Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tijd avondeten kind vs papa/mama

+13
*Lookie*
Annie24
Ayla
Supertalentje
Artemis
Tiara
Slakje
Linda
Sterrin_
Sanne
Jezzie
VeryCherry
lente
17 plaatsers

Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  lente vr 7 jun 2013 - 3:13

M. gaat binnenkort naar 3 flessen.
De 3e fles komt dan te vervallen, en daar voor in de plaats krijgt ze haar groentehap (avondeten).
Dit zal rond 16u uur zijn, hooguit te rekken tot 17u denk ik.
Nu is dat nog niet zo erg, want ik kook voor haar apart in de babycook. Zelf eten we meestal rond 18.00/18.30. We kunnen op z'n vroegst om 17.45 eten ivm werk.
Maar als ze straks ouder is en met de pot mee eet, hoe doen/deden jullie dat? Tijd rekken? Haar eerder te eten geven (is ook niet leuk voor haar denk ik, alleen eten?)? Op mijn vrije dagen alleen met haar eten en vriend later? Andere opties?
Om 19.00/19.30 krijgt ze trouwens haar laatste fles en gaat ze naar bed. Dus laat eten is voor haar eigenlijk ook niet echt een optie, dan zit het zo dicht op elkaar?

Nouja, oftewel: Hoelaat eten jullie? Eten jullie met het hele gezin samen? Hoe heb je het 'schema' zo gekregen?
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  VeryCherry vr 7 jun 2013 - 3:20

Wij eten meestal tussen 17.30 en 18.00 met z'n drieën. Als N uit school komt eet hij standaard 2 boterhammen en fruit. Hij heeft altijd honger Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Jezzie vr 7 jun 2013 - 3:27

Ik probeer altijd wel te rekken nu ze steeds vaker met ons mee eet. Als ze een keer wat uit de vriezer krijgt omdat we iets eten wat zij nog niet mag probeer ik het ook te rekken tot wij gaan eten.
We eten meestal tussen 18.00-19.00. Als ze echt erg gaat jammeren zet ik haar in de keuken in de kinderstoel met een halve soepstengel of ik geef haar wat stukjes tomaat, dan is ze nog wel even zoet. Als ze wat anders eet dan wij geeft mijn vriend of ik haar eten terwijl de ander gaat koken. Maar het liefst heb ik haar er gewoon gezellig bij aan tafel.
Gisteren heb ik haar uiteindelijk maar voor baby-tv gezet Embarassed, want ze at met ons mee, vriend was niet thuis en de soepstengel gooide ze op de grond.

Maar sinds ze 3 flessen krijgt en ook goed brood eet krijgt ze haar 2e fles pas om half 2, dus dan houd ze het sowieso wel wat langer vol.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Sanne vr 7 jun 2013 - 3:30

Onze dochter eet met ons mee en dat is door de weeks zelden eerder dan 19:00 uur. Ik dacht eerder dat het niet zou gaan werken, maar ze is er gewoon aan gewend. Om 17:00 uur heeft ze ook niet eens zin in eten. Ze is dus met ons ritme meegegaan.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Sterrin_ vr 7 jun 2013 - 3:35

In het begin gaf ik ze altijd rond 16.00, en later gewoon met mij mee. Ik eet om 17.00 omdat de oudste 2 naar school gaan en ze om 19.00 naar bed gaan. Op mijn man kan ik niet wachten, die is altijd laat, sowieso na 19.00, meestl later.


Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Linda vr 7 jun 2013 - 3:36

Sanne schreef:Onze dochter eet met ons mee en dat is door de weeks zelden eerder dan 19:00 uur. Ik dacht eerder dat het niet zou gaan werken, maar ze is er gewoon aan gewend. Om 17:00 uur heeft ze ook niet eens zin in eten. Ze is dus met ons ritme meegegaan.

Hier exact hetzelfde.

Ik vind het belangrijk om als gezin samen te eten en dat kan ivm werk nou eenmaal niet eerder.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Slakje vr 7 jun 2013 - 3:55

Mijn vriend en ik eten heel onregelmatig. Louise eet op dagen dat ze naar het kdv op het kdv. Als ze thuis is, zorg ik dat ze op hetzelfde uur als op het kdv warm eten krijgt. Als mijn vriend er niet is, eet ik met haar mee, als mijn vriend er wel is, gaat de pot de koelkast in en eten we samen in de avond. Louise krijgt 's avonds altijd boterhammen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Tiara vr 7 jun 2013 - 4:02

Wij eten altijd 18.30-19.00 en dat werkt prima. Ze is er aan gewend geraakt.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Artemis vr 7 jun 2013 - 4:24

Wij eten zelden voor 18.15. En tussen 19.00 en 19.30 gaan ze naar bed.

Toen ze heel klein waren aten we meestal wat vroeger, maar dan waren we ook vroeger thuis. Of ze aten op het Kdv al.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  lente vr 7 jun 2013 - 4:39

Dank voor jullie antwoorden!
Gewoon proberen om haar uiteindelijk in ons ritme mee te laten draaien dus smile .
Maar hoe zouden jullie dat doen met de fles? Om 18.00 warm eten en om 19.00 (uiterlijk 19.30) wel gewoon de fles? Wordt dat niet te veel?
Langer opblijven redt ze echt niet. Nouja, misschien tegen die tijd dat ze steeds meer met ons mee eet wel?
Hoelaat gaan jullie kindjes naar bed?

Edit: M. moet van brood nog niet zoveel hebben, maar zodra ze dat goed gaat eten verschuift de hele boel natuurlijk weer een stukje zodat ze hopelijk het makkelijker volhoudt (zoals Jezzie zegt).
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Supertalentje vr 7 jun 2013 - 5:34

Op ma, di, woe eet ie om 16.30 op het kdv. Op mijn vrije dagen do en vrij eten we om 17.00 uur en in het weekend als gezin om 17.00. Ik kan 'm wel langer wakker houden, maar dan issie over zn honger heen aangezien hij rond 16.00 al begint te zeuren om eten. Daarom eten we soms ook al om 16.30, rond 18.00 een yoghurtje, lekker vies in bad en tussen 19.00 en 19.30 naar bed.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Ayla vr 7 jun 2013 - 6:56

Meestal eten we tussen 16:00 en 17:00 uur. Op dinsdag en donderdag met zn 3en, ma wo vr eet ik.om 19:30 na en t weekend verschilt altijd.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Annie24 vr 7 jun 2013 - 7:23

Hier verschillend:
Als we met z'n drietjes eten, eten we rond 17.30 uur.
Op dagen dat we niet met z'n drietjes zijn eet diegene die wel thuis is rond 17 uur met Y. en diegene die overdag gewerkt heeft eet als hij op bed ligt rond 19.30 uur.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  *Lookie* vr 7 jun 2013 - 8:20

Wij eten altijd om 18.00 en dat gaat prima. Het is automatisch hiernaar toe gegaan, op een gegeven moment kreeg onze zoon dan om 19.00 nog wel een voeding maar hij ging steeds minder drinken en uiteindelijk verviel die voeding ook wel (hij was toen al wel ruim een jaar trouwens. Maar ik heb dus gewoon onze eettijden aangehouden, als hij nog niet zoveel honger had dan at hij gewoon wat minder maar kon hij wel zo aan de groentesmaken wennen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Printje vr 7 jun 2013 - 8:23

Wij eten ook altijd rond 18 uur. Ook R at al vrij snel op die tijd mee met ons. Ik gaf gewoon wat eerder soep oid en dan ging het eigenlijk prima.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Razz vr 7 jun 2013 - 9:08

S. En ik eten altijd samen rond half 6 als mijn man moet werken. Hij komt pas rond 18.30/18.45 thuis en dat vind ik te laat voor S. Op zaterdag werkt mijn man ook maar dan is hij om 18.00 thuis. Dat is de enige dag dat S. en ik later eten dan normaal. En op woensdag is mijn man altijd vrij en eten we met z'n drietjes.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Aimee vr 7 jun 2013 - 9:18

Sinds Luuk mee eet, eten we eigenlijk altijd rond 18.00. Hij luncht ook altijd laat (na zijn slaapje, meestal rond 13.30/14.00), dus dan red hij dat makkelijk.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  tweeling vr 7 jun 2013 - 9:27

Ik geef haar om 17.00/17.30 eten. Wij eten vaak rond 18.30, om 19.30 krijgt ze de laatste fles.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijd avondeten kind vs papa/mama Empty Re: Tijd avondeten kind vs papa/mama

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum