Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn tuinontwerp...what do you think?

+3
TukTuk
Lien
JD
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mijn tuinontwerp...what do you think? Empty Mijn tuinontwerp...what do you think?

Bericht  JD vr 25 feb 2011 - 12:58

Over een paar maanden willen wij onze achtertuin gaan aanpakken. We hebben een nieuwbouwhuis, en het enige wat we meteen gedaan hebben is schuttingen plaatsen, verder ziet het er nog steeds zo uit:

Mijn tuinontwerp...what do you think? 1049105211_5_9Tzk

Nu heb ik dus in paint dit "ontwerp" gemaakt. (sorry, ik heb geen flauw idee hoe ik hem kleiner moet maken.. Embarassed )

Mijn tuinontwerp...what do you think? Tuinontwerp

ik wil dus 2 terrassen maken met grote 60x60 donkergrijze tegels, en in het midden wil ik een (liefst ietsje verhoogd) terras van vlonderplanke, over de hele breedte van de tuin. aan weerszijden van dat vlonderterras komen dan 2 vierkante bakken (liefst ook van vlonderhout) met daarin een olijfboom ( i I love you olijfbomen!), zoiets als dit:
Mijn tuinontwerp...what do you think? Olijfboom100125gr

en daar tussenin een mooie tuinset. in de plantenbakken wil ik veel kleur, vooral lavendel en hortensia's.
Op het terras achterin wil ik een bank maken die ik heb gezien bij eigen huis&tuin. een steigerhouten hoekbank, met in de rugleuning een plantenbak verwerkt, zoals dit, maar dan in hoekvorm:

Mijn tuinontwerp...what do you think? 22xlbank1_8x8

Omdat we het het liefst zelf willen doen (vriend met wat handige vrienden) denk ik dat dit wel te doen is, aangezien de tegels in een vrij simpel patroon komen enzo...want sja, een stratenmaker is érg duur....

maar goed, wat vinden jullie? nog tips, ideeen, verbeteringen?

Laatst aangepast door *Marietje* op za 26 feb 2011 - 15:23; in totaal 2 keer bewerkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn tuinontwerp...what do you think? Empty Re: Mijn tuinontwerp...what do you think?

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 2:23

http://www.in2lifestyle.nl/2/content.php?option=viewitem&id=1000223 is dit niks?

*Edit: En als je iemand gaat inhuren, even kijken op MP en/of Werkspot?

Gast
Gast

Mijn tuinontwerp...what do you think? Empty Re: Mijn tuinontwerp...what do you think?

Bericht  JD za 26 feb 2011 - 5:06

Trisha schreef:http://www.in2lifestyle.nl/2/content.php?option=viewitem&id=1000223 is dit niks?

nou ik wil eigenlijk grote grijze 60x60 tegels, afgewisseld met vlonderplanken ...denk dat dat wel zelf te doen is. scheelt weer een hoop geld om het zelf te doen...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Lien za 26 feb 2011 - 5:51

Vaak kun je zoiets in een tuincentrum ook laten doen of misschien weet je iemand die bij een hoveniersbedrijf werkt en het leuk vind om in het weekend een beetje bij te klussen!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 6:46

*Marietje* schreef:
Trisha schreef:http://www.in2lifestyle.nl/2/content.php?option=viewitem&id=1000223 is dit niks?

nou ik wil eigenlijk grote grijze 60x60 tegels, afgewisseld met vlonderplanken ...denk dat dat wel zelf te doen is. scheelt weer een hoop geld om het zelf te doen...

Ooh maar dat denk ik ook hoor! Vandaar de 'als' Wink

Gast
Gast

Bericht  JD za 26 feb 2011 - 13:43

Trisha schreef:
*Marietje* schreef:

Ooh maar dat denk ik ook hoor! Vandaar de 'als' Wink

haha nou als t goed is kun je het eindresultaat over een paar maandjes live bewonderen, gewoon even over de schutting gluren haha!
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  JD za 26 feb 2011 - 14:09

oh jammer, die link doet het wel, maar ik krijg allemaal foutmeldingen en virusmeldingen enzo als ik t programma wil downloadn...dus ik doe het toch maar niet...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 15:47

Ik heb het idee dat die houten bank in het echt niet gaat passen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 15:52

Niet om het één of ander en zeker NIET om een rel te veroorzaken, maar gaat het financieel nu beter met jullie dan? Want het ontwerp is vrij duur. Ik vind het wel mooi hoor, daar niet van.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 26 feb 2011 - 20:58

Ik denk dat je het onderschat hoor dat bestraten.. Mijn vader heeft ooit een keer zelf ons terras gedaan, en het was 1 en al drama.. Je moet zo goed zorgen dat het recht ligt, niet verzakt, dat het water op de juiste plekken weg kan etc.. Mensen onderschatten het vaak!
En zeker 60 bij 60 tegels, die zijn vaak al niet te tillen!

Vaak kan je wel een stratenmaker vinden die dat zwart wil doen op een zaterdag of zondag!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:08

Je plattegrond lijkt niet echt te kloppen qua breedte als ik naar de foto van je tuin kijk. Verder zou ik de bomen juist aan de achterkant zetten zodat je vanuit daar geen inkijk hebt en planten achter de tafel. Ergens is het mss ook wel wat veel, een bank EN een eettafel. Ik zou 1 van de 2 doen.

Gast
Gast

Bericht  Gizmo za 26 feb 2011 - 21:11

Leuk idee, maar ik zou het raar vinden als het in het midden opeens verhoogd is. Dan zou ik eerder de verhoging aangrenzend aan het huis doen, en dan na 1/3 normale hoogte.
Daarnaast vraag ik me af of het niet te blokkerig wordt net de verschillende types bestrating, of het wel beetje een eenheid wordt.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:14

Gizmo schreef:Leuk idee, maar ik zou het raar vinden als het in het midden opeens verhoogd is. Dan zou ik eerder de verhoging aangrenzend aan het huis doen, en dan na 1/3 normale hoogte.
Daarnaast vraag ik me af of het niet te blokkerig wordt net de verschillende types bestrating, of het wel beetje een eenheid wordt.

Dit had ik niet eens gelezen, zat meer naar de foto te kijken maar ben het er mee eens. Niet gaan verhogen en hou het bij 1 soort steen. Ik denk dat je tuin voor dat soort dingen gewoon te klein is.

Gast
Gast

Bericht  Gizmo za 26 feb 2011 - 21:16

Ik heb inderdaad ook het idee dat de tekening niet klopt qua verhoudingen.

Waarom trouwens dicht bij het huis geen zitje, maar wel op 2/3 en 3/3? Daar achteraan is volgens mij kleiner dan je denkt, vooral als er nog een strook groen en een bank moet komen. Daar moet je toch ook langs met je fiets enzo? Lijkt me niet een gezellig hoekje.

Edit: volgens mij laat je de bank ook precies aansluiten tot de deur in het hek zeg maar. Dat lijkt me helemaal niet handig!
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:54

Geen gras? Ik vind tuintjes zonder gras en groen en zo veel mogelijk natuur vreselijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:12

Zusje van Bert schreef:Je plattegrond lijkt niet echt te kloppen qua breedte als ik naar de foto van je tuin kijk. Verder zou ik de bomen juist aan de achterkant zetten zodat je vanuit daar geen inkijk hebt en planten achter de tafel. Ergens is het mss ook wel wat veel, een bank EN een eettafel. Ik zou 1 van de 2 doen.
Dat dus.. Plus dat je dan vanaf de bank tegen de schuur aankijkt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 0:09

Hoe is de zon ook alweer daar? Ehmm... Damn ik rijd er zo vaak langs en dan weet ik verdorrie toch niet meer hoe de zon draait :/ Ooh okee ik heb even nagedacht Very Happy En nu snap ik ook waarom je die hoek achterin wilt.... Althans daar is de meeste zon toch 's avonds?

Anyway; ik vind 2 terrassen vaak leuk bedacht qua ontwerp maar in de praktijk lijken ze 9 van de 10 keer niet echt gebruikt te worden. Dat hout vind ik ook gelijk zo .. 'vast'. Misschien is 't dan handiger om meubelen te kopen die je gewoon heen en weer kunt schuiven. Gewoon een mooie set die je evt. zowel achterin als voorin kunt zetten..

Gast
Gast

Bericht  JD zo 27 feb 2011 - 0:35

geen gras...omdat ik echt een hekel heb aan gras haha!

en de plek van de tuinbank en tuinset heeft te maken met de zon... ik kan de tuinset of bank wel op het terras bij het huis doen, maar daar is de zon al om 11.00 weg....dus dan heb ik er niet veel aan. het mooiste zou zijn de tuinset bij de schuur, maar dat past niet, dus daarom dacht ik die bank, om toch nog in e zon te kunnen zitten.

zelfde reden waarom ik de bomen niet achterin de tuin doe, die nemen de zon juist weer weg....Wink

en ik wil niet van voor tot achter grote grijze tegels, dat vind ik té strak en saai worden, ik dacht juist dat dat vlonderterras dan een beetje zou breken, net als op deze foto zeg maar:

Mijn tuinontwerp...what do you think? 103
en die verhoging hebben jullie wel gelijk in denk ik, dat het niet zo'n goed idee is...

en degene die vroeg over onze financiele situatie. hij is nu nog niet top, maar ik begin komende week bij mijn baan, en we willen dit in de zomer gaan doen, over een maand of 4...

stratenmaker zwart....sja, ons voortuintje is mega klein, daar hadden we toen ook iemand voor gezocht op mp/werkspot, en de goedkoopste die het wilde doen was 300 euro....en dan de achtertuin die 60x zo groot is.... we willen zo'n tegeltilding bij de praxis huren, en het dan eerst zelf gaan poberen..allemaal handige vrienden die in de bouw werken enzo...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 0:40

Ik ben persoonlijk geen fan van vlonders, hoe ga je die bewerken? Als ze nat worden, worden ze eng glad hè...

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 1:00

Het idee op zich vind ik erg leuk al denk ik inderdaad dat je rekening moet houden met een aantal dingen die hierboven al zijn gezegd.

Verder raad ik het je echt af om die grote tegels zelf te gaan leggen.
Wij hebben tegels van 50x50 en die zijn gelegd door een stratenmaker en die had het er al moeilijk mee.

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir zo 27 feb 2011 - 2:11

Ik vind het idee op zich heel leuk. Ik zou dan eerder de vlonder bij je huis laten beginnen. Die boompjes weet ik niet of dat praktisch is, maar het zijn niet hele grote in potten toch? Dan zou je nog kunnen schuiven indien nodig.
Ik ben zelf van het gras, wij hebben een grasveldje in het midden en dat breekt het wel heel mooi.
Wij hebben zelf ook van die grote grijze tegels van 60 bij 60 en de stratenmakers hadden er echt moeite mee. Het komt echt heel precies met die grote zware betontegels, dat doe je niet even zelf. Wij hebben wel via via een zoon en zijn vader gevonden die 75 a 80 m2 betegeld hebben voor 200 euro...
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  JD zo 27 feb 2011 - 2:27

Le Chat Noir schreef:Ik vind het idee op zich heel leuk. Ik zou dan eerder de vlonder bij je huis laten beginnen. Die boompjes weet ik niet of dat praktisch is, maar het zijn niet hele grote in potten toch? Dan zou je nog kunnen schuiven indien nodig.
Ik ben zelf van het gras, wij hebben een grasveldje in het midden en dat breekt het wel heel mooi.
Wij hebben zelf ook van die grote grijze tegels van 60 bij 60 en de stratenmakers hadden er echt moeite mee. Het komt echt heel precies met die grote zware betontegels, dat doe je niet even zelf. Wij hebben wel via via een zoon en zijn vader gevonden die 75 a 80 m2 betegeld hebben voor 200 euro...

hmmm heb je toevallig het telefoonnummer nog van die mannen?
wij hebben in de voortuin ook grote tegels van 60x60, en deze heeft mijn vriend grotendeels zelf gelegd, samen met een vriend, dit ging best goed. we hebben toen een bestrater gevraagd, omdat we er waalverband tussendoor hebben liggen, en dat was echt een rotklus...

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  rapa nui zo 27 feb 2011 - 3:52

Ik heb dat bestraten ook zwart laten doen. Gewoon via via informeren en dan vind je vast wel iemand. Tikt bij elkaar wel op maar nu is het in elk geval wel in 1x goed. Ik zou die bank achterin ook niet nemen. Lijkt me niet praktisch. Ik heb die ruimte nodig om met mijn fiets het hek binnen te komen en te draaien naar de schuurdeur en er staat aan beide kanten een kliko. Waar laat je trouwens de kliko's? of heb je die in de voortuin staan? Olijfbomen zijn erg mooi maar volgens mij wel erg duur. Ik weet niet of je al eens naar die prijskaartjes hebt gekeken? Dan kun je voor de prijs van 2 wat grotere bomen ook al wel de stratenmaker betalen of als je die echt niet wilt misschien wel heel veel andere dingen. Hbe je ook gekeken hoe de zomerzon valt nu je aan alle kanten schuttingen hebt? Dat viel mij nl. nog weer tegen. Die tafel in het midden weet ik niet of ik dat zo pratisch zou vinden. Staat hij dan de hele dag in de volle zon? Klinkt wel lekker maar kan ook te warm zijn om er lekker aan te zitten. Ik zou zelf ook voldoende ruimte willen hebben om bv. 1 of 2 opklapbare ligstoelen neer te zetten. Heerlijk zonnebaden in je eigen tuin.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  JD zo 27 feb 2011 - 8:10

rapa nui schreef:Ik heb dat bestraten ook zwart laten doen. Gewoon via via informeren en dan vind je vast wel iemand. Tikt bij elkaar wel op maar nu is het in elk geval wel in 1x goed. Ik zou die bank achterin ook niet nemen. Lijkt me niet praktisch. Ik heb die ruimte nodig om met mijn fiets het hek binnen te komen en te draaien naar de schuurdeur en er staat aan beide kanten een kliko. Waar laat je trouwens de kliko's? of heb je die in de voortuin staan? Olijfbomen zijn erg mooi maar volgens mij wel erg duur. Ik weet niet of je al eens naar die prijskaartjes hebt gekeken? Dan kun je voor de prijs van 2 wat grotere bomen ook al wel de stratenmaker betalen of als je die echt niet wilt misschien wel heel veel andere dingen. Hbe je ook gekeken hoe de zomerzon valt nu je aan alle kanten schuttingen hebt? Dat viel mij nl. nog weer tegen. Die tafel in het midden weet ik niet of ik dat zo pratisch zou vinden. Staat hij dan de hele dag in de volle zon? Klinkt wel lekker maar kan ook te warm zijn om er lekker aan te zitten. Ik zou zelf ook voldoende ruimte willen hebben om bv. 1 of 2 opklapbare ligstoelen neer te zetten. Heerlijk zonnebaden in je eigen tuin.

ik denk dat de foto die ik van onze tuin plaatste érg klein oogt... de tuin is 12 meter lang en 5,5 meter breed. de breedte op de plattegrond klopt dus wel zo ongeveer.
Kliko's hebben we niet, we hebben op de hoek van de grond ondergronde containers. de ruimte tussen de 2 schuren, dus de plek waar ik mn fiets de schuur uitdraai en de schuur van de buren is 3 meter, dus ik denk dat er evengoed genoeg ruimte is om de fiets eruit te draaien. Ik wilde er eerst een tuinset neerzetten, maar dat wordt te krap denk ik, daarom had ik die bank bedacht.
De zomerzon begint bij ons op het terras tegen het huis aan, daar is ie rond 11 / 12 uur weg, en dan gaat ie langszaamaan naar achter de tuin in.
ik heb gekeken voor olijfbomen van de maat die ik wil in het tuincentrum hier in de buurt, ze komen op ongeveer 180 a 200 euro per stuk....en ik heb helaas voor dat geld geen bestrater...althans, niet alle aanbiedingen die ik tot nu toe via werkspot heb gehad. Heb ook een offerte laten maken door de vriend van mijn vriendin, die doet het dan zwart en rekende minstens 500 euro.... Cry
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Pien zo 27 feb 2011 - 9:14

ik vind je idee erg leuk, maar vergis je niet in de prijs van een olijfboom.
voor een beetje een boom ben je al gauw 300 euro kwijt! en dan heb je nog niet eens een mega boom... ik zou zelf eerder voor een catalpa kiezen! die vind ik overigens ook veel mooier van kleur!

verder zou ik zelf geen houten vlonder nemen maar een composiet vlonder. dit is hout met kunststof en dat gaat veel langer mee!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: