Waarom vrouwen soms klaarkomen tijdens een bevalling
+3
Darius
Luce
Beessie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waarom vrouwen soms klaarkomen tijdens een bevalling
Een nieuwe studie toont aan dat niet alle vrouwen hevige pijn moeten doorstaan tijdens een bevalling. Sommige dames kunnen orgasmes bereiken als ze in de verloskamer liggen.
Uit een onderzoek, gepubliceerd in het vakblad Sexologies, blijkt dat vrouwen tijdens een bevalling endorfines en oxytocine produceren. Dit zijn dezelfde liefdeshormonen die het vrouwelijke orgasme aanwakkeren. Daardoor kunnen sommige vrouwen klaarkomen terwijl ze in de verloskamer liggen. Volgens de studie heeft 0,3 procent van de mama’s al een hoogtepunt bereikt tijdens haar bevalling.
‘Bij een bevalling worden het geboortekanaal, de baarmoederhals, de vagina en de clitoris gestimuleerd’, zegt psycholoog Barry Komisaruk van de Rutgers University in New Jersey aan Live Science. ‘Daarnaast trekt de baarmoeder samen, wat veel vrouwen fijn vinden tijdens het vrijen.’ Komisaruk ziet alleen maar voordelen aan meerdere orgasmes tijdens de bevalling omdat deze de pijn kunnen verlichten.
Schrijfster van wetenschappelijke boeken Christiane Northrup is akkoord. ‘Wanneer de baby door het geboortekanaal glijdt, neemt hij exact dezelfde posities aan als een penis die in de vagina komt en een orgasme stimuleert’, zegt ze in The Daily mail.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130603_00608428
Ik vraag mij ook altijd het zelfde af met borstvoeding.. werkt dat niet ook heel opwindend? Of is het dan vooral de (moeder)liefde die de overhand neemt?
Beessie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Re: Waarom vrouwen soms klaarkomen tijdens een bevalling
Ik geloof niet dat ik tot die groep behoor
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Haha, de zweverige juf van de zwangerschapsyoga had twee jaar geleden ook zo'n verhaal. Helaas ben ik nog nooit klaargekomen tijdens een bevalling!
Het schijnt dat vrouwen wel opgewonden kunnen raken van borstvoeding, maar dat heb ik ook nog nooit gehad.
Het schijnt dat vrouwen wel opgewonden kunnen raken van borstvoeding, maar dat heb ik ook nog nooit gehad.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Nou kan me haast niet voorstellen dat een bevalling daar toe moet lijden... haha
En wat borstvoeding betreft... nee het enige gevoel wat je hebt is dat het je rozig maakt... als ik het zo goed schrijf... en daarmee moest ik uitkijken, want doordat je, je baby borstvoeding geeft kan je slaperig worden... heb dat wel eens gehad, het is wel heel ontspannend zo samen met je hummeltje. Een samenzijn en rustmomentje voor beide.
En wat borstvoeding betreft... nee het enige gevoel wat je hebt is dat het je rozig maakt... als ik het zo goed schrijf... en daarmee moest ik uitkijken, want doordat je, je baby borstvoeding geeft kan je slaperig worden... heb dat wel eens gehad, het is wel heel ontspannend zo samen met je hummeltje. Een samenzijn en rustmomentje voor beide.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Haha, ik heb dat wel eens eerder gelezen. Maar wat ik heb ervaren, leek in de verste verte niet op een orgasme
En borstvoeding vind ik ook verre van opwindend, kom nou, er ligt een kind aan mijn borst, daar kan ik niet opgewonden van worden hoor. Een bijzonder moment vind ik het wel, maar mijn borsten hebben echt een dubbelfunctie, drinken voor mijn dochter en lust tijdens seks met mijn vriend.
En borstvoeding vind ik ook verre van opwindend, kom nou, er ligt een kind aan mijn borst, daar kan ik niet opgewonden van worden hoor. Een bijzonder moment vind ik het wel, maar mijn borsten hebben echt een dubbelfunctie, drinken voor mijn dochter en lust tijdens seks met mijn vriend.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik had er ook nog nooit van gehoord hoor! Maar vond het wel grappig om te lezen
Wat betreft borstvoeding; geen ervaring mee! Hoop dat dat komen mag
Wat betreft borstvoeding; geen ervaring mee! Hoop dat dat komen mag
Beessie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Haha die naam van die man is ook sexueel getint
Gast- Gast
Hier toch ook niet klaargekomen tijdens de bevalling hoor.
En mbt borstvoeding; totaal geen opwinding. Ik zag mn borsten als voedselbrom en haalde ze bij dierbaren zo tevoorschijn.
Ben wel benieuwd hoe ik het straks vind als er weer eens een man aanzit haha
En mbt borstvoeding; totaal geen opwinding. Ik zag mn borsten als voedselbrom en haalde ze bij dierbaren zo tevoorschijn.
Ben wel benieuwd hoe ik het straks vind als er weer eens een man aanzit haha
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben in ieder geval blij dat ik het gevoel van bevallen, niet voel als ik een orgasme beleef.
Of zou je hem niet zo simpel ook andersom kunnen stellen?
Of zou je hem niet zo simpel ook andersom kunnen stellen?
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Soortgelijke onderwerpen
» Pff waarom slaapt ze soms snachts niet?
» ongemakken tijdens de bevalling
» Tijdens, na je bevalling & nu
» Tijdens je bevalling
» opvang tijdens bevalling
» ongemakken tijdens de bevalling
» Tijdens, na je bevalling & nu
» Tijdens je bevalling
» opvang tijdens bevalling
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: