Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwsgierige mensen

+9
Lady4
Fortissimo
SoGood
Blair
Ilovethe90s
Exogenesis
Cimic
sterremaan
Lady Starstruck
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nieuwsgierige mensen Empty Nieuwsgierige mensen

Bericht  Lady Starstruck zo 26 mei 2013 - 3:33

Het word een beetje een obsessie lijkt het wel voor de mensen om mij heen. Wanneer ik nou eens een kind krijg. Ik krijg de vragen zo'n 3 keer in de week. Zelfs na het vaak duidelijk gemaakt te hebben dat ik niet van deze vragen ben gediend. Nou vraag ik mij af. Hoe gaan jullie hiermee om? er zullen vast wel dames zijn die dit ook hebben. Ik zit mij op te eten van frustratie hier namelijk.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwsgierige mensen Empty Re: Nieuwsgierige mensen

Bericht  sterremaan zo 26 mei 2013 - 5:01

He Last S wat naar nu. Ik kan jou niet veel verder helpen. Ik hoop dat er dames zijn die je wel kunnen helpen. Ik zat alleen te denken maar misschien heb je daar zelf al over nagedacht onder welke pijler je hem zou plaatsen. Omdat ik denk hoe naar het klinkt bij baby en zwangerschap meer gerichtere antwoorden krijgt. Ik begrijp je gekromde tenen gevoel heel erg goed. Ik kan je slechts een virtuele knuffel sturen.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Bericht  Lady Starstruck zo 26 mei 2013 - 5:04

Ja ik zat ook al te twijfelen Sterremaan waar ik het neer moest zetten. Hij word vanzelf verplaatst als het topic niet goed staat. Dank je voor de knuffel Wink
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Cimic zo 26 mei 2013 - 5:25

Mja, mijn schoonfamilie vooral de neven en nichten van mijn vriend vragen wanneer wij voor een kindje gaan. Bijna elk bezoek krijg ik deze vraag. Misschien omdat wij het enige koppel zijn wat nog geen kinderen heeft. Ik begrijp dat het puur interesse is maar het kan idd soms best vervelend zijn. Ik ga er niet eens meer op in, als het zo ver is merken ze het vanzelf wel! smile

Ik heb niet echt een tip. Probeer je er niet te veel aan te ergeren. Jij leeft op jouw manier en er is nergens een sticker of een bord waarop staat dat jij je aan de leefregels van een ander moet houden. Wink
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Lady Starstruck zo 26 mei 2013 - 5:29

Cimic schreef:Mja, mijn schoonfamilie vooral de neven en nichten van mijn vriend vragen wanneer wij voor een kindje gaan. Bijna elk bezoek krijg ik deze vraag. Misschien omdat wij het enige koppel zijn wat nog geen kinderen heeft. Ik begrijp dat het puur interesse is maar het kan idd soms best vervelend zijn. Ik ga er niet eens meer op in, als het zo ver is merken ze het vanzelf wel! Nieuwsgierige mensen 561177

Ik heb niet echt een tip. Probeer je er niet te veel aan te ergeren. Jij leeft op jouw manier en er is nergens een sticker of een bord waarop staat dat jij je aan de leefregels van een ander moet houden. Wink

Ja ik doe echt mijn best om me er niet aan te ergeren. Maar lastig is het wel hoor. Helemaal erg is het als mensen al gaan kijken of je nog steeds alcohol drinkt. Sinds ik gestopt ben met roken is het NOG erger geworden. En wij zijn inderdaad ook nog het enige kinderloze koppel. Mensen zijn echt erg soms haha.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Exogenesis zo 26 mei 2013 - 5:33

Heel irritant. Mensen zitten vol verwachtingen en vooroordelen. Toen we gingen trouwen waren we in veel ogen 'jong' voor trouwen, daarna kregen we direct allerlei opmerkingen over kinderen krijgen. Nou, dat zoeken wij mooi zelf wel even uit. Leef lekker je eigen leven en laat de mensen maar speculeren. Beter dat ze over praten dan dat er niks over je te zeggen valt.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Lady Starstruck zo 26 mei 2013 - 5:37

Exogenesis schreef:Heel irritant. Mensen zitten vol verwachtingen en vooroordelen. Toen we gingen trouwen waren we in veel ogen 'jong' voor trouwen, daarna kregen we direct allerlei opmerkingen over kinderen krijgen. Nou, dat zoeken wij mooi zelf wel even uit. Leef lekker je eigen leven en laat de mensen maar speculeren. Beter dat ze over praten dan dat er niks over je te zeggen valt.

Het is echt irritant. Ik denk dat ik binnenkort echt ga uitvallen tegen mensen. Ik kreeg zelfs het verwijt dat ik het niet op Facebook had neer moeten zetten dat ik gestopt ben met roken omdat mensen dan gaan denken dat ik zwanger wil worden. Dus ik heb het ook nog eens zelf gedaan ook blijkbaar. Terwijl ik dat had neergezet zodat niemand mij een sigaret gaat aanbieden. Maar het is net wat jij zegt mensen zitten vol vooroordelen en dat is heel vermoeiend.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Exogenesis zo 26 mei 2013 - 5:40

Nou jaaaa! Wat een belachelijke opmerking! Daar zou ik ook serieus de kriebels van krijgen. Kan me voorstellen dat jij je binnenkort een keer niet kunt inhouden.

Binnen de vriendengroep werd een periode mijn wijn-inname ook serieus geanalyseerd. Als ik een keer niet dronk was ik direct zwanger. En het frappante is, dat nu het écht zo was, niemand het door had! Rare wezens, mensen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 5:41

Maakt het wat uit dan, dat mensen dat denken? Je kunt ook te moeilijk doen...
Wat is er mis met 'voorlopig niet' of 'geen idee' en van onderwerp wisselen?

Gast
Gast

Bericht  Ilovethe90s zo 26 mei 2013 - 5:43

Herkenbaar, het zal de leeftijd zijn Nieuwsgierige mensen 561177. Ik hoor het ook regelmatig en antwoord dan: wie weet/we zien wel/daar houden we ons nu helemaal nog niet mee bezig. Tegen mijn schoonmoeder heeft mijn man gezegd dat we misschien wel geen kinderen wilden, daarna was het stil haha. Die vroeg het dan ook wel heel vaak.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Ilovethe90s zo 26 mei 2013 - 5:44

Artemis schreef:Maakt het wat uit dan, dat mensen dat denken? Je kunt ook te moeilijk doen...
Dan kun je nog beter ontkennen denk ik, anders gaan ze er nog wat van denken als je snel over iets ander begint Wink
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Lady Starstruck zo 26 mei 2013 - 5:44

Artemis schreef:Maakt het wat uit dan, dat mensen dat denken? Je kunt ook te moeilijk doen...

Nee dat maakt niks uit. Maar ik vind het wel storend dat mensen zich blijkbaar gaan willen bemoeien met mijn leven.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 5:53

Lady Starstruck schreef:

Nee dat maakt niks uit. Maar ik vind het wel storend dat mensen zich blijkbaar gaan willen bemoeien met mijn leven.
Dat doen mensen nou eenmaal.
Als je nog vrijgezel bent over wanneer je een relatie krijgt, als je werkloos bent over vacatures, als je gaat trouwen beginnen ze over kinderen, wij zijn zelf jarenlang gevraagd wanneer we nou eens gingen verhuizen, mensen 'bemoeien' zich nou eenmaal met elkaar. Het kan ze heus niets schelen of je wel of niet een kind wilt, (moeders en schoonmoeders misschien daargelaten) en ze vinden heus niet dat je 'moet', dus waarom zou je er zo moeilijk over doen?
Meestal is het een onhandige manier van interesse tonen. Kun je je over opwinden, en je kunt mensen gaan afkatten, maar je zult zelf ook weleens iets doen wat mensen storend vinden, en ik neem aan dat jij ook liever niet afgekat wordt als je met de beste bedoelingen iets zegt of vraagt? Doe dat dan ook niet bij een ander. Gewoon duidelijk zijn dat dat nog niet in de planning zit is voldoende. Je hebt andere mensen nou eenmaal niet in de hand.

Gast
Gast

Bericht  Blair zo 26 mei 2013 - 6:06

Als je de vraag continu krijgt komt ie op een gegeven moment ook wel je strot uit.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Lady Starstruck zo 26 mei 2013 - 6:10

Artemis schreef:
Lady Starstruck schreef:

Dat doen mensen nou eenmaal.
Als je nog vrijgezel bent over wanneer je een relatie krijgt, als je werkloos bent over vacatures, als je gaat trouwen beginnen ze over kinderen, wij zijn zelf jarenlang gevraagd wanneer we nou eens gingen verhuizen, mensen 'bemoeien' zich nou eenmaal met elkaar. Het kan ze heus niets schelen of je wel of niet een kind wilt, (moeders en schoonmoeders misschien daargelaten) en ze vinden heus niet dat je 'moet', dus waarom zou je er zo moeilijk over doen?
Meestal is het een onhandige manier van interesse tonen. Kun je je over opwinden, en je kunt mensen gaan afkatten, maar je zult zelf ook weleens iets doen wat mensen storend vinden, en ik neem aan dat jij ook liever niet afgekat wordt als je met de beste bedoelingen iets zegt of vraagt? Doe dat dan ook niet bij een ander. Gewoon duidelijk zijn dat dat nog niet in de planning zit is voldoende. Je hebt andere mensen nou eenmaal niet in de hand.

Ja dat is wel zo. Ik vind interesse van mensen erg leuk. Als het oprechte interesse is. Als mensen leuk en spontaan reageren. Niet als het op den duur overgaat in bemoeizucht. Dat kan een valkuil zijn van interesse bij mensen. De meeste mensen zijn er zich denk ik niet van bewust dat ze dit doen. Dus op zich kan het geen kwaad om daar wat van te zeggen.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  SoGood zo 26 mei 2013 - 6:11

Ik vind dat ook altijd heel vervelend maar aan de andere kant heb ik liever dat iemand me iets in mijn gezicht vraagt dan achter mijn rug over me lult.

Daarbij vind ik het echt zo not done en behoorlijk brutaal om naar een zwangerschap te vragen. Als iemand dat wil delen, deelt diegene dat zelf wel. Het is best vervelend als iemand bijvoorbeeld al heel lang bezig is met een kindje en het niet lukt.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Fortissimo zo 26 mei 2013 - 6:16

Sommige mensen zijn gewoon echt alleen maar nieuwsgierig. Niks geen interesse. Een kassamuts (Wil niet denigrerend klinken en zeker niet alle kassamedewerkers over één kam scheren, maar dit is er gewoon echt een) bij de plaatselijke supermarkt hier, vroeg aan mijn schoonmoeder of het niet eens tijd werd dat ze oma werd!
Waar haalt ze het lef vandaan om zoiets te vragen? Ik vind het echt bizar.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 7:34

Tsja... Interesse, nieuwsgierigheid, bemoeizucht; soms moeilijk van elkaar te onderscheiden. Ik denk dat als het mensen zijn die dichtbij je staan, dat er geen kwade bedoeling achter schuilt, maar dat wil niet automatisch zeggen dat je op die vraag zit te wachten. Je hoeft iemand niet af te katten, maar kan wel heel duidelijk zijn in je antwoord. Bij bemoeizucht stel ik me eerder voor dat mensen jou er echt letterlijk op gaan wijzen dat je niet meer moet drinken, niet meer moet roken, moet stippen met anticonceptie et cetera et cetera.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 zo 26 mei 2013 - 7:43

Er wordt wel vaak op gezinspeeld ja. Ik wuif het altijd weg met een 'alles op zijn tijd'.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Dora zo 26 mei 2013 - 11:19

Mijn zusje was het op een gegeven moment zo zat dat ze een keer is uitgevallen naar mensen die er naar vroegen dat het misschien wel niet lukte/zo gemakkelijk ging (waren ongeveer een half jaar aan het proberen, na 9 maanden was het 'pas' raak). Die mensen stonden dus vervolgens met hun bek vol tanden en wisten niks meer te zeggen.

Dit omdat ze al ruim 10 jaar samen waren, een huis hadden gekocht waar ze al even in woonde etc.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 12:30

Ja, die vraag wordt hier ook regelmatig gesteld. Ik zeg de laatste tijd standaard: 'alles op zijn tijd'. De meeste mensen (zeg 75%) neemt daar genoegen mee. Maar je hebt ook mensen die daarop reageren met: 'nou volgens mij is het wel tijd hoor, jullie zijn getrouwd, hebben een mooi huis, hoelang wil je dan nog wachten?' God ja, hoe reageer je daarop?

Op zo'n moment vind ik het toch wel erg bemoeizuchtig worden. Alsof ik mezelf moet verdedigen voor mijn keuze om nog even te willen wachten. Het stomme is ook dat ze die vraag nauwelijks aan mijn man stellen, altijd aan mij, als hij net even ergens anders staat... Neutral

Ik heb als mensen doorzeuren nog een ander standaard antwoord bedacht, namelijk : 'je hoort het wel tegen de tijd dat het zover is'. En dan ga ik héél obvious over naar een ander gespreksonderwerp, bij voorkeur: 'wat is het koud hè voor deze tijd van het jaar' :P

Gast
Gast

Bericht  Suus zo 26 mei 2013 - 20:56

Bij mij werd er ook altijd wel op gezinspeeld. Vooral bij familiefeestjes. Ik heb een nicht van 3 jaar ouder en die heeft twee kinderen. Sommige ooms vonden het dan nodig om mij te vragen wanneer wij zo ver waren. Ik heb het meestal afgedaan met een "voorlopig nog niet" en dat was dan genoeg. Sinds ons trouwen werd er door vrienden ook wel op gelet. Elke keer als ik dan een drankje nam was het "Ze is in elk geval nog niet zwanger".
Toen ik echt zwanger was, was ik dan ook bang dat ik het snel zou moeten vertellen, maar het leuke was dat toen ik een avond aan het fris zat, niemand ernaar durfde te vragen Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lady Starstruck zo 26 mei 2013 - 21:13

Oh dit is allemaal zo herkenbaar. Vooral dat doorvragen wat Kim zegt. Ik hoor ook regelmatig nu moet je er wel aan beginnen hoor anders word je zo'n oude moeder :O Echt de meest raarste opmerkingen komen voorbij. En dat van je zusje snap ik helemaal Dora. Het is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend dat je meteen zwanger word. Dat mensen daar gewoon niet bij na denken. Echt ongelooflijk.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Dora zo 26 mei 2013 - 21:27

Overigens heeft mijn zusje geen hulp nodig gehad, maar ze was alle brutale vragen wel zo zat. Die kreeg ze echt om de dag wel een keer te horen!

Ieder jaar werd er door bijvoorbeeld door haar schoonouders met kerst gezegd; volgend jaar er een gezinslid bij?!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  minoessepoes zo 26 mei 2013 - 21:29

Ow ik vind het ook heel erg irritant, terwijl ik niet iemand ben die snel over dat soort vragen heen valt, maar het wordt me te pas en te onpas gevraagd dus langzamerhand komt het me wel mijn neus uit. Wij zijn twee maanden geleden getrouwd, zijn rond diezelfde tijd verhuisd en ja ons appartement heeft een extra slaapkamer, blijkbaar gaat dan iedereen er vanuit dat je de pil direct de deur uit gooit en kinderen krijgt. Gelukkig niet onze ouders/ familie of vrienden, hoewel het krijgen van kinderen wel een hot item is in de vriendengroep, maar daar hebben we het er gewoon over en voel ik me vrij om er over te praten. Vooral op mijn werk wordt het veel gevraagd wat ik vervelend vind.

Meestal praat ik er overheen of geef ik inderdaad aan dat dat nu nog niet aan de orde is, maar laatst kwam ik op het werk een medewerker tegen die ik al wat langer niet gezien had dus ik vroeg hoe het met hem ging en kreeg dezelfde vraag van hem, roept mijn collega op de achtergrond: "Maar ze is nog steeds niet zwanger hoor". :O. Dat vond ik echt belachelijk en heb ik hem ook duidelijk gemaakt.

De opmerking dat je niet te lang moet wachten omdat ik al 27 was (vorige week 28 geworden) en dat ik echt te oud wordt e.d. heb ik ook al meerder keren gehoord. Ik heb dan zo het gevoel dat ik me moet verdedigen aan mensen waar ik mijn prive leven eigenlijk helemaal niet mee wil delen.

Nu zijn wij nog niet aan het proberen om een kindje te krijgen, maar mocht dat wel zo zijn en het lukt niet, dan kan ik me inderdaad al helemaal voorstellen dat dat soort vragen helemaal pijnlijk zijn.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud