Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatieprocedure

4 plaatsers

Ga naar beneden

Sollicitatieprocedure Empty Sollicitatieprocedure

Bericht  chipa di 18 dec 2012 - 22:28

Ik ben nu aan het solliciteren naar een nieuwe baan omdat mijn huidige baan te weinig uitdaging biedt. Nu is het zo dat de procedure uit 3 gesprekken bestaat en dan nog een arbeidsvoorwaarden gesprek. Dus eigenlijk moet je 4 x langskomen.
Heb nu 2 gesprekken gehad, maar eigenlijk vind ik het nogal wat. Kost me echt veel verlofuren en geld ( 10 euro per keer) iedere keer. Je moet er wat voor over hebben natuurlijk, maar op mijn werk moet ik wel iedere keer eerder weg. Bij mijn huidige baan heb ik 2 gesprekken gehad en kreeg ik de arbeidsvoorwaarden en contract per post.

Hoe is dat bij jullie?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatieprocedure Empty Re: Sollicitatieprocedure

Bericht  Rovine di 18 dec 2012 - 22:48

Ik had vaak meerdere dingen lopen en 5-8 gesprekken per week. Ik was in die zin dus ook vrij ongeduldig en ging alleen als ik na halfvijf kon, anders ging die aanbieder in de ijskast, voor het geval de rest niks was.

Bij mijn huidige baan heb ik 3 of 4 gesprekken gehad. Het is even vervelend, maar als je denkt dat er daaderkelijk iets uitrolt is het even slikken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Niekske wo 19 dec 2012 - 1:19

Ik begin in januari aan mijn nieuwe baan, ik heb maar één gesprek gehad. De rest ging via de mail, arbeidsvoorwaarden enzo. Daarna moest ik wel voor voorbereidingen enzo een paar keer langskomen en dat kostte me elke keer een gehele vrije dag, omdat ik nu nog in een enorme uithoek werk en het qua reizen niet echt haalbaar is om op mijn huidige en op mijn nieuwe baan efficient werk te doen in één dag. Je moet er inderdaad iets voor over hebben denk ik... ik probeer wel altijd de afspraken zo te plannen dat ze op dezelfde dag zijn als een fysio afspraak ofzo, dan wordt mijn vrije dag wat efficienter ingevuld.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  chipa wo 19 dec 2012 - 1:25

Probleem is vooral dat het op me werk heel erg druk is, en ik nu dus iedere keer smoesjes moet verzinnen om verlofuren op te kunnen nemen. Tandarts heb ik nu maar een aantal keren aangegeven.
En dan nog kan het zo zijn dat ik uiteindelijk niet de kandidaat ben. Ik moet dus op mijn huidige werk niet het idee wekken dat ik niet meer gemotiveerd ben oid anders krijg ik wellicht geen verlening en dan heb ik dus helemaal niets.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 8:22

Hm, wel lastig dat je niet gewoon vrije uren kunt opnemen zonder daarbij de reden op te moeten geven. Is dat laatste overigens echt het geval of heb je zelf het gevoel dat je je opgenomen uren moet verantwoorden vanwege de drukte?

Voor het probleem van de reiskosten, zou ik zelf heel simpel handelen: als je wordt aangenomen, zou ik het beschouwen als investering en anders de reiskosten declareren. Dat wordt bij sommige bedrijven ook actief aangeboden tijdens het gesprek, maar is ook zeker niet raar om zelf aan te geven bij een afwijzing, want daar kom je wel gewoon voor in aanmerking over het algemeen.

Gast
Gast

Bericht  Ella wo 19 dec 2012 - 9:41

Ik heb bij alle sollicitaties die ik tot nu toe gehad heb maar 1 gesprek gehad en 1 gesprek voor de arbeidsvoorwaarden. Vind 3 sollicitatiegesprekken wel veel ja
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  chipa do 20 dec 2012 - 0:41

Het is meer mij eigen gevoel idd dat ik m'n verlofuren moet verantwoorden. Maar je krijgt toch vragen als je een aantal keren eerder weggaat.

Reiskosten laat ik sowieso zitten als ik het mocht worden. Wordt ik het niet dan vraag ik aan het uitzendbureau wel of ik het kan declareren. Hoor vanmiddag of ik door ben naar de 3 e ronde.

Is goed dat een bedrijf zo serieus z'n kandidaten uitzoekt, maar ergens vind ik dit ook wel zwaar overdreven hoor.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud