Grappig of aanstootgevend?
+26
Joan
SDL
Rush
SuperGrover
Toet
Bubbelicious
Sterrin_
Exogenesis
Funk
Sugarfall
Luce
Capt'n Zero
mzcharlotte
luisa
Ilovethe90s
Lady Starstruck
Sea of Trees
Melis_je
SoGood
Bazinga
_Femme
Susan
Antibes
Aoi
Razz
Sorrento
30 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Grappig of aanstootgevend?
SuperGrover schreef:Dat plaatje is echt ziek en ik snap ook niet dat iemand dat grappig vindt. Die grap van Luce vind ik ook niet grappig, maar ik snap wel dat er mensen zijn die dat wel grappig vinden. Ik geloof niet dat je dan meteen gestoord bent.
Nou echt. Ik luister naar death metal muziek en die nummers hebben ook behoorlijk zieke teksten. Maar dit vind ik echt shocking om het zo te zien.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Spotten met het leven van welk wezen dan ook is gewoon not done. Net als de autisme- of down-grappen. Dat hoort gewoon niet.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Jij vindt dat niet horen, maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die vinden dat er geen grens is qua humor. Ik vind zelf ook niet snel iets te ver gaan, maar de dode baby grappen vind ik gewoon niet grappig. Als anderen het wel grappig vinden moeten ze die grappen lekker maken, daar lig ik niet wakker van.Exogenesis schreef:Spotten met het leven van welk wezen dan ook is gewoon not done. Net als de autisme- of down-grappen. Dat hoort gewoon niet.
Gast- Gast
Dat ligt aan de autisme- of Downgrap. Wij kunnen soms echt wel lachen om bepaalde situaties met Ezra en we maken er ook wel eens een grapje over. Zolang het niet echt grof of beledigend is moet dat ook wel kunnen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
En ik vind trouwens dat er best grappen over ziektes gemaakt kunnen worden. Anders zou je net zo goed geen grappen mogen maken over Belgen, blondjes, etc. Die mensen kunnen er ook niks aan doen dat ze dat zijn.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Dat plaatje is echt ziek en ik snap ook niet dat iemand dat grappig vindt. Die grap van Luce vind ik ook niet grappig, maar ik snap wel dat er mensen zijn die dat wel grappig vinden. Ik geloof niet dat je dan meteen gestoord bent.
Juist.
Ik bedoel ook de grappen als die van Luce.
Ok, aangezien jullie me niet begrijpen en ik toch al niets meer kan verpesten, hier nog wat voorbeelden:
Het is rood en het zit in een hoekje? Een baby met een kaasschaaf
Het is groen en het zit in een hoekje? Dezelfde baby, zes weken later
Wat is nog ingewikkelder dan tien dode baby's aan een boom spijkeren? Eén dode baby aan tien bomen spijkeren
Dit soort grappen. Nogmaals: ik rol niet van de bank van het lachen als ik het lees/hoor, maar ze zijn zó stom en slecht dat ik ze geinig vind. Kan er weinig aan doen
Sorrento- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12
Met down-grappen bedoel ik plaatjes van overduidelijk kinderen met het syndroom van Down, zoals dit:
Ik zie dit heel veel bij tieners als hip-zijnde en vind dat echt niet netjes. Alsof het normaal is om deze mensen uit te lachen. Nee, ik kan daar niet tegen.
Ik zie dit heel veel bij tieners als hip-zijnde en vind dat echt niet netjes. Alsof het normaal is om deze mensen uit te lachen. Nee, ik kan daar niet tegen.
Exogenesis- Kletskop
Ik kan er werkelijk niet bij met mijn hoofd dat je dat grappig vindt. En dat komt niet omdat ik zwanger ben. Ik zou grappen over het mishandelen van andere mensen of dieren sowieso ziek vinden.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Nee, zo'n foto vind ik inderdaad niet leuk, dat is echt een kind te kakken zetten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Jente schreef:En ik vind trouwens dat er best grappen over ziektes gemaakt kunnen worden. Anders zou je net zo goed geen grappen mogen maken over Belgen, blondjes, etc. Die mensen kunnen er ook niks aan doen dat ze dat zijn.
Eens. Ik maak overal grappen over, zo vind ik grappen over fietsenstelende Turken ook leuk, maar dat maakt bijvoorbeeld niet dat ik écht denk dat alle Turken fietsen stelen. Dat vooroordeel is er gewoon en daar mag je naar mijn idee best eens een grap over maken - net als bij blondjes, Joden, autisten of mensen in een rolstoel. Niet te zwaar opvatten allemaal, het leven is al lastig genoeg
Sorrento- Fluisteraar
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Ik snap wat je bedoeld Sorrento. Om nou te zeggen dat ik helemaal dubbel lig, nee natuurlijk niet. Maar sommige kan ik wel als humor zien ja. Volgens mij is het ook helemaal niet de bedoeling van die grappen om de dode baby letterlijk te nemen, het staat meer voor iets absurds. Hoe iemand dit bedenkt snap ik overigens ook niet.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Nou, ik mag ook graag grapjes maken en lachen, maar dat kan ik gelukkig om heel andere dingen dan d.m.v. het te kijk zetten of spotten van/met mensen.
Exogenesis- Kletskop
Susan schreef:Oké, ik schaam me bijna tegenover mijn computer dat ik die grappen heb opgezocht, maar echt, als je dat grappig vindt dan spoor je niet.
Dit vind ik wel grappig
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Exogenesis schreef:Nou, ik mag ook graag grapjes maken en lachen, maar dat kan ik gelukkig om heel andere dingen dan d.m.v. het te kijk zetten of spotten van/met mensen.
Ja, want ik kan natuurlijk alleen maar lachen om de dingen die hier zojuist besproken zijn
Sorrento- Fluisteraar
Lady Starstruck schreef:Toet schreef:Lady Starstruck schreef:Ik heb gegoogeld op dode baby grappen. Maar ik kreeg allemaal t-shirts te zien. Ook de avatar van Carrie stond er tussen. Maar ik heb er nu nog steeds geen beeld bij.
Oh nee toch! We moeten puntjes tussen d.ode b.aby g.rappen zetten NU!
Hahaha ja Carrie staat er nu voorgoed op
Voor eeuwig daaraan gelinkt op internet! Mooi kut.
Gast- Gast
Kijk, deze vind ik bijvoorbeeld ook geinig. Tuurlijk, als je er wat langer over nadenkt valt hier natuurlijk vanalles over te zeggen en is het echt totaal niet oké, maar ik denk dat dit soort dingen zelden slecht of onvriendelijk bedoeld zijn en daarom wel acceptabel zijn.
Sorrento- Fluisteraar
Sorrento schreef:Exogenesis schreef:Nou, ik mag ook graag grapjes maken en lachen, maar dat kan ik gelukkig om heel andere dingen dan d.m.v. het te kijk zetten of spotten van/met mensen.
Ja, want ik kan natuurlijk alleen maar lachen om de dingen die hier zojuist besproken zijn
Dat zeg ik niet. En ik heb het ook niet specifiek tegen jou, maar ik doel voornamelijk op mensen die het een sport lijken te vinden zoveel mogelijk kutgrappen te plaatsen/te maken. Ik kan hier gewoon heel slecht tegen en zit me serieus op te winden achter de pc.
Exogenesis- Kletskop
Sorrento schreef:
Kijk, deze vind ik bijvoorbeeld ook geinig. Tuurlijk, als je er wat langer over nadenkt valt hier natuurlijk vanalles over te zeggen en is het echt totaal niet oké, maar ik denk dat dit soort dingen zelden slecht of onvriendelijk bedoeld zijn en daarom wel acceptabel zijn.
En toch vind ik dit anders omdat het zelfspot is en ik kan het in mensen waarderen als ze zelfspot hebben.. maar over anderen zulke grappen maken vind ik op een of andere manier toch heel anders overkomen.
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Oh ja, hele foute foto's maar ik moest in de eerste instantie wel lachen... Ook al 'mag' dat eigenlijk niet.
Gast- Gast
Exogenesis schreef:Sorrento schreef:Exogenesis schreef:
Dat zeg ik niet. En ik heb het ook niet specifiek tegen jou, maar ik doel voornamelijk op mensen die het een sport lijken te vinden zoveel mogelijk kutgrappen te plaatsen/te maken. Ik kan hier gewoon heel slecht tegen en zit me serieus op te winden achter de pc.
Whoops, ik heb er zojuist nog een schepje bovenop gedaan door dat plaatje van die jongen met het Downsyndroom met dat t-shirt aan te plaatsen, maar dat was meer om te illustreren dat er naar mijn idee wel downsyndroomgrappen zijn die redelijk acceptabel zijn.
Zal nu ophouden met plaatjes en grappen te plaatsen, ik denk dat ik mn punt wel gemaakt heb zo en dan kunnen jullie weer fijn verder met jullie leven hoe het was vóór dit topic
Luisa, bedankt voor je reactie. Ben 'blij' dat er mensen zijn die zich enigszins in de situatie kunnen verplaatsen en dat er tenminste iemand is die niet denkt dat ik echt volkomen idioot ben
Sorrento- Fluisteraar
Exogenesis schreef:Nou, ik mag ook graag grapjes maken en lachen, maar dat kan ik gelukkig om heel andere dingen dan d.m.v. het te kijk zetten of spotten van/met mensen.
Ik vind die dode baby grappen anders niet spottend. Ja, natuurlijk een dode baby is nooit grappig dus het onderwerp an sich kan spottend opgevat worden, maar de grappen die ik gezien heb drijven niet de spot met de dood of het verlies van een baby ofzo. Het zijn idiote vergelijkingen is de trant van wat is erger..dit of dat. En dan echt niet dat de dood van een baby niet erg is.
Jeetje, weet ook niet hoe te verwoorden. Vaag verhaal zo.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
_Femme schreef:
En toch vind ik dit anders omdat het zelfspot is en ik kan het in mensen waarderen als ze zelfspot hebben.. maar over anderen zulke grappen maken vind ik op een of andere manier toch heel anders overkomen.[/quote]
Mwah, in principe mee eens, maar: (ik heb hier niet voldoende verstand van misschien) ik vraag me af in hoeverre dit aan te merken valt als 'zelfspot' - ik weet niet of deze jongen volledig begrijpt wat er op zijn shirt staat en wat ermee bedoeld wordt.
Sorrento- Fluisteraar
Oke nog even over die dode baby grap foto van Lennox..
Is dat echt? Ik heb heel snel weer weggeklikt en ik heb nu buikpijn
Is dat echt? Ik heb heel snel weer weggeklikt en ik heb nu buikpijn
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: