Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reizen met een cruise schip, ervaringen?

+9
Marie
Polly
ThinkPink
Tullow
sanne-84
Rush
Pandora
Kaboutertje
Jente10
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 8:18


Ik zit met mn vriend een beetje te dromen over ideale vakanties. Ik heb laatst in een tijdschrift gebladerd en ik zag een interessant artikel over een cruiseschip die weleens in Rotterdam aanmeert. Nu lijkt het me wel sjiek om eens op een cruise schip te varen.

Wie van jullie heeft er weleens vakantie gevierd op een cruise schip? En wat vonden jullie er van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 10:07

Geen ervaring,maar zal morgen wat links plaatsen oke.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Jente10 wo 27 jul 2011 - 10:21

Ik zit komend weekend 2 dagen/3 nachten op een soort van cruiseschip, langs Noorse kust. Zal daarna (of als ik weer terug ben van vakantie) even vertellen wat ik er van vond!
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Kaboutertje wo 27 jul 2011 - 10:42

Haha, telt een mini-cruise ook mee laughcry. Denk niet dat je dat bedoeld, en is het is waarschijnlijk ook niet vergelijkbaar.. Maar ik vond het een bijzondere ervaring. Weer eens wat anders dan met het vliegtuig/auto etc.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Pandora wo 27 jul 2011 - 20:25

Ooo... dat lijkt mij inderdaad ook geweldig, maar van de andere kant ook wel weer een beetje "saai". Je kunt niet te pas en te onpas van het schip af wanneer jij dat wilt, natuurlijk zie je wel heeeeel veel mooie plekjes als het schip aangemeerd ligt. Ook de luxe op zo'n schip lijkt me wel wat, maar ik zou dan wel een cruise door een warm gebied willen.

Ik ben trouwens ook eens op een mini-cruise naar York (GB) geweest, was best leuk maar onze hut was echt zooooo klein dat je je amper kon bewegen (stapelbedden en een "badkamer van 1 bij 1 ofzo) . We hadden een binnenhut dus geen raam (ik ben licht claustrofobisch!) en ik vond de ventilatie slecht dus werd 's ochtends wakker met een giga-hoofdpijn.
De sfeer was echter geweldig op het schip, er is van alles te doen/zien/beleven. Ook vond ik het heerlijk om lekker buiten op het schip te lopen, lekker uitwaaien.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 21:26

cruisewinkel.nl
goamerika.nl
ustravel.nl

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Rush wo 27 jul 2011 - 21:29

Een vriend van mij werkt op de Holland America Line, echt vet gaaf!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  sanne-84 wo 27 jul 2011 - 21:33

wij hebben er 1 gemaakt/gedaan. via miami, 8 dagen.
is zeker leuk om mee te maken, maar hoeft van mij geen 2e keer meer. er zaten heel veel amerikanen, en die zijn toch redelijk aanwezig. en helemaal goed tegen het varen konden we niet haha. maar ik denk dat de kleine jetlag ook wel daarin meehielp.
ze zijn daar wel supersuper aardig. goed geregeld. er waren ook 2 soort gala-avonden, maar daar hielp mn vriend niet echt van, dus daar zijn we niet heen geweest (en hebben pizza op het schip gegeten)
je ziet wel wat van de wereld zo, want als je aanmeert ga je daadwerkelijk ook van het schip af en doe je daar iets (al dan niet excursie). naja, die amerikanen niet allemaal, die konden dan ook gerust op het schip bij de alcohol blijven haha.
we zijn in nov gegaan, dus toen vielen de kosten mee. vind het super om het mee te hebben gemaakt, en te kunnen zeggen dat we er 1 gemaakt hebben, maar hoeft van mij geen 2e keer meer
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Tullow do 28 jul 2011 - 3:34

Ik ben een keer meegeweest op studiereis op een cruise. Voor mij hoeft het echt nooit meer! Je zit eigenlijk 'vast' op dat schip. Natuurlijk kun je er af en toe wel af, maar dan nog heb je een bepaalde tijd dat je weer op het schip moet zijn. Niks voor mij. Ik voelde me heel erg gevangen. Ik vind het zelf heerlijk om de auto te pakken en lekker rond te touren.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 3:52

Bedankt voor jullie reacties!

Het lijkt me wel leuk en luxe vooral. smile Maar op de 1 of ander manier lijkt het me weinig aan, aangezien je medepassagiers even oud als je (groot)ouders zijn. scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Tullow do 28 jul 2011 - 4:01

Bitterkoek_ schreef:

Het lijkt me wel leuk en luxe vooral. smile Maar op de 1 of ander manier lijkt het me weinig aan, aangezien je medepassagiers even oud als je (groot)ouders zijn. scratch

Dit dacht ik ook, maar dat is me heel erg meegevallen! Bij mij waren er juist veel gezinnen met kinderen.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 4:22

Rush schreef:Een vriend van mij werkt op de Holland America Line, echt vet gaaf!

Een vriend van mij werkt ook bij HAL, die heeft de hele wereld gezien...Echt heel gaaf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  ThinkPink do 28 jul 2011 - 7:35

Ik heb jaren geleden (toen de cruise vakanties een beetje in opkomst kwamen) een cruise gemaakt met mijn ouders. We vlogen naar Mallorca en stapten daar op de cruise. We hebben een week rondgevaren rond de Middellandse Zee. We hebben 1 hele dag op zee gegeten en de andere dagen kwam je 's morgens in een plaats aan en laat in de middag vertrok de boot weer. We hebben verschillende plaatsen gezien wat natuurlijk hartstikke leuk is in zo'n korte tijd.
De beleving op een cruiseschip is ook super. Je wordt op je wenken bediend en er is altijd veel en lekker eten. Toentertijd waren er volgens mij niet heel veel oude mensen, wel veel gezinnen met kinderen.
Het is leuk om meegemaakt te hebben, maar zou het denk ik niet gauw weer doen. Zou liever zelf een leuke stad kiezen en daar zelf rondlopen en shoppen zonder dat je met een tijd rekening hoeft te houden.

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 20:31

Bitterkoek_ schreef:Bedankt voor jullie reacties!

Het lijkt me wel leuk en luxe vooral. smile Maar op de 1 of ander manier lijkt het me weinig aan, aangezien je medepassagiers even oud als je (groot)ouders zijn. scratch

Zouden ze speciale kunnen gaan invoeren dus in leeftijdscategorie zodat je ook aanspraak kunt hebben als je dat wilt ipv alleen aanspraak van ouderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 22:20

Ik zou nooit willen cruisen in het Caribisch gebied..

Toen wij op Curacao zaten kwamen die Cruise Schepen eens in de zoveel tijd aanmeren en als je zag wat voor een volk eraf kwam laughcry ... (Mijn vriend en ik hebben de grootste lol gehad door kleding te beschrijven :P ).

De drukte, de Amerikanen! - en het is geen grapje, op deze cruiseschepen waren ze allemaal te dik, witte sokken tot op hun knieen in sandalen, en van die bermudashorts over hun dikke buik getrokken en daar in een hawaiishirt in gestopt (haha, hillarisch Wink ). Ook zaten er op die schepen volgens mij heel veel rijke zuid-amerikanen die met hele famillies flink wat spaans geluid produceren.

Al met al.. Leuk om een dagje mee te maken, maar ik zou er zelf nooit 2/3 weken tussen willen zitten.


Wat ik helemaal erg vond is dat we een rondleiding hadden in het museum van slavernij, en dat een groepje mensen op de helft tegen die vrouw die de rondleiding gaf (echt zo'n oude nette dame) zei.. sorry we moeten om 4 uur weer terug op de boot zijn.. wij gaan.. :shock: .. zou me doodschamen..

Nee ik wil zelf weten hoelang ik ergens blijf en me niet aan een bootschema willen houden.

Okee mijn mening is wel duidelijk volgens mij Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Polly za 30 jul 2011 - 13:01

Ik had vroeger nooit gedacht dat een cruise iets voor mij zou zijn. Maar er zijn zó veel verschillende cruises, er zit voor iedereen wel iets bij, geloof ik.
Ik heb 7 maanden aan boord gewerkt en ben ook als gast mee geweest. Voordeel: je ziet veel van de wereld, je komt op de mooiste plaatsen, en op plaatsen waar je anders niet zo snel zou komen. De sfeer aan boord is ook iets dat nergens mee te vergelijken is.
Ik ben wel van mening dat voor mij cruisen alleen leuk is tegen het familie-tarief. Als ik het volle pond zou moeten betalen, dan zou ik een andere vakantie uitkiezen. Waarbij je inderdaad alle vrijheid hebt en nooit op de klok hoeft te kijken. En waarbij je niet met een enorme hoeveelheid domme mensen op een klein oppervlakte zit. Maarrr, een cruise is een onvergetelijke ervaring, en niet te beschrijven. Uiteindelijk wel aan te raden dus, zeker als je een goedkope aanbieding tegenkomt (en die zijn er genoeg).
Ik kan er veeeel meer over vertellen als je nog vragen hebt. smile
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Marie zo 31 jul 2011 - 4:15

Deze zag ik laatst voorbij komen: http://www.itscruise.com/?id=271&sid=346 als je dan toch een wereldreis moet maken, dan maar op een cruise-schip ipv een krap vliegtuig. Maar anders: mij niet gezien. Ga liever mijn eigen gang!
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Zwoesj zo 31 jul 2011 - 4:41

Jente10 schreef:Ik zit komend weekend 2 dagen/3 nachten op een soort van cruiseschip, langs Noorse kust. Zal daarna (of als ik weer terug ben van vakantie) even vertellen wat ik er van vond!

Ben je toevallig op de Hurtigruten geweest? smile
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 5:15

http://www.solmar.nl/cruises-2011/

Het lijkt me best leuk, maar toch wel een nadeel dat jr aan een bepaald programma vast zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 10:15

Marie schreef:Deze zag ik laatst voorbij komen: http://www.itscruise.com/?id=271&sid=346 als je dan toch een wereldreis moet maken, dan maar op een cruise-schip ipv een krap vliegtuig. Maar anders: mij niet gezien. Ga liever mijn eigen gang!

Zohe da's een lange cruise, lijkt me niks aan zooooo lang.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  TNMN ma 1 aug 2011 - 0:51

_Leaf_ schreef:
Rush schreef:Een vriend van mij werkt op de Holland America Line, echt vet gaaf!

Een vriend van mij werkt ook bij HAL, die heeft de hele wereld gezien...Echt heel gaaf.

+1 smile
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Shisha ma 1 aug 2011 - 1:07

Een vriendin van mij gaat regelmatig op een cruisevakantie. Die vindt het helemaal geweldig. Wat zo op de foto's van haar zie en van haar verhalen is zo'n cruise behoorlijk luxe en er is aan boord genoeg te beleven. Maar het is wel meer voor een relaxte vakantie.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 7:24

Bitterkoek, ik zag dat ze bij Lidl sinds kort ook aan reizen boeken doen en ook cruises.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 1:51

Haha, bedankt dat je er aan had gedacht CBL. Maar het was niet mn bedoeling om ook werkelijk op vakantie te gaan. Ik heb geen cent te makken momenteel. Maar bedankt voor jullie reacties!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 1:53

Geen dank hoor, wellicht is het daar goedkoper.Wie weet voor ooit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reizen met een cruise schip, ervaringen? Empty Re: Reizen met een cruise schip, ervaringen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum