Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lasagne vooraf maken en daarna invriezen?

+5
Snoes
TukTuk
Slakje
Rush
Arwyn
9 plaatsers

Ga naar beneden

Lasagne vooraf maken en daarna invriezen? Empty Lasagne vooraf maken en daarna invriezen?

Bericht  Arwyn do 30 mei 2013 - 6:55

Gisteravond heb ik lasagne gemaakt. Vandaag hebben we die gegeten, maar we hebben nog een portie over. Deze wil ik invriezen, maar kan dat eigenlijk nog wel? Hij is gisteravond afgekoeld, vandaag gebakken/opgewarmd in de oven (gisteravond niet gebakken). Kan ik hem dan wel invriezen en daarna weer opwarmen of is dat niet zo verstandig? Ik heb echt geen idee..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lasagne vooraf maken en daarna invriezen? Empty Re: Lasagne vooraf maken en daarna invriezen?

Bericht  Rush do 30 mei 2013 - 7:01

Ja het kan wel, maar weet niet of het er lekkerder op wordt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lasagne vooraf maken en daarna invriezen? Empty Re: Lasagne vooraf maken en daarna invriezen?

Bericht  Slakje do 30 mei 2013 - 7:20

Ik doe het wel zo.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Lasagne vooraf maken en daarna invriezen? Empty Re: Lasagne vooraf maken en daarna invriezen?

Bericht  Arwyn do 30 mei 2013 - 8:08

Dus 2 keer opwarmen is geen probleem?
Dan doe ik het toch maar in de vriezer. Of het daarna nog lekker is, merk ik dan wel Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lasagne vooraf maken en daarna invriezen? Empty Re: Lasagne vooraf maken en daarna invriezen?

Bericht  TukTuk do 30 mei 2013 - 10:02

Ik hou altijd aan dat ik iets maximaal 1x opnieuw opwarm. (Dus dag 1 afbakken en eten, en dag 2 opnieuw opwarmen of een deel) Ik zou het dus niet meer invriezen. Volgende keer kan je beter dan als er nog zoveel over is, 2 porties los opwarmen, zodat je de rest niet onnodig opwarmt.

Maar wat bedoel je eigenlijk met gister niet gebakken? Want je geeft aan dat de lasagne wel is afgekoeld toen?


Laatst aangepast door AngelNyn op do 30 mei 2013 - 10:15; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lasagne vooraf maken en daarna invriezen? Empty Re: Lasagne vooraf maken en daarna invriezen?

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 10:11

Ik zou het wel gewoon invriezen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lasagne vooraf maken en daarna invriezen? Empty Re: Lasagne vooraf maken en daarna invriezen?

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 10:30

AngelNyn schreef:Ik hou altijd aan dat ik iets maximaal 1x opnieuw opwarm. (Dus dag 1 afbakken en eten, en dag 2 opnieuw opwarmen of een deel) Ik zou het dus niet meer invriezen. Volgende keer kan je beter dan als er nog zoveel over is, 2 porties los opwarmen, zodat je de rest niet onnodig opwarmt.

Maar wat bedoel je eigenlijk met gister niet gebakken? Want je geeft aan dat de lasagne wel is afgekoeld toen?

Maar de saus warm je dan wel voor de derde keer op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lasagne vooraf maken en daarna invriezen? Empty Re: Lasagne vooraf maken en daarna invriezen?

Bericht  Nyx do 30 mei 2013 - 12:50

Ik vries het niet in, want ik vind het uit de vriezer niet meer lekker. Als ik zelfgemaakte lasagne maak/eet, dan zorg ik dat ik mee-eters heb. Zo zonde om het weg te gooien.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lasagne vooraf maken en daarna invriezen? Empty Re: Lasagne vooraf maken en daarna invriezen?

Bericht  Caramba do 30 mei 2013 - 19:10

Ik vries het nooit in. Hoeft ook niet, want op de 2de dag is het hier op.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lasagne vooraf maken en daarna invriezen? Empty Re: Lasagne vooraf maken en daarna invriezen?

Bericht  TukTuk do 30 mei 2013 - 21:09

Susan schreef:
AngelNyn schreef:Ik hou altijd aan dat ik iets maximaal 1x opnieuw opwarm. (Dus dag 1 afbakken en eten, en dag 2 opnieuw opwarmen of een deel) Ik zou het dus niet meer invriezen. Volgende keer kan je beter dan als er nog zoveel over is, 2 porties los opwarmen, zodat je de rest niet onnodig opwarmt.

Maar wat bedoel je eigenlijk met gister niet gebakken? Want je geeft aan dat de lasagne wel is afgekoeld toen?

Maar de saus warm je dan wel voor de derde keer op.

Niet? Je maakt de saus bouwt de lasagne op en dan gelijk in een warme oven. De saus blijft dus nog warm en koelt niet eerst af. De keer er na warm je de lasagne opnieuw op en warm je de saus dus voor de 2e keer op.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lasagne vooraf maken en daarna invriezen? Empty Re: Lasagne vooraf maken en daarna invriezen?

Bericht  Saga do 30 mei 2013 - 21:23

Ik doe het dan wel altijd in de vriezer, smaakt nog prima daarna!
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lasagne vooraf maken en daarna invriezen? Empty Re: Lasagne vooraf maken en daarna invriezen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum