Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In een gat vallen..

+4
Lima
Blond
Bacio
Burn
8 plaatsers

Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty In een gat vallen..

Bericht  Burn zo 29 apr 2012 - 1:29

Ik ben nu 1,5 week terug uit Oostenrijk. En ik val echt in een soort 'gat'.
Na 5 maand alleen maar met huisgenoten te hebben geleefd moet ik er echt aan wennen om weer thuis te zijn.

Ik moet op de een of andere manier weer in het leven van alle anderen gaan passen. De vriendinnen die ik dan heb (zijn er niet veel) moeten weer proberen om een weg te vinden waarin ik ook weer mee genomen ga worden.
Dit is hetzelfde bij mijn ouders, broer en zusje. Ik ben veel alleen thuis, en eerst is het wel lekker, maar soms.. Zoals nu, iedereen is weg, en ik zit hier alleen. En ik voel me dan ook echt alleen. Iedereen heeft wat te doen, behalve ik. Burn zit zoals zo vaak een weekend weer thuis.
In dat opzicht mis ik dan echt een vriend. Waarmee ik wel een weekend kan doorbrengen.

Ik weet niet wat ik met het topic bereiken wil, denk het gewoon even van me af schrijven.

Heeft iemand tips om je minder alleen te voelen?

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 1:38

Ik herken dat eenzame gevoel wel. Het gevoel dat iedereen druk bezig is met een leven en ik niet. Ik probeer mezelf er op de één of andere manier uit te halen. Ik ga iemand bellen of even naar buiten of ik zet muziek aan. En soms ga ik me gewoon doodongelukkig voelen. Zolang het niet te lang duurt, mag dat.

Uiteindelijk heb je dit leven voor een deel in je eigen handen. Dus laat je eenzaamheid je motiveren om in een situatie te komen waar je wél gelukkig bent. Als jij gelukkig was met al die mensen om je heen: vind een manier om dat te creëren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  Burn zo 29 apr 2012 - 2:09

Bedankt voor je reactie!

Ik bel of sms dan ook wel mensen, maar meestal hebben die dan ook wat te doen, of ze wonen te ver weg om zo even naar toe te kunnen. En dat frustreert dan soms gewoon..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  Bacio zo 29 apr 2012 - 2:18

Rood schreef:Ik herken dat eenzame gevoel wel. Het gevoel dat iedereen druk bezig is met een leven en ik niet. Ik probeer mezelf er op de één of andere manier uit te halen. Ik ga iemand bellen of even naar buiten of ik zet muziek aan. En soms ga ik me gewoon doodongelukkig voelen. Zolang het niet te lang duurt, mag dat.

Uiteindelijk heb je dit leven voor een deel in je eigen handen. Dus laat je eenzaamheid je motiveren om in een situatie te komen waar je wél gelukkig bent. Als jij gelukkig was met al die mensen om je heen: vind een manier om dat te creëren.

Jij moet actief worden! Bel mensen op. Als ze al wat te doen hebben, spreek je een datum met ze af voor de komende week. Zo voeg je je weer een beetje in hun leven. Waarom ga je afwachten tot zij je weer meevragen? Nodig hen uit! En tot die tijd dat t nog rustig is, ga lekker een wandeling maken buiten. Er zijn vanavond vast leuke dingen te doen, ga bij een optreden kijken. Je hoeft niet de hele nacht te blijven, maar dan ben je er toch even uitgeweest en heb je wat leuks gedaan. Door alleen thuis op de bank te blijven kniezen wordt t nooit wat. Have fun!

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  Blond zo 29 apr 2012 - 3:15

Ik ben ook in een gat gevallen toen ik weer thuis kwam na 3 maanden op Curaçao te hebben gewoond. Mijn vriendinnen vonden het leuk dat ik er weer was, maar na een week hield de belangstelling op.

Je moet een beetje je weg erin van vinden. Ik kreeg een nieuw baantje, leerde nieuwe mensen kennen. Alle positieve dingen die ik DAAR had geleerd, ging ik hier gebruiken. Na 3 maanden had ik weer het gevoel dat ik met mijn lijf en leden weer helemaal in Nderland was. Wel lang heimwee gehad hoor.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  Lima zo 29 apr 2012 - 4:00

Ik herken je gevoel. Ik woon nu voor het eerst helemaal alleen op mezelf. Hiervoor in een gezellig huis met leuke huisgenoten waar ik veel mee deed. Eerst vond ik het indd ook lekker om op mezelf te zijn, maar na twee weken begon ik me eenzaam te voelen thuis. Dit gevoel heeft wel een tijdje geduurd, het is ook best een omschakeling. Het gevoel van eenzaam wordt wel steeds minder gelukkig. Ik hoop dat, dat bij jou ook zo zal zijn. En probeer gewoon elke week wel wat dingen te plannen. Vraag op fb of er wat leuks te beleven valt of ga 1 keer per week sporten.
Lima
Lima
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 127
Registratiedatum : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 5:23

Herkenbaar. Ik had dat ook na een paar maanden op Mallorca te hebben gewerkt. Ik heb toen plannen gemaakt om weer weg te gaan omdat ik niet meer het gevoel had hier te horen. Echt heel gek dat ik ooit zo dacht laughcry. Uiteindelijk gingen die plannen niet door en vond ik in een week een baan. Langzaam aan ben ik toen weer erin gerold als het ware. Ik denk dat je gewoon iets te doen moet gaan zoeken zoals een opleiding/ cursus/ iets opzetten of werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  sonly zo 29 apr 2012 - 7:01

Buuuurrrnnn, ik zoek nog een vrijwilliger die dinsdagmiddag met me mee wil magnetron shoppen! Zin om mee te gaan? Wink Ff je huis uit!

Daarnaast, wel herkenbaar het gevoel. Maar wat de rest ook al zegt, geef jezelf ff de tijd om weer te wennen en zoek naar mogelijkheden om wel iets leuks te doen met iemand.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  Krullebol zo 29 apr 2012 - 12:42

Herkenbaar en het is ook gewoon lastig om alles weer op te pakken en een eerste stap te zetten.
Zoals de andere ook al zeiden, wees actief en ga naar ze toe! En je kunt ook een sport of hobby zoeken waar je je 1 of 2 keer per week druk mee bent. Met een teamsport heb je wedstrijden in de weekenden, met een hobby ontmoet je ook weer nieuwe mensen.
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  Burn zo 29 apr 2012 - 12:56

Ik sport en ik heb werk, maar dan nog zit ik veel alleen..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  Stuiterbal zo 29 apr 2012 - 18:49

Wat naar om te lezen meid !!! En ik baal ook dat je zo ver weg woont anders had ik tijd van je kunnen opvullen.
Ik heb het idee dat iedereeen zijn leven heeft aangepast zonder jou heel cru gezegd. En dat het nu weer wennen en meten is met jou terug. Maar ook jij zal weer moeten wennen aan je leven terug hier in Nederland. Ik denk dat je er zelf energie in moet steken. Bel een vriendin op en ga shoppen, of filmpje ect.

En het thuis wonen dat dat tegenvalt geloof ik meteen. Je hebt 5 maanden vrijheid gehad en dat lever je nu weer in.

Ga je vandaag wat leuks doen? Probeer daar dan als van ouds van te genieten !!!
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 3:17

Burn schreef:Ik sport en ik heb werk, maar dan nog zit ik veel alleen..

Mss kun je iets bedenken wat je in die tijd gaat doen? Mss een cursus, een hobby oppakken, wil je nieuwe mensen ontmoeten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  Carra ma 30 apr 2012 - 6:55

Ik ben een aantal jaar geleden voor stage 3 maanden weggeweest. Toen ik terug kwam had ik heel veel moeite om me weer aan te passen aan het 'normale' leven.
Maar na een week of twee merkte ik dat ik weer mee begon te draaien met iedereen. Misschien moet je gewoon weer even tot jezelf komen. Weer wennen aan thuis wonen is niet makkelijk, maar je draait vast weer snel mee in het gewone leventje.

Maar zat je voordat je weg ging ook vaak alleen of is het echt sinds je terug bent? Want als het voor Oostenrijk ook al was, gaat er natuurlijk nu niks veranderen. Dan moet je echt zelf actie ondernemen.

Ga er op uit. Desnoods alleen. Dan zit je in ieder geval niet alleen thuis, maar ben je bezig. Ga naar een museum, het bos, kinderboerderij, lekker door de stad wandelen, zomerkleding shoppen.
En als je niet weg wilt stort je je op het maken van een fotoboek van je tijd in Oostenrijk. Lekker terugdenken aan die maanden.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  Bacio vr 4 mei 2012 - 11:55

Carra schreef:Ik ben een aantal jaar geleden voor stage 3 maanden weggeweest. Toen ik terug kwam had ik heel veel moeite om me weer aan te passen aan het 'normale' leven.
Maar na een week of twee merkte ik dat ik weer mee begon te draaien met iedereen. Misschien moet je gewoon weer even tot jezelf komen. Weer wennen aan thuis wonen is niet makkelijk, maar je draait vast weer snel mee in het gewone leventje.

Maar zat je voordat je weg ging ook vaak alleen of is het echt sinds je terug bent? Want als het voor Oostenrijk ook al was, gaat er natuurlijk nu niks veranderen. Dan moet je echt zelf actie ondernemen.

Ga er op uit. Desnoods alleen. Dan zit je in ieder geval niet alleen thuis, maar ben je bezig. Ga naar een museum, het bos, kinderboerderij, lekker door de stad wandelen, zomerkleding shoppen.
En als je niet weg wilt stort je je op het maken van een fotoboek van je tijd in Oostenrijk. Lekker terugdenken aan die maanden.
3 maanden op stage is natuurlijk echt anders dan een periode alleen. Probeer er het beste van te maken. Meer advies heb ik niet. Succes

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In een gat vallen.. Empty Re: In een gat vallen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum