Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag

4 plaatsers

Ga naar beneden

Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag Empty Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag

Bericht  Printje za 25 mei 2013 - 8:46

R was ook zo'n klein gefrustreerd mannetje dat meer wilde dan dat hij al kon. En zijn kleine zus is al niet anders, ze reageert alleen wat pittiger en op zo'n heerlijke meidenmanier. Alweer ff geleden plaatste ik dat ze zelf kon gaan zitten, wanneer ze moet liggen probeert ze continue te gaan zitten, wat uiteraard niet lukt. Maar waar we haar eerst met zitten al tevreden konden krijgen nu heeft ze bedacht dat staan NOG leuker is.
Ik denk dat ik haar binnenkort dus maar van de wandelwagenbak in de kinderzit zet maar kan dr moeilijk de hele tijd laten staan natuurlijk. Wie heeft nog meer zo'n klein gefrustreerd dingske?


En vraag twee, daar ben ik weer angel , onze dame wordt sinds een week of 2? als het al niet langer is, iedere nacht standaard om 4 uur wakker, en jullie weten hoe geweldig fijn ik dat wakker worden vind s'nachts;), ze gaat niet huilen maar voert hele gesprekken (da's weer in dr voordeel haha) maar iemand enig idee hoe ik zoiets kan veranderen, ze houdt het namelijk soms wel 2!!!! uur vol. Ik ben nu aan het proberen om dr laatste slaapje op de dag, om ongeveer 17 uur tot 18 uur, niet meer met gesloten gordijnen te doen of zelfs niet in dr bedje. Misschien dat ze dan denkt dat de nacht ofzo al begint.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen veranderen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag Empty Re: Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag

Bericht  Sanne za 25 mei 2013 - 8:49

Wat dat 's nachts wakker wordt betreft, dat gebeurt hier ook in fases.
Nou ja, mijn dochter wordt nog iedere nacht wakker, maar dat ze midden in de nacht vrolijk gaat liggen kletsen, praten, spelen etc., dat gebeurt af en toe een paar nachten achter elkaar. Wij leggen haar tussen ons in en dan laat ik haar d'r gang maar even gaan en als het me teveel wordt, dan leg ik haar in haar ledikant met een nachtlampje aan en dan speelt ze maar even. Dan valt ze vanzelf weer in slaap. Ik zou dus even afwachten of het niet met een paar dagen gewoon weer over is.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag Empty Re: Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag

Bericht  Printje za 25 mei 2013 - 8:51

Sanne; R had idd ook wel van die periodes maar omdat het nu al twee weken duurt... we zeiden al anders geven we dr gewoon een heel klein flesje, das hier meestal HET middel om ze ( R dus als baby) meteen weer in slaap te krijgen maar ja om haar daar weer aan te laten wennen....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag Empty Re: Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag

Bericht  Sanne za 25 mei 2013 - 9:00

Misschien ontwikkelt ze zich momenteel gewoon heel hard en wordt ze daarom 's nachts wakker (met een overvol hoofdje).
Ik zou dan gewoon een klein flesje proberen. Als het door een sprong in de ontwikkeling komt, slaapt ze vast gauw weer door.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag Empty Re: Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag

Bericht  Printje za 25 mei 2013 - 9:02

Ja daar zeg je wel iets, ze is enorm bezig met allerlei nieuwe dingen. We zullen vannacht eens een klein flesje proberen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag Empty Re: Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag

Bericht  Twellie za 25 mei 2013 - 9:05

Wat maakt het uit dat ze 's nachts wakker wordt? Of weet je dan al dat je er uiteindelijk heen kunt?

Beide kinderen zijn hier geregeld 's nachts wakker. De oudste gaat dan spelen met de knuffels en de jongste gaat ook hele verhalen kletsen. Maar ik hoef er niet uit en ze zelf zijn ze er overdag niet anders van, dus ik doe er ook niks aan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag Empty Re: Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag

Bericht  Sanne za 25 mei 2013 - 9:06

De sprongen van het Oei ik groei-boek, daar geloof ik niet zo in (dat het op min of meer vaste tijdstippen gebeurt). Wel denk ik dat kinderen soms ineens hele grote stappen maken. Dat is tenminste wel wat ik het afgelopen jaar bij mijn dochter heb gemerkt. Als ze hier ineens een periode moeilijk inslaapt en meer nabijheid zoekt 's avonds en 's nachts, dan is dat eigenlijk altijd in een periode waarin ze heel veel leert. Momenteel gaat het inslapen ook weer even heel erg moeilijk, maar mijn dochter begint nu steeds meer te praten. In haar eigen taal brabbelt ze de hele dag door en ze leert ook woorden, dus dat zal nu wel de oorzaak zijn van het slechtere slapen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag Empty Re: Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag

Bericht  Printje za 25 mei 2013 - 9:10

Twellie; ik kan daar, vooral nu ik weer aan het werk ben, gewoon echt niet tegen dat continue wakker worden van dan weer de een, dan weer de ander. Een ander vindt 3-4 x wakker worden misschien een eitje, ik vind het vreselijk om continue uit mijn slaap gehaald te worden en in combi met een te drukke tijd op school word ik er soms stapelgek van.

Ik ga er ook zo min mogelijk heen, ze kletst tegen dr beestjes maar ik hoor haar dus continue, ze heeft geen zacht volume helaas, ze heeft haar volumeknop dat altijd vol uit staan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag Empty Re: Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag

Bericht  Twellie za 25 mei 2013 - 9:17

Ah, da's vervelend dat het zo hard gaat. Kunnen jij een je man misschien gaan afwisselen met het dragen van oordoppen zodat één de kinderen nog hoort voor en de ander lekker kan slapen? Het scheelt al zoveel als je om de dag eens een goede nacht kan maken.

Toen mijn jongste net geboren was, moesten we er ook héél vaak uit. Meestal voor de oudste want die is toen bijna de hele winter ziek geweest, we leefden toen echt van keelontsteking naar verkoudheid naar kinderziekte. Op een gegeven moment kwam ik toen ook in een bepaalde mindset, ik ging al balend naar bed dat ik weer niet aan mijn slaap zou komen. En door die ergernis ging ik nog slechter slapen. Heb je dat nu ook? Misschien zouden dan bijvoorbeeld ontspanningsoefeningen wel kunnen helpen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag Empty Re: Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag

Bericht  bolus26 za 25 mei 2013 - 10:05

Dat eerste herken ik wel,hier regelmatig een gefrustreerde gillende keukenmeid Wink
Ik gebruik de wagenbak ook alleen nog als ik rond slaaptijd op stap ga.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag Empty Re: Onze kleine frustie.meer willen dan kunnen..en nog een vraag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum