Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar is mijn lieve beleefde kind gebleven..?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Waar is mijn lieve beleefde kind gebleven..? Empty Waar is mijn lieve beleefde kind gebleven..?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 9:22

N.ali was( tot een week geleden) altijd een heel lief, beleefd kind. Hij zei altijd heel netjes dankjewel en meneer en mevrouw tegen iedereen. Sinds een paar weken is het echt een beetje een monster. Van de week struikelde hij ergens over. Zegt hij: goeverdoemee wat gebeurt er? Ik vraag me af waar hij dat woord heeft geleerd want ik vloek nooit.
Vanmiddag in het zwembad werd hij boos op iemand en zei: stommerd! Ik vind jou echt stout. Jij bent echt niet lief. Hij doet dan heel boos en heel onbeleefd. Een paar weken geleden gaf hij iemand zomaar een schop.
Hoe kan ik hier nou het beste op reageren? Ik zeg dan tegen hem dat hij stout is en dat hij sorry moet zeggen maar hij weigert dat gewoon. Hoe reageren jullie als er zoiets in het openbaar gebeurd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar is mijn lieve beleefde kind gebleven..? Empty Re: Waar is mijn lieve beleefde kind gebleven..?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 9:48

Dit is natuurlijk weer een fase, gaat vanzelf weer over enzovoorts enzovoorts, je kent het verhaal smile.

Ik spreek mijn dochter op zulk ongewenst gedrag aan en zeg dat het niet leuk is omdat ze andere mensen hiermee pijn doet en dat ze dat zelf ook niet zou willen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar is mijn lieve beleefde kind gebleven..? Empty Re: Waar is mijn lieve beleefde kind gebleven..?

Bericht  Parisienne zo 3 jul 2011 - 11:25

Ik zou hem even 'apart' nemen als dat mogelijk is (dus niet naast allemaal mensen staan die mee kunnen luisteren, is voor hem namelijk niet erg fijn lijkt mij) en heel duidelijk uitleggen waarom je het niet leuk vindt dat hij dat heeft gedaan. Leg de gevolgen ervan uit (bijv. van slaan/duwen/schoppen krijgt iemand heel erg pijn) en dat als iemand dat bij hem doet hij dit ook niet leuk vindt. Eigenlijk net als Twellie dus smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar is mijn lieve beleefde kind gebleven..? Empty Re: Waar is mijn lieve beleefde kind gebleven..?

Bericht  Darius zo 3 jul 2011 - 19:50

Hoe oud is hij nu eigenlijk?

-negeren
-juist uitleggen dat het niet mag
-wij moesten van mijn ouders wel eens 100x hetzelfde vloekwoord achter elkaar zeggen , was het ook snel over.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar is mijn lieve beleefde kind gebleven..? Empty Re: Waar is mijn lieve beleefde kind gebleven..?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 20:11

Twellie schreef:Dit is natuurlijk weer een fase, gaat vanzelf weer over enzovoorts enzovoorts, je kent het verhaal smile.

Dat ligt er maar net aan hoe jij als ouder hiermee omgaat. Want als jij het dus níet aanpakt dan kan het wel eens zo'n monstertje blijven puur omdat hij ermee wegkomt. Ik zou daar erg voorzichtig mee zijn.

Mij kan het persoonlijk niet zoveel schelen wie erbij staat, je voedt je kind toch gewoon op en daar hoort mopperen gewoon ook bij. Ik zou in ieder geval meteen ingrijpen en inderdaad sorry laten zeggen. Doet hij dit gewoon écht niet, dan mag hij op zijn handdoek blijven zitten een door mij bepaalde tijd. Straf dus. En in het uiterste geval na een dikke waarschuwing (bijv. gedrag blijven vertonen of de boel bij elkaar krijsen omdat hij boos is) zou ik naar huis gaan. Maar goed, ik ben in zulke dingen een echte strenge moeder.
Op zich maakt het niet zoveel uit wát je doet als je maar zorgt dat jij het als ouder wint van je kind en consequent blijft. Je kind moet wel het idee krijgen van owjee als ik dat zeg dan krijg ik op mijn kop en dat wil ik niet. Als je dat hebt bereikt dan ben je al een heel eind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar is mijn lieve beleefde kind gebleven..? Empty Re: Waar is mijn lieve beleefde kind gebleven..?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum