Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Interpol vraagt om arrestatie baas WikiLeaks

2 plaatsers

Ga naar beneden

Interpol vraagt om arrestatie baas WikiLeaks Empty Interpol vraagt om arrestatie baas WikiLeaks

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 0:47

Bron: Nu.nl

LYON - Interpol heeft de 188 lidstaten opgeroepen WikiLeaks-oprichter Julian Assange aan te houden. Een woordvoerster van Interpol heeft dat woensdag laten weten. Aanleiding is een arrestatiebevel dat Zweden tegen de 39-jarige Assange heeft uitgevaardigd. Assange wordt verdacht van verkrachting en van seksuele intimidatie.

De Australiër Assange heeft geen vaste woonplaats en zijn verblijfplaats is onbekend. Mogelijk houdt hij zich op in Groot-Brittannië. Assange heeft alle beschuldigingen tegengesproken. Hij stelt dat hij het slachtoffer is van een lastercampagne, die op touw is gezet omdat hij honderdduizenden Amerikaanse overheidsdocumenten heeft gepubliceerd.

Begin deze week liet het ministerie van Buitenlandse Zaken van Ecuador weten dat Assange zich in het Zuid-Amerikaanse land zou mogen vestigen.

De Ecuadoraanse premier Rafael Correa ontkende dinsdag echter dat er een officieel aanbod aan Assange is gedaan. Correa trok het aanbod in. Hij zei dat WikiLeaks een fout heeft gemaakt door het vrijgeven van informatie van Amerikaanse overheidsdiensten.

Geloof jij dat het een lastercampagne is?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Interpol vraagt om arrestatie baas WikiLeaks Empty Re: Interpol vraagt om arrestatie baas WikiLeaks

Bericht  Cassiopeia wo 1 dec 2010 - 21:57

Ik vraag me af of de verdenking van verkrachting daadwerkelijk de reden is dat hij gezocht wordt door Interpol. Bij mijn weten kom je daar eigenlijk helemaal niet voor op die lijst...Denk dat het meer te maken heeft met WikiLeaks zelf Very Happy
Cassiopeia
Cassiopeia
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 45
Registratiedatum : 01-12-10

Interpol vraagt om arrestatie baas WikiLeaks Empty Re: Interpol vraagt om arrestatie baas WikiLeaks

Bericht  Catootje wo 1 dec 2010 - 22:25

Heeel toevallig wordt hij opeens nu gezocht en verdacht van verkrachting, en komt hij op een lijst waar je normaal gesproken met zo'n vergrijp niet op komt. Nee, ze willen hem in handen hebben, maar niet voor een zogenaamde verkrachting.
Catootje
Catootje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 113
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 22:57

Ik vraag het me ook af en geloof het eigenlijk ook niet. Natuurlijk is verkrachting heel erg maar om daarvoor 188 lidstaten op te roepen die man aan te houden... Ik weet het niet. Meestal, in extreme gevallen komt er meer informatie naar buiten als je bv denkt aan zaken die dergelijk groot waren als Dutroux ofzo... Aan de andere kant is dit dan ook wel weer so obvious dat je je afvraagt of Interpol het niet voorzichtiger zou aanpakken als het idd niet gaat om verkrachting maar om het Wiki verhaal...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 3:49

Ik vind het echt verschrikkelijk dat dit gebeurt. Hebben jullie gehoord over die doodsbedreiging en zelfs gisteren op tv (volgens mij Pauw&Witteman) dat tijdens zo'n Amerikaanse talkshow mensen zelfs (quasi?)serieus aangeven hem te willen liquideren?

Openheid staat heel hoog op mijn lijstje, dus misschien dat ik de risico's onderschat en de situatie niet goed inschat, maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat je iemand vervolgt voor hoogverraad en zo'n klopjacht inzet als nu gebeurt.

Gast
Gast

Bericht  Cassiopeia do 2 dec 2010 - 4:26

De VS kan het gewoon niet waarderen dat er een man is die het medium beschikbaar heeft gesteld waardoor een heleboel politieke roddel/achterklap/achterkamertjespolitiek naar buiten is gekomen. Ergens begrijp ik wel dat dit alles niet naar buiten had mogen komen maar volgens mij moeten ze zich meer zorgen maken om het feit dat het naar buiten is gekomen.
Cassiopeia
Cassiopeia
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 45
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: