Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pinnen buiten Europa

+3
Antibes
Mermaid
Chocoholic
7 plaatsers

Ga naar beneden

Pinnen buiten Europa Empty Pinnen buiten Europa

Bericht  Gast za 1 jun 2013 - 22:59

Wisten jullie dat? Het schijnt dat je dat nu standaard niet kunt doen met je gewone pinpas. Ik wist dat niet, mijn vader belde net om dat te zeggen. Aangezien ik naar Afrika op vakantie ga, was dat best handig om te weten. Je blijkt het 'aan' te moeten zetten via internetbankieren dus dat ga ik van de week maar eens doen.

Ik dacht, misschien zijn er meer mensen die het niet weten. Ik heb wel ook altijd een creditcard bij me maar pinpas vind ik toch fijner...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinnen buiten Europa Empty Re: Pinnen buiten Europa

Bericht  Chocoholic za 1 jun 2013 - 23:15

Ja, dat wist ik. Daarover ben ik ingelicht vanuit mijn bank (ING) een paar maanden geleden.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinnen buiten Europa Empty Re: Pinnen buiten Europa

Bericht  Mermaid za 1 jun 2013 - 23:20

oja! Ik wist het wel, maar moet dat nog wel weer 'aan' zetten. Gelukkig in Azië nog niks van gemerkt.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinnen buiten Europa Empty Re: Pinnen buiten Europa

Bericht  Antibes zo 2 jun 2013 - 3:35

Ik wist het wel, omdat dat bij de Rabobank inmiddels al meer dan een jaar zo is. Maar zij waren wel de eerste. Ik wist niet dat het nu bij andere banken ook zo is, maar goed, dat is ook logisch als dat mijn bank niet is.

Tipje: mocht je een overstap maken, denk dan ook aan dat land. Ik had vorig jaar Zuid-Afrika geactiveerd, maar kon tijdens mijn overstap in Dubai dus niets.. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinnen buiten Europa Empty Re: Pinnen buiten Europa

Bericht  Gast zo 2 jun 2013 - 4:11

Ik zit ook bij de Rabo, had er niks over meegekregen maar lees te weinig post hoor. Goede tip trouwens al geloof ik dat wede overstap toch niet malen. Voor de zekerheid kan het geen kwaad. Oh ja wacht je bedoelt overstap met vliegen, dat heb ik idd wel...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinnen buiten Europa Empty Re: Pinnen buiten Europa

Bericht  Antibes zo 2 jun 2013 - 4:41

Zus schreef:Ik zit ook bij de Rabo, had er niks over meegekregen maar lees te weinig post hoor. Goede tip trouwens al geloof ik dat wede overstap toch niet malen. Voor de zekerheid kan het geen kwaad. Oh ja wacht je bedoelt overstap met vliegen, dat heb ik idd wel...

Ja, ik bedoelde overstap buiten Europa met vliegen inderdaad. Rabo hoor je de laatste tijd ook minder van, omdat het dus al een hele tijd zo is. Zo'n anderhalf jaar geleden werd je doodgegooid met popups tijdens internetbankieren en berichtjes en mailtjes enzo.. :P
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinnen buiten Europa Empty Re: Pinnen buiten Europa

Bericht  Coco zo 2 jun 2013 - 8:35

Wij wisten het niet dus konden de eerste 4 dagen in marokko niet pinnen. Gelukkig waren minn schoonouders er ook anders hadden we best een probleem. laughcry
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinnen buiten Europa Empty Re: Pinnen buiten Europa

Bericht  Gast zo 2 jun 2013 - 8:38

Ik wist het niet, maar deed het eigenlijk toch al nooit. Buiten Europa werk ik eigenlijk vooral met m'n creditcard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinnen buiten Europa Empty Re: Pinnen buiten Europa

Bericht  Suus zo 2 jun 2013 - 9:09

Ik had het vaag wel gehoord, maar natuurlijk nooit bij nagedacht toen we zelf op vakantie waren in januari, haha, heel stom eigenlijk. We vroegen ons al af waarom het pinnen nou niet lukte en hebben toen de creditcard maar gebruikt. We bedachten een vlak daarna dat we inderdaad iets gehoord hadden over dat activeren, in ons hotel op internet gekeken en dat gelijk maar gedaan. Werkte gelijk gelukkig Pinnen buiten Europa 561177
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinnen buiten Europa Empty Re: Pinnen buiten Europa

Bericht  Lady4 zo 2 jun 2013 - 9:35

Van ING had ik daar een mail over gekregen en destijds gelijk de optie Buiten Europa aangezet. Van de Rabobank hadden we dat niet gehoord en daar kwamen we op Curaçao achter. Toen was het wel een geluk dat ik mijn ING pas bij me had.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinnen buiten Europa Empty Re: Pinnen buiten Europa

Bericht  Pommes zo 2 jun 2013 - 9:59

Ik wist het want mijn man heeft van de rabo als nieuwe pinpas een wereldpas gehad anderhalf jaar gekregen en ik heb een europapas. Vorige week toevallig kreeg ik een brief dat je het in ingernetbankieren tegenwoordig moet activeren.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinnen buiten Europa Empty Re: Pinnen buiten Europa

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum