Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fleurig balkon

4 plaatsers

Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Fleurig balkon

Bericht  Elsje zo 20 maa 2011 - 5:57

Hey meiden

Ik wil graag een leuk, gezellig, kleurrijk balkon.

Veel plek is er niet en we mogen niks aan de buitenkant van onze balkon hangen.
We hebben er nu alleen 2 stoelen een tafel en een soort witte kapstok met wat siersels er aan.

Hoe ziet die van jullie er uit en hebben jullie tips?
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Re: Fleurig balkon

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:07

Ik ben gek op Spaanse margrieten en ijsbloemetjes, daar kun je een heel fleurig en kleurrijk balkon mee maken. Ik zou ze dan in van die relingbakken doen en die dan naar de binnenkant hangen, zo doen wij het ook altijd.

Verder hebben wij altijd bloempotten staan met verschillende groenten/tuinkruiden erin. Zo hebben we een cherrytomaatplant gehad (redelijk veel van gegeten afgelopen jaar), een aardbeienplant en ook geregeld wat tuinkruiden of radijsjes. Een hele maaltijd zul je er niet van af plukken, maar het is wel lekker Wink

Ohja, en ledverlichting is altijd erg leuk. Wij hebben drie led-lampjes op de reling, inmiddels heeft de hele flat dat overgenomen en zit iedereen aan de ledlampjes. Die worden opgeladen door het zonlicht en in het schemer/donker gaan ze branden. Mijn buurvrouw heeft een led-vlinder in één van de bloempotten staan, die wisselt steeds van kleur, die vind ik ook erg leuk Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Re: Fleurig balkon

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:22

Maple schreef:Ik ben gek op Spaanse margrieten en ijsbloemetjes, daar kun je een heel fleurig en kleurrijk balkon mee maken. Ik zou ze dan in van die relingbakken doen en die dan naar de binnenkant hangen, zo doen wij het ook altijd.

Verder hebben wij altijd bloempotten staan met verschillende groenten/tuinkruiden erin. Zo hebben we een cherrytomaatplant gehad (redelijk veel van gegeten afgelopen jaar), een aardbeienplant en ook geregeld wat tuinkruiden of radijsjes. Een hele maaltijd zul je er niet van af plukken, maar het is wel lekker Wink

Ohja, en ledverlichting is altijd erg leuk. Wij hebben drie led-lampjes op de reling, inmiddels heeft de hele flat dat overgenomen en zit iedereen aan de ledlampjes. Die worden opgeladen door het zonlicht en in het schemer/donker gaan ze branden. Mijn buurvrouw heeft een led-vlinder in één van de bloempotten staan, die wisselt steeds van kleur, die vind ik ook erg leuk Very Happy

Heb jij foto van die ledlampjes?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Re: Fleurig balkon

Bericht  JD zo 20 maa 2011 - 6:27

leuke bloembakken aan je balkon, met bijvoorbeeld lavendel ofzo...of net wat voor bloemen je leuk vind.
terrastegels (houten) op de vloer is ook al een heel verschil en kost bijna niets, dat was echt een heel verschil bij mijn oude balkon.
ik had een rieten mand met daarin een klein boompje op een stammetje, en ik had een houten lat tegen de regenpijp aangemaakt, en daarop vogelhuisjes gespijkerd, en een paar haken waar ik in de zomer leuke waxinelichthouders aanhing, zag er ook erg gezellig uit.

het balkon was van glas en daar had ik plakplastic opgeplakt, zodat ik in de zomer niet zo in het zicht zat...

foto's heb ik helaas niet meer, sorry....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Re: Fleurig balkon

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:35

Niet hoe ze bij ons hangen, maar wij hebben zoiets als onderstaand,e maar dan wat kleiner. Je kunt ze in een bloembak of de tuin steken, maar wij hebben ze met tie-rips (hoe schijf je dat?) vastgemaakt aan de reling.

Bij de blokker kun je vaak al heel goedkoop lichtjes op zonne-energie kopen.

Fleurig balkon ~flN0YXRlPTI3NTA1ODgyMjY=?~template=pcat_product_details_document&product_show_id=572635&no_brotkrumennavi=1&zhmmh_area_kz=8A

Edit: Foto doet het niet, zie hier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Re: Fleurig balkon

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 7:20

Gewoon naar het tuincentrum gaan. Ff kijken of je zelf nog goede bloembakken hebt voor buiten of anders bij het tuincentrum bij de kortinghoek kijken of er wat leuks tussen staat en wat leuke buitenplanten uitkiezen. Goed letten op de bloeitijd natuurlijk. Wat kleur op je balkon doet al wonderen smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Re: Fleurig balkon

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 7:36

Maple schreef:Niet hoe ze bij ons hangen, maar wij hebben zoiets als onderstaand,e maar dan wat kleiner. Je kunt ze in een bloembak of de tuin steken, maar wij hebben ze met tie-rips (hoe schijf je dat?) vastgemaakt aan de reling.

Bij de blokker kun je vaak al heel goedkoop lichtjes op zonne-energie kopen.

Fleurig balkon ~flN0YXRlPTI3NTA1ODgyMjY=?~template=pcat_product_details_document&product_show_id=572635&no_brotkrumennavi=1&zhmmh_area_kz=8A

Edit: Foto doet het niet, zie hier.

Link doet het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Re: Fleurig balkon

Bericht  Elsje zo 20 maa 2011 - 8:21

Leuke tips!

we wouden vandaag al naar het tuincentrum maar die was dicht,, volgende week nog maar eens proberen.

Ik zat er ook aan te denken om de stenen muur misschien wit te verven heeft iemand hier ervaring mee?

De link doet het niet trouwens.
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Re: Fleurig balkon

Bericht  VeryCherry zo 20 maa 2011 - 21:00

Dit is een deel van ons balkon, er staat ook nog een houten bankje, een bbq en een limegroen tafeltje.

Fleurig balkon 940565379_5_mcpr
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Re: Fleurig balkon

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 21:05

Oh, vervelend van de link. Maar op zich stellen die lampje sook niet zoveel voor, 't zijn de meest simpele tuin-ledlampjes die je maar kunt vinden Wink

Ik zie ze op internet bij de Marsramer in de folder staan, 5 voor 10 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Re: Fleurig balkon

Bericht  Moon zo 20 maa 2011 - 22:29

Maple schreef:Oh, vervelend van de link. Maar op zich stellen die lampje sook niet zoveel voor, 't zijn de meest simpele tuin-ledlampjes die je maar kunt vinden Wink

Ik zie ze op internet bij de Marsramer in de folder staan, 5 voor 10 euro.

Die solar lampen?
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Re: Fleurig balkon

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 22:29

Ja, die bedoelde ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Re: Fleurig balkon

Bericht  Moon zo 20 maa 2011 - 22:32

Maple schreef:Ja, die bedoelde ik.

Oke, wat leuk! Ik ga ze vanmiddag gelijk kopen, dank je voor de tip!
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fleurig balkon Empty Re: Fleurig balkon

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum