kunnen komen. Zo had ik vorig jaar een begrafenis en een bevalling waar ik een dag vrij voor nam. Omdat ik die dagen niet meer had kwam ik die dit jaar weer in de min te staan. Maar goed, dat trek ik op zich wel recht dit jaar denk ik. Als ik nog weg ga dan zijn het de laatste dagen van het jaar of anders alleen in het weekend (vrijdagavond vertrekken en zondagavond weer thuis).

Ik krijg heel vaak commentaar dat ik alweer op vakantie ga. Tja, anderen besteden hun vrije dagen blijkbaar op een andere manier of gaan in de zomer 3 weken weg. Ik verdeel het wat meer, doe het met hetzelfde aantal dagen in ieder geval.

Dit is trouwens een leuke aanrader:

5 vakantieweken per jaar, hoe doen jullie dat? Images?q=tbn:ANd9GcQl8Ec86xI_0eqM5KxtDPjHL6cUROvS_lajtXlVjKg0g-tZoit5

Gast
Gast

Bericht  GreenGrass do 13 jun 2013 - 5:15

Ik heb 23 + 8 vakantiedagen ofzo, effectief kan ik dus 31 dagen opnemen per jaar. Met de kerst zijn we dicht en in de zomerperiode moeten we verplicht minimaal 2 weken vrijnemen. In april heb ik nu een midweekje gehad, daarnaast nog een keer een vrije dag binnenkort.

Effectief heb ik in 2013 nu opgenomen: 4 + 1 + 10 = 15 dagen t/m half augustus. Ik ga ook nog niet heel hard door mijn dagen heen, ik verwacht ook wel dat ik wat overhoud! 

Bij ons krijg je als je niet ziek bent geweest ook extra dagen trouwens!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Enelya vr 14 jun 2013 - 1:58

Ik heb ook 25 vakantiedagen per jaar en heb daar tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. Ik hou ook altijd nog wel 2 of 3 dagen over. Deze moet ik wel voor april hebben opgemaakt, maar gelukkig wordt er bij ons niet zo streng gekeken naar vrije dagen. Vorig jaar was het wel krap door leuke uitjes naar het buitenland met werk. Volgend jaar wil ik een verre reis gaan maken, dus dan wordt het ook wel krap denk ik. Maarja, dat is voor volgend jaar. Vriend van mn zus werkt in Amerika en die heeft maar 15 vrije dagen ofzo :O. Dus niets te klagen haha.
Enelya
Enelya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 2:01

Ik heb meer dan genoeg aan vijf. Ik zou twee weken in het voor- of naseizoen plannen, ééntje in het voorjaar en eentje in het najaar. En dan heb ik nog een week aan losse dagen over 'just in case'.

Gast
Gast

Bericht  Elliot vr 14 jun 2013 - 2:48

Ik heb 37,5 vakantiedagen, absurd veel. Maar ik vind het heerlijk, want ik kan nu dus regelmatig een dagje vrij nemen om iets leuks te gaan doen. Ik neem eigenlijk nooit 3 weken achter elkaar op, omdat ik toch bijna nooit op vakantie ga.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Winegum vr 14 jun 2013 - 4:14

Elliot schreef:Ik heb 37,5 vakantiedagen, absurd veel. Maar ik vind het heerlijk, want ik kan nu dus regelmatig een dagje vrij nemen om iets leuks te gaan doen. Ik neem eigenlijk nooit 3 weken achter elkaar op, omdat ik toch bijna nooit op vakantie ga.

Zitten hier ook ADV dagen bij? Wat een hoop zeg. Ik heb geen vakantiedagen, als ik niet werk krijg ik ook niet uitbetaald. Dus heb het probleem (nog) niet. Maar ik denk dat ik er ook last van krijg ja.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 4:18

Enelya schreef:Ik heb ook 25 vakantiedagen per jaar en heb daar tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. Ik hou ook altijd nog wel 2 of 3 dagen over. Deze moet ik wel voor april hebben opgemaakt, maar gelukkig wordt er bij ons niet zo streng gekeken naar vrije dagen. Vorig jaar was het wel krap door leuke uitjes naar het buitenland met werk. Volgend jaar wil ik een verre reis gaan maken, dus dan wordt het ook wel krap denk ik. Maarja, dat is voor volgend jaar. Vriend van mn zus werkt in Amerika en die heeft maar 15 vrije dagen ofzo :O. Dus niets te klagen haha.

Klopt over Amerika. Mijn ex had 14 dagen en alleen omdat hij expat was. Normaal had hij er 7. En toen kwam ik aanzetten dat ik boos was dat ze mijn 7 ATV dagen introkken en ik nog maar 30 dagen overhield haha. Toen vertelde hij dat en was ik echt zo verbaasd. Nu bleek het achteraf sowieso veel te zijn wat ik bij die werkgever kreeg aan vrije dagen maar in vergelijking met Amerika is het echt megaveel smile.

Op zich is het best te doen qua vrije dagen maar het is inderdaad wel anders dan als je naar school gaat. Nu mag je het daarentegen wel zelf indelen... En ja, dan kun je ook niet alles meer doen nee. Ik ga ook echt niet zomaar met iemand een week weg. Met vriendinnen ga ik hooguit een lang weekend. Mijn langere vakanties deel en plan ik liever zelf in om vriendinnen in het buitenland op te zoeken of met mijn partner op reis te gaan.

Gast
Gast

Bericht  luisa vr 14 jun 2013 - 4:45

5 Weken zou voor mij echt te weinig zijn. Ik zou kijken of het mogelijk is om extra dagen bij te kopen. 
Overigens heb ik officieel ook iets van 5 weken, maar ipv 36 uur werk ik er 40 zodat ik extra dagen opbouw. Ruim 9 weken heb ik nu geloof ik. Ik wil eigenlijk ook wel 3x per jaar weg, een grote vakantie (3 of 4 weken vrij) en dan een kleinere in voor- of najaar en iets van een stedentripje.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 4:53

3 of 4 weken achter elkaar weg is niet bij alle werkgevers een optie natuurlijk... Helaas :P

Gast
Gast

Bericht  Annie24 vr 14 jun 2013 - 9:51

Ik heb standaard 5 weken en koop er elk jaar zelf 4 weken bij. Dit laat ik in de maand mei verrekenen waardoor ik dus zo goed als geen extra salaris heb in de vorm van vakantiegeld.

Ik doe dat sinds we ons zoontje hebben zodat ik ruimte heb om vrij te nemen op bv een lekkere warme dag of als hij ziek is.
Nu neem ik niet zo veel dagen op omdat we eind dit jaar gaan verhuizen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: