Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

's nachts zindelijk worden...

5 plaatsers

Ga naar beneden

's nachts zindelijk worden... Empty 's nachts zindelijk worden...

Bericht  Kat1980 vr 17 feb 2012 - 4:59

...hoe hebben jullie dat aangepakt?

Mijn zoon is nu al een half jaar overdag zindelijk, zowel poepen als plassen. Eerst deed ik hem tijdens zijn middagdutje ook nog altijd een luier om, maar aangezien die altijd droog was laat ik die nu ook af (voordat hij naar bed gaat, laat ik hem nog even plassen en hij slaapt dan 1 tot 2 uurtjes).
Nu vraagt hij dus regelmatig of hij 's nachts ook geen luier meer hoeft. Het probleem is dat die luier van na de nacht altijd aardig vol zit. Is dit een teken dat hij er nog niet aan toe is? Of is het handig als je je kind 's nachts zindelijk wil laten worden, dat je hem dan later op de avond nog even wakker maakt om te laten plassen? En hebben jullie verder nog tips hoe ik dit kan aanpakken?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

's nachts zindelijk worden... Empty Re: 's nachts zindelijk worden...

Bericht  truestar vr 17 feb 2012 - 6:03

Hier was yasemin ook overdag al lange tijd zindelijk maar haar luier van de nacht zat altijd nog vol, hebben toen een aantal keer geprobeerd haar voor het slapen te laten plassen en dan als wij naar bed gingen weer te laten plassen..
Alleen dat laatste werkte niet, ze werd of niet wakker genoeg en plaste dus ook niet en hing een beetje op der potje, of ze werd te goed wakker en sliep niet meer in..

We zijn er toen mee gestopt. Op een gegeven moment werd der luier steeds minder vol, tot ze sochtends iedere keer trots kwam zeggen dat der luier droog was en of ze hem uit mocht doen en naar de wc mocht.. Zo is ze er langzaam in gegroeid. Ze is snachts zindelijk vanaf dat ze 4 is.
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's nachts zindelijk worden... Empty Re: 's nachts zindelijk worden...

Bericht  Liadan vr 17 feb 2012 - 6:20

Hier was Yara al een tijd helemaal droog in de ochtend. Ik ben vorige week maandag vergeten 's nachts een luier aan te doen en sindsdien heeft ze geen luier gehad en geen ongelukje gehad. Ik denk dat als hij nog veel plast 's nachts, dat hij er nog niet aan toe is.
Ik heb verder geen idee wat je zou kunnen doen, misschien een keer proberen om hem nog laat te laten plassen en dan de nacht aankijken?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's nachts zindelijk worden... Empty Re: 's nachts zindelijk worden...

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 10:51

Ik heb bij beide gewoon geen luier meer omgedaan en ze hebben nog nooit een ongelukje gehad in bed. Na 18 uur krijgen ze hier trouwens ook geen drinken meer en voordat ze naar bed gaan plassen ze altijd flink. Ik heb ook nooit iemand wakker gemaakt voordat wij zelf naar bed gingen. Zit je straks weer met dat probleem, dat ze er 's nachts altijd een keer uitmoeten om te plassen omdat ze het anders niet redden. Nu besef ik overigens wel dat wij erg veel geluk hebben gehad met zindelijk worden. Mijn nichtje van 5 draagt nog altijd een luier 's nachts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's nachts zindelijk worden... Empty Re: 's nachts zindelijk worden...

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 12:08

Lieskuh schreef:Ik heb bij beide gewoon geen luier meer omgedaan en ze hebben nog nooit een ongelukje gehad in bed. Na 18 uur krijgen ze hier trouwens ook geen drinken meer en voordat ze naar bed gaan plassen ze altijd flink. Ik heb ook nooit iemand wakker gemaakt voordat wij zelf naar bed gingen. Zit je straks weer met dat probleem, dat ze er 's nachts altijd een keer uitmoeten om te plassen omdat ze het anders niet redden. Nu besef ik overigens wel dat wij erg veel geluk hebben gehad met zindelijk worden. Mijn nichtje van 5 draagt nog altijd een luier 's nachts.

Hier ongeveer net zo.
C.iske heeft nog wel een paar keer een ongelukje gehad.
Wij hebben boven ook nog een potje staan. In het begin liet ik hem, als hij wakker werd savonds of snachts nog een keer plassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's nachts zindelijk worden... Empty Re: 's nachts zindelijk worden...

Bericht  truestar vr 17 feb 2012 - 12:10

Hier krijgt ze inderdaad na het eten ook geen drinken meer, en voor het slapen gaat ze ook altijd plassen.
Ze word ook nooit wakker gemaakt om te plassen voordat wij gaan slapen, deden we de 1e week wel maar dat was net zoals toen we aan het oefenen waren geen succes..

Ze word trouwens snachts ook maar zelden wakker om te plassen.

@lieskuh jij hebt dan inderdaad geluk met jou mannen zeg.. smile
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's nachts zindelijk worden... Empty Re: 's nachts zindelijk worden...

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 20:26

Dat heb ik inderdaad, hier wordt er ook nooit iemand 's nachts wakker omdat ze moeten plassen. Heel fijn is dat, wel moeten ze meteen naar het toilet als ze 's morgens wakker worden. Maar geluk hebben we zeker gehad met het zindelijk worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's nachts zindelijk worden... Empty Re: 's nachts zindelijk worden...

Bericht  woezel vr 17 feb 2012 - 22:23

M, had op een gegeven moment steeds droge luiers smorgens. Maar hij wilde wel graag een luier om snachts, toen gezegd vd oeps de luiers zijn op. Dus toen zonder luier gaan slapen. Hij heeft wel eens een ongelukje gehad. Wij hebben hem wel naar de wc gedaan voordat we gingen slapen. Hij moet Snachts ook wel eens naar de wc, maar dat moet ik ook.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

's nachts zindelijk worden... Empty Re: 's nachts zindelijk worden...

Bericht  Kat1980 za 18 feb 2012 - 7:56

Ga dan gewoon maar eens uitproberen wat hier goed werkt. Het ligt natuurlijk ook heel erg aan het kind. De dochter van mijn schoonzus is 5 en die draagt 's nachts ook nog een luier.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

's nachts zindelijk worden... Empty Re: 's nachts zindelijk worden...

Bericht  Limburg85 zo 19 feb 2012 - 0:08

Niet, ging gelijk goed zonder 1 ongelukje. Wij hadden tegen hem gezegd dat als de baby geboren zou worden hij ´s nachts geen luier meer om hoefde maar toen werd R. vroeger geboren (hij had net 1 dag geen luier meer om tussen de middag) maar hij wou het per se. Wij geven hem na het avondeten geen drinken meer want dan moet die ´s nachts plassen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

's nachts zindelijk worden... Empty Re: 's nachts zindelijk worden...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum