Als ik de baas zou zijn van het journaal..
+2
Cheesegirl
Merai
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Als ik de baas zou zijn van het journaal..
Soms denk ik toch wel terug aan deze 'gouwe ouwe' van kinderen voor kinderen als ik alle ellende in het nieuws zie.
Zedenmisdrijven, schietpartijen, (geplande) oorlogen, het gaat maar door. Ik weet wel dat dit nu eenmaal in het nieuws hoort en ik wil het ook niet niét kijken omdat ik graag op de hoogte blijf maar af en toe word ik er helemaal naar van.
Weet niet echt wat ik met dit topic wil, laten we er een stelling ingooien :
'Je kunt (je kinderen) beter niet naar het nieuws (laten) kijken omdat je je dan minder bewust bent van de 'gevaren' en daardoor onbezorgder kunt leven.'
Ik ben benieuwd!
Zedenmisdrijven, schietpartijen, (geplande) oorlogen, het gaat maar door. Ik weet wel dat dit nu eenmaal in het nieuws hoort en ik wil het ook niet niét kijken omdat ik graag op de hoogte blijf maar af en toe word ik er helemaal naar van.
Weet niet echt wat ik met dit topic wil, laten we er een stelling ingooien :
'Je kunt (je kinderen) beter niet naar het nieuws (laten) kijken omdat je je dan minder bewust bent van de 'gevaren' en daardoor onbezorgder kunt leven.'
Ik ben benieuwd!
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Als ik de baas zou zijn van het journaal..
Ik ben het gedeeltelijk eens met de stelling, maar vind dat ze er wel van op de hoogte moeten zijn.
Dus het jeugdjournaal en schooltvweekjournaal, waar het allemaal wat in de verpakte vorm getoond wordt, vind ik goed!
Dus het jeugdjournaal en schooltvweekjournaal, waar het allemaal wat in de verpakte vorm getoond wordt, vind ik goed!
Laatst aangepast door Youandi op zo 19 dec 2010 - 1:33; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik ben het niet met de stelling eens. Als de kinderen 'weggehouden' worden bij de realiteit, wordt het helemaal een shock als ze merken hoe de samenleving er echt uit ziet.
Ik ben wel van mening dat niet al het nieuws bij kinderen terecht hoeft te komen, maar op de manier waarop het Jeugdjournaal het bv. doet vind ik erg goed!
Ik ben wel van mening dat niet al het nieuws bij kinderen terecht hoeft te komen, maar op de manier waarop het Jeugdjournaal het bv. doet vind ik erg goed!
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Ik vind dat je kinderen wel enigszins moet beschermen tegen alle ellende in de wereld, maar het lijkt me niet goed als volwassenen bewust hun ogen sluiten voor wat er allemaal in de wereld gebeurt. We leven hier toch met zijn allen en het lijkt me erg kortzichtig om niet te willen weten wat er speelt. Het is in mijn ogen wat anders als je tijdelijk het nieuws niet zo volgt, omdat het even teveel wordt, maar structureel naar nieuws ontwijken en doen alsof er niets aan de hand is, vind ik raar.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
*Dan werd meteen het nieuws een heel stuk positiever, De hele wereld werd meteen een beetje liever, Want ik negeerde alle narigheid totaal*
**tralalala**
**tralalala**
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Haha ILD, blijft leuk toch Kinderen voor kinderen is tegenwoordig niet meer wat het geweest is, maar de liedjes van vroeger kan ik nog stuk voor stuk meezingen.
Ik ben het zelf niet eens met de stelling, zoals je al in mijn verhaaltje kunt zien. Inderdaad zijn de aangepaste versies voor kinderen heel geschikt en is het niet goed om je kop in het zand te steken. Maar soms wel aantrekkelijk..
Ik ben het zelf niet eens met de stelling, zoals je al in mijn verhaaltje kunt zien. Inderdaad zijn de aangepaste versies voor kinderen heel geschikt en is het niet goed om je kop in het zand te steken. Maar soms wel aantrekkelijk..
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb na de moord op mijn neefje heel lang geen kranten meer willen lezen, geen journaal meer kunnen kijken. Omdat ik ineens pas echt besefte hoeveel verdriet er allemaal achter die verhalen gaan. 'Jongen neergestoken, dader opgepakt'. Nog geen 20 seconden wordt er aan een dergelijk item besteed. Mijn neefje had 5 regels in de plaatselijke krant, dat was het. Ik vond het te confronterend allemaal. Ondanks dat ze dan soms weinig tijd besteden aan dergelijke items zie je bij ander soort items wel weer hele explicite beelden. Ik vraag me soms wel af of dat niet te ver gaat. Tegenwoordig kan ik er wel weer wat beter mee omgaan maar ik vind het nog steeds soms moeilijk.
Gast- Gast
Ik vraag me inderdaad wel af of ik/ we niet te veel nieuws horen. Soms is het inderdaad wel eens lekker om niet het nieuws te volgen en niet overal van op de hoogte te zijn. Veel dingen gebeurden eerder ook wel maar omdat je wereld ""toen kleiner was" hoorde en las je niet alles en voelde je je denk ik veiliger.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
ILD schreef:*Dan werd meteen het nieuws een heel stuk positiever, De hele wereld werd meteen een beetje liever, Want ik negeerde alle narigheid totaal*
**tralalala**
De grote mensen op 't journaal staan vaak te zeuren.
Nou ja dat zal soms ook best wel eens nodig zijn.
Maar wat ik graag op tv zou zien gebeuren.
Dat is nieuws waarvan je denkt ha fijn.......
Gast- Gast
Ik ben het gedeeltelijk met de stelling eens. Eigenlijk kijk ik amper naar het journaal, soms lees ik eens een krantje of wat op nu.nl. Ik sluit mijn ogen er niet voor, maar heb ook geen behoefte om elke dag oorlogen en bloedbaden voorbij te zien komen. Ik vind echter dat kinderen wel wat mee moeten krijgen van wat er speelt in de wereld en daarom vind ik het jeugdjournaal ook een goed programma. Zelf kijk ik nog steeds liever naar het jeugdjournaal dan naar het 'gewone' journaal.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Interpol vraagt om arrestatie baas WikiLeaks
» Frustraties over mijn baas
» Hoe reageerde jouw baas?
» kerstkaart gehad van baas.
» Mag een baas dit van een nieuwkomer vragen?
» Frustraties over mijn baas
» Hoe reageerde jouw baas?
» kerstkaart gehad van baas.
» Mag een baas dit van een nieuwkomer vragen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: