Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding en trots

+22
Parel
Puggle
Printje
maiadebij
Sea of Trees
Linda
CCC
koNijntje
Caroow
Susan
piertje
Sanne
Lonely Goatherd
Liadan
Tiara
Artemis
Aoi
Pompoen
Laurientje
Slakje
Sterrin_
Filoria
26 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding en trots - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding en trots

Bericht  koNijntje za 1 jun 2013 - 2:14

chococupcake schreef:Piertje, wat ontzettend heftig zeg! Borstvoeding en trots - Pagina 2 699888 Hoe gaat het nu met je?

Ik ben ook trots dat ik N. 6 maanden lang bv heb kunnen geven, hier ging het ook letterlijk met bloed, zweet en tranen. Ik vond het enorm belangrijk dat ze dit meekreeg en heb er geen seconde spijt van gehad dat ik door heb gezet. Door mijn doorzettingsvermogen ben ik van mening dat ze hierdoor een goede weerstand heeft kunnen opbouwen en nog geen allergieën heeft (al kan dit nog steeds de komende jaren worden ontwikkeld).

dat ben ik absoluut niet met je eens. al weet ik natuurlijk niet of er bij jullie in de familie veel allergieën voor komen.
maar mijn zoontje heeft 'maar' een week bv gehad (paar druppels per keer) en heeft ook geen allergieën en is ook vrijwel nooit ziek op een verkoudheidje na.
ik denk dat dit meer per kind verschillend is..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  CCC za 1 jun 2013 - 2:35

koNijntje schreef:
chococupcake schreef:Piertje, wat ontzettend heftig zeg! Borstvoeding en trots - Pagina 2 699888 Hoe gaat het nu met je?

Ik ben ook trots dat ik N. 6 maanden lang bv heb kunnen geven, hier ging het ook letterlijk met bloed, zweet en tranen. Ik vond het enorm belangrijk dat ze dit meekreeg en heb er geen seconde spijt van gehad dat ik door heb gezet. Door mijn doorzettingsvermogen ben ik van mening dat ze hierdoor een goede weerstand heeft kunnen opbouwen en nog geen allergieën heeft (al kan dit nog steeds de komende jaren worden ontwikkeld).

dat ben ik absoluut niet met je eens. al weet ik natuurlijk niet of er bij jullie in de familie veel allergieën voor komen.
maar mijn zoontje heeft 'maar' een week bv gehad (paar druppels per keer) en heeft ook geen allergieën en is ook vrijwel nooit ziek op een verkoudheidje na.
Helaas zijn er bij mij en mijn vriend veel allergieën, ook de familie eromheen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Linda za 1 jun 2013 - 2:57

Het geven van borstvoeding sluit het krijgen van allergieën niet uit, maar het verkleint wel de kans. Dus in die zin helpt bv daar wel aan mee.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sea of Trees za 1 jun 2013 - 3:03

Lonely Goatherd schreef:
Rood schreef:Ik snap wel dat je trots bent als het niet makkelijk gaat en je tóch doorzet. Maar het is voor mij wel gek/bevreemdend dat je ligt te bloeden en pijn te lijden om borstvoeding te kunnen geven. Het klinkt als een soort martelaarschap.
Tsja, het gaat om je kind en je gaat vanzelf zo ver als je maar kan omdat je het beste met hem voor hebt.
Rare uitspraak.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Gast za 1 jun 2013 - 3:09

Wat vind je er raar aan SoT?

Gast
Gast

Bericht  Lonely Goatherd za 1 jun 2013 - 3:23

Sea of Trees schreef:
Lonely Goatherd schreef:
Rood schreef:Ik snap wel dat je trots bent als het niet makkelijk gaat en je tóch doorzet. Maar het is voor mij wel gek/bevreemdend dat je ligt te bloeden en pijn te lijden om borstvoeding te kunnen geven. Het klinkt als een soort martelaarschap.
Tsja, het gaat om je kind en je gaat vanzelf zo ver als je maar kan omdat je het beste met hem voor hebt.
Rare uitspraak.
Inderdaad, wat is er raar aan? Je gaat zo ver als je maar kan en voor de een is dat verder dan de voor de ander, iedereen heeft een andere (pijn-/vermoeidheids-/etc.)grens. Ik twijfelde bij het posten nog of ik dat er ook expliciet bij moest zetten, omdat het mij nogal logisch en vanzelfsprekend leek. Maar goed, blijkbaar niet, dus bij deze dan.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Liadan za 1 jun 2013 - 4:28

koNijntje schreef:

Ik snap CCC wel, ik denk ook dat mijn kinderen een goede weerstand hebben door de borstvoeding en dat als ze ziek waren ze er sneller weer door opknapten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sanne za 1 jun 2013 - 4:33

Liadan schreef:
koNijntje schreef:

Ik snap CCC wel, ik denk ook dat mijn kinderen een goede weerstand hebben door de borstvoeding en dat als ze ziek waren ze er sneller weer door opknapten.

Dat denk ik ook. Natuurlijk zijn er kinderen die een goede weerstand hebben en flesvoeding krijgen. En zo zijn er ook kinderen die veel ziek zijn, terwijl ze borstvoeding krijgen. Het is alleen wel een feit dat in borstvoeding veel antistoffen zitten die je aan je kind meegeeft. Dus over het algemeen genomen zijn borstgevoede kinderen minder vaak zien dan wel minder heftig ziek. Mijn dochter gaat drie dagen per week naar een kinderdagverblijf en is echt amper ziek. En als ze snotterig begint te worden, zet dat ook nooit echt door. Ze had ook de eerste waterpokkenperiode op het KDV overleefd zonder ze zelf te krijgen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan za 1 jun 2013 - 4:37

Inderdaad Sanne en mijn dochter sloeg ook steeds de waterpokken over als het heerste op het kdv, vorig jaar kreeg ze ze (gelukkig) nog. Toen ze 1 jaar was kreeg ze de mexicaanse griep en ik geloof ook echt dat de borstvoeding heeft geholpen om het milder te laten verlopen.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  piertje za 1 jun 2013 - 7:45

@ccc, Het gaat nu weer prima met me hoor! Ik heb toen zuurstof en 4 zakken bloed gekregen. Daarna krabbelde ik langzaam weer op. Maar dat is nu al bijna 2 jaar geleden. Ik zal dit topic verder niet meer 'verzieken' met mijn geklets;)
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416

Bericht  maiadebij za 1 jun 2013 - 8:52

Ik herken dat ook wel CCC en Liadan, J is ook tijdenlang niet of nauwelijks ziek geweest terwijl de rest in ons gezien toch wat griepjes doorlopen hebben. Eind vorig jaar heeft ze kinkhoest gehad die ook heel mild verlopen is.
edit: we kiezen ervoor de baby uitgesteld te laten inenten. Ik zou anders in deze keuze staan als we voor KV zouden kiezen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Printje za 1 jun 2013 - 9:18

Filoria schreef:Ik ben er best trots op dat ik 6 maanden lang in mijn eentje met gebroken nachten heb weten te dealen. Nu wil ik niet beweren dat mama's die flesvoeding geven allemaal partners hebben die er 's nachts uit gaan voor flesjes, maar dan kàn het tenminste. En flesvoedingmama's kunnen gewoon werken als ze willen werken, of een weekendje weggaan of zo, ik moest dan altijd om de paar uur kolven. Dus als het om bepaalde dingen gaat kost borstvoeding meer energie. Ik ben er wel trots op dat ik dat ervoor over heb gehad. Maar ik plaats mezelf absoluut niet boven mensen die flesvoeding geven, want soms heb je inderdaad geen keuze. En misschien hebben moeders die flesvoeding geven weer te maken met een andere uitdaging waarbij ze trots kunnen zijn op hoe ze ermee omgaan!

Wij deden de nachtflesjes idd altijd samen, wakker was je toch maar je kon de lasten verdelen.
Ik had misschien wel een keuze maar voor mijn was deze eigenlijk vanaf de eerste sec duidelijk en al die dingen die ik hier lees bevestigen mijn gevoel erbij.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Puggle za 1 jun 2013 - 9:21

Printje schreef:
Filoria schreef:Ik ben er best trots op dat ik 6 maanden lang in mijn eentje met gebroken nachten heb weten te dealen. Nu wil ik niet beweren dat mama's die flesvoeding geven allemaal partners hebben die er 's nachts uit gaan voor flesjes, maar dan kàn het tenminste. En flesvoedingmama's kunnen gewoon werken als ze willen werken, of een weekendje weggaan of zo, ik moest dan altijd om de paar uur kolven. Dus als het om bepaalde dingen gaat kost borstvoeding meer energie. Ik ben er wel trots op dat ik dat ervoor over heb gehad. Maar ik plaats mezelf absoluut niet boven mensen die flesvoeding geven, want soms heb je inderdaad geen keuze. En misschien hebben moeders die flesvoeding geven weer te maken met een andere uitdaging waarbij ze trots kunnen zijn op hoe ze ermee omgaan!

Wij deden de nachtflesjes idd altijd samen, wakker was je toch maar je kon de lasten verdelen.
Ik had misschien wel een keuze maar voor mijn was deze eigenlijk vanaf de eerste sec
duidelijk en al die dingen die ik hier lees bevestigen mijn gevoel erbij.

+1, ik mocht geen bv geven, maar anders had ik het ook niet gedaan. Misschien vreemd maar voelt voor jij goed zo.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Printje za 1 jun 2013 - 9:24

Puggle, idd en geen mens dat mij op dit punt op andere gedachten kan brengen. Kan het niet uitleggen hoe en waarom precies maar ik het lijkt mij gewoon vreselijk. Gewoon een gevoel dat ik altijd al heb gehad.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow za 1 jun 2013 - 9:25

Printje schreef:Puggle, idd en geen mens dat mij op dit punt op andere gedachten kan brengen. Kan het niet uitleggen hoe en waarom precies maar ik het lijkt mij gewoon vreselijk. Gewoon een gevoel dat ik altijd al heb gehad.

Ik snap het wel. Ik ben echt wel voor bv enzo, maar ik kan me heel goed indenken dat er vrouwen zijn die het niet willen, zo'n kind aan je tepel.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Parel za 1 jun 2013 - 9:28

Hier ook hoor, vanaf dag 1 dat ik zwanger was wist ik dat ik een flessen-moeder ben, kwam uiteindelijk nog goed uit want zo konden we mooi in de gaten houden hoeveel ze drinkt.

En zeker nu, ik heb 3 vriendinnen om me heen die allen borst hebben gegeven, heb het van dichtbij meegemaakt, maar ik voel er niks bij. Vind het absoluut fijn voor ze dat ze het hebben kunnen geven, maar ik weet ook wel heel zeker dat ik het nooit ga doen.

Ieder zijn eigen keuze erin, iedereen moet doen wat goed voelt en dan komt het allemaal vast goed.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Printje za 1 jun 2013 - 9:31

Caroow schreef:
Printje schreef:Puggle, idd en geen mens dat mij op dit punt op andere gedachten kan brengen. Kan het niet uitleggen hoe en waarom precies maar ik het lijkt mij gewoon vreselijk. Gewoon een gevoel dat ik altijd al heb gehad.

Ik snap het wel. Ik ben echt wel voor bv enzo, maar ik kan me heel goed indenken dat er vrouwen zijn die het niet willen, zo'n kind aan je tepel.

Ik heb ook echt wel bewondering voor vrouwen die het wel doen maar ik snap zelf dat ten kosten van jezelf nooit zo. Ja het beste voor je kind maar is dat dan een moeder die totaal in de stress zit of iedere keer zoveel pijn heeft, ik snap dat echt niet. Een kind heeft toch juist ook een moeder nodig die zich goed voelt. Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik zelf vind dat er andere dingen meer waarde hebben om een kind goed en gezond op te laten groeien. Het beste geven kan op veel manieren ingevuld worden,
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce za 1 jun 2013 - 9:34

Sanne schreef:
Liadan schreef:
koNijntje schreef:

Dat denk ik ook. Natuurlijk zijn er kinderen die een goede weerstand hebben en flesvoeding krijgen. En zo zijn er ook kinderen die veel ziek zijn, terwijl ze borstvoeding krijgen. Het is alleen wel een feit dat in borstvoeding veel antistoffen zitten die je aan je kind meegeeft. Dus over het algemeen genomen zijn borstgevoede kinderen minder vaak zien dan wel minder heftig ziek. Mijn dochter gaat drie dagen per week naar een kinderdagverblijf en is echt amper ziek. En als ze snotterig begint te worden, zet dat ook nooit echt door. Ze had ook de eerste waterpokkenperiode op het KDV overleefd zonder ze zelf te krijgen.

Als ik kijk naar cijfers vind ik het altijd tegenvallen, hoeveel bv de kans op *huppelepup* vermindert. Had er vorig jaar een onderzoek over gelezen, stond er van te kijken dat de de getallen zo laag waren. Ik vraag me ook altijd een beetje af of dat niet gewoon wat overdreven wordt.

Ontopic: ik vind wel dat je trots mag zijn als je lang borstvoeding hebt gegeven. Je geeft toch een stukje van jezelf op en het is gewoon hard werken voor de meeste vrouwen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Printje za 1 jun 2013 - 9:38

Luce; maar ik vind ook dat je er trots op mag zijn. Natuurlijk wel. Maar ik ben net zo trots op moeders die gewoon fv geven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow za 1 jun 2013 - 9:38

Printje schreef:
Caroow schreef:

Ik heb ook echt wel bewondering voor vrouwen die het wel doen maar ik snap zelf dat ten kosten van jezelf nooit zo. Ja het beste voor je kind maar is dat dan een moeder die totaal in de stress zit of iedere keer zoveel pijn heeft, ik snap dat echt niet. Een kind heeft toch juist ook een moeder nodig die zich goed voelt. Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik zelf vind dat er andere dingen meer waarde hebben om een kind goed en gezond op te laten groeien. Het beste geven kan op veel manieren ingevuld worden,

Ik heb er geen stress van, geen pijn of iets, het kost me alleen wat tijd (om te kolven voor het werk) en voor de rest is het niet anders dan fv. En 's nachts hoef ik mijn bed niet uit, vriend ook niet. Tjoeker slaapt lekker door de hele nacht.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Liadan za 1 jun 2013 - 9:42

Dat is dan denk ik het verschil in denken, voor mij heeft het geven van borstvoeding heel veel waarde en teveel voordelen om het zomaar op te geven. Ik heb er ook niet veel problemen mee gehad dus ik heb ook nooit hoeven twijfelen of ik ermee zou doorgaan of niet. Het is bij mij nooit ten koste gegaan van mezelf, maar ik weet zeker dat ik heel ver zou zijn gegaan om de borstvoeding te laten slagen als het minder makkelijk zou gaan. Die problemen zijn tijdelijk en de voordelen die mijn kinderen (en ik zelf) ervan hebben zijn langduriger.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Printje za 1 jun 2013 - 9:47

Het is ook wat luce al zegt, de ' bewijzen' dat het ow zo veel beter is vind ik te zwak, om het zo ff te zeggen, om het kosten wat kost te doen. Je maakt ze er niet slimmer door, ze worden net zo goed ziek, kans op allergieën is misschien kleiner maar ook geen 50% dus al die dingen ook er nog bij en mijn gevoel dat ik zoiets had van ik geloof het wel, ik kies meteen voor fv.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Artemis za 1 jun 2013 - 9:50

Printje schreef:Luce; maar ik vind ook dat je er trots op mag zijn. Natuurlijk wel. Maar ik ben net zo trots op moeders die gewoon fv geven.
Dat vind ik dan wel onzin. Er is vast niets mis mee, maar wat wou je dan? Je kind niet te eten geven? Dus waarom trots zijn op flesvoeding?
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Flower_L za 1 jun 2013 - 9:51

Maar welke voordelen zullen zij langduriger hebben met bv? Dat weet je toch pas wanneer ze ouder zijn? En dan nog zeker niet 100%.

Welke nadelen kan ik dan verwachten, nu mijn beide zoons helaas maar 2-3 weken bv hebben gehad? confused
L is al tijden niet echt ziek geweest. Heeft de 5e en 6e ziekte doorgemaakt op het kdv, en alle andere uitbraken gewoon doorstaan.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Printje za 1 jun 2013 - 9:52

Artemis schreef:
Printje schreef:Luce; maar ik vind ook dat je er trots op mag zijn. Natuurlijk wel. Maar ik ben net zo trots op moeders die gewoon fv geven.
Dat vind ik dan wel onzin. Er is vast niets mis mee, maar wat wou je dan? Je kind niet te eten geven? Dus waarom trots zijn op flesvoeding?

Omdat ik het niets minder vind dan bv.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud