Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Couscous

4 plaatsers

Ga naar beneden

Couscous Empty Couscous

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 9:17

Hoe maak jij couscous?

Ik vind mijn versie vaak zo droog en weet eigenlijk ook niet zo goed welke groenten ik erbij moet eten.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Couscous Empty Re: Couscous

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 10:20

Ik had hele natte hahahaha.

Ik maak het nooit meer.
Het was net deeg :P

Gast
Gast

Bericht  MissBlunt vr 15 jul 2011 - 10:20

Ik doe er meestal doorheen:

Gegrilde rode paprika
Rauwe gele paprika
Gegrilde Courgette
Gegrilde aubergine
Blokjes feta
Lente uitjes
Komkommer zonder zaadjes
Heel veel bladpeterselie
Zout
Peper
Veel citroensap
Veel olijfolie

MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  MissBlunt vr 15 jul 2011 - 10:25

Als ik m warm maak dan met bijvoorbeeld een tomatenprutje erbij met wat kaneel en wortel, aubergine, courgette, prei en gehaktballetjes.

MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 10:26

Ik heb vandaag ook voor het eerst kaneel(poeder) gebruikt en i.p.v. gewone tomatenpuree de hot-versie en dat was al beter.
Kun je het ook koud eten dan? Dat heb ik in ieder geval nooit geprobeerd.
Er is geen sausje ofzo voor erbij?

Gast
Gast

Bericht  silly-one vr 15 jul 2011 - 10:36

Ik had afelopen week een recept wat bij lamsvlees hoort. IN de couscous zat verse munt, verse peterselie, een half chilipepertje en daarbij een halve citroen, olijfolie en beetje peper en zout. Je hebt dan wel echt alleen couscous waar je nog iets ven vlees of groenten extra bij moet serveren.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  MissBlunt vr 15 jul 2011 - 10:38

Ik vind koud het lekkerst maar smaken verschillen, mijn vriend vind warm lekkerder. Koud is het gewoon als een salade. En een speciaal sausje, nee niet echt. Ik heb het geloof ook wel eens gemaakt met een boemboe en boontjes (warm), dat smaakte ook goed. Was beetje improvisorisch maar couscous is daar juist wel geschikt voor, voor improviseren.

In ieder geval de koude of beter lauwwarme variant kan veel citroensap en olijfolie gebruiken. En van die gegrilde groenten komt ook best wat vocht af.

MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 10:42

MissBlunt schreef:Als ik m warm maak dan met bijvoorbeeld een tomatenprutje erbij met wat kaneel en wortel, aubergine, courgette, prei en gehaktballetjes.

Dit doe ik ook. Ik doe er ook vaak nog kikkererwten doorheen, rozijnen en honing.

En i.p.v. gehaktballetjes soms ook kip.

Munt of peterselie

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes vr 15 jul 2011 - 20:14

Ik had het gister nog koud als maaltijdsalade. Ik neem altijd de couscous van de AH en daar gaat net zoveel water bij als de hoeveelheid couscous die je gebruikt en dan vind ik hem precies goed.

Ik wel de couscous vaak in bouillon i.p.v. water. Gister in groenten bouillon, na het wellen een klein scheutje olijfolie erdoor en de couscous los maken en af laten koelen.
Wat ik lekker vind en hoe ik het gister had was met komkommer blokjes, tomaat in blokjes, rode ui of lente ui (maar rode ui staat zo mooi qua kleur), zonnebloempitjes, blokjes feta, stukjes olijf en rucola, dan een flinke scheut citroensap er door (haal ik altijd uit een flesje) en verder op smaak brengen met peper en zout (ik heb de citroen peper van faire trade van de AH gebruik, maar gewone peper kan ook).
Heel lekker en echt niet droog!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  CCC vr 15 jul 2011 - 21:37

Wij maken er altijd een lekkere maaltijdsalade van... We hebben verschillende versies uitgeprobeerd met onder andere lenteui, paprika, doperwtjes, fetakaas... Ik heb nu toevallig uit de Allerhande van de Deen (geen idee hoe dat heet daar) een ander recept voor een salade, nu met blauwe schimmelkaas, radijs, bleekselderij ed. Ben erg benieuwd hoe het smaakt!

Ik doe er trouwens ook altijd heel veel citroensap doorheen... dat vind ik echt superlekker...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven