Gesprek voorbereiden (stage)
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gesprek voorbereiden (stage)
Het is de bedoeling dat ik na de zomer op stage ga voor circa zes maanden. Aankomende week heb ik voor het eerst een sollicitatiegesprek voor een mogelijke stageplaats, best spannend dus. Wie heeft er tips? Welke vragen kan ik verwachten, hoe kan ik mijzelf het beste presenteren, welk soort kleding is passend?
Ik ben me nu zoveel mogelijk aan het verdiepen in de organisatie en de werkzaamheden. Ik heb een analyse gemaakt van de huidige activiteiten van de afdeling en daarbij enkele verbeterpunten bedacht, zaken die naar mijn idee geoptimaliseerd kunnen worden waardoor de doelgroep beter bediend kan worden.
Ik ben me nu zoveel mogelijk aan het verdiepen in de organisatie en de werkzaamheden. Ik heb een analyse gemaakt van de huidige activiteiten van de afdeling en daarbij enkele verbeterpunten bedacht, zaken die naar mijn idee geoptimaliseerd kunnen worden waardoor de doelgroep beter bediend kan worden.
Laatst aangepast door Willem op ma 10 jun 2013 - 9:14; in totaal 1 keer bewerkt
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Re: Gesprek voorbereiden (stage)
Qua kleding geen idee, zou er proberen achter te komen wat normaal is bij dat bedrijf, maar dan liever te netjes dan te casual.
Liep toevallig 2 weken terug bij een bedrijf binnen en ik was voor daar echt casual gekleed, en als ik daar gewerkt had zou die combi ook niet mogen, terwijl ik voor mijn eigen werk in die outfit kan gaan solliciteren en dan zie ik er netjes genoeg uit. Er zitten dus beste verschillen in.
Qua vragen vroegen ze mij met name naar ervaringen en welke dingen ik al gedaan had, wat mijn verwachtingen zijn en wat ik vooral wil leren.
Liep toevallig 2 weken terug bij een bedrijf binnen en ik was voor daar echt casual gekleed, en als ik daar gewerkt had zou die combi ook niet mogen, terwijl ik voor mijn eigen werk in die outfit kan gaan solliciteren en dan zie ik er netjes genoeg uit. Er zitten dus beste verschillen in.
Qua vragen vroegen ze mij met name naar ervaringen en welke dingen ik al gedaan had, wat mijn verwachtingen zijn en wat ik vooral wil leren.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zal dan in elk geval een lijstje met leerdoelen opstellen, mochten ze er naar vragen.
Iets anders, zouden jullie contact opnemen met de huidige stagiaire voor meer informatie over de functie in praktijk?
Iets anders, zouden jullie contact opnemen met de huidige stagiaire voor meer informatie over de functie in praktijk?
Willem- Prater
Idd wat Minx zegt, probeer achter te komen en als het niet lukt kun je beter overdressed dan underdressed zijn. Voor mijn stagegesprekken had ik altijd een bette broek en blouse aan.
Vragen die ik vaak gekregen gingen over de opleiding: wat ik zoal had gedaan, hoe de opleiding opgebouwd was. Daarnaast ook wat ik wilde leren bij het stagebedrijf, wat mij aansprak in het bedrijf en waarom ik daar stage wilde lopen. Ehmm... sterke en zwakke punten werden ook vaak gevraagd.
Zoals je al hebt gedaan, jezelf verdiepen in het bedrijf is altijd een pré.
Vragen die ik vaak gekregen gingen over de opleiding: wat ik zoal had gedaan, hoe de opleiding opgebouwd was. Daarnaast ook wat ik wilde leren bij het stagebedrijf, wat mij aansprak in het bedrijf en waarom ik daar stage wilde lopen. Ehmm... sterke en zwakke punten werden ook vaak gevraagd.
Zoals je al hebt gedaan, jezelf verdiepen in het bedrijf is altijd een pré.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Goede tips! Zeker met de gestelde vragen kan ik wel wat.
Willem- Prater
Om nog even terug te komen op mijn vraag, ik had vanmorgen het gesprek en heb halverwege de middag bericht gekregen dat ze mij graag willen hebben.
Willem- Prater
Jeeejjj Gefeliciteerd!
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Gefeliciteerd! Ik kan dit topic ook wel gebruiken als tips . Wat voor kleding had je uiteindelijk aangedaan?
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Dankjewel! Ik moet nog even aan het idee wennen. Het kantoor zit absoluut niet dichtbij huis dus er zit ook nog een verhuizing aan te komen. De stage gaat zes maand duren, maar het is toch een hele verandering ineens.
Tijdens het gesprek droeg ik een zwarte jeans, koninklijk blauw shirtje (denk aan de jurk van Maxima in de kerk op 30 april), zwart colbertje en daaronder bruine enkellaarsjes, hetzelfde bruin kwam terug in een gevlochten riempje door de broek. Leek me wel een 'veilige' look. De kandidaat voor mij kwam aan zetten in een heel kort jurkje met panty en pumps. De kandidaat er na had haar dagelijkse outfit aan denk ik, met knalrode gympen. Een behoorlijk verschil dus. Ik heb vooral gekeken naar de heersende kledingcultuur en heb daar kleding bij gezocht waar ik me prettig in voelde, dat straal je dan ook uit denk ik/hoop ik. Bij wat voor soort bedrijf ga je op gesprek?
Tijdens het gesprek droeg ik een zwarte jeans, koninklijk blauw shirtje (denk aan de jurk van Maxima in de kerk op 30 april), zwart colbertje en daaronder bruine enkellaarsjes, hetzelfde bruin kwam terug in een gevlochten riempje door de broek. Leek me wel een 'veilige' look. De kandidaat voor mij kwam aan zetten in een heel kort jurkje met panty en pumps. De kandidaat er na had haar dagelijkse outfit aan denk ik, met knalrode gympen. Een behoorlijk verschil dus. Ik heb vooral gekeken naar de heersende kledingcultuur en heb daar kleding bij gezocht waar ik me prettig in voelde, dat straal je dan ook uit denk ik/hoop ik. Bij wat voor soort bedrijf ga je op gesprek?
Willem- Prater
Zoiets had ik ook in gedachten: nette broek, mooi shirt met daarover een blazer. Voel ik mij ook prettig bij. Ik ga over een tijdje bij een *weg* op gesprek waarbij ik iets met kwaliteit en registreren ga doen. Ik gok dat ze tussen formeel en casual erbij lopen. Ik zou in ieder geval nooit in een korte rok of met gympies aan komen.
Laatst aangepast door Snow White op za 8 jun 2013 - 23:56; in totaal 1 keer bewerkt
Moira- Fluisteraar
Dat klinkt als een serieuze tak. Ik denk dat je met een nette blazer altijd wel save zit bij dit soort banen. In mijn ogen kan je beter iets te gekleed komen dan dat je er te casual bij loopt.
Willem- Prater
Ja, ik wil ook zeker niet underdressed aankomen. Lijkt mij verschrikkelijk! Een rok met blouse en daarover een blazer vind ik ook prettig zitten. Alleen twijfel ik dan weer over het soort pumps dat ik aan kan doen. Dus dan ga ik liever op safe met een broek en schoenen.
Moira- Fluisteraar
Neem vooral schoenen waar je goed op loopt. Niets vervelender dan onzeker lopen, ook dat straal je uit. Hoe lang heb je nog om je voor te bereiden?
Willem- Prater
Willem schreef:Neem vooral schoenen waar je goed op loopt. Niets vervelender dan onzeker lopen, ook dat straal je uit. Hoe lang heb je nog om je voor te bereiden?
Begin september kom ik op gesprek. Dus nog genoeg tijd gelukkig .
Moira- Fluisteraar
Oh, kijk aan. Dan heb je nog voldoende tijd om je goed voor te bereiden. Spannend!
Willem- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Voorbereiden op het geven van bv
» Ovenschotel voorbereiden
» Voorbereiden op borstvoeding
» Tapas voorbereiden
» Reis voorbereiden
» Ovenschotel voorbereiden
» Voorbereiden op borstvoeding