Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peuter vraagt om broertje of zusje.

+5
Jasmine
M@niek
Aoi
Tania
Purpleflower
9 plaatsers

Ga naar beneden

Peuter vraagt om broertje of zusje. Empty Peuter vraagt om broertje of zusje.

Bericht  Purpleflower wo 10 jul 2013 - 0:11

Onze peuter van 2,5 jaar vraagt om en broertje of zusje.

En word boos als ik zeg dat er geen broertje of zusje komt.

Vraagt steeds hoe het met de baby in mijn buik is.

Mama waarom mag ik geen zusje?
Waarom dan niet!!?
Mamaaaaaaa ik wil zusje!!!!


Ze doet me hier verdriet mee.(ik wil wel, man niet)
Zit er niet in dat ze een broertje of zusje krijgt.


Wie heeft hier ervaring mee.
Ze begrijpt dingen goed. Maar hoe leg ik haar dit uit?
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter vraagt om broertje of zusje. Empty Re: Peuter vraagt om broertje of zusje.

Bericht  Tania wo 10 jul 2013 - 0:19

Ik zou uitleggen dat niet alle kindje een broertje of zusje krijgen. Dat sommige kindjes alleen wonen bij hun papa en mama. Maar ik denk niet dat dat voorkomt dat ze het nog wel vaker zal vragen. Mijn zoontje vraagt ook vaak of ik een baby in m'n buik heb. Dan leg ik ook wel uit dat dat niet meer gaat gebeuren en dat hij gewoon 1 zusje heeft. Dan vraagt hij waarom en leg ik uit dat papa en mama twee kindjes genoeg vinden. Maar hij blijft het toch nog wel vragen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter vraagt om broertje of zusje. Empty Re: Peuter vraagt om broertje of zusje.

Bericht  Aoi wo 10 jul 2013 - 0:51

Ik zou het net zo doen als Tania. Wel lastig, ik merk nu zelf ook hoe hardnekkig het kan zijn (onze oudste wil nog een baby en is er van overtuigd dat die al in mijn buik zit, onze middelste wil heel graag een zusje en zij moet Roos gaan heten) en hoe vaak ze erover kunnen beginnen. Het komt hier toch wel dagelijks voorbij. Alleen is het voor mij geen lastig punt om over te praten, kan me voorstellen dat het bij jou toch wel een zere plek is. Maar de uitleg van Tania vind ik goed, duidelijk.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter vraagt om broertje of zusje. Empty Re: Peuter vraagt om broertje of zusje.

Bericht  M@niek wo 10 jul 2013 - 0:55

Gewoon uitleggen en dat gaat wel weer over. Felice heeft ook zo´n fase gehad. Nou zegt ze elke keer. ´als ik een meisje krijg dan ben jij oma´
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter vraagt om broertje of zusje. Empty Re: Peuter vraagt om broertje of zusje.

Bericht  Jasmine wo 10 jul 2013 - 2:30

Idd. proberen uit te leggen. Ik denk niet dat E. genoegen neemt met het antwoord dat er geen broertje of zusje komt. Ze ziet om haar heen natuurlijk veel kinderen met broertjes en zusjes, dus dat zal haar ook bezig houden. Snap wel dat ze jou er verdriet mee doet trouwens. Lijkt me erg moeilijk, zeker als je zelf wel graag wilt. Helaas is dit niet iets waarin je haar tegemoet kunt komen of een compromis in kunt sluiten.

Ik zou dus, zoals Tania al zegt, vertellen dat niet alle kindjes een broertje of een zusje krijgen. Dat sommige kindjes alleen blijven bij hun papa en mama, maar dat dat helemaal niet erg is.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter vraagt om broertje of zusje. Empty Re: Peuter vraagt om broertje of zusje.

Bericht  Susan wo 10 jul 2013 - 2:33

Ze zal daar nog wel veel vaker over beginnen. Ik heb geen broertjes of zusjes omdat mijn moeder gewoon niet meer zwanger raakte, toen ik ouder werd konden mijn ouders dat wel beter uitleggen, maar dat betekende niet dat ik het er nooit meer over had. Dat kun je ook niet van een kind verwachten. Het was voor mij ook echt een heel diepgewortelde wens toen ik kind was en ik kon dat niet wegstoppen. Ik zou het ook niet formuleren als 'ze doet me verdriet', dat kun je nog niet bij haar leggen, nog lang niet zelfs. Het feit dat er geen tweede komt doet je verdriet en zij confronteert je daar onbewust mee.

Wel naar, ik kan me voorstellen dat het extra moeilijk is als het (waarschijnlijk) wel zou kunnen en als je zelf ook graag wil, maar je man niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter vraagt om broertje of zusje. Empty Re: Peuter vraagt om broertje of zusje.

Bericht  Charles wo 10 jul 2013 - 2:38

Je moet echt een manier vinden om er niet verdrietig van te worden want voor een kind is dit een doodnormale vraag en als je er niet ontspannen mee om kan gaan voorzie ik dat dit eerder een issue kan worden dan anders.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter vraagt om broertje of zusje. Empty Re: Peuter vraagt om broertje of zusje.

Bericht  firda wo 10 jul 2013 - 9:21

Onze zoon vraagt er ook om.. vooral nu zijn vriendjes een broertje hebben.
Ik vind het ook niet leuk, vooral omdat wij het zelf ook graag willen. 
Ik reageer er niet veel op, des te eerder hij er over op houd.

Nu gaat hij aan de mama van zijn vriendjes vragen als hij de baby mag lenen. . Haha

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter vraagt om broertje of zusje. Empty Re: Peuter vraagt om broertje of zusje.

Bericht  Gast wo 10 jul 2013 - 9:35

Toch vind ik dat je zulke vragen van je eigen kindje best serieus mag nemen, firda. Ik denk dat ik het wel eens ben met Susan en Charles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter vraagt om broertje of zusje. Empty Re: Peuter vraagt om broertje of zusje.

Bericht  Purpleflower wo 10 jul 2013 - 18:48

Ik zeg nu ook dat wij erg gelukkig zijn met haar.

Mama heb jij baby in je buik.
Nee, er zit geen baby in mijn buik.
Wat zit er dan in?
Boterhammen en drinken.
Past er dan geen baby meer bij? Mama waarom dan niet?
Ik wil zusje om te spelen.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter vraagt om broertje of zusje. Empty Re: Peuter vraagt om broertje of zusje.

Bericht  Razz wo 10 jul 2013 - 19:28

S. vraagt ook al maanden om een broertje of zusje (hij wil het liefst een zusje haha) Hij wil iemand om mee te spelen zegt hij dan. Ergens breekt me dat een beetje omdat we al ruim een jaar bezig zijn voor een broertje of zusje maar het gewoon niet wil lukken Sad 

Ik leg hem steeds uit dat niet alle kindjes en broertje of zusje krijgen maar je wel altijd gewoon met andere kindjes kan spelen bijv. in de speeltuin. En dat hij straks op school vriendjes kan worden met andere kindjes die dan een keertje hier mogen spelen.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter vraagt om broertje of zusje. Empty Re: Peuter vraagt om broertje of zusje.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum