Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom vrouwen soms klaarkomen tijdens een bevalling

+3
Darius
Luce
Beessie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Waarom vrouwen soms klaarkomen tijdens een bevalling Empty Waarom vrouwen soms klaarkomen tijdens een bevalling

Bericht  Beessie ma 3 jun 2013 - 7:58

Waarom vrouwen soms klaarkomen tijdens een bevalling E8fe37b8-cc40-11e2-bcc5-d5c0479fa3e2_web_scale_0.530504_0.530504__.jpg.h380.jpg.568

Een nieuwe studie toont aan dat niet alle vrouwen hevige pijn moeten doorstaan tijdens een bevalling. Sommige dames kunnen orgasmes bereiken als ze in de verloskamer liggen.
Uit een onderzoek, gepubliceerd in het vakblad Sexologies, blijkt dat vrouwen tijdens een bevalling endorfines en oxytocine produceren. Dit zijn dezelfde liefdeshormonen die het vrouwelijke orgasme aanwakkeren. Daardoor kunnen sommige vrouwen klaarkomen terwijl ze in de verloskamer liggen. Volgens de studie heeft 0,3 procent van de mama’s al een hoogtepunt bereikt tijdens haar bevalling.

‘Bij een bevalling worden het geboortekanaal, de baarmoederhals, de vagina en de clitoris gestimuleerd’, zegt psycholoog Barry Komisaruk van de Rutgers University in New Jersey aan Live Science. ‘Daarnaast trekt de baarmoeder samen, wat veel vrouwen fijn vinden tijdens het vrijen.’ Komisaruk ziet alleen maar voordelen aan meerdere orgasmes tijdens de bevalling omdat deze de pijn kunnen verlichten.

Schrijfster van wetenschappelijke boeken Christiane Northrup is akkoord. ‘Wanneer de baby door het geboortekanaal glijdt, neemt hij exact dezelfde posities aan als een penis die in de vagina komt en een orgasme stimuleert’, zegt ze in The Daily mail.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130603_00608428

Ik vraag mij ook altijd het zelfde af met borstvoeding.. werkt dat niet ook heel opwindend? Laughing Of is het dan vooral de (moeder)liefde die de overhand neemt?
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen soms klaarkomen tijdens een bevalling Empty Re: Waarom vrouwen soms klaarkomen tijdens een bevalling

Bericht  Luce ma 3 jun 2013 - 7:59

lol! Ik geloof niet dat ik tot die groep behoor
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Waarom vrouwen soms klaarkomen tijdens een bevalling Empty Re: Waarom vrouwen soms klaarkomen tijdens een bevalling

Bericht  Darius ma 3 jun 2013 - 8:01

Haha, de zweverige juf van de zwangerschapsyoga had twee jaar geleden ook zo'n verhaal. Helaas ben ik nog nooit klaargekomen tijdens een bevalling!

Het schijnt dat vrouwen wel opgewonden kunnen raken van borstvoeding, maar dat heb ik ook nog nooit gehad.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Aggi ma 3 jun 2013 - 8:14

Nou kan me haast niet voorstellen dat een bevalling daar toe moet lijden... haha
En wat borstvoeding betreft... nee het enige gevoel wat je hebt is dat het je rozig maakt... als ik het zo goed schrijf... en daarmee moest ik uitkijken, want doordat je, je baby borstvoeding geeft kan je slaperig worden... heb dat wel eens gehad, het is wel heel ontspannend zo samen met je hummeltje. Een samenzijn en rustmomentje voor beide.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Sanne ma 3 jun 2013 - 8:32

Haha, ik heb dat wel eens eerder gelezen. Maar wat ik heb ervaren, leek in de verste verte niet op een orgasme Laughing

En borstvoeding vind ik ook verre van opwindend, kom nou, er ligt een kind aan mijn borst, daar kan ik niet opgewonden van worden hoor. Een bijzonder moment vind ik het wel, maar mijn borsten hebben echt een dubbelfunctie, drinken voor mijn dochter en lust tijdens seks met mijn vriend.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Beessie ma 3 jun 2013 - 9:18

Ik had er ook nog nooit van gehoord hoor! Maar vond het wel grappig om te lezen Laughing

Wat betreft borstvoeding; geen ervaring mee! Hoop dat dat komen mag Wink
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12

Bericht  Gast ma 3 jun 2013 - 10:25

Haha die naam van die man is ook sexueel getint :P

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 ma 3 jun 2013 - 11:12

Hier toch ook niet klaargekomen tijdens de bevalling hoor.
En mbt borstvoeding; totaal geen opwinding. Ik zag mn borsten als voedselbrom en haalde ze bij dierbaren zo tevoorschijn.
Ben wel benieuwd hoe ik het straks vind als er weer eens een man aanzit haha
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  RiLiJu ma 3 jun 2013 - 11:33

Ik ben in ieder geval blij dat ik het gevoel van bevallen, niet voel als ik een orgasme beleef.
Of zou je hem niet zo simpel ook andersom kunnen stellen?
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: