Vloer balkon
+3
Puggle
Penny Blossom
Pompoen
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vloer balkon
Wat te doen met mijn vloer op het balkon. Beton is erg lelijk, er zit een vlek die er echt in zit zeg maar. Nooit schoon te krijgen. Bovendien ziet het er gewoon ongezellig uit.
Ik dacht; ik koop een grastapijt maar mijn balkon is 8 meter lang en dat x €26,95 is niet echt een prijs die ik er voor uit wilde geven. Mijn balkon is voor de helft 2 meter breed ofzo maar het andere stuk is maar heel smal. Bovendien loopt er een goot langs mijn woning zeg maar, die moet ik natuurlijk ook niet afdichten want daar moet water kunnen lopen...
Ik mag geen blijvende dingen veranderen trouwens dus betonverf is ook geen oplossing.
Iemand een goedkoper idee hiervoor?
Ik dacht; ik koop een grastapijt maar mijn balkon is 8 meter lang en dat x €26,95 is niet echt een prijs die ik er voor uit wilde geven. Mijn balkon is voor de helft 2 meter breed ofzo maar het andere stuk is maar heel smal. Bovendien loopt er een goot langs mijn woning zeg maar, die moet ik natuurlijk ook niet afdichten want daar moet water kunnen lopen...
Ik mag geen blijvende dingen veranderen trouwens dus betonverf is ook geen oplossing.
Iemand een goedkoper idee hiervoor?
Gast- Gast
Re: Vloer balkon
Van die hardhouten tegels misschien een idee? Of steigerhouten planken?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
тыквашка schreef:Van die hardhouten tegels misschien een idee? Of steigerhouten planken?
Maar die tegels moet je vastplakken ofzo? Ik kan ze in ieder geval niet helemaal tegen de muur aanplaatsen dus dat blijft denk ik niet echt liggen. Plus dat het volgens mij best duur is...
Gast- Gast
Dat hoeft niet hoor Zusje. Die tegels als je die gewoon strak tegen elkaar legt hoef je die niet vast te spijkeren of plakken
Ze zijn best prijzig maar volgens mij heb je ook goedkopere bij bijv. de Gamma of de Karwei. Het staat wel erg leuk !
Ze zijn best prijzig maar volgens mij heb je ook goedkopere bij bijv. de Gamma of de Karwei. Het staat wel erg leuk !
Gast- Gast
Deze van de Gamma zijn 2,29 per tegel (50x50)
En je heb ook planken vanaf 2,99
Gast- Gast
Ikea heeft die planken ook!
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Ik vraag me dan wel af of je daar ook gewoon schommelstoelen op kunt plaatsen zonder dat het uit elkaar gaat zeg maar. De prijs valt inderdaad wel mee... Ik zal van de week eens bij de Gamma kijken, woon er praktisch naast .
Gast- Gast
In ons vorige huis hadden we die vlonders die razz heeft geplaatst. Lagen gewoon los tegen elkaar, ging prima. Wij hadden ons tuinsetje erop staan met een paar potten.
Of zoiets:
http://www.kwantum.nl/vloerbedekking/kunstgras/kunstgras/0172040
http://www.kwantum.nl/vloerbedekking/kunstgras/kunstgras/0172071
Dat is breed en koop je dan per strekkende meter, dat scheelt best wat.
Of zoiets:
http://www.kwantum.nl/vloerbedekking/kunstgras/kunstgras/0172040
http://www.kwantum.nl/vloerbedekking/kunstgras/kunstgras/0172071
Dat is breed en koop je dan per strekkende meter, dat scheelt best wat.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Krijg je geen splinters in je voeten van die planken?
En als je van dat goedkopere gras koopt, Zus? Is dat dan ook zo duur?
Gast- Gast
ik heb op mijn balkon in plaats van de tegels zelf (of eigenlijk mijn vader ) een vlonder gemaakt, aangeizen we met tegels niet uitkwamen qua maten.
Hiervoor hebben we planken gehaald die op de tegels lijken, dus ook groeven erin. Deze hebben we op maat gezaagd in de lengte van het balkon (is maar 2,5 bij 1,20 meter) en op een aantal houten balken geschroefd. We hebben dit niet vast gemaakt aan het balkon, het ligt als het ware los, maar omdat het op maat gemaakt is kan het niet gaan schuiven. Daarnaast kan het water er tussendoor lopen naar het afvoerputje.
Hiervoor hebben we planken gehaald die op de tegels lijken, dus ook groeven erin. Deze hebben we op maat gezaagd in de lengte van het balkon (is maar 2,5 bij 1,20 meter) en op een aantal houten balken geschroefd. We hebben dit niet vast gemaakt aan het balkon, het ligt als het ware los, maar omdat het op maat gemaakt is kan het niet gaan schuiven. Daarnaast kan het water er tussendoor lopen naar het afvoerputje.
ilse3- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 21-11-10
PrinsesBo schreef:Krijg je geen splinters in je voeten van die planken?
Geen last van gehad eigelijk.
Puggle- Ratel
Razz_ schreef:Deze van de Gamma zijn 2,29 per tegel (50x50)
Zulke heb ik ook, wel van hardhout. Werkt prima, je kunt ze afzagen in de goede maat en ze schuiven totaal niet. Loop er ook met blote voeten op dus geen splinters. En ik heb ook een gootje aan de zijkant van mn balkon, je kan ze er gewoon op leggen want het water loopt er dan nog onderdoor.
Oja, volgens mij wordt dat gras echt heel vies als het nat wordt enzo..
Gast- Gast
Ooooh wat goedkoop bij Kwantum zeg, ik had geen idee . Thanx voor de tip! Zal daar dan nog even voor verder kijken, vind dat toch wel het gezelligste staan denk ik. Al vind ik het idee van die planken ook erg leuk trouwens want ik vraag me ook wel af of ik uit zou komen qua maat...
Gast- Gast
Ja ik vind dat gras ook wel een stuk gezelliger idd veel succes!
Puggle- Ratel
Ze hebben bij action ook grastapijt (goedkoop).
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Bij ons is de vloer gewoon geverfd met een mooie kleur betonverf, geen gedoe in onderhoud
Gast- Gast
ExpressoB schreef:Ze hebben bij action ook grastapijt (goedkoop).
Wilde ik net zeggen!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Pippa schreef:Bij ons is de vloer gewoon geverfd met een mooie kleur betonverf, geen gedoe in onderhoud
Dat mag ik dus niet doen heb ik in mijn beginpost uitgelegd.
Mijn balkon is overdekt dus echt heel nat zal het niet vaak worden, de tegels zijn ook leuk... Maar ik neig toch naar grastapijt.
Gast- Gast
Grastapijt is zo fijn! Hier lag het er al toen ik hier kwam wonen. In de zoer is dat echt fijn, zeker als je op je blote voeten loopt. En tis makkelijk schoon te houden, gewoon met de stofzuiger eroverheen!
SoCali- Fluisteraar
- Aantal berichten : 412
Punten : 483
Registratiedatum : 29-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» Fleurig balkon
» Show je balkon!
» Kunstgras(mat) op het balkon?
» Stoel balkon
» Katten op het balkon
» Show je balkon!
» Kunstgras(mat) op het balkon?