Makkelijke recepten voor 1 persoon
+4
Mizz_S
Zonnetje
Poubelle
mina88
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Makkelijke recepten voor 1 persoon
Ik ben opzoek naar leuke, makkelijke, betaalbare en het liefst ook gezonde recepten voor 1 persoon. Of iets waarvan makkelijk een 2e portie in te vriezen is.
Ik mag heel graag koken, maar merk gewoon dat ik het voor mij alleen niet leuk en lekker meer vind.
Heb 4 jaar samen gewoont en ben nu weer single, en moet wat eten betreft nog een beetje omschakelen....
Dus wie heeft er leuke tips O ja, klein detail, het standaard aardappels groente vlees verhaal doe je mij geen plezier mee haha
Groetjes Mina
Ik mag heel graag koken, maar merk gewoon dat ik het voor mij alleen niet leuk en lekker meer vind.
Heb 4 jaar samen gewoont en ben nu weer single, en moet wat eten betreft nog een beetje omschakelen....
Dus wie heeft er leuke tips O ja, klein detail, het standaard aardappels groente vlees verhaal doe je mij geen plezier mee haha
Groetjes Mina
mina88- Fluisteraar
- Aantal berichten : 29
Punten : 36
Registratiedatum : 23-11-11
Re: Makkelijke recepten voor 1 persoon
Alle recepten zijn toch voor 1 persoon te maken?
Vaak is een recept voor 4 personen, deel de hoeveelheden door de helft en je hebt meteen nog een portie om in te vriezen.
Vaak is een recept voor 4 personen, deel de hoeveelheden door de helft en je hebt meteen nog een portie om in te vriezen.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
haha daar heb je natuurlijk wel gelijk in....
Maar vaak kom je dan op zulke ongelukkige hoeveelheden uit dat je de helft van de ingredienten uiteindelijk weg kan gooien, en die luxe heb ik momenteel even niet. Ook zijn niet alle producten even lekker als je ze in vriest, vandaar mijn vraag
Maar vaak kom je dan op zulke ongelukkige hoeveelheden uit dat je de helft van de ingredienten uiteindelijk weg kan gooien, en die luxe heb ik momenteel even niet. Ook zijn niet alle producten even lekker als je ze in vriest, vandaar mijn vraag
mina88- Fluisteraar
- Aantal berichten : 29
Punten : 36
Registratiedatum : 23-11-11
mina88 schreef:haha daar heb je natuurlijk wel gelijk in....
Ik vind dat je veel dingen in kan vriezen die daarna gewoon nog lekker zijn. Zo vriezen wij vaak pastasaus, ragout, soep, hartige taart, stamppot, zoet-zure saus (voor bij rijst), kip tandoori-saus en andere sauzen voor bij rijst in. Ook als we wraps of pitabroodjes over hebben vries ik deze in. Ook rijst die je teveel hebt gekookt, kun je prima invriezen en in de magnetron weer opwarmen.
We kopen vaak vlees en vis in de aanbieding en vriezen dat in porties voor 1 of 2 personen in, omdat wij ook af en toe alleen eten.
Verder eet ik als ik alleen eet vaak gebakken stukjes kip of zalm, wokgroenten, teriyaki woksaus en woknoodles. Daarvan kun je de hoeveelheden prima op 1 persoon afstemmen.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik alleen eet maak ik vaak de volgende dingen:
* gebakken visje (bv pangasius), gebakken groente (paprika, ui, cherrytomaatje, feta bijvoorbeeld) met wat rijst. Lekker, makkelijk en gezond. Als ik lui ben doe ik de vis en groente in de oven en eet ik er stokbrood of een pistoletje bij.
* broodje vegaburger met salade
* gewokte quorn stukjes met roerbakgroente op een pitabroodje (is echt binnen 5 min klaar) of op een wrap
* Crispino of iets wat erop lijkt uit de oven, met een paar rostirondjes en gewokte prei
* gebakken visje (bv pangasius), gebakken groente (paprika, ui, cherrytomaatje, feta bijvoorbeeld) met wat rijst. Lekker, makkelijk en gezond. Als ik lui ben doe ik de vis en groente in de oven en eet ik er stokbrood of een pistoletje bij.
* broodje vegaburger met salade
* gewokte quorn stukjes met roerbakgroente op een pitabroodje (is echt binnen 5 min klaar) of op een wrap
* Crispino of iets wat erop lijkt uit de oven, met een paar rostirondjes en gewokte prei
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik maak regelmatig nasi goreng met verschillende soorten groenten klaar, de groenten die ik daarvan over heb gebruik ik weer voor de pasta salade en als ik dan nog spullen over heb maak ik daar een soep van. Zo kan ik met bijvoorbeeld een prei verschillende recepten maken en is hij uiteindelijk na een week helemaal op. In verhouding kost dit dus ontzettend weinig en je hoeft er niets van weg te gooien. Misschien moet je zo een beetje gaan kijken: Koop groenten voor heel de week en pas daar je weekmenu op aan.
Gast- Gast
Ik maak dus gewoon porties zoals ik het gewend was. Dus er blijft ontzettend veel over. En dat verdeel ik weer in porties in de vriezer. Inmiddels ben ik zo ver dat ik elke dag iets anders uit de vriezer kan halen.
Zoals bolognesesaus. Ik maak gewoon een gigantische pan vol. Onthoud hoeveel schepjes ik op mijn pasta doe. En vervolgens verdeel ik de rest over diepvrieszakken. Pasta vries ik niet in, dat vind ik wel zo niet lekker. Dan haal ik pastasaus uit de vriezer, ontdooi het in de pan, zet een pan water op voor de pasta en klaar is Maura. Groentesoep, overige sausen, mijn mengsel voor Mexican Pizza, Hachee, Kip Kerrie etc. Allemaal hup de vriezer in. Goedkoop en makkelijk.
Zoals bolognesesaus. Ik maak gewoon een gigantische pan vol. Onthoud hoeveel schepjes ik op mijn pasta doe. En vervolgens verdeel ik de rest over diepvrieszakken. Pasta vries ik niet in, dat vind ik wel zo niet lekker. Dan haal ik pastasaus uit de vriezer, ontdooi het in de pan, zet een pan water op voor de pasta en klaar is Maura. Groentesoep, overige sausen, mijn mengsel voor Mexican Pizza, Hachee, Kip Kerrie etc. Allemaal hup de vriezer in. Goedkoop en makkelijk.
Gast- Gast
Je hebt vooral bij de AH heel veel keus voor 1 persoons hoeveelheden. Dan bedoel ik niet kant en klaar maar bijv aardappelschijfjes voor 1 persoon of 1 stuk kip. Ook kun je zoveel mogelijk verse groente gebruiken want dan kun je ook je eigen hoeveelheden pakken.
Ik vind die 1 persoons producten erg handig want zo gooi je ook niets weg. Ik kan bijna niks invriezen omdat wij echt een heel klein diepvriesvakje hebben. Dus ik probeer al zo gepast mogelijk te koken.
Ik vind die 1 persoons producten erg handig want zo gooi je ook niets weg. Ik kan bijna niks invriezen omdat wij echt een heel klein diepvriesvakje hebben. Dus ik probeer al zo gepast mogelijk te koken.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Stamppot kan ook heel goed, dat maakte ik ook veel toen ik nog alleen woonde (en vroor het dan per portie in).
Of van die diepvriesgroente in deelblokjes, je neemt gewoon wat je nodig hebt, aardappeltjes erbij schillen en evt stukje vlees.
Ik maakte ook wel wereldgerechten (kip madras etc) en vroor de saus in, de rijst kun je ongekookt goed bewaren (en kun je volgens mij gekookt ook gewoon invriezen).
Of van die diepvriesgroente in deelblokjes, je neemt gewoon wat je nodig hebt, aardappeltjes erbij schillen en evt stukje vlees.
Ik maakte ook wel wereldgerechten (kip madras etc) en vroor de saus in, de rijst kun je ongekookt goed bewaren (en kun je volgens mij gekookt ook gewoon invriezen).
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ui, knoflook, bruine bonen, blikje mais, tomatensaus en wat kruiden (ik doe meestal een mexicaanse kruidenmix).
En dat in een wrap. Of zoals mijn zusje laatst deed, dippen met tortilla chips. Ook erg lekker!
Uiteindelijk is het meestal wel een hoeveelheid voor 2 personen dus ik vries de saus meestal ook in. Ik vind ook niet altijd alles lekker uit de vriezer maar als ik dit opnieuw opbak, eventueel nog extra kruiden erdoor en kaas, is het nog prima te doen!
En dat in een wrap. Of zoals mijn zusje laatst deed, dippen met tortilla chips. Ook erg lekker!
Uiteindelijk is het meestal wel een hoeveelheid voor 2 personen dus ik vries de saus meestal ook in. Ik vind ook niet altijd alles lekker uit de vriezer maar als ik dit opnieuw opbak, eventueel nog extra kruiden erdoor en kaas, is het nog prima te doen!
Gast- Gast
Als ik echt te lui ben om te koken, dan maak ik vaak macaroni en warm ik zo'n blik goulash van Struik op. Mijn schoonmoeder vindt het niet te vreten maar ik vind het erg lekker! Echt culinair is het niet :-P
Verder Mexicaanse tomatensoep: groentepakket aanbakken, zakje fajitamix en 150 ml water erbij. 1 liter tomatensoep en een blikje kidneybonen toevoegen en klaar! Wij eten het met een broodje met iets erop.
Verder Mexicaanse tomatensoep: groentepakket aanbakken, zakje fajitamix en 150 ml water erbij. 1 liter tomatensoep en een blikje kidneybonen toevoegen en klaar! Wij eten het met een broodje met iets erop.
Sissi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12
Die eenpersoonsporties vind ik nogal duur, dus ik koop gewoon gezinsverpakkingen. Vaak zitten er 2 stuks vlees in een bakje, eentje opeten, eentje invriezen. Ik vries sowieso veel maaltijden in. Als je met verse producten werkt heb je vaak weinig smaakverlies.
Verder een beetje plannen. Bederfelijke dingen 2x eten die week, verwerkt in verschillende gerechten. Maar bijvoorbeeld een bloemkool pak ik een portie vanaf, rest invriezen. Laatste tijd ben ik meer van de diepvriesgroenten. Kan ik gewoon handje van pakken.
Verder heb ik in de vriezer verse pasta, geraspte kaas, gezinspak zalm, veel losse vleesjes, vleeswaren voor op brood, verschillende soorten brood, gebak, aardappelschijfjes. Ik vries dus echt alles wat in te vriezen is in. En eigenlijk gooi ik vrij weinig weg.
Met de lunch eet ik trouwens ook vaak restjes op. Stukje pizza, vandaag een stuk quiche, broodje met restjes salade, rijst, pasta.
Verder een beetje plannen. Bederfelijke dingen 2x eten die week, verwerkt in verschillende gerechten. Maar bijvoorbeeld een bloemkool pak ik een portie vanaf, rest invriezen. Laatste tijd ben ik meer van de diepvriesgroenten. Kan ik gewoon handje van pakken.
Verder heb ik in de vriezer verse pasta, geraspte kaas, gezinspak zalm, veel losse vleesjes, vleeswaren voor op brood, verschillende soorten brood, gebak, aardappelschijfjes. Ik vries dus echt alles wat in te vriezen is in. En eigenlijk gooi ik vrij weinig weg.
Met de lunch eet ik trouwens ook vaak restjes op. Stukje pizza, vandaag een stuk quiche, broodje met restjes salade, rijst, pasta.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Makkelijke recepten voor ong. 10 personen
» Gezonde goedkope makkelijke recepten.
» leuke makkelijke recepten, eenpans/ oven/ pasta
» Wat koken voor 1 persoon?
» Gerechten voor 1 persoon
» Gezonde goedkope makkelijke recepten.
» leuke makkelijke recepten, eenpans/ oven/ pasta