Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Duif op het balkon

2 plaatsers

Ga naar beneden

Duif op het balkon Empty Duif op het balkon

Bericht  Razz vr 31 mei 2013 - 20:17

Wij hebben buiten op het balkon een vogelkooi staan en die beestje knoeien natuurlijk het een en ander op de grond. Nu hebben we al 3 dagen een duif op ons balkon die iedere keer lekker op z'n gemak gaat zitten eten. Ik veeg een paar keer per dag het balkon schoon maar toch blijft hij terug komen. Het is er ook een die niet bang is want onze kat zit gewoon buiten en af en toe maakt hij een poging tot het vangen van de duif. Ook komt de duif gewoon als we op het balkon zitten. Ik vond het eerst wel leuk maar totdat hij begon te schijten Evil or Very Mad Nu hebben we een balkon van 6,5 meter lang dus om eventjes een stuk net neer te hangen heb je niet zo maar gekocht en opgehangen. Nu zoek ik eigenlijk iets anders wat we kunnen doen. Wegjagen doen we al maar als we weer naar binnen lopen vliegt hij gelijk weer terug. Het is trouwens ook nog eens een postduif want hij heeft een ring om. Dus waarschijnlijk is hij daarom niet zo mensenschuw.

Iemand die iets weet?

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Duif op het balkon Empty Re: Duif op het balkon

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 20:33

Maar postduiven zijn toch van iemand? Hoe achterhaal je zoiets? Als het een gewone duif was geweest had je hem weg kunnen (laten) vangen, smerige beesten. Kijk je uit met die poep, zwaar onhygiënisch. Ik zou overigens ook geen vogelkooi op balkon moeten, met dat geknoei trek je nog meer ongedierte aan, niet alleen duiven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duif op het balkon Empty Re: Duif op het balkon

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 20:47

Mijn onderburen hebben duiven (postduiven, op hun balkon, dat vind ik ergens wel asociaal) en die komen ook bij ons op het balkon. Ik vind het ook niet zo leuk, maar daarentegen vinden de katten het geweldig, natuurlijk laughcry
Als ik dan voor mezelf na ga waarom ik het dan niet leuk vind, kan ik eigenlijk niks zinnigs bedenken. Ze zitten niet in de plantjes, ze schijten het balkon niet onder, ze zijn alleen op zoek naar eten. Dus ik laat het nog maar even zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duif op het balkon Empty Re: Duif op het balkon

Bericht  Suusie vr 31 mei 2013 - 21:23

Duif vangen en het ringnummer door geven bij Npo.
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Duif op het balkon Empty Re: Duif op het balkon

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 21:30

Maar dan moet je wel een plek voor hem hebben waar je hem kunt bewaren. Zo'n eigenaar kan hem niet altijd gelijk ophalen. Ik geloof dat ze daar 2 dagen voor hebben ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duif op het balkon Empty Re: Duif op het balkon

Bericht  Razz za 1 jun 2013 - 0:21

Zus schreef:Maar postduiven zijn toch van iemand? Hoe achterhaal je zoiets? Als het een gewone duif was geweest had je hem weg kunnen (laten) vangen, smerige beesten. Kijk je uit met die poep, zwaar onhygiënisch. Ik zou overigens ook geen vogelkooi op balkon moeten, met dat geknoei trek je nog meer ongedierte aan, niet alleen duiven.

Het scheelt dat we op 3 hoog wonen en dat we het goed bijhouden. We vegen het geknoeide voer 2x per dag op en verschonen de kooien eens per 2 weken. Last van muizen enzo kunnen we niet hebben omdat we hoog wonen en ons balkon is aan de zijkanten helemaal dicht met muren. Alleen dan nu die duif he.. Onze kat heeft 'm al 15 keer weggejaagd en ligt nu knock out op de bank te slapen laughcry

Als het nog langer duurt dan gaan we hem idd maar vangen en zijn ringnummer opzoeken.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Duif op het balkon Empty Re: Duif op het balkon

Bericht  Gast za 1 jun 2013 - 0:42

Je kunt hoog ook gewoon last van muizen hebben hoor smile. Maar zo te lezen houden jullie het goed bij. Succes, ik heb zo een hekel aan die beesten, zo smerig. Maar wellicht heb ik hun ergste kant gezien door mijn werk haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duif op het balkon Empty Re: Duif op het balkon

Bericht  Razz za 1 jun 2013 - 1:20

Mijn man belde net en ik zei tegen heb dat ik het zat was. Hij gaat 'm morgen vangen, propt hem dan in de reismand van de kat en brengt hem naar het park 2 km verderop en laat hem dan los. Hopelijk vind hij de weg dan niet meer terug naar hier Wink

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Duif op het balkon Empty Re: Duif op het balkon

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum