Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Couscous

4 plaatsers

Ga naar beneden

Couscous Empty Couscous

Bericht  Zonnetje zo 9 jun 2013 - 10:54

Ik heb dit nog nooit gemaakt en wil het graag eens gaan maken, in een salade of in een andere maaltijd. Wie heeft er een lekker recept met couscous?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Couscous Empty Re: Couscous

Bericht  Slakje zo 9 jun 2013 - 11:12

Ik maak graag tabouleh, zeker voor met dit warme weer. Dat kan je op verschillende manieren doen.

Ik laat de couscous wellen in kippenbouillon, even doorroeren met wat olijfolie en dan de koelkast in. Ondertussen snijdt ik komkommer, paprika, tomaat, wortel en munt. Dat meng ik dan onder de couscous, nog wat peper/zout en citroensap erbij en dan is hij voor mij klaar. Maar je hebt hier dus echt veel variaties op, gewoon even googlen!


Verder maak ik ook vaak ratatouille om met couscous te eten.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Couscous Empty Re: Couscous

Bericht  minoessepoes zo 9 jun 2013 - 18:31

Ik maak couscous salade door ook de coucous te wellen in bouillon, meestal kies ik voor tuinkruiden bouillon. Dan laat ik het afkoelen en doe ik er rode ui, komkommer, tomaat, zonnebloempitjes en rucola doorheen en wat olijfolie en citroensap en tot slot verkruimelde feta. Ik ben niet zo dol op munt door hartige gerechten, wat vaak gedaan wordt ik couscous salades.

Voor morgen heb ik lamsgehakt balletjes met verkruimelde pijnboompitjes en heel fijn gesnipperde ui die ik even aangebakken heb, met verder ras el hanoud kruiden, in een saus van tomatenblokjes, een pepertje, weer ras el hanoud kruiden en een ui en dop erwtjes, daar eet ik ook couscous bij.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Couscous Empty Re: Couscous

Bericht  Zonnetje ma 10 jun 2013 - 1:23

Bedankt voor de recepten! Ik ga zeker eens zo'n salade proberen. Maar het kan dus eigenlijk bij heel veel gerechten.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Couscous Empty Re: Couscous

Bericht  Novalee ma 10 jun 2013 - 2:34

I I love you couscous

Ik maak ook vaak couscoussalade. Ik wel de couscous in bouillon of gebruik de al gekruide Couscous Maroc van Lassie. Verder doe ik er dan door: sperziebonen, feta, rode ui, pijnboompitjes, zongedroogde tomaat, kappertjes en soms wat rucola. Of ik maak een lauwwarme salade en bak dan wat kleine gehaktballetjes (bijvoorbeeld verse soepballetjes, dat scheelt weer ballen draaien smile) met wat paprika, en verder doe ik er dan nog wat rauwe paprika, wat doperwtjes, tomaat en wat sla (krulmelange of rucolamix) door.

Warm is het ook lekker. Je kunt het heel simpel en snel maken met wat roerbakgroente en shoarmavlees.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Couscous Empty Re: Couscous

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum