Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Post NL probleem

+11
Gympie
Moira
Mermaid
Arwyn
Aardbei
iloverocknroll1984
Saga
Rush
VeryCherry
Nyx
Chocoholic
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Post NL probleem Empty Post NL probleem

Bericht  Chocoholic wo 5 jun 2013 - 20:29

Ik heb een tijdje geleden schoenen besteld bij de online shop van van Haren. Deze zijn bij mij niet aangekomen, terwijl op de site staat van PostNL dat deze 31 mei zijn geleverd. Ik had ze hierover gecontacteerd, en krijg ik vervolgens de volgende email:

Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u het pakket nog niet heeft ontvangen.

Naar aanleiding van uw e-mail van 4 juni 2013 heb ik u op 5 juni geprobeerd te bellen. Helaas kon ik u niet bereiken. Vandaar deze schriftelijke reactie.

Volgens mijn gegevens is het pakket op 31 mei 2013 bezorgd. Het is helaas niet bekend aan wie het pakket is overhandigd. Mogelijk is het afgegeven aan een huisgenoot of aan de buren.

De afzender heeft een verzendwijze gekozen waarbij een handtekening voor ontvangst niet nodig is. Verder onderzoek is daarom ook niet mogelijk. Omdat het pakket door de afzender onverzekerd is verzonden, is er geen recht op schadevergoeding vanuit PostNL. Voor vergoeding of vervanging van de beschadigde inhoud kunt u eventueel contact opnemen met de afzender van uw pakket.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

-Naam-
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten

Is het niet ontzettend raar dat de postbezorger niet bijhoudt bij wie het pakket is afgegeven? :nopompom: Wat kan ik nu nog doen? Van Haren contacteren heeft vrij weinig zin lijkt me.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Post NL probleem Empty Re: Post NL probleem

Bericht  Nyx wo 5 jun 2013 - 20:31

Zijn er buren die weleens een pakketje voor jou in ontvangst nemen? Misschien even in de buurt rondvraag doen? En ik zou zeker van Haren contacteren. Wellicht dat zij jou wel verder kunnen helpen?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  VeryCherry wo 5 jun 2013 - 20:32

Heb je geen briefje in de bus gekregen?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush wo 5 jun 2013 - 20:33

Ik heb een T&T code van een pakket en die datum verschuift tot op heden nog steeds iedere dag. Ik heb dat pakket allang in huis, al duurder het wel 4 dagen nadat het verzonden was. Weird toch.

Een groot deel van mijn collega`s wacht overigens ook al dagen op verschillende pakketjes waarvan codes het niet doen, verschuiven etc. En maar wachten en wachten.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Saga wo 5 jun 2013 - 20:35

Er gaat de laatste tijd zoveel mis bij Post NL..
Hier via het forum had ik de laatste tijd 2 pakketjes moeten ontvangen, nooit aangekomen.
Ook is mij door iemand anders wat opgestuurd, nooit aangekomen.
Aangezien de meeste pakketjes klein genoeg waren om door de brievenbus te passen, is er ook geen bewijs ofzo, dus Post NL doet er niets mee.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Bericht  Chocoholic wo 5 jun 2013 - 20:36

Nee, geen briefje in de brievenbus gekregen, wat normaal wel de gang van zaken is. En dan zijn het inderdaad de buren die hem in ontvangst nemen. Ik woon in een flat, dus dat kan elke keer iemand anders zijn, het is maar net aan wie postbezorger hem geeft. Ik neem aan dat degene dan al zelf is langsgekomen bij mij, na het al een week in huis te hebben..
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Bericht  iloverocknroll1984 wo 5 jun 2013 - 20:40

Oh dat is wel balen zeg! Misschien toch voor de zekerheid overal even een briefje in de bus doen met de vraag of zij het pakketje hebben? Sommige mensen vergeten het soms wel eens als ze het ergens weggezet hebben of denken van ach die komt wel, zal misschien op vakantie zijn.

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Aardbei wo 5 jun 2013 - 20:46

Ik zou toch van Haren contacteren hoor, denk dat het hun verantwoordelijkheid is... Ik heb het ook een keer bij een bedrijf gehad. Pakketje was bezorgd bij de buren (en daar had ik wel een briefje van) kom ik aan de deur om hem op te halen, allemaal kettingsloten aan de buitenkant van de voordeur. Heel raar dus. Contact opgenomen met het bedrijf en zij hebben het artikel toen opnieuw opgestuurd.

Achteraf bleek dat die buren een hele periode weggingen, het pakket wel in ontvangst hadden genomen maar het daarna bij andere buren af hadden gegeven omdat zij dus weg gingen. Maarja, dat kon ik natuurlijk ook niet ruiken smile Dus ongeveer anderhlave week na bezorging belden de andere buren maar eens aan waarom ik mijn pakketje niet af kwam halen bij zeg
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Bericht  Arwyn wo 5 jun 2013 - 20:47

Ik heb dit ook een keer gehad, met een pakje van de H&M.
Hier komt eigenlijk altijd dezelfde bezorger, dus de volgende keer dat ik die dag, heb ik haar ernaar gevraagd. Zij heeft het pakje niet bezorgd maar zou navraag doen. Daarna weer naar mij toegekomen en aangegeven dat het pakje in de brievenbus was gedaan. Nou, niet gevonden dus. Uiteindelijk contact opgenomen met de H&M. Die zouden een onderzoek instellen bij de post en het mij dan laten weten en uiteindelijk hoefde ik er niet voor te betalen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Chocoholic wo 5 jun 2013 - 20:52

Oh okay, dus toch maar van Haren contacteren en hopen dat zij iets voor me kunnen doen dus.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Bericht  Nyx wo 5 jun 2013 - 20:53

Ja, en bij de buren navraag doen of ze het pakketje misschien in ontvangst hebben genomen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Mermaid wo 5 jun 2013 - 21:31

Ik heb het gehad met een pakket van de Hema (maar dat ging via DHL) dat was gewoon bij heel iemand anders bezorgd, die vrouw was aardig genoeg om het pakket open te maken en mij te bellen. Ging alsnog helemaal mis. DHL heeft het pakket weer bij haar opgehaald en terug gestuurd naar de Hema. Ik heb na lang zeuren wel geld terug gekregen van de Hema, het pakket was volgens hun wel bezorgd en het kon niet bij iemand anders terecht zijn gekomen.. dus...
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Moira wo 5 jun 2013 - 21:58

Ik zou het nu vooral via van Haren spelen. En toch nog even reageren op Post NL waarom ze dan geen briefje bij jou in de bus hebben gegooid met waar het dan wel geleverd is.

Helaas heb ik ook veel slechte ervaringen met Post NL en toentertijd TNT post. Pakketjes die niet aankwamen, enveloppen met kaart half kapot, rouwkaarten die niet aankomen en geld uit envelop met kaart gestolen.
Als je dan met een klacht komt krijg je smoesjes te horen. Zo was mijn verjaardagskaart met geld opengemaakt, echt netjes via de zijkant opengescheurd (kaart was nog helemaal netjes). Ik maak daar een foto van en confronteer ze ermee. Zeggen ze dat de sorteermachine dit heeft gedaan. Yeah right!

Ik verzend nu alleen nog gewone kaartjes en verzekerde pakketjes via hun.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Chocoholic wo 5 jun 2013 - 22:05

Zo, Snow White, wat vervelend! :O Gelukkig heb ik verder niks raars meegemaakt nog met Post NL, dit is echt het eerste eigenlijk. Maar ik had van Haren vanochtend gelijk gemaild, en had al snel een reactie terug met dat ze een onderzoek hebben ingesteld via Post NL. In ieder geval fijn dat ze er gelijk iets aan doen! Yes
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Bericht  Chocoholic vr 14 jun 2013 - 1:56

Nou, we zijn immers weer ruim een week verder en ik heb van van Haren een email gekregen met dat het pakketje bij 1 van mijn buren is afgeleverd, een etage lager. Ik ben er net langs geweest en ze zeggen geen pakket voor mij in ontvangst te hebben genomen. En ik geloof haar ook wel, dus Post NL heeft er echt een zooitje van gemaakt. thumbdown
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Bericht  Gympie vr 14 jun 2013 - 2:40

PostNL. Zucht.

Ik heb een mooi verhaal. Sinds oktober ontvangen wij niet of nauwelijks post. We hebben 23 keer met PostNL gebeld. Een van de laatste keren werd er beloofd dat we teruggebeld zouden worden (ze gingen voor de zoveelste keer een onderzoek starten). Mijn vriend gaf voor de derde keer zijn nieuwe telefoonnummer door (want die andere twee keer drong dat niet door). Wij wachten...geen belletje van PostNL. Na een paar weken zelf maar weer gaan bellen. 'Ja, meneer, we hebben op dit en dit nummer gebeld' ..oude nummer dus. Maar nu komt het, ze zei: 'en omdat we u telefonisch niet konden bereiken, hebben we u maar een brief gestuurd.' 

laughcry laughcry laughcry
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Rush vr 14 jun 2013 - 2:41

Hahahahaha Gympie.

cheers
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gympie vr 14 jun 2013 - 2:43

Ja, echt, wat een koeien. Ik moest ook HEEL hard lachen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 5:23

Dus eerst wist PostNL van niets en nu van Haren belt wel? Vreemd.

Ik heb het overigens weleens meegemaakt hoor, dat er iets bij de buren was afgeleverd maar er vergeten was een briefje in de bus te doen (was een bedrijf zelf, niet postNL). Misschien kun je een briefje ophangen in het portiek met de vraag of iemand een pakketje voor je heeft liggen. Of even bij alle buren aanbellen maar ik weet niet hoe groot jouw portiek is haha Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  GreenGrass vr 14 jun 2013 - 5:40

Ik geef de voorkeur handige afhaalpunten Very Happy zoals die van bol.com bijvoorbeeld. Nooit gedoe dat jij niet thuis bent als er een pakje komt. Ik mag het trouwens ook op mijn werk laten bezorgen Very Happy
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 6:00

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met PostNL maar las toevallig gister deze artikelen nog, vol verbazing:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/postnlbezorger_stalkt_meisje.html
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/06/sure_we_can_maar_we_willen_niet.html

Gast
Gast

Bericht  Urban Naked vr 14 jun 2013 - 19:58

Post NL, gek bedrijf, gisteren kwam er een man een pakketje brengen, was voor m'n vriend maar die was niet thuis. Hij vroeg of IK m'n vriend was (ok hij noemde de naam van m'n vriend), ik zei 'joe dat ben ik', en ik hoefde ook nergens voor te tekenen. Maf toch.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 21:08

Hahaha dat is zeker suf. Dan hoef je ook niet te vragen of jij dat bent toch, als er niet getekend hoeft te worden?
Doet me denken aan een telefoongesprek:

"Hallo met -voor en achternaam, duidelijk een vrouw".
"Goedemiddag, spreek ik met de heer B?"

Echt... serieus? laughcry

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 14 jun 2013 - 21:21

Vroeg hij het letterlijk of zei hij gewoon vragend de naam van je vriend?

Want dat doen ze bij ons altijd.  En dan zeg ik; Ja die werkt/woont hier en dan is het goed als er niet voor getekend moet worden. Ze moeten toch wel weten of het klopt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sissi za 15 jun 2013 - 3:00

Zus schreef:Hahaha dat is zeker suf. Dan hoef je ook niet te vragen of jij dat bent toch, als er niet getekend hoeft te worden?
Doet me denken aan een telefoongesprek:

"Hallo met -voor en achternaam, duidelijk een vrouw".
"Goedemiddag, spreek ik met de heer B?"

Echt... serieus? laughcry

Was dat een callcenter? Want dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Zij horen het namelijk niet wanneer jij je naam zegt, want het telefoontje wordt pas daarna doorgeschakeld. Heel stom maar zo werkt dat blijkbaar.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud