Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bellen tijdens sollicitatieprocedure?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Bellen tijdens sollicitatieprocedure? Empty Bellen tijdens sollicitatieprocedure?

Bericht  SoGood di 28 mei 2013 - 5:59

Omdat ik vermoed dat ook 39208 anderen op een functie gaan solliciteren die ik op het oog heb wil ik mezelf al een voorsprongetje geven door te bellen naar de contactpersoon van deze functie. Maar goed, ik moet wel inhoudelijk wat te melden/vragen hebben.

Bellen jullie na? En wat zeg je dan?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen tijdens sollicitatieprocedure? Empty Re: Bellen tijdens sollicitatieprocedure?

Bericht  love di 28 mei 2013 - 6:28

Als ik bel naar aanleiding van een vacature doe ik dat altijd voordat ik erop reageer.
Zo kan ik in mijn brief vermelden dat ik telefonisch contact heb gehad met heer/mevrouw .. en dat het mij nog meer gemotiveerd heeft om te schrijven.
Van te voren schrijf ik een paar vragen op en deze vraag ik dan.

Succes met solliciteren thumbup Ik duim dat je een uitnodiging krijgt!
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen tijdens sollicitatieprocedure? Empty Re: Bellen tijdens sollicitatieprocedure?

Bericht  Exogenesis di 28 mei 2013 - 6:39

Ja, ik bel altijd. Ik bekijk de website en ga daar vanuit vragen stellen. Dus echt inhoudelijk op het bedrijf/instituut/school. Daarnaast stel ik vragen over het profiel dat ze hebben geschetst. Dus bijvoorbeeld wat hun beeld is van bepaalde, abstractere, omschrijvingen/kenmerken van de collega die ze zoeken.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen tijdens sollicitatieprocedure? Empty Re: Bellen tijdens sollicitatieprocedure?

Bericht  La Senza di 28 mei 2013 - 11:11

Ja hoor, je kunt prima bellen, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet iedereen onthoud die voor de functie belt.
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen tijdens sollicitatieprocedure? Empty Re: Bellen tijdens sollicitatieprocedure?

Bericht  SoGood do 30 mei 2013 - 19:38

Ik twijfel een beetje of ik wel moet bellen. Het bedrijf is mij bekend, de functie spreekt eigenlijk ook voor zich en ik wil niet de zoveelste zijn die met een 'smoesje' belt. Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen tijdens sollicitatieprocedure? Empty Re: Bellen tijdens sollicitatieprocedure?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum