Raad een vakantieland aan
+3
Marin
Esperanza
Bacio
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Raad een vakantieland aan
Als je 1 vakantieland mocht aanraden, welke zou dat dan zijn?
Land:
Waarom?
Tijd om er te komen:
Leukste aan het land:
Mooiste aan het land:
Land:
Waarom?
Tijd om er te komen:
Leukste aan het land:
Mooiste aan het land:
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Re: Raad een vakantieland aan
Als je 1 vakantieland mocht aanraden, welke zou dat dan zijn?
Land: Namibië
Waarom? Natuur
Tijd om er te komen: Aardig wat, ik vloog via Londen, Johannesburg en dan naar Windhoek. Het hangt van je overstaptijden af hoe lang je er over doet.
Leukste aan het land: De natuur, lekker eten
Mooiste aan het land: De natuur, fishriver canyon, kolmanskop, Etosha, Walvisbaai... Ik had graag de Sossusvlei gezien maar toen was ik ziek. Ik zou dan ook nog erg graag een keer terug willen .
Foto's niet quoten ajb
Land: Namibië
Waarom? Natuur
Tijd om er te komen: Aardig wat, ik vloog via Londen, Johannesburg en dan naar Windhoek. Het hangt van je overstaptijden af hoe lang je er over doet.
Leukste aan het land: De natuur, lekker eten
Mooiste aan het land: De natuur, fishriver canyon, kolmanskop, Etosha, Walvisbaai... Ik had graag de Sossusvlei gezien maar toen was ik ziek. Ik zou dan ook nog erg graag een keer terug willen .
Foto's niet quoten ajb
Laatst aangepast door Zusje op zo 18 dec 2011 - 7:14; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wow, dat ziet er echt prachtig uit!
Bacio- Prater
Wauw, wat een mooie foto's zusje!
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Land: Verenigde Staten van Amerika
Waarom? Omdat het een prachtig divers land is. De natuur is zo divers en bijzonder. Van prachtige rotskusten tot woestijn, tot sequoia bomen, tot rode rotsen, hudu's, canyons, en andere rotsformaties tot prachtige groene bergen en gele maisvelden. Eindeloze lege wegen, grote metropolen met miljoenen mensen, een grote melting pot van culturen, het heeft het allemaal. En ondanks dat het toch een relatief korte geschiedenis heeft, is het wel erg rijk in die geschiedenis, en vind ik het prachtig om dat te zien.
Tijd om er te komen: Dat hangt van de plaats af waar je graag heen wilt, want Amerika kent meerdere klimaten. Elk seizoen wordt goed vertegenwoordigd. De oostkust is aan te raden in de herfst met de prachtige fall foliage, en in de lente kan je goed de cherry blossoms bekijken in Washington DC. In de winter kan het in de noordelijke staten wel -30 zijn, maar in de zomer in de zuidelijke staten wel +45. Over 't algemeen geldt weer: Aan de oostkust is het in de zomer heel vochtig en aan de westkust een droge warmte. Ik vind die droogte zelf dus lekkerder, prettigere warmte.
Leukste aan het land: De diversiteit, de vriendelijke mensen, de ruimte, de sfeer, alles!
Mooiste aan het land: Eigenlijk hetzelfde, kom toch weer op de diversiteit. Ik hou van de grootste natuur, maar ook de grootste steden. Het is ruig, Amerika. En toch heeft het ook juist die piepkleine dorpjes, met een echte sheriff en kleine houten winkeltjes. Het voelt alsof je in een film loopt, maar het is echt authentiek. Het valt voor mij ook niet te omschrijven waarom ik zo van dit land hou, het ís het gewoon helemaal voor mij, alles.
Paar foto's van de diversiteit:
]
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Land: Ecuador
Waarom? Je hebt er werkelijk alles. Een oude, interessante geschiedenis, mooie architectuur, bergen, kust, jungle, Galapagoseilanden, vriendelijke mensen.
Tijd om er te komen: Redelijk lang. Ik vloog via Amsterdam-Madrid-Quito. Amsterdam-Madrid is zo'n 2 uur en Madrid-Quito 11 (of 9?).
Leukste aan het land: Dat mensen ontzettend hartelijk en geïnteresseerd zijn. Ik weet dat er ook veel armoede en criminaliteit zijn, maar ik was echt onder de indruk van de vriendelijkheid en gastvrijheid van het land. Verder is de natuur prachtig. De Galapagoseilanden heb ik helaas niet bezocht (foto's zijn ), maar ik vond de kust ook prachtig (o.a. Isla de la Plata), de marktjes, Quito . Met een auto door Quito rijden is geweldig, ook net buiten de stad heb je prachtig uitzicht over de hele stad, omdat Quito in de bergen ligt. Verder vond ik Quilotoa erg mooi (kratermeer). Op een band liggen en door een rivier met stroming middenin de jungle gevoerd worden, was ook niet verkeerd.
Mooiste aan het land: Ehh.. Ik denk dat dat ook hierboven al staat.
Edit, nu met foto's
Waarom? Je hebt er werkelijk alles. Een oude, interessante geschiedenis, mooie architectuur, bergen, kust, jungle, Galapagoseilanden, vriendelijke mensen.
Tijd om er te komen: Redelijk lang. Ik vloog via Amsterdam-Madrid-Quito. Amsterdam-Madrid is zo'n 2 uur en Madrid-Quito 11 (of 9?).
Leukste aan het land: Dat mensen ontzettend hartelijk en geïnteresseerd zijn. Ik weet dat er ook veel armoede en criminaliteit zijn, maar ik was echt onder de indruk van de vriendelijkheid en gastvrijheid van het land. Verder is de natuur prachtig. De Galapagoseilanden heb ik helaas niet bezocht (foto's zijn ), maar ik vond de kust ook prachtig (o.a. Isla de la Plata), de marktjes, Quito . Met een auto door Quito rijden is geweldig, ook net buiten de stad heb je prachtig uitzicht over de hele stad, omdat Quito in de bergen ligt. Verder vond ik Quilotoa erg mooi (kratermeer). Op een band liggen en door een rivier met stroming middenin de jungle gevoerd worden, was ook niet verkeerd.
Mooiste aan het land: Ehh.. Ik denk dat dat ook hierboven al staat.
Edit, nu met foto's
Laatst aangepast door June op ma 19 dec 2011 - 6:27; in totaal 3 keer bewerkt
Gast- Gast
Land: Cook Islands/Samoa
Waarom: Het is er zo ontzettend prachtig! De sfeer die er heerst is ontzettend relax, er wordt zo anders geleefd dan hier. De mensen zijn ook echt anders maar echt heel vriendelijk en vooral op Samoa heel groot! (terwijl je zou verwachten dat er kleine mensen wonen haha). Verder is de natuur er prachtig, van het landschap tot het 'zee-leven'.
Tijd om er te komen: Wij waren er in de Nederlandse zomer, maar het ligt in de pacific dus volgens mij moet je alleen rekening houden met droog/nat seizoen.
Leukste aan het land: De mensen en de manier waarop ze leven.
Mooiste aan het land: Het landschap en de onderwaterwereld.
(geen eigen foto's )
Samoa:
Cook Islands:
Waarom: Het is er zo ontzettend prachtig! De sfeer die er heerst is ontzettend relax, er wordt zo anders geleefd dan hier. De mensen zijn ook echt anders maar echt heel vriendelijk en vooral op Samoa heel groot! (terwijl je zou verwachten dat er kleine mensen wonen haha). Verder is de natuur er prachtig, van het landschap tot het 'zee-leven'.
Tijd om er te komen: Wij waren er in de Nederlandse zomer, maar het ligt in de pacific dus volgens mij moet je alleen rekening houden met droog/nat seizoen.
Leukste aan het land: De mensen en de manier waarop ze leven.
Mooiste aan het land: Het landschap en de onderwaterwereld.
(geen eigen foto's )
Samoa:
Cook Islands:
Gast- Gast
Oeh, mooi zeg Zusje!!
En Punk'd, wow, ik wil daar nu ook heen haha!
En Punk'd, wow, ik wil daar nu ook heen haha!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Land: Curacao
Waarom? Omdat je er altijd mooi weer hebt, je er genoeg te doen hebt en omdat de lokale bevolking ontzettend vriendelijk is.
Tijd om er te komen: Rechtstreekste vlucht: 9 uur, vlucht met tussenstop op Aruba/Bonaire/St. Maarten: 11 á 12 uur
Leukste aan het land: De lokale bevolking
Mooiste aan het land: Blauw Baai.
Blauw Baai
Cas Abou
Emmabrug
Kade
Duiken
Waarom? Omdat je er altijd mooi weer hebt, je er genoeg te doen hebt en omdat de lokale bevolking ontzettend vriendelijk is.
Tijd om er te komen: Rechtstreekste vlucht: 9 uur, vlucht met tussenstop op Aruba/Bonaire/St. Maarten: 11 á 12 uur
Leukste aan het land: De lokale bevolking
Mooiste aan het land: Blauw Baai.
Blauw Baai
Cas Abou
Emmabrug
Kade
Duiken
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Land:Panama
Waarom? Het is een nog niet zo'n bekend land, en heeft echt alles, en het is goedkoop. Vooral dingen die je niet zou verwachten zie je daar.
Tijd om er te komen: In de wintermaanden,KLM heeft directe vluchten, anders kan je er ook komen via Madrid-Panama en anders United States-Panama
Leukste aan het land: De bussen in Panama city, echt geweldig
Mooiste aan het land:De eilanden, waar ik zelf helaas niet ben geweest vanwege tijdgebrek
Deze bussen rijden in Panama city rond, toen ik daar was en ik die zag, eerste halfuur kon ik niet stoppen met lachen Ook de muziek vanbinnen keihard aan, van Shrek enzo
Skyline van Panama city
Edit: Ik ben het Panamakanaal helemaal vergeten! Was echt leuk, om te zien hoe al die boten erdoor heen gaan, en als je geluk hebt ook van die grote containerschepen. Je stond dan op een soort dek en kon dan van bovenaf alles precies zien
Zoals deze foto is genomen, zo is het beeld zegmaar vanaf welk punt je het kan zien.
Waarom? Het is een nog niet zo'n bekend land, en heeft echt alles, en het is goedkoop. Vooral dingen die je niet zou verwachten zie je daar.
Tijd om er te komen: In de wintermaanden,KLM heeft directe vluchten, anders kan je er ook komen via Madrid-Panama en anders United States-Panama
Leukste aan het land: De bussen in Panama city, echt geweldig
Mooiste aan het land:De eilanden, waar ik zelf helaas niet ben geweest vanwege tijdgebrek
Deze bussen rijden in Panama city rond, toen ik daar was en ik die zag, eerste halfuur kon ik niet stoppen met lachen Ook de muziek vanbinnen keihard aan, van Shrek enzo
Skyline van Panama city
Edit: Ik ben het Panamakanaal helemaal vergeten! Was echt leuk, om te zien hoe al die boten erdoor heen gaan, en als je geluk hebt ook van die grote containerschepen. Je stond dan op een soort dek en kon dan van bovenaf alles precies zien
Zoals deze foto is genomen, zo is het beeld zegmaar vanaf welk punt je het kan zien.
Laatst aangepast door Yasmin op di 20 dec 2011 - 10:27; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Land: Nieuw Zeeland
Waarom: prachtige natuur, oneindig veel ruimte, hele vriendelijke bevolking
Tijd om er te komen: november - maart (de Nederlandse winter dus)
Leukste aan het land: alle extreme sports die je er kan doen
Mooiste aan het land: de landschappen
Waarom: prachtige natuur, oneindig veel ruimte, hele vriendelijke bevolking
Tijd om er te komen: november - maart (de Nederlandse winter dus)
Leukste aan het land: alle extreme sports die je er kan doen
Mooiste aan het land: de landschappen
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Wow, Panama gaat meteen op mn lijstje om serieus over na te denken voor volgend jaar!!!
Bacio- Prater
Jouw favoriete land is zeker Italie, Bacio
Marin- Lady Post-a-lot
Gaaf Yasmin, wij wilden eigenlijk op huwelijksreis naar Panama maar dat zou net in de regenperiode zijn.
Mijn favo land is daarom Kenia geworden (he wat een verrassing...)! De wilde dieren in de enorme parken zijn zo gaaf om te zien.
Mijn favo land is daarom Kenia geworden (he wat een verrassing...)! De wilde dieren in de enorme parken zijn zo gaaf om te zien.
Gast- Gast
Joy_ schreef:Jouw favoriete land is zeker Italie, Bacio
Ik moet altijd aan dit liedje denken als ik die forumnaam voorbij zie komen
Gast- Gast
Ik ga mee met Joy. Mijn vriend en ik zijn dit jaar op de Bahamas, Floria waaronder Orlando, Miami en Key-west en NYC geweest en dit was helemaal geweldig. Vooral NYC was erg goed bevallen en zeker nog een reden om terug te komen. Volgend jaar willen we weer een Road-trip gaan doen. We willen beginnen en LA en dan een ronde te maken via San Diego, Phoenix, Grand Canyon, Las vergas, Yosemite naar San Fransisco en zo via de kustlijn weer terug.
Heb niet echt duidelijke foto's van de Bahamas nu online staan
Zonsondergang Key-west
Miami
NYC
Niet echt een charmante foto, maar het gaat meer om te achtergrond. Een van de mooiste plekken van het park wat ik gezien heb. Jammer genoeg niet het hele park gezien daar hadden we helaas te weinig tijd voor.
Het leuke trouwens van Central park is dat je ontzettend veel hardlopers zien, met kinderwagen en op skates. Erg leuk om te zien allemaal.
Kijk ontzettend uit naar onze volgende trip! Mijn vriend en ik beloven elk jaar om niet op reis/ vakantie te gaan. Maar ik moet bekennen dit zijn momenten waar ik helemaal happy en rustig kan zijn. Het vrijheidsgevoel is echt fijn. Mijn droom is dan ook om dit ook in Azie je doen.
Ow en Joy als je nog tips voor me heb dan hoor ik ze graag aan!
Heb niet echt duidelijke foto's van de Bahamas nu online staan
Zonsondergang Key-west
Miami
NYC
Niet echt een charmante foto, maar het gaat meer om te achtergrond. Een van de mooiste plekken van het park wat ik gezien heb. Jammer genoeg niet het hele park gezien daar hadden we helaas te weinig tijd voor.
Het leuke trouwens van Central park is dat je ontzettend veel hardlopers zien, met kinderwagen en op skates. Erg leuk om te zien allemaal.
Kijk ontzettend uit naar onze volgende trip! Mijn vriend en ik beloven elk jaar om niet op reis/ vakantie te gaan. Maar ik moet bekennen dit zijn momenten waar ik helemaal happy en rustig kan zijn. Het vrijheidsgevoel is echt fijn. Mijn droom is dan ook om dit ook in Azie je doen.
Ow en Joy als je nog tips voor me heb dan hoor ik ze graag aan!
Gast- Gast
Jullie maken me nog enthousiaster voor de VS! Heb altijd al een roadtrip willen doen vanaf LA naar SF en dan langs de NP zoals Death Valley en Yosemite e.d. Droom is om van NY naar het westen te rijden en dan langs de steden e.d. om dan in LA uit te komen.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Tinus schreef: Droom is om van NY naar het westen te rijden en dan langs de steden e.d. om dan in LA uit te komen.
Dat is een hele mooie reis, maar wel echt heel erg lang! Om in LA uit te komen zal je met name door de zuidelijke staten reizen, of een heel stuk van de Route 66 pakken (die gaan van Chicago naar LA, maar bestaat niet meer in z'n geheel).
Als eerste USA reis zou ik je toch eerder een rondje westkust aanraden met zo'n route zoals je zelf al aangeeft Dan rijd je eigenlijk van hoogtepunt naar hoogtepunt, zonder echt heel grote stukken te hoeven rijden.
Marin- Lady Post-a-lot
Joy_ schreef:Tinus schreef: Droom is om van NY naar het westen te rijden en dan langs de steden e.d. om dan in LA uit te komen.
Dat is een hele mooie reis, maar wel echt heel erg lang! Om in LA uit te komen zal je met name door de zuidelijke staten reizen, of een heel stuk van de Route 66 pakken (die gaan van Chicago naar LA, maar bestaat niet meer in z'n geheel).
Als eerste USA reis zou ik je toch eerder een rondje westkust aanraden met zo'n route zoals je zelf al aangeeft Dan rijd je eigenlijk van hoogtepunt naar hoogtepunt, zonder echt heel grote stukken te hoeven rijden.
Het is dan met recht ook een droom!
Zou heel graag in 2013 het rondje westkust willen doen. Maar moet me daar ook echt nog in verdiepen, vandaar ook 2013. Ik als leek en dan daar auto huren en daar rond rijden e.d. Lijkt me doodeng, maar ik wil het echt super graag!
Tinus- Prater
Tinus schreef:Jullie maken me nog enthousiaster voor de VS! Heb altijd al een roadtrip willen doen vanaf LA naar SF en dan langs de NP zoals Death Valley en Yosemite e.d. Droom is om van NY naar het westen te rijden en dan langs de steden e.d. om dan in LA uit te komen.
De steden liggen ook best ver uit elkaar. Op de kaart lijkt het zo dichtbij maar het is vaak wel een aantal uur rijden hoor. Helemaal omdat Amerkia de Miles heeft, soms wel verwarend want ik vergelijk het met kilometers Zelfs bij het rondje westkust wat wij gaan doen is het veel rijden. Mijn vriend zal hoogswaarschijnlijk ook rijden want hij heeft er geen moeite mee. Het voordeel wel is dat de Amerikaanse snelwegen ideaal zijn. Je moet je zeker wel aan de snelheid houden, helemaal als tourist maar of ze je nu links of rechts inhalen het is zo fijn rijden dat je er niet eens last van hebt. Het enige minpuntje wat wel misschien is dat de snelwegen recht toe recht aan is. Niet ideaal om heel erg lang achter elkaar te rijden.
Gast- Gast
Autorijden is daar veel gemakkelijker dan in NL! Alleen rondom de grote steden is het wel heel druk en zijn wegen onwijs breed, maar over 't algemeen rijdt men er veel rustiger en is de verkeerssfeer veel gemoedelijker!
Marin- Lady Post-a-lot
Het is dan ook meer de grote steden waar ik me druk om maak. Maar ik heb het er zeker voor over. Lijkt me zo gaaf!
Tinus- Prater
Joy mijn vriend heeft in Florida het autorijden erg fijn ervaren. Ook al waren de afstanden vrij groot die we gereden hebben, iets van 4 a5 uur aan een stuk. Nu is Orando of Miami hoogswaarschijnlijk minder druk als bv LA of San Fransico maar is het heel voorbarig als ik zeg dat we nu ook geen problemen verwachten.
Pfff heb er zin in, krijg kriebels van dit topic haha.
Ow en Tinus mocht je je droom waarmaken, huur dan sowieso een auto met een goedwerkende Nederlanse tom tom
Pfff heb er zin in, krijg kriebels van dit topic haha.
Ow en Tinus mocht je je droom waarmaken, huur dan sowieso een auto met een goedwerkende Nederlanse tom tom
Gast- Gast
Sowieso als je echt in een grote stad verblijft, heb je geen auto nodig, dus je zou 'm dan ook kunnen inleveren bij het vliegveld en na je verblijf in de stad (vaak toch wel 4 dagen) weer een nieuwe auto huren.Zo kan het bij je begin- en eindpunt iig wel handig zijn.
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Favoriete vakantieland
» Wat is een fijn vakantieland? Oriëntatie zomer2013
» Raad de forummer
» Ten einde raad!
» Ten einde raad...
» Wat is een fijn vakantieland? Oriëntatie zomer2013