Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

+24
Sophiee
MADDIE
Teddyaapje
Susan
Amber-
Tiara
M-G
Snoes
Puggle
Zenna
LDJ
Urban Naked
Shopaholic
Suus
Tsjip
Silver
kwak
Tania
SarahKey
Slakje
Printje
Luce
Linda
Penélope
28 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Penélope do 6 jun 2013 - 7:00

Ik ben benieuwd welke zwangerschapscursus jij hebt gedaan? Onze verloskundige wees ons erop dat we langzaam eens moeten gaan beslissen of we een cursus willen gaan doen en zo ja wat. Mijn voorkeur gaat uit naar samen bevallen of hypnobirthing. Beide zitten niet bij ons in de buurt maar dat maakt ons niks uit. Het enige nadeel vind ik dat hypnobirthing erg prijzig is!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Linda do 6 jun 2013 - 7:04

Tijdens m'n eerste zwangerschap hebben we de samen bevallen cursus gedaan. Dat vond ik erg leuk!
Tijdens de tweede zwangerschap heb ik niks gedaan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Luce do 6 jun 2013 - 7:07

Geen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Printje do 6 jun 2013 - 7:12

Geen ik vond dat niet nodig.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Slakje do 6 jun 2013 - 7:13

Ik ook geen. Ik ben nu wel een aantal keer gaan zwangerschapszwemmen en dat vond ik erg leuk! Binnenkort ook nog een bvcursus.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  SarahKey do 6 jun 2013 - 7:13

Geen 1, ik vond het onnodig. Sowieso zou ik mijn man echt niet meekrijgen naar zo'n avond, laat staan meerdere avonden. En zelf had ik ook niet zo'n behoefte aan contact met andere zwangere vrouwen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Tania do 6 jun 2013 - 7:19

Bij de eerste Samen Bevallen en bij de tweede de korte cursus Samen Bevallen. Ik vond het erg leuk om een avond per week samen met de zwangerschap bezig te zijn en om de verhalen van andere stellen te horen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  kwak do 6 jun 2013 - 7:19

Ik heb ook geen cursus gehad, vond ik niet nodig.
Had me bij de zwangerschap van D wel ingelezen hoe te puffen, haha
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Silver do 6 jun 2013 - 7:22

Ik ga naar 8 bijeenkomsten over zwanger en bevalling e.d. En bij de laatste bijeenkomst gaat mijn vriend ook mee. Die krijgt dan ook wat mee over de bevalling en dergelijke?
Voor de rest doe ik aan zwangerschapsgymnastiek, om lichamelijk fit te blijven.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Tsjip do 6 jun 2013 - 7:28

Ik ga geen cursus doen. Heb daar totaal geen behoefte aan.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Suus do 6 jun 2013 - 7:47

Ik ga de cursus 'O wee' volgen. Dit is zes avonden (waarvan een na de bevalling). Samen Bevallen leek me ook leuk, maar vond ik erg prijzig. Helemaal omdat mijn man toch niet 10x mee zou willen. Nu mag hij 2 of 3 keer mee, dat vindt hij nog wel leuk Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? 561177
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Shopaholic do 6 jun 2013 - 8:01

Onnozel vond ik het, dus daarom ook niet gedaan.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Urban Naked do 6 jun 2013 - 8:04

Ik deed een gratis zwangerschapsyoga. Vond het wel leuk. Het was gratis vanuit gemeente Amsterdam.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  LDJ do 6 jun 2013 - 8:43

Ik heb niks gedaan. Wel zijn we naar een informatie avond geweest over borstvoeding.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Zenna do 6 jun 2013 - 9:16

Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en samen met mijn vriend de cursus voor aanstaande ouders.
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Puggle do 6 jun 2013 - 10:01

Ik heb niks gedaan, heb ook niet het idee dat ik het heb gemist.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Snoes do 6 jun 2013 - 10:04

Geen en ik heb niet het gevoel iets gemist te hebben.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  M-G do 6 jun 2013 - 11:29

Geen, op dat moment had ik hele andere dingen aan mijn hoofd. Toen ik er aan dacht was ik 30 weken zwanger en natuurlijk overal te laat. Mijn verloskundige gaf toen aan dat het helemaal niet nodig was en dat ik het prima zonder zou redden. Die conclusie was ook helemaal juist. Voor zover ik weet heb ik niets gemist.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Tiara do 6 jun 2013 - 19:39

Zwanger en Fit heb ik gedaan. Ik vond het erg gezellig om andere meiden te leren kennen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Amber- do 6 jun 2013 - 19:44

Tiara schreef:Zwanger en Fit heb ik gedaan. Ik vond het erg gezellig om andere meiden te leren kennen.

Die heb ik ook gedaan. Vond het leuk om andere zwangeren te ontmoeten etc.
Mede om die reden zou ik bij een tweede zwangerschap weer een cursus gaan doen.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Susan do 6 jun 2013 - 19:47

Wij hebben Samen Bevallen gedaan. Voor mezelf vond ik het inhoudelijk niet zo interessant, het meeste wist ik al, maar voor mijn man vond ik het wel handig omdat hij toch niet zo heel snel een boek daarover las. Nu wist hij ook hoe het zat. Daarbij vond ik het wel leuk om die andere stellen te ontmoeten, al is er daarna geen contact meer gehouden. Daarnaast deed ik zwangerschapshaptonomie om een beetje te ontspannen, dat was een idee van de verloskundige.

De tweede keer heb ik niks gedaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Teddyaapje do 6 jun 2013 - 20:35

Bij mn eerste zwangerschap heb ik cesar therapie gedaan. Nu ben ik HypnoBirthing aant doen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Penélope do 6 jun 2013 - 21:03

Teddyaapje schreef:Bij mn eerste zwangerschap heb ik cesar therapie gedaan. Nu ben ik HypnoBirthing aant doen.


Mag ik vragen wat jij voor de cursus hypnobirthing betaald en hoe vind je het?
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  MADDIE do 6 jun 2013 - 21:25

Ik heb zwangerschapsyoga gedaan met 1 partnerles en 1 info avond vanuit de verloskundige praktijk. Ik vond het wel nuttig.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Sophiee do 6 jun 2013 - 21:37

Geen, omdat het geen doen was deze om mijn onregelmatige werktijden heen te plannen. Achteraf toch wel jammer, ik had graag wat ontspanningsoefeningen geleerd. Ik heb met een vriendin op zwangerschapszwemmen gezeten en ook de borstvoedingscursus gedaan.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan? Empty Re: Welke zwangerschapscursus heb jij gedaan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum