5 vakantieweken per jaar, hoe doen jullie dat?
+36
Jeanette
Surya
M-G
Printje
Parel
Razz
Caramba
_Blush_
Rouxxxe
SleepingBeauty
xxjojootjexx
Atelier Madame
Twellie
Lenthe
Suusie
Linda
Annie24
luisa
Winegum
Elliot
Enelya
GreenGrass
Zonnetje
Sterre
Ragazza
ellibre
Sanne
Moira
Ilovethe90s
Ella
Vixen
Reeza
Blond
rapa nui
Luce
Rush
40 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: 5 vakantieweken per jaar, hoe doen jullie dat?
Ik heb een kleine 5 weken en ik heb daar eigenlijk ook niet genoeg aan.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Lekker Annie, best slim om dat zo te doen.
Linda- Ratel
Ik kom geld te kort om mijn vakantie dagen te vullen...
Ik werk in het onderwijs, dus ik heb 12 weken vakantie per jaar. Ze staan wel vast dus ik kan helaas niet schuiven met dagen en zit dus aan de dure periodes vast.
Ik werk in het onderwijs, dus ik heb 12 weken vakantie per jaar. Ze staan wel vast dus ik kan helaas niet schuiven met dagen en zit dus aan de dure periodes vast.
Suusie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb 25 vakantiedagen en 8 adv. Ik ben dit jaar verhuisd, dus heb best wat opgenomen ivm klussen, maar ik merk wel dat ik alle dagen ook wel nodig heb.
Ik plan mijn vakantieweken wel zo in dat ik maar een paar dagen vrij hoef te nemen. Wij hadden bijv. 29 april collectief Adv, de 30e was sowieso een vrije dag, dus ik heb de rest van de week vrij genomen en hoefde daardoor maar 3 dagen op te nemen en had een week vrij. Idem voor Hemelvaart.
Zo probeer ik het handig in te plannen, zodat ik genoeg dagen overhoud.
Ik plan mijn vakantieweken wel zo in dat ik maar een paar dagen vrij hoef te nemen. Wij hadden bijv. 29 april collectief Adv, de 30e was sowieso een vrije dag, dus ik heb de rest van de week vrij genomen en hoefde daardoor maar 3 dagen op te nemen en had een week vrij. Idem voor Hemelvaart.
Zo probeer ik het handig in te plannen, zodat ik genoeg dagen overhoud.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Nee, ik heb standaard al bijna 40 dagen per jaar en daar koop ik nog eens 10 dagen bij. En die 50 dagen zijn aan het eind van het jaar echt op . Ik gebruik ze voor vakantie, uitjes, gewoon een dag wat leuks doen met mijn dochter(s) maar ook wel om even een pauze in te bouwen als het op mijn werk erg druk is.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik denk eerlijk gezegd dat de topicvraag nergens op slaat. Of zijn er daadwerkelijk mensen die 'nee, dank je wel' zullen zeggen als hun baas 10 extra vrije dagen aanbiedt?
Ik zou met liefde meer dagen vrij hebben maar dat gaat gewoon niet bij mijn werkgever. Heb ik maar te pikken naar mijn idee... Of ik moet een andere werkgever gaan zoeken maar dat gaat me ook wel weer erg ver.
Ik zou met liefde meer dagen vrij hebben maar dat gaat gewoon niet bij mijn werkgever. Heb ik maar te pikken naar mijn idee... Of ik moet een andere werkgever gaan zoeken maar dat gaat me ook wel weer erg ver.
Gast- Gast
4 weken vakantie en 2 weken aan Plb uren. Effectief dus 6 weken maar die laatste zijn onbeperkt geldig, zolang ik maar binnen cao ziekenhuizen blijf.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
ik heb genoeg aan de dagen die ik krijg eenmeer heb ik ook niet nodig.
wij gaan haast nooit op vakantie, dagen vrij neem ik alleen wanneer ik ze echt nodig heb.
wij gaan haast nooit op vakantie, dagen vrij neem ik alleen wanneer ik ze echt nodig heb.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik heb volgens mij ook iets van 5 weken.
Maar maak best veel overuren, dus kan makkelijk een dagje vrij nemen.
Werk in principe 32uur, maar omdat ik vaak wel een uurtje of 1,5 later thuis ben. Sparen mijn overuren wel op.
Kan ze uit laten betalen, of er vrij voor nemen. Nu neem ik ook voor mijn vakantie van 3 weken, 1,5 dag van te voren vrij.
Maar maak best veel overuren, dus kan makkelijk een dagje vrij nemen.
Werk in principe 32uur, maar omdat ik vaak wel een uurtje of 1,5 later thuis ben. Sparen mijn overuren wel op.
Kan ze uit laten betalen, of er vrij voor nemen. Nu neem ik ook voor mijn vakantie van 3 weken, 1,5 dag van te voren vrij.
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Ik ben nu alle schoolvakanties vrij, dus ken dat probleem nu niet, vrij genoeg haha.
Maar hiervoor had ik een baan in de kinderopvang, en had ik ook maar iets van 5 weken. Maar redde het daar op zich altijd wel prima mee.
Maar hiervoor had ik een baan in de kinderopvang, en had ik ook maar iets van 5 weken. Maar redde het daar op zich altijd wel prima mee.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb 24 dagen verlof per jaar. Op zich kwam ik er wel mee toe: 2,5 of 3 weken in de zomer, een weekje rond Pasen en dan tussen Kerst en Nieuw vrijaf (algemene sluiting).
Ik vraag me alleen af hoe we dat gaan doen als E. naar school gaat. Nu loopt kinderopvang enzo nog gewoon door, maar als ze naar school gaat, heeft ze heel veel vrij: 1 week in februari, 2 weken rond Pasen en dan 2 maanden zomervakantie, 1 week in oktober/november, 2 weken met Kerst... Veel meer dus dan mijn vakantiedagen !
Ik vraag me alleen af hoe we dat gaan doen als E. naar school gaat. Nu loopt kinderopvang enzo nog gewoon door, maar als ze naar school gaat, heeft ze heel veel vrij: 1 week in februari, 2 weken rond Pasen en dan 2 maanden zomervakantie, 1 week in oktober/november, 2 weken met Kerst... Veel meer dus dan mijn vakantiedagen !
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
Ik heb ook 5 weken, daarvan neem ik altijd 3 weken zomervakantie op.
1 week in voorjaar en 1 week in najaar.
1 week in voorjaar en 1 week in najaar.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik heb ook 5 weken. Ik neem altijd een week in Februari, laatste 2 weken van Juni en de eerste week van Oktober. Een week hou ik over voor wat losse dagen tussendoor.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Blush, er bestaat ook zoiets als vakantieopvang. Dan kan ze daar in de vakanties naartoe, of gewoon naar de reguliere oppas? Opa´s en oma´s verblijden met een bezoek?
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik heb geen idee want ik heb er veel meer ( 1 week herfstvakantie, 2 kerst, 1 voorjaars, 2 mei en 6 zomervakantieweken) maar ik ben dan ook wel wat met school bezig. Vooral na de zomervakantie natuurlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb 25 vakantiedagen per jaar en heb er meestal tussen de 5 en 10 over.
Ik neem eigenlijk alleen in de zomer meestal 2 weken vrij. Verder neem ik vaak de vrijdag na hemelvaart vrij en soms een vrijdag zodat ik een lang weekend heb. Rond kerst en oud en nieuw neem ik ook altijd nog een paar dagen vrij.
Ik neem eigenlijk alleen in de zomer meestal 2 weken vrij. Verder neem ik vaak de vrijdag na hemelvaart vrij en soms een vrijdag zodat ik een lang weekend heb. Rond kerst en oud en nieuw neem ik ook altijd nog een paar dagen vrij.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb er ruim voldoende aan maar neem ook amper dagen op. Nu alleen van de zomer 3 weken.
Surya- Fluisteraar
- Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13
Ik heb dit jaar 7 weken vakantie en heb nog dagen over zelfs, maar die neem ik mee naar volgend jaar. Ik verdeel het over het jaar heen een beetje en dan in de zomer 3 weken.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik kan me het niet eens voorstellen om maar zo weinig vakantie te hebben. Pfff lijkt me vreselijk hahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Ik kan me het niet eens voorstellen om maar zo weinig vakantie te hebben. Pfff lijkt me vreselijk hahaha.
Ach je zult moeten roeien met de riemen die je hebt lijkt mij... Ik kan er weinig aan veranderen en ga toch echt regelmatig weg gelukkig. Ik begrijp nooit dat mensen dagen over houden. Hoeveel dagen ik ook had in het verleden, ik kwam altijd te kort. Wat dat betreft is het net geld .
Gast- Gast
Zus schreef:Printje schreef:Ik kan me het niet eens voorstellen om maar zo weinig vakantie te hebben. Pfff lijkt me vreselijk hahaha.
Ach je zult moeten roeien met de riemen die je hebt lijkt mij... Ik kan er weinig aan veranderen en ga toch echt regelmatig weg gelukkig. Ik begrijp nooit dat mensen dagen over houden. Hoeveel dagen ik ook had in het verleden, ik kwam altijd te kort. Wat dat betreft is het net geld .
Is natuurlijk ook zo, ik heb altijd alleen maar in het onderwijs gewerkt dus weet niet beter. Ik schat in dat ik ook altijd dagen tekort zou hebben dan haha.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik bouw zo'n 2 dagen per periode op, dus heb zo'n 36 dagen vakantie per jaar. Maar omdat ik 3 vrije dagen per week heb, en ook vaak regelmatig doordat ik vaak in de weekenden werk, hoef ik bijna geen vrij te vragen & houd ik die dagen best wel over eigenlijk. Ik heb 2 weken vrij gehad voor de vakantie nu in mei, en ben nu weer aan het opbouwen, dus denk dat ik einde van het jaar lekker vrij neem nog
Gast- Gast
Alleen al voor die vakanties zou ik graag in het onderwijs willen werken. Lijkt me echt heerlijk! En scheelt een hoop gedoe met oppas.
Linda- Ratel
Linda schreef:Alleen al voor die vakanties zou ik graag in het onderwijs willen werken. Lijkt me echt heerlijk! En scheelt een hoop gedoe met oppas.
haha Het nadeel is weer dat we nooit buiten vakanties op vakantie kunnen en dus duurder uit zijn en dat het werken in het onderwijs steeds zwaarder wordt ( al geldt dat natuurlijk voor meer beroepen) Overigens scheelt het qua kosten niets omdat de opvang natuurlijk gewoon doorgaat die weken.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Linda schreef:Alleen al voor die vakanties zou ik graag in het onderwijs willen werken. Lijkt me echt heerlijk! En scheelt een hoop gedoe met oppas.
haha Het nadeel is weer dat we nooit buiten vakanties op vakantie kunnen en dus duurder uit zijn en dat het werken in het onderwijs steeds zwaarder wordt ( al geldt dat natuurlijk voor meer beroepen) Overigens scheelt het qua kosten niets omdat de opvang natuurlijk gewoon doorgaat die weken.
Met een kind op school kan je ook niet buiten de vakantie om gaan. En wij gaan ook niet super vaak op vakantie, dus dat zou me niks uitmaken.
Betaal je voor BSO ook altijd voor de vakanties? Dat kan je kiezen toch?
Linda- Ratel
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» 2,5 jaar samen...wat doen??
» Wat te doen in Rotterdam (meiden 11- 14 jaar)
» Wat doen jullie met jullie trouwdag?
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» 2,5 jaar samen...wat doen??
» Wat te doen in Rotterdam (meiden 11- 14 jaar)
» Wat doen jullie met jullie trouwdag?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: