Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang nog hapjes groente 'opbouwen' ?

+3
Limburg85
Ella
Printje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoelang nog hapjes groente 'opbouwen' ? Empty Hoelang nog hapjes groente 'opbouwen' ?

Bericht  Printje zo 2 jun 2013 - 9:01

N krijgt nu sinds een kleine twee weken groente en sinds een paar dagen fruit. Dit gaat erg goed en ze krijgt ongeveer 8-10 hapjes. Bij nieuwe groente een hapje of 5-6. Maar madame vindt het dus allemaal heel lekker en heeft tot nu toe nergens last van maar wanneer gingen jullie de groente helemaal de fles laten vervangen? Ik weet het van R dus echt totaal niet meer, ik weet wel dat we het steeds wat verschoven die fles tot het echt 'etenstijd' was maar dat deden we volgens mij pas toen er ook aardappel doorheen ging. Dus die fles weg vind ik dan pas een optie.

Maar tot hoeveel schepjes zal ik nu gaan dan? Als ik haar de keuze geef eet ze denk ik veel meer maar 'mag' dat al?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang nog hapjes groente 'opbouwen' ? Empty Re: Hoelang nog hapjes groente 'opbouwen' ?

Bericht  Ella zo 2 jun 2013 - 9:08

Tot 6 maanden mag groenten geen fles vervangen. Groente is er echt voor bij.

Ze mogen gewoon max 1 potje krijgen. Geloof dat dat 125 gram is. Zolang de flessen maar doorgaan.

Laatst aangepast door Ella op zo 2 jun 2013 - 9:09; in totaal 1 keer bewerkt
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Hoelang nog hapjes groente 'opbouwen' ? Empty Re: Hoelang nog hapjes groente 'opbouwen' ?

Bericht  Printje zo 2 jun 2013 - 9:09

Oke dank je wel, ik had echt geen idee meer. Maar hoeveel hapjes geef jij dan?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ella zo 2 jun 2013 - 9:11

Van hetgene wat hij lekker vind (wortel) eet hij nu een half potje. Van de rest een kwart of zo
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 zo 2 jun 2013 - 9:14

Als ik zag dat hij het lekker vond gaf ik meer en uiteindelijk heel potje 125 gram en met 6 maanden krijgt hij 3 flessen en eet hij heel potje van 6 maanden 200 gram groente me fruit. Hij geeft zelf aan als hij niet meer hoef of meer wil.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  SarahKey zo 2 jun 2013 - 9:15

In het begin hield ik ongeveer twee eetlepels aan. Potjes heb ik nooit gegeven dus geen idee hoeveel daar in gaat.
Pas toen hij echt ook aardappelen/rijst/pasta en later ook vlees/kip enzo erbij kreeg werd het echt een maaltijd ipv een hap tussendoor.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Ella zo 2 jun 2013 - 9:17

Mijn zoontje krijgt er nu 4 flessen naast en dan nog fruit.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Printje zo 2 jun 2013 - 9:17

Ik geef overigens ook vers maar ik weeg niet strikt af ofzo. Ze kreeg eerst een zo'n ijsklontdingetjes, daarna twee maar volgens mij lust ze nog wel meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ella zo 2 jun 2013 - 9:19

Printje schreef:Ik geef overigens ook vers maar ik weeg niet strikt af ofzo. Ze kreeg eerst een zo'n ijsklontdingetjes, daarna twee maar volgens mij lust ze nog wel meer.

dan zou ik haar gewwon wat meer geven hoor.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Printje ma 3 jun 2013 - 4:38

Ik ga hem nog niet eraf halen de fles maar wel minderen, Madame eet andesr maar door, ze krijgt nu wat groente en dan nog een 210cc fles maar dan spuugt ze daarna toch wel terug. Ze krijgt dus gewoon teveel binnen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Supertalentje ma 3 jun 2013 - 4:41

Ik ging pas bijvoeden vanaf 6 mnd en liet pas een fles vallen na een fatsoenlijke maaltijd, dus daar heb je niks aan, haha!
Maar kun je kleinere hapjes voeren oid? Veel eten en dan nog een fles uitspugen is niet de bedoeling denk ik, misschien kun je dat ondervangen door die 2 ijsblokjes te geven maar dan langzamer?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Printje ma 3 jun 2013 - 4:44

Ze eet op zich, voor haar doen, vrij rustig haha het moet allemaal niet te lang duren want dan zal madame het wel eens vertellen hahaha. Op zich mag die fles natuurlijk wel wat minder wanneer ze meer groente eet toch? Ik ben daar zo uit inmiddels.

Ik moest overigens beginnen van het cb, zat een hele theorie van kinderartsen achter dus vandaar nu al groente/fruit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Supertalentje ma 3 jun 2013 - 4:49

Printje schreef:Ze eet op zich, voor haar doen, vrij rustig haha het moet allemaal niet te lang duren want dan zal madame het wel eens vertellen hahaha. Op zich mag die fles natuurlijk wel wat minder wanneer ze meer groente eet toch? Ik ben daar zo uit inmiddels.

Ik moest overigens beginnen van het cb, zat een hele theorie van kinderartsen achter dus vandaar nu al groente/fruit.
Oh, ik vind het prima hoor, al geef je dr vanaf 2 weken al groente en fruit Wink Alleen mag je al kv gaan afbouwen met 4 mnd? Daarom dacht ik; niet meer blokjes geven, maar langzamer oid zodat ze ook voelt dat ze volzit en dan niet de fles afbouwen. Maar wat zeggen ze dan over de fles afbouwen voor 6 mnd ivm bijvoeding?
En aan de andere kant, als je er 10 of 20 cc minder in doet (in de fles) gebeurd er toch ook niks ernstigs? Maar dan alleen die fles na het eten?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Sun88 ma 3 jun 2013 - 8:28

Op een gegeven at hij fruit en groente 125 gram per keer, vers meestal, maar ik hield de hoeveelheid van een potje aan. Hij kreeg toen nog 4 flessen van 210. Later kreeg hij pap in de ochtend en gingen we naar 4x 180. Sinds 2 weken hebben we een fles laten vervallen en eet hij zowel groente als fruit 200gram per keer. (dat zijn gewoon 3 peren of 2 hele bananen :O) ik denk dat hij met 6,5 maand een fles eraf ging.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Jezzie ma 3 jun 2013 - 9:19

Hier ging ze met 7 maanden van 4 naar 3 flessen.
Ik ben toen 's ochtends pap gaan geven en groente en fruit gaan uitbreiden. Steeds een beetje meer geven.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: