Pesto bewaren/invriezen?
+4
luisa
Green_Pepper
Dennenappel
*Lookie*
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Pesto bewaren/invriezen?
Ik koop regelmatig een potje pesto om het vervolgens half leeg weg te moeten gooien omdat het volgens het potje 5 dagen houdbaar is. Nu vroeg ik me af of ik het ook in porties kan invriezen?
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Pesto bewaren/invriezen?
Ja, zelf heb ik het in ieder geval wel gedaan. In een ijsblokjeshouder, zodat ik telkens zelf de porties een beetje kon bepalen. Erg handig!
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Dat klinkt echt super handig Dennenappel! Doe je dat dan echt met pesto uit een potje of met verse pesto?
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Gewoon wat olijfolie toevoegen zodat het niet uitdroogt. Dan blijft het langer goed.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Als je elke keer een schone lepel gebruikt om wat uit het potje te halen, dan is het wel langer houdbaar hoor.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had dat eerst ook altijd maar heb laatst een oplossing gevonden waar ik blij mee ben. Bij de Oil & Vinegar hebben ze een pot met droge pesto. Daar kun je dan wat van in een schaaltje doen, wat water erbij, even laten wellen en dan nog wat olijfolie en klaar is de pesto. En die droge pesto blijft heel lang goed!
Fjell- Fluisteraar
- Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13
Je kunt het onder de olie zetten, dan is het een paar dagen langer houdbaar. Je kunt het ook invriezen inderdaad of een pesto kiezen waar geen zuivel in zit. In verse pesto hoeft geen zuivel, maar in die uit de winkel zit vaak iets van zuivel of kaas en dat is wat bederft in de koelkast. Verse pesto maken en invriezen is nog lekkerder.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Inderdaad, bij mij staat een potje pesto zo 3 maanden (als hij dan niet eerder leeg is)Lady4 schreef:Als je elke keer een schone lepel gebruikt om wat uit het potje te halen, dan is het wel langer houdbaar hoor.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Saga schreef:Inderdaad, bij mij staat een potje pesto zo 3 maanden (als hij dan niet eerder leeg is)Lady4 schreef:Als je elke keer een schone lepel gebruikt om wat uit het potje te halen, dan is het wel langer houdbaar hoor.
Serieus? Want ik gebruik geen vieze lepels in mijn pesto ofzo, maar na een week zit er vaak wel schimmel op. Welke pesto koop je dan?
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Gewoon de goedkoopste bij de AH meestal!Green_Pepper schreef:Saga schreef:Inderdaad, bij mij staat een potje pesto zo 3 maanden (als hij dan niet eerder leeg is)Lady4 schreef:Als je elke keer een schone lepel gebruikt om wat uit het potje te halen, dan is het wel langer houdbaar hoor.
Serieus? Want ik gebruik geen vieze lepels in mijn pesto ofzo, maar na een week zit er vaak wel schimmel op. Welke pesto koop je dan?
Heb nu geen potje staan, dus weet niet welk merk het precies is.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Soortgelijke onderwerpen
» Pesto
» Pesto
» Groene pesto
» Gerechten met groene pesto
» Groene pesto van Bertolli; waar bij gebruiken?
» Pesto
» Groene pesto
» Gerechten met groene pesto
» Groene pesto van Bertolli; waar bij gebruiken?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: