Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar is mijn melk?

+4
Liadan
loesje
Linda
Pussycat
8 plaatsers

Ga naar beneden

Waar is mijn melk? Empty Waar is mijn melk?

Bericht  Pussycat do 24 feb 2011 - 5:27

Mijn dochter wilde vanaf vorige week al ineens steeds vaker drinken.
Eerst deed ze makkelijk 3 á 4 uur met een voeding. Maar nu nog maar 2 of zelfs nog maar 1 uur.
En het lijkt wel alsof ze minder lekker in haar vel zit.
Vandaag wilde ik weer eens kolven, want heb nog maar 5 weekjes verlof en had al eens geoefent.
Maar er kwam nog maar 50cc uit (2 borsten) en eerder had ik dan wel bijna 150cc (2 borsten).
Wat is er gebeurt?Hoe kan dit ineens? Wie heeft dit ook meegemaakt?
Ik twijfel nu of ik haar misschien even kunstvoeding moet geven omdat ze denk ik dus te weinig krijgt... :-(

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar is mijn melk? Empty Re: Waar is mijn melk?

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 6:06

Pussycat schreef:Mijn dochter wilde vanaf vorige week al ineens steeds vaker drinken.
Eerst deed ze makkelijk 3 á 4 uur met een voeding. Maar nu nog maar 2 of zelfs nog maar 1 uur.
En het lijkt wel alsof ze minder lekker in haar vel zit.
Vandaag wilde ik weer eens kolven, want heb nog maar 5 weekjes verlof en had al eens geoefent.
Maar er kwam nog maar 50cc uit (2 borsten) en eerder had ik dan wel bijna 150cc (2 borsten).
Wat is er gebeurt?Hoe kan dit ineens? Wie heeft dit ook meegemaakt?
Ik twijfel nu of ik haar misschien even kunstvoeding moet geven omdat ze denk ik dus te weinig krijgt... :-(

Is er niet na zo'n aantal weken een 'terugval' o.i.d. Volgens mij had mijn zus dat ook, maar die ging gewoon door en toen kwam haar productie weer opgang..

Ik heb geen flauw idee hoor, want ik ben niet thuis in de borstvoeding, maar dat heb ik toen meegekregen.

Gast
Gast

Bericht  Linda do 24 feb 2011 - 6:26

Volgens mij heb je gewoon regeldagen. Het beste is dan om gewoon lekker vaak aan te leggen en vooral geen kv te geven, dan is je productie weer snel in orde.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 6:27

Hebben ze met 6 weken geen regeldagen? Het is voor mij niet zo lang gelden, maar ik weet het nu al niet meer.

Gast
Gast

Bericht  loesje do 24 feb 2011 - 6:51

als je kolft krijg je zowiezo minder als dat je je kindje uit je borst drinkt. Dat is mij vertelt in het ziekenhuis. maar zal het wel in de gaten houden als ik jou was. Ik ben heel gauw overgestapt op flesvoeding omdat ik gewoon teweinig melk uit me borsten kreeg.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan do 24 feb 2011 - 6:54

Met 6 weken zijn er vaak regeldagen, ik denk dat dat bij jou nu ook zo is. Je kan het beste je dochter laten drinken wanneer ze wil dan is het waarschijnlijk met een paar dagen weer goed.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  snoezel do 24 feb 2011 - 7:20

Jep, regeldagen. Rond de 3maanden is ook zo´n bekende dip. Ik heb me toen ook ernstig zorgen gemaakt, bij mij duurde het bijna een week. Gewoon veel aanleggen, dan komt het vast weer goed! En het is al eerder gezegd-je kindje krijgt er meer uit dan jij kolft hoor.

snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  sheila123 do 24 feb 2011 - 8:39

Zoals de anderen allemaal al zeggen; veel aanleggen! Hier was het soms elk uur of elke 2 uur dat ze wilde drinken. Ik heb de dipjes ook gehad. Niet gaan aanklooien met kv. Je zal zien dat het na een paar dagen weer op orde is! Succes!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  maiadebij do 24 feb 2011 - 8:59

sheila123 schreef:Zoals de anderen allemaal al zeggen; veel aanleggen! Hier was het soms elk uur of elke 2 uur dat ze wilde drinken. Ik heb de dipjes ook gehad. Niet gaan aanklooien met kv. Je zal zien dat het na een paar dagen weer op orde is! Succes!

+1, iedereen die bv geeft heeft die dagen/ weken.
Ik heb een drukke periode gehad met verhuizen en daardoor was mijn productie echt minder geworden. Door mijn dochter veel aan te leggen en toe te geven aan haar vraag om veel te drinken is het binnen een paar dagen weer helemaal op orde! Dus veel aanleggen, dan komt het helemaal goed.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pussycat do 24 feb 2011 - 11:37

Zijn dat de regeldagen? Ik dacht dat ze dan meer wilde drinken, maar nooit geweten dat je melk dan terug kan lopen?
Is dat echt zo?

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie do 24 feb 2011 - 11:46

Pussycat schreef:Zijn dat de regeldagen? Ik dacht dat ze dan meer wilde drinken, maar nooit geweten dat je melk dan terug kan lopen?
Is dat echt zo?
Ja.
Gewoon even vaker aanleggen, al zijn het maar een paar slokken. Zo krijgt je lichaam weer een seintje van heeee ik moet meer melk aanmaken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  maiadebij vr 25 feb 2011 - 2:49

Pussycat schreef:Zijn dat de regeldagen? Ik dacht dat ze dan meer wilde drinken, maar nooit geweten dat je melk dan terug kan lopen?
Is dat echt zo?

Ik heb altijd begrepen dat je kindje groeit waardoor zijn behoefte aan melk veranderd. Hij/ zij heeft meer nodig omdat ze groter worden, dat groter worden gebeurt in sprongen (groeispurtjes) en als ze zo'n groeispurt hebben, hebben ze meer behoefte aan melk waardoor jij het idee krijgt dat je te kort hebt. Je lichaam moet zich dus even aanpassen aan de nieuwe hoeveel melk dat je kindje vraagt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pussycat vr 25 feb 2011 - 4:11

maiadebij schreef:
Is dat echt zo?

Ik heb altijd begrepen dat je kindje groeit waardoor zijn behoefte aan melk veranderd. Hij/ zij heeft meer nodig omdat ze groter worden, dat groter worden gebeurt in sprongen (groeispurtjes) en als ze zo'n groeispurt hebben, hebben ze meer behoefte aan melk waardoor jij het idee krijgt dat je te kort hebt. Je lichaam moet zich dus even aanpassen aan de nieuwe hoeveel melk dat je kindje vraagt.

Maar wat ik dan niet snap:
Ze is nu ruim 6 weken... en toen produceerde ik al 120 cc uit 2 borsten.
Dus als ze dan een groeispurt heeft dan moet ik toch gewoon 120 cc kunnen blijven produceren aangezien ze juist meer behoefte heeft? Dus dat ik na die regeldagen dus 150 cc produceer bijvoorbeeld.
Als ik nu nog maar met moeite 50 cc uit 2 borsten krijg dan heb ik toch gewoon niks?
Of denk ik zo raar? haha.
ach ja ik heb haar gister bijna elk uur aangelegd en ik denk wel dat het iets helpt ze was gister heel chaggi maar vandaag ligt ze heerlijk te slapen Very Happy

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  maiadebij vr 25 feb 2011 - 4:39

Pussycat schreef:
maiadebij schreef:
Is dat echt zo?

Maar wat ik dan niet snap:
Ze is nu ruim 6 weken... en toen produceerde ik al 120 cc uit 2 borsten.
Dus als ze dan een groeispurt heeft dan moet ik toch gewoon 120 cc kunnen blijven produceren aangezien ze juist meer behoefte heeft? Dus dat ik na die regeldagen dus 150 cc produceer bijvoorbeeld.
Als ik nu nog maar met moeite 50 cc uit 2 borsten krijg dan heb ik toch gewoon niks?
Of denk ik zo raar? haha.
ach ja ik heb haar gister bijna elk uur aangelegd en ik denk wel dat het iets helpt ze was gister heel chaggi maar vandaag ligt ze heerlijk te slapen Very Happy

Ja dat zou je denken inderdaad.... ehm tsja dan weet ik het niet precies. Misschien drinkt ze meer waardoor er minder te kolven overblijft?

Maar in ieder geval wel fijn dat ze vandaag weer tevreden is!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: