Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?

+2
*Lookie*
Coccinelle
6 plaatsers

Ga naar beneden

IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten? Empty IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?

Bericht  *Lookie* vr 7 jun 2013 - 8:23

Ik heb een ijsmachine maar ben op zoek naar succesrecepten. Wie maakt er weleens zelf ijs in de machine?


Laatst aangepast door *Lookie* op za 8 jun 2013 - 7:05; in totaal 2 keer bewerkt
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten? Empty Re: IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?

Bericht  Saga vr 7 jun 2013 - 8:39

Ik ben ook benieuwd naar succes recepten, heb ook zo'n machine ongebruikt staan :P
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten? Empty Re: IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?

Bericht  *Lookie* vr 7 jun 2013 - 8:41

Saga schreef:Ik ben ook benieuwd naar succes recepten, heb ook zo'n machine ongebruikt staan :P

Nu het koelelement erin leggen Saga, dan kunnen we morgen allebei aan de slag met de succesrecepten die hier (hopelijk) voorbijkomen Very Happy

Edit: heb al wel wat lekkere en bijzondere recepten voorbij zien komen (via google) die ik misschien weleens wil proberen, zoals lavendelijs (yummyinmytummy.nl) en aftereightijs. Maar morgen wil ik ijs zonder rauw ei maken zodat mijn zoontje ook mee kan eten. Het wordt bananenijs met stukjes chocolade (ook van yummyinmytummy). Ben benieuwd!
Recepten zijn natuurlijk nog steeds welkom!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten? Empty Re: IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?

Bericht  Saga vr 7 jun 2013 - 9:29

*Lookie* schreef:
Saga schreef:Ik ben ook benieuwd naar succes recepten, heb ook zo'n machine ongebruikt staan :P

Nu het koelelement erin leggen Saga, dan kunnen we morgen allebei aan de slag met de succesrecepten die hier (hopelijk) voorbijkomen Very Happy

Edit: heb al wel wat lekkere en bijzondere recepten voorbij zien komen (via google) die ik misschien weleens wil proberen, zoals lavendelijs (yummyinmytummy.nl) en aftereightijs. Maar morgen wil ik ijs zonder rauw ei maken zodat mijn zoontje ook mee kan eten. Het wordt bananenijs met stukjes chocolade (ook van yummyinmytummy). Ben benieuwd!
Recepten zijn natuurlijk nog steeds welkom!
Dat element ligt er geloof ik al een jaar in Laughing
Ik ga die website eens opzoeken, klinkt erg lekker allemaal!
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten? Empty Re: IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?

Bericht  Coccinelle vr 7 jun 2013 - 20:09

Ik heb geen ijsmachine maar maak voor dochter af en toe zelf ijsjes met behulp van de staafmixer. Vandeweek ijsjes gemaakt van gepureerde banaan, aardbeien en wat yoghurt, was een succes. Waterijsjes van het sap van watermeloen viel ook in de smaak.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten? Empty Re: IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?

Bericht  *Lookie* za 8 jun 2013 - 7:06

Het bananenijs was heerlijk! Ik zeg: Ben en Jerry, pak maar in! Very Happy
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten? Empty Re: IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?

Bericht  Aagje! za 8 jun 2013 - 18:37

Dat aftereight ijs is echt super lekker!!! Mijn schoonzusje had dat laatst een keer gemaakt in zo een machine smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten? Empty Re: IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?

Bericht  Ilovethe90s za 22 jun 2013 - 5:12

Met dat warme weer van afgelopen week heb ik hem ook weer eens uit de kast getrokken. Eerst vanilleijs met chocolade (=hagelslag) gemaakt en vandaag aardbeienijs.
Ik heb er eentje van Philips en daar zat een receptenboekje bij. Als je wilt kan ik er de benodigdheden hier wel bij zetten?

Op internet vond recepten voor mangoijs en bananenijs, dat ga ik binnenkort ook nog eens proberen. Heb de recepten nog niet opgeslagen.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten? Empty Re: IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?

Bericht  Saga wo 10 jul 2013 - 22:33

Ik heb een vraagje over het maken van ijs met de ijsmachine.

Ik heb die van mij al zeker een jaar staan maar heb hem nog nooit gebruikt. Ik heb hem tweedehands gekregen, zonder boekje erbij.
Nu wil ik dit recept gaan maken: http://yummyinmytummy.nl/zoet/chocola/bananenijs-met-chocola/ Maar dan staat er dat je het ijs in de machine moet doen en dan in moet vriezen voor 40 minuten.
Klopt dat?

Ik dacht namelijk dat ik de binnenbak in de vriezer moet zetten zodat die helemaal bevroren is, dat ik daarna mijn compositie daar in kan doen en dan de bak ik de machine zet en dan laat draaien.


Aangezien ik een merkloze ijsmachine heb, kan ik ook geen handleiding online zoeken ofzo :P
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten? Empty Re: IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?

Bericht  Derpy za 13 jul 2013 - 8:02

Als je een los element hebt, moet je dat invriezen en daarna de machine het werk laten doen.

Ik doe vaak maar wat, bijvoorbeeld aardbeien met yoghurt in de blender en dat dan in de ijsmachine.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten? Empty Re: IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum