Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brood vraagjes

+5
Star007
Schism
Tania
Paper Crown
studiebol
9 plaatsers

Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Brood vraagjes

Bericht  studiebol di 10 jul 2012 - 23:06

De meiden eten hier allebei een hele bruine boterham met korstjes. Maar hoeveel brood mogen ze eigenlijk? Want als ze allebei een boterham op hebben, heb ik nog het idee dat ze wel zin in meer hebben.

Wat voor beleg doen jullie? Hier hebben ze heel lang boter gehad, vinden ze prima, sinds twee weken doe ik soms een halve boterham met appelstroop.. en net had ik een paar stukjes met een plakje kaas gedaan ook dat gaat er prima in.
Op internet lees ik veel dat er smeerworst en smeerkaas op de boterhammen worden gedaan, maar hier heb ik wel eens gelezen dat smeerkaas heel zout is, dus daar kies ik dan liever niet voor. En smeerworst eet ik zelf niet dus dan komt het ook weer niet snel genoeg op en moet ik het weggooien en dat vind ik eigenlijk heel zonde.
Plus dat ze op het dagverblijf denk ik ook (als ik het aangeef dat het iets anders mag zijn dan boter) smeerkaas krijgen dus dan vind ik dat ook meer dan genoeg als ze het daar al krijgen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Paper Crown di 10 jul 2012 - 23:13

Smeerkaas is niet heel slecht ofzo maar alle restkazen worden tot 1 boel gesmolten. Ik eet het zelf wel maar zou het niet aan mijn kind geven. Je zou misschien een dun laagje biologische jam kunnen geven op brood? Misschien pindakaas maar ik weet niet of dat al mag ivm mogelijke pinda allergie. Speculoos kan ook, maar is misschien net zoals pindakaas een beetje droog.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 23:21

.


Laatst aangepast door Lotje op di 25 sep 2012 - 6:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Tania di 10 jul 2012 - 23:22

J. heeft heel lang alleen boter gehad dat vond hij prima. Daarna kreeg hij heel lang alleen appel/perenstroop of jam van zonnatura. Nu krijgt hij ook af en toe smeerkaas, kaas, appelstroop, zonnatura jam, af en toe vruchtenhagelslag enz.

Speculoos of iets dergelijks zou ik zo'n kleintje voorlopig nog niet geven. Dat is niet nodig en ook niet echt gezond. Zolang ze tevreden zijn met appelstroop, boter enz. zou ik ze niet dat soort dingen gaan geven.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Schism di 10 jul 2012 - 23:42

K eet hier meestal 1,5 a 2 boterhammen, dit doet hij al een tijdje.
Ik heb hem ook heel lang alleen boter gegeven.
Nu geef ik 1 keer in de week smeerkaas en smeerworst, verder kipfilet, appelstroop en biologische jam.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Star007 di 10 jul 2012 - 23:49

Ik geef appelstroop, jam, smeerkaas , geprakt fruit, of zuivelspread op de boterhammen. Mijn moeder had laatst pindakaas gegeven en helemaal niet nagedacht over eventuele pinda allergie :O . Gelukkig heeft ze nergens last van gehad.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 23:50

Hier meestal alleen boter. Dit omdat ze brood in reepjes eten, als ik stukjes maak eten ze niks, dus dan maar zo.

Heel af en toe doe ik er wel eens pindakaas of jam op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  studiebol di 10 jul 2012 - 23:56

Schims, heb jij ooit te horen gekregen dat er een max aan het brood zat? Ik denk namelijk dat ze soms best anderhalve boterham op kunnen. Maar durf het niet zo goed omdat ik ze niet wil over voeren zeg maar, weet niet of dat meteen gebeurd hoor maar daar ben ik een beetje bang voor.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Linda wo 11 jul 2012 - 0:09

Boter, kokosolie, appelstroop, jam, notenpasta, tapenade, kipfilet, avocado, zalm of tonijn uit blik, banaan of ander fruit. Of zelf een lekkere dikke soep maken en dan brood dopen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Linda wo 11 jul 2012 - 0:11

Studiebol, je kan ze best wat meer brood geven. Als je daarnaast op zout let, dan kan dat wel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 0:14

Hier krijgt S. meestal appelstroop, smeerkaas, smeerpaté, jam of z'n brood en af en toe fruithagel, pindakaas, kruidenkaas en chocoladepasta

Volgens "moeten" kindjes tussen de 1 en de 2 jaar 2 á 3 sneetjes brood op een dag eten. Als jij denk dat je te veel brood geeft kan je ook een keer een cracotte geven met een beetje beleg

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Floor wo 11 jul 2012 - 0:21

Hier eet hij 1 tot 1.5 boterham 's middags. Soms heeft hij er 's morgens dan ook al 1 op, maar dat is niet zo heel vaak.
Hij krijgt boter, jam of smeerkaas op z'n brood en 2x per week leverpastei.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  studiebol wo 11 jul 2012 - 0:33

Linda schreef:Studiebol, je kan ze best wat meer brood geven. Als je daarnaast op zout let, dan kan dat wel.

ik kook alles zoutloos.. en verder krijgen ze eigenlijk alleen nog maar een soepstengel ofzo. dus dan valt het toch nog wel mee met het zout?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Linda wo 11 jul 2012 - 0:39

studiebol schreef:
Linda schreef:Studiebol, je kan ze best wat meer brood geven. Als je daarnaast op zout let, dan kan dat wel.

ik kook alles zoutloos.. en verder krijgen ze eigenlijk alleen nog maar een soepstengel ofzo. dus dan valt het toch nog wel mee met het zout?

Ja zeker. Ik zou ze dan gewoon lekker wat brood geven. Krijgen ze daarnaast nog wel voldoende zuivel binnen? Als dat ook het geval is, dan kan dat extra brood geen kwaad.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Schism wo 11 jul 2012 - 0:39

Ik heb nog nooit gehoord over een max aan brood.
En die kleintjes krijgen inderdaad nog alles zoutloos, dus dat maakt niet zoveel uit lijkt me.
Ik zou ze gewoon lekker meer geven als ze aangeven als ze dat willen.
En als je echt twijfelt misschien even met het consultatiebureau overleggen? Ik volg meestal maar gewoon mijn gevoel want van dat cb wordt ik ook nooit wat wijzer.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  studiebol wo 11 jul 2012 - 0:43

Linda, ze krijgen nog 3 of 4 flessen per dag ligt er net aan hoe het uitkomt vaker nog 4 dan 3. En na het warme eten krijgen ze yoghurt of kwark.

Schims.. nou ik heb dus ook niet echt over een max gehoord, maar ja ik twijfelde gewoon een beetje. Op zich heb ik wel een aardige vrouw van het CB dus kan haar idd ook wel eens vragen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Linda wo 11 jul 2012 - 1:00

Volgens mij zit er ook niet echt een max aan. Hoewel ik voor dochter wel zelf een max van 4 aan houd, ivm zout enzo. Als ze dan nog trek zou hebben, dan krijgt ze wel iets anders.

Nu ben ik overigens makkelijker, maar het eerste jaar was ik streng met zout.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  SarahKey wo 11 jul 2012 - 1:20

Als ze trek hebben in nog een broodje, of een halve, zou ik dat gewoon geven. Ze geven niet voor niets aan dat ze iets meer willen.

Persoonlijk zou ik nog lang geen smeerkaas of smeerworst geven.

Hier kun je meer lezen:

http://www.kiind.nl/articles/47/Op_het_Brood.html

en er staat ook bij wat dan wel gezond(er) is.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Star007 wo 11 jul 2012 - 6:34

D. Krijgt s 'morgens 1 boterham en s'middags 1,5 boterham. Het cb zei afgelopen week dat dat gewoon mag. Het is volgens hun belangrijk om ook s'morgens pap of brood te geven I.v.m. De energie die ze uit granen halen. Hier krijgt ze s'morgens dus 1 boterham met 100 cc melk uit de flesen s' middags 1,5 boterham met 1 00 cc melk uit de tuitbeker of oefenbeker (zonder deksel).
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Liadan wo 11 jul 2012 - 7:17

Kian heeft boter op zijn brood gehad totdat hij 11 of 12 maanden was. Daarna kreeg hij ook jam of appel/perenstroop op zijn brood (van zonnatura).
Nu krijgt hij meestal in de ochtend een boterham met alleen boter en in de middag met iets erop. Ik zou ze ook gewoon nog een boterham geven als ze honger hebben.
Kian eet meestal in de middag 2 boterhammen, maar vandaag had hij nog honger en heeft hij uiteindelijk 3,5 boterham op.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood vraagjes Empty Re: Brood vraagjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum