Opengemaakte post
Pagina 1 van 1
Opengemaakte post
Ik had vandaag een brief van mijn werk bij de post. Het was de eindejaarsbrief, waarin wordt teruggeblikt op het afgelopen jaar (en er ook dingen over de reorganisatie in staan) en waarin je nieuwe maandsalaris staat vermeld, je eindejaarsuitkering en je nieuwe opleidingsbudget. Nou zat die brief dus geopend in de bus. Dnek dat hij bij de buren was bezorgd, maar vind het wel een beetje een vreemd idee dat zij die brief zomaar hebben open gemaakt en nu dus precies weten wat ik verdien, wat ik aan eindejaarsuitkering heb gehad en voor hoeveel geld ik komend jaar aan opleiding mag opmaken...
Hoe doen jullie dat? Ik heb het ook een keer per ongeluk gedaan, de brief kwam toen van een instantie waar ik ook wel eens post van kreeg, dus ik had niet gecontroleerd of mijn adres erop stond, bleek hij voor de buurman te zijn. Toen heb ik aangebeld en eerlijk gezegd dat ik hem per ongeluk had opengemaakt. Dat vond i toch minder stom staan dan die brief maar gewoon opengescheurd in hun brievenbus te doen.
Hoe doen jullie dat? Ik heb het ook een keer per ongeluk gedaan, de brief kwam toen van een instantie waar ik ook wel eens post van kreeg, dus ik had niet gecontroleerd of mijn adres erop stond, bleek hij voor de buurman te zijn. Toen heb ik aangebeld en eerlijk gezegd dat ik hem per ongeluk had opengemaakt. Dat vond i toch minder stom staan dan die brief maar gewoon opengescheurd in hun brievenbus te doen.
Gast- Gast
Re: Opengemaakte post
Is het niet kapot gegaan in het sorteerproces? Dat komt ook nog weleens voor.
Gast- Gast
Wat stom. Onze buurvrouw kreeg ook een keer post van mijn moeder in de bus. Die had ze opengemaakt en kwam en hem toen terugbrengen, en de boodschap uit de brief aan mijn moeder vertellen (dat doe je toch niet? Raar wijf).
Ik zou vragen of zij de brief open hebben gemaakt omdat het geopend in de bus zat, en zo ja, dan zou ik aangeven dat ik daar niet echt van gediend zou zijn.
Ik zou vragen of zij de brief open hebben gemaakt omdat het geopend in de bus zat, en zo ja, dan zou ik aangeven dat ik daar niet echt van gediend zou zijn.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, hij was echt opengescheurd. Er zit zo'n zelfklevende rand aan die los was gescheurd. En dan niet netjes genoeg om hem weer dicht te plakken, dus het was echt een opengemaakte brief.Stofzuiger schreef:Is het niet kapot gegaan in het sorteerproces? Dat komt ook nog weleens voor.
Niet dat het een ramp is hoor, maar het was wel een beetje privé informatie eigenlijk.
Gast- Gast
En daarbij betekend het niet gelijk dat ze alles hebben gelezen natuurlijk. Zodra ik door heb dat post niet voor mij is, lees ik ook niet meer verder. Als iemand niet werkt bij een bedrijf en krijgt daar post van en ziet dat in de brief, zal hij denk ik ook niet snel door lezen toch?
Hij kan ook beschadigd zijn bij de post.
Hij kan ook beschadigd zijn bij de post.
Gast- Gast
_Chance schreef:Wat stom. Onze buurvrouw kreeg ook een keer post van mijn moeder in de bus. Die had ze opengemaakt en kwam en hem toen terugbrengen, en de boodschap uit de brief aan mijn moeder vertellen (dat doe je toch niet? Raar wijf).
Oh dat is ook erg zeg!
Ik weet niet welke buren het geweest zijn, als het de linkerburen zijn dan vind ik het niet zo erg, die zijn gepensioneerd en zullen zich niet echt druk maken om mijn salaris. De buren aan de andere kant wel en van hun heb ik ook liever niet dat ze weten hoeveel ik verdien.
Aan de andere kant, als ze het echt per ongeluk hebben gedaan en pas bij het lezen hebben gezien dat het niet voor hun was, kan ik moeilijk zeggen dat ik daar niet van gediend ben. Daar kunnen ze nu toch niks meer aan doen (volgende keer brieven van een vreemde afzender even controleren, verder weinig denk ik).
Gast- Gast
Ik had dan even een post it met 'sorry' erop geplakt denk ik, wel zo netjes.
Ik check eigenlijk nooit het adres voor ik een envelop open maak, dus als de postbode het door de verkeerde bus gooit kan ik me voorstellen dat iemand het zonder goed te kijken open maakt. Maar kan me voorstellen dat het een vervelend gevoel geeft.
Ik check eigenlijk nooit het adres voor ik een envelop open maak, dus als de postbode het door de verkeerde bus gooit kan ik me voorstellen dat iemand het zonder goed te kijken open maakt. Maar kan me voorstellen dat het een vervelend gevoel geeft.
Gast- Gast
Zo af en toe krijg ik een opengemaakt enveloppe in de brievenbus waar de buurman dan op heeft geschreven dat hij bij hem was bezorgd en hij hem per ongeluk heeft open gemaakt. Ik vind dat wel netjes. Ik controleer zelf ook niet altijd naam en adres voor ik iets open maak.
Wel raar dat mijn post alleen bij die buurman komt (7 brievenbussen bij elkaar, portiek), of de rest stopt het niet in mijn brievenbus. Ik heb nooit post van mijn buren.
Dat de brief open is zegt natuurlijk niet dat ze het heeft gelezen. Zij kan er niets aan doen dat het bij haar is bezorgd. Balen dat het persoonlijke informatie bevatte en ik snap wel dat je het niet zo leuk vindt. Misschien is ze aan de deur geweest, maar was je er niet? Het blijft netjes dat ze hem aan je terug heeft gegeven, met en zonder briefje en of ze hem nu persoonlijk heeft gegeven of niet.
Je kan de buurvrouw, wanneer je haar ziet, bedanken voor de brief. Misschien zegt ze er nog wat over.
Maar goed, helemaal zeker dat hij bij de buren is bezorgd ben/weet je dus niet.
Wel raar dat mijn post alleen bij die buurman komt (7 brievenbussen bij elkaar, portiek), of de rest stopt het niet in mijn brievenbus. Ik heb nooit post van mijn buren.
Dat de brief open is zegt natuurlijk niet dat ze het heeft gelezen. Zij kan er niets aan doen dat het bij haar is bezorgd. Balen dat het persoonlijke informatie bevatte en ik snap wel dat je het niet zo leuk vindt. Misschien is ze aan de deur geweest, maar was je er niet? Het blijft netjes dat ze hem aan je terug heeft gegeven, met en zonder briefje en of ze hem nu persoonlijk heeft gegeven of niet.
Je kan de buurvrouw, wanneer je haar ziet, bedanken voor de brief. Misschien zegt ze er nog wat over.
Maar goed, helemaal zeker dat hij bij de buren is bezorgd ben/weet je dus niet.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Post NL probleem
» Bezorgen ze morgen nog post?
» Vermissingsrapport post
» post vraagje.
» Pillen per post
» Bezorgen ze morgen nog post?
» Vermissingsrapport post
» post vraagje.
» Pillen per post
Pagina 1 van 1