Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa

3 plaatsers

Ga naar beneden

Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa Empty Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 22:22

Het komt steeds vaker voor dat criminelen met behulp van gestolen gegevens geld opnemen. Dit zogenaamde skimmen is erg vervelend als het ú overkomt. Het skimmen gebeurt met name in landen buiten Europa. Om misbruik tegen te gaan, heeft de Rabobank besloten om vanaf 1 juni de betaalpas voor landen buiten Europa standaard 'uit' te zetten.

Betaalpas 'aan' zetten voor gebruik buiten Europa
Als de pas 'uit' staat dan kan deze niet gebruikt worden om te betalen of geld op te nemen buiten Europa. Dit geldt voor de Rabo Europas, de Rabo WereldPas en de Rabo WereldPas voor Jongeren. Reist u naar een land buiten Europa? Dan kunt u uw pas vanaf 1 juni eenvoudig 'aan' zetten voor de periode dat u buiten Europa reist. Uw pas zal na deze periode automatisch 'uit' worden gezet. In het landenoverzicht ziet u voor welke landen u uw pas niet 'aan' hoeft te zetten.

Uitzonderingen: betaalpas buiten Europa 'aan'
Er zijn enkele uitzonderingen:

voor klanten met een Rabo RiantPakket staat de pas standaard 'aan'
als u in de afgelopen twee jaar uw betaalpas heeft gebruikt buiten Europa, staat uw betaalpas standaard 'aan'
zakelijke passen staan 'aan'
Wij adviseren u om uw pas voor landen buiten Europa 'uit' te zetten als u niet reist buiten Europa. Zo maakt u het risico op misbruik zo klein mogelijk. En nog een tip: vergeet uw Random Reader niet als u op vakantie gaat!

Bron:Rabobank.nl

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa Empty Re: Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa

Bericht  Antibes vr 4 mei 2012 - 22:24

Oh, dankjewel! Ik ga in augustus naar Zuid Afrika en had hier nog niets over gehoord!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa Empty Re: Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa

Bericht  Smaragdje za 5 mei 2012 - 0:07

Antibes schreef:Oh, dankjewel! Ik ga in augustus naar Zuid Afrika en had hier nog niets over gehoord!

Misschien een onnodige tip, maar houd daarbij ook altijd de maanden daarna je rekeningen goed in de gaten. Mijn creditcard is daar ook geskimd en bij nog een paar die ik ken. Na een paar maanden werd dit pas gedaan. Bij een ander was het bedrag zo hoog toen zij daar achter kwam, dat de bank het niet gelijk teruggaf. Ik heb het wel teruggekregen, aangezien ik kon bewijzen dat ik weer in NL was.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 9:32

Wat goed zeg!

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje za 5 mei 2012 - 10:39

Handig om te weten! Had nog niet gehoord.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 19:14

Las weer even niet goed. Wilde al roepen, 'neeeeeee' want ik ga nog op vakantie naar Italie, maar het is buiten Europa, Cimic Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa 394967

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje za 5 mei 2012 - 19:17

Cimic schreef:Las weer even niet goed. Wilde al roepen, 'neeeeeee' want ik ga nog op vakantie naar Italie, maar het is buiten Europa, Cimic Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa 394967

en anders kan je hem toch aan laten zetten? :P
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 19:18

Ibbeltje schreef:
Cimic schreef:Las weer even niet goed. Wilde al roepen, 'neeeeeee' want ik ga nog op vakantie naar Italie, maar het is buiten Europa, Cimic Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa 394967

en anders kan je hem toch aan laten zetten? Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa 253468018

Ik heb de ultime smoes, het is nog vroeg! Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa 1578173417

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje za 5 mei 2012 - 19:20

Cimic schreef:
Ibbeltje schreef:

en anders kan je hem toch aan laten zetten? Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa 253468018

Ik heb de ultime smoes, het is nog vroeg! Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa 1578173417

Vooruit, voor deze keer dan :P
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: